reklama


Recenze

drack2 (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Lexus LC Limited Edition

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lexus LC, foto 1 Lexus LC, foto 2 Lexus LC, foto 3 Lexus LC, foto 4 Lexus LC, foto 5 Lexus LC, foto 6 Lexus LC, foto 7 Lexus LC, foto 8
Lexus LC, foto 9 Lexus LC, foto 10 Lexus LC, foto 11 Lexus LC, foto 12 Lexus LC, foto 13 Lexus LC, foto 14 Lexus LC, foto 15 Lexus LC, foto 16 Lexus LC, foto 17 Lexus LC, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Lexus IS 200 Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:45000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 114 kroutící moment [Nm]: 195 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,7 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9,7

Popis vozu

Na začátku stálo rozhodnutí koupit si nějaké zajímavé auto. Chtěl jsem původně něco trochu sportovního, ale v daném rozpočtu mě nic nezaujalo, nebo to bylo velmi nepraktické. Lexus mi přisel do oka již dříve a po zkouknutí možností, za kolik se dá pořídit i základních informací o tomto modelu, že se jedná o defakto bezporuchové auto jsem již měl jasno. Pak již jen následovalo browsení po netu a koupě prvního kusu. Pozn. text je o obou Lexusech, co jsem měl tu čest poznat (1999 SE, 2005 LE).

Jízda ve vozu byla pro mě dost velkým skokem, protože do té doby jsem řídil více méně vozy kategorie plečka nebo nižší střední třída. Lexus je svým komunikativním chováním velkým šokem. Mnoho přátel jezdící v celkem rozumných autech (Mitsubishi Outlander, Audi A3, Octavia II, Subaru...) byla hodně překvapena, že vůz z roku 1999 takto jezdí. Důvodem je kombinace sportovnějších sedadel, která jsou velmi pohodlná, hydraulické spojky a přijatelně nastaveného EBD a poměrně slušně výkonného motoru se zadním náhonem.

Motor můžete klidně dusit na 1500 otáček a auto vcelku, od 2000 otáček je auto v normálu, máte k dispozici již slušný zátah. Sportovnější probuzení nastává kolem 4300 otáček, kdy motor o sobě začne dávat vědět nádherným zvukem řadového šestiválce. 114Kw je na auto dostatečné, ale podvozek by si klidně zasloužil onu vyšší motorizaci... zkrátka IS 300 by se mi líbila asi ještě víc. Každopádně motor ma dost síly na to, aby líný člověk nemusel podřazovat, pouze stlačí malinko více plyn. Hezké zde je i to, že si člověk odvykl šlapat na plyn jak na zelí, ale jen velmi jemně jej šimrat a auto krásně reaguje.

Převodovka je 6ti-stupňová, manuální. Má krátký chod a hezkou kovovou hlavu. Ta byla v novějších verzích často nahrazována koženou. Důvodem jsou problémy s teplnou vodivostí. V létě se páka rozpálená tak, že nejde držet. V zimě to samé, ale opačně. Každopádně tento efekt nastane jen při nástupu do auta. Po pár minutách je to ok. Řazení je bezproblémové, velmi jsem uvítal zvukovou indikaci zařazení zpátečky, která je zde ala BMW a tak se může horlivému podařit zařadit ji omylem. Stupně převodů jsou: velmi krátka 1čka, možná až přílis dlouhá 2ka. 3, 4, 5 jsou standardní. Nicméně 6tka zde není onen "úsporný" stupěň (na dálnici když jedete 130 máte otáčky již přes 4000). Je zde spíše proto, že stupně jsou kratší, takže 6tky je třeba. Jako mírný problém může být 2ka, která ja při podřazení do zatáčky často až moc nízko a 3ka vysoko. Běžný návyk na 2ku do zatáčky je zde nahrazen rozlišováním typu zatáček. Nezřídka je prostě lepší nechat zařazenou 3ku.

Pokud bych měl něco vytknout jízdě obecně, pak je to mizerný výhled dozadu (dnes již standard) a mám stále problém s odhadem šířky auta, což v jiných autech nemám. Naopak vyzdvihnout bych chtěl zadní náhon, který se chová pěkně. I když v zimě si často zastesknu, že nemám AWD. :)

Auto má zajimavou historii. Lexus k vývoji ISka přistupoval podobně jako při modelu LS v jeho počátcích. Definovala se sada vlastností a parametrů BMW řady 3 co má být pokořena a šlo se na věc. Díky tomu při premiéře měl v roce 1999 mělo IS řadu zajímavostí, co nebylo u konkurence běžné. Z tiskové zprávy:

- největší brzdy ve své třídě
- rozložení hmotnosti přesně 50:50
- tužší karoserie než konkurence
- standardní hliníková kola a 6ti stupňová převodovka
- bohatá základní výbava (šlo hlavně o airbagy, CD přehrávač s měničem, elektrická zrcatka a další drobnosti)
- nejlevnější šestiválec ve své třídě
- spondí kapotáž pro lepší aerodynamické vlastnosti
- čirá optika reflektorů

Další prvky vozu jasně ukazují, že cílová stanice byla opravdu Evropa a útok na BMW řady 3.

- zadní náhon
- řadový šestiválec
- vůz testován na evropské půdě, "na okreskách"
- tužší nastavení posilovače

Vůz jako ostatní starší Lexusy se v Japonsku prodávaly pod značkou Toyota, konkrétně Altezza. Auto debutovalo v Japonsku a hodně se myslelo na připadné tunnery. Nicméně je dobré řící, že rozdíl mezi verzí Toyota a Lexus jsou poměrně velké. Od základní výbavy, přes motory až po cílový segment. Altezza se stala v Japonsku autem roku 1998 a byla velmi oblíbená jako auto pro mladé a auto tunerů (to kvůli jednoduchému swapu motoru z Toyoty Supra, kdy nebylo vyjímkou vidět Altezzu s výkonem kolem 750 koní). Konstrukce interiéru není typický lexus a je zde jasný odkaz na Toyotu.

Každopádně i když se IS stalo nejprodávanějším Lexusem v Evropě nebyla naplněna původní očekávání. Dokonce ani v USA, kde přes první dva roky velmi úspěšného prodeje IS 300, jeho prodej v dalších letech šel dolů. Důvodem byla zejména modelová obměna konkurence, která nastala kolem roku 2002 a výše. Lexus IS zůstal v prodeji prakticky beze změny do roku 2005, kde byl nahrazen současnými modely. Většina zdrojů na toto téma Lexusu vyčítala malou škálu motorů a nevhodné kombinace nabízených převodovek na různých trzích.

Až bude čas, tak se tu malinko rozepíši. Informací o tomto autě je na českém netu velmi málo. Zejména rozdíly mezi modelovými roky atd..

Poznámka k fotkám: mám již druhý kus. Stříbrný je z roku 1999, černý 2005. Fotky mého černého vozu jsem našel v inzerci několika dovozců aut ze zahraničí. Získaly je stažením z webu německého bazaru, kde jsem auto kupoval. To ještě neměl odřené dveře. :)

Silné stránky

Motor a jeho zvuk
Podvozek a brzdy
Není to tuctové auto

Slabé stránky

Spotřeba
Nelze sklopit zadní sedačky, takže ne vždy moc parktické
Stejná pojistná kategorie jako MB

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žadná porucha nenastala (měl jsem 2ks a dohromady již najeto 30 000km)
Běžný servis naprosto v pořádku

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jak u prvního, tak druhého kusu vše dobré.

 
reklama

Novinky v recenzi

8.6.2012 22:42

Prodano

Tak Lexik vymenen za mladsiho brasku IS 250. Casem snad i recenze bude.

25.2.2011 22:28

Update

Už uplynul nějaký pátek a tak by se slušelo se podělit o nějaké zkušenosti a postřehy pro případné zájemce.

Auto se vyrábělo bez velkých změn. Ty co přisly, se týkaly hlavně interiéru a výbavy. Základní změna byla v CD přehrávači, který se kolem roku 2000 začal montovat od jiného výrobce. Starší verze se poznají snadno: mají CD pod kazetou a volume napravo. Výrobce je měnil hlavně pro velkou kazivost CD části, problém s načítáním CD atd. Na druhou stranu mohu subjektivně říci, že starší audiosystém hrál poctivěji. Další jasný ukazatel je zavírací skříňka (na brýle atd.) na horní části středového panelu, která přibyla kolem roku 2003. Starší kusy mají odkládací plošku. To samé platí pro opěrku na loket, která u starých verzí nebyla standard.

K lexusu IS byla jen poměrně skromná možnost příplatkové výbavy. Možnosti byly jen tyto a většinou v rámci paketů:
- 17tky místo 16tek
- střešní okno
- metalíza
- polokožené nebo celokožené sedačky (vyhřívané)
- 6 airbagů (standard 4)
- dřevěný dekor kolem ovladačů oken ve dveřích
- kožená hlava řadící páky
- xenony
- tempomat (jen automat nebo IS 300)
- navigace
- elektrické nastavení sedaček (jen řidič nebo obě dvě)
- stmívatelná zpětná zrdcátka
- železné pedály (verze sport)
- fixní převod a diferencáal s omezenou svorností (verze sport)

Kromě toho se do cca roku 2003 dal sehnat turbo kit od TCC (zmizel s příchodem IS 300 na evropský trh).

Takže tolik k výbavě, až zase někde bude inzerce Lexus IS 200 v plné výbavě (většinou znamená základ :) ).

PS: velmi nedoporučuji kupovat verzi s navigací. Mapy jsou staré , navigace je místo skříňky na středovém panelu a ovládání navigace je na místě držáku na pití. Tzn. máte téměř nepoužitelnou navigaci a přišli jste o dvě praktické skříňky.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Lexus


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Musím zaklepat, ale zatím žádný problém

praktičnost
7

Není to kombi, nesklopíte zadní sedačky, není to úplně malé auto

prostornost
8

Posádka se netlačí, není pravdou, že vzadu není místo. Pro 4 lidi je vše ok, 5. člověk trpí zadním differenciálem a lépe kdž jede s někým jiným.

jízdní vlastnosti
9

Naprostá spokojenost

jízdní komfort
9

Na letních 17tkách na našich silnicích i o dost méně

provozní náklady
8

Bez problému, jako každé jiné auto

náhradní díly
7

Bežné díly v pohodě, speciální trošku problém sehnat. V autorizovaných servisech však seženou vše potřebné.

výkon motoru
8

155Kw verze IS 300 by se mi líbila dnes více, podvozek má na podstatně více než nabízí 2 litrová motorizace.

spotřeba
6

Auto umí jet i velmi úsporně, dokonce i za 7 litrů, ale to pak není ono. Bežně mám spotřebu kolem 10-11 litrů ve městě, tedy pod údajem od výrobce.

hlučnost motoru
9

Kabina je velmi pěkně odhlučněna

kvalita sedadel
9

Chybí jen nastavitelná bederní opěrka, tenkrát se to prostě nenosilo. :)

brzdy
9

Dostatečné, IS má brzdy shodné s GS 300, tedy ze silnějšího vozu. Tedy pouze přední.

zavazadlový prostor
8

Není malý, ale pokud něco chcete přestěhovat zamrzí vás vyztužení karoserie a nemožnost sklápět sedačky.


Více o modeluLexus LC
Lexus LC 500: Japonský krasavec s V8 5.0 Lexus LC 500: Japonský krasavec s V8 5.0

Lexus předvedl velkou kuráž - jeho nové luxusní kupé se…

Lexus GS 300 Lexus GS 300

Je tomu již více než 10 let co se řídící pracovníci v…

 

reklama





Blesk.cz

Česko nemá kam dávat vězně, na každého vychází jen 3 metry. Co s tím?

Česko nemá kam dávat vězně, na každého vychází jen 3…

Situace v českých věznicích je kritická. Na jednoho vězně připadají v současnosti sotva čtyři čtvereční metry…

Šílenec (20) se řítil přes 180 km/h a natáčel si to: Po nehodě bojuje o život

Šílenec (20) se řítil přes 180 km/h a natáčel si to:…

Rychlostí skoro 190 km/h se svou Hondou Civic proplétal mezi vozy na dálnici v americkém Providence, až tvrdě…

 

iSport.cz

Šmicer věří Slavii. Šilhavý shodil z hráčů deku a tým má nyní na titul, říká

Šmicer věří Slavii. Šilhavý shodil z hráčů deku a…

Slavia zase mluví o titulu. U posledních dvou, které pražský klub získal v sezonách 2007/08 a 2008/09, byl i…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Majitelé udaných restaurací by se měli dozvědět konkrétní jméno svého bonzáka

Majitelé udaných restaurací by se měli dozvědět…

Od ostrého startu EET uplynulo jen několik málo dní a finanční úřady po celé zemi již evidují více než stovku…

Novým rakouským prezidentem bude Alexander Van der Bellen, Hofer již porážku uznal

Novým rakouským prezidentem bude Alexander Van der…

Novým rakouským prezidentem bude nezávislý kandidát s podporou strany Zelených Alexander Van der Bellen, který…

 
 
reklama