Recenze

medvedi (muž 43 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Lexus GS 450h

9,94 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lexus GS, foto 1 Lexus GS, foto 2 Lexus GS, foto 3 Lexus GS, foto 4 Lexus GS, foto 5 Lexus GS, foto 6 Lexus GS, foto 7 Lexus GS, foto 8
Lexus GS, foto 9 Lexus GS, foto 10 Lexus GS, foto 11 Lexus GS, foto 12 Lexus GS, foto 13 Lexus GS, foto 14 Lexus GS, foto 15 Lexus GS, foto 16 Lexus GS, foto 17 Lexus GS, foto 18 Lexus GS, foto 19 Lexus GS, foto 20 Lexus GS, foto 21 Lexus GS, foto 22 Lexus GS, foto 23 Lexus GS, foto 24 Lexus GS, foto 25 Lexus GS, foto 26 Lexus GS, foto 27 Lexus GS, foto 28 Lexus GS, foto 29 Lexus GS, foto 30 Lexus GS, foto 31 Lexus GS, foto 32 Lexus GS, foto 33 Lexus GS, foto 34 Lexus GS, foto 35 Lexus GS, foto 36 Lexus GS, foto 37 Lexus GS, foto 38 Lexus GS, foto 39 Lexus GS, foto 40 Lexus GS, foto 41 Lexus GS, foto 42 Lexus GS, foto 43 Lexus GS, foto 44 Lexus GS, foto 45 Lexus GS, foto 46 Lexus GS, foto 47 Lexus GS, foto 48 Lexus GS, foto 49 Lexus GS, foto 50
 

Technické info

Přezdívka auta Sharky Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3456 výkon [kW]: 253 kroutící moment [Nm]: 352 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,9 maximální rychlost [km/h]: 250 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

Vše v Lexusu je o emocích. Každý, kdo se hodlá Lexusem svézt, nebo jej koupit, měl by se psychicky připravit na vodopád kladných emocí, úžasných zážitků a příjemných překvapení. Emoce a Luxus. Tak tedy: Jde o 4 dveřový sedan třídy, kde mu jsou "konkurenty" takové vozy jako Mercedes E, BMW 5, a AUDI a6. Jedná se o nejsilnější motorizaci, kterou představuje kombinace V6 atmosférického motoru a elektromotoru. Soustava disponuje kombinovaným výkonem (přenositelným na vozovku) 345k (teoretický součet výkonů obou motorů je ještě „mnohem“ vyšší a sice 485k).

To tedy k základnímu popisu vozu Lexus GS 450h. A proč Lexus a jak se s ním žije?

Vždy jsem vlastnil auta, která byla v tu chvíli naprosto optimální. Byla divná, „nestádová“ ale asi právě proto skvělá. Snažil jsem se nikdy nejít do kompromisu a fungovalo to. Nikdy jsem neřešil volbu auta podle toho, jak se bude prodávat, kolik ztratí hodnoty a jak budou vyhovovat potenciálnímu dalšímu vlastníkovi. Je to moje auto a bude stoprocentně jen a jen podle mých představ a požadavků. Tedy první vůz-Opel Astra combi 1,6. Mladý člověk po škole a po pár letech práce začne řešit rodinu, cesty na hory, na chatu apod. Šel jsem tedy pro Astru a musím říct, že moje zkušenosti byly jen pozitivní. Prodával jsem jí po 7 letech s najetými 140.000 km a fungovala vždy bez problémů. Nikdy, opakuji nikdy, nebyla v servisu na jiném úkonu, než na servisní prohlídce. No a pak přišlo období, kdy děti trochu povyrostly, jejich požadavky na prostor pro hračky při přesunu na hory, dovolené a výlety se značně zvýšily a navíc jsme si pořídili tele-tedy psa jako tele a zároveň bylo potřeba pořídit "pracanta", který leccos přiveze a odveze. Šup tedy pro Nissana Navaru-Slávka. Slávek makal, stavělo se, převáželo se, vozil psa z jeho toulek, vozil partu chlapů na ryby do Norska, lítal po horách. Prostě super, zase štěstí, nemohl jsem chtít jiné auto, než Slávka. Uběhlo pět let a Slávek opět zhruba se 170.000 km šel do světa. Nestandardní servisní zásahy měl dva-výměna křížového spoje kardanu a při "Nohavicově Ladovské zimě" ztuhlá nafta. Jinak opět super auto. No a co teď? Děti už jsou zase větší. V rodině se ustálilo druhé auto, které zvládne to, co rodina v průběhu roku potřebuje a já jsem zjistil, po kritické analýze, že v autě jezdím téměř výhradně sám a jen čas od času svezu spolujezdce (žena, dítě, 2. dítě). Zároveň jsem si řekl, že ještě, než budu starý a trapný, tak si pořídím něco pro radost. A hop byla tu Barunka – Subaru BRZ. Opět auto, které nemohlo lépe padnout do rozpoložení, ve kterém jsem se nacházel. Strávili jsme spolu nádherných pět let. Učil jsem se řídit, absolvoval kurz bezpečné jízdy, kurz sportovní jízdy a několik svezení na okruhu v Sosnové. Barunka mě učila a možná o to víc, že šlo o automat, jak řídit, jak vnímat auto a jeho projev a jak být lepším řidičem. Jezdit s ní bylo nádherné. Byla úžasná, nezáludná. Páteční odpoledne, jedete domů z práce, je krásný jarní podvečer a krásná okreska. Co chcete víc? Bylo to skvělé. Čas letí a je pryč dalších téměř pět let. Barča ve skvělé kondici, s pravidelným servisem, dobíhající plnou tovární zárukou, sice se skoro 156.000 km na hrbu, ale ve výborném stavu a po jediném majiteli. Našla si svého nového majitele relativně rychle a dle informací, co mám, mu dělá samou radost. Tak a co teď? No, čas od času byl jeden pár dveří opravdu málo, někdy, když mě bolely záda, se mi špatně nastupovalo, no možná by se trochu luxusu hodilo a asi už jsem dorostl do věku "pohodlí fakt chci"..... Sakra vždyť já od té Astry zestárl skoro o 20 let. OK pojďme tedy opět cestou "nekompromisního přístupu" a řekněme si: Co od svého nového auta chci právě teď?

Chci, aby bylo pohodlné, aby se mi dobře nastupovalo, aby mělo dva páry dveří, aby mělo atmosférický motor, ideálně 6 a více válců a jsem ochoten akceptovat buď permanentní 4x4 (žádnou připojitelnou pseudopotvoru) nebo zadokolku (Barunka byla přece daily car a naučila mě). Chci automat. Chci, aby bylo spolehlivé, nechci trávit čas v servisu. A asi by nemělo být na prvních místech v krádežích. Vše ostatní pro mne nebylo důležité. Možná podvědomě jsem asi tušil, že zřejmě nechci německou trojku.

V zorném poli se tak objevily vozy jako Jaguar XE, XF a Lexus IS. Naproti tomu z německé konkurence postupně odpadávaly značky v tomto pořadí Mercedes, Audi a jako poslední BMW, nicméně každé z trochu jiných důvodů. Mercedes obecně kvůli nespokojenosti majitelů, propadu z prémie mezi "normál" a poklesu dílenské kvality. Audi-nevím spíše pocit, že Audi prostě nedokážu-neumím-nesedí mi. No a BMW šlo jako poslední z kola ven také s ohledem na zkušenosti mých známých s relativně vysokou nespolehlivostí. Jo německá prémie není, co bývala. O VW, nebo ŠKODĚ jsem nikdy ani neuvažoval. Lexus IS mne zklamal, protože v IS už teď není 6V motor. Pozdě :-( moje chyba. No a pak mi kamarád doporučil, ať do Lexusu zajdu. Nikam jsem nešel a jen jsem po telefonu mluvil s jedním z prodejců a už jsem tušil, že jsem lapen. Mají excelentní nabídku na GS. Lexus má malý sportovní sedan IS, pak velký sedan GS a „supersedan“ LS. Na jiných trzích mají ještě model ES, který je mezi IS a GS. A to byl problém. Modely byly moc "na těsno" a bylo rozhodnuto, že se nebude pokračovat s výrobou modelu GS. GS končí, celosvětově. A tak na rozloučenou Lexus prošpikoval GS kompletní příplatkovou výbavou, to vše ještě zabalil do skvělé-nízké ceny a to je stávající "prodejní akce na GS". Jestli se nepletu, tak jsem první zákazník, který v rámci této akce GS pořídil. Když to sečtete, tak celková cena proti ceníku je téměř o 450.000,- CZK nižší!!! Takže najednou byl k mání 6V atmosférický motor s elektromotorem, kvalitou Lexus a to celé za necelých 1,1 mio. bez DPH. Takže jsem prodal Barču, objednal GS 450h a do Jaguaru jsem se ani nedostal……

Sedíme s prodejcem (díky moc Petře) a říkám: Potřebuji auto dodat do konce prvního kvartálu. Odpověď: Nemožné. Když dobře, tak 3-4 měsíce. Já na to: A co třeba náhodou nejede nějaké GS na lodi, které by ještě nemělo majitele......... Ano skutečně, jedno jede a bude tady za cca 4 týdny a zároveň splníme termín do konce března. Nemohl jsem si tedy samozřejmě vybrat barvu. Je to překvapivě hezká „šedá“ metalíza SONIC TITANIUM. To že se skutečně „nešpiní“, respektive není vidět špína je fakt a vůz vypadá vždy skvěle. Objednal jsem, podepsal a pak už jen přečkat ty 4 týdny. Z toho dva poslední ve vypůjčeném Fordíku Fusion. Vše klaplo, auto přišlo a předání bylo nezapomenutelné. Během dne jsem vyřídil všechny formality a jal se odkrajovat první z 1000 "zajížděcích" km.

Auto je v tovární podobě. Jako příplatkovou výbavu jsem volil jen velurové koberečky, bezpečnostní šrouby na kola, nějaké to dodatečné zabezpečení, nanesení ochranné vrstvy Lexus Protect na vozidlo a podlážku do zavazadelníku. Toť vše. Ještě jsem zvažoval malinký spojler na hranu kufru, ochranu nakládací hrany kufru, ochrannou folii pod kliky a zatmavení zadních skel.

Nic z toho jsem nevzal. Proč? No nebyl jsem si jistý, a to ani funkcí, ani vzhledem. Spojler na kufr "odpadl" jako první. Nevěřím, že kdyby inženýři v Japonsku usoudili, že je tam potřeba, a to ať už jako ozdoba, nebo kvůli funkci, tak by tam přece byl z výroby, no ne? Ochrana nakládací hrany kufru? Co tam asi tak budu stěhovat? Bundu? Tašku? No určitě ne náhradní motor do Octavie. Ochrana hrany netřeba. Mystičky pod kliky, ty mi vydržely nejdéle. Ale prstýnky nenosím, klíče stačí mít v kapse a své ženě a dětem raději dveře otevřu, nebo jim budu důsledně kontrolovat délku nehtů, denně! No a zatmavení zadních oken se mi opět vzhledově nezdálo. Jo u combi, kde jsou zatmavené 2/3 bočních oken je to OK a má to smysl s ohledem na ochranu zavazadlového prostoru, ale když jsem koukal po sedanech, které mají boční okna zatmavena jen půl na půl, tak to vypadalo divně. Takže tmavé fólie taky nic. Navíc z výroby mají okna lehké tónování, jak říkal Rasťo Chvála u testu Subaru Levorg: „také pekné japonské zelené tónovanie…“

Jediné, co ještě dokoupím je prodloužení záruky na 5 let / 160.000 km. Cena cca 38k je akceptovatelná.

Teď je za mnou 2.000 km a musím říct něco ke spolužití s Lexusem GS 450h.

Je to famózní. Vše, o čem píšu jsem v žádném předchozím autě neměl, tak berte mé nadšení s rezervou.

Jdete k autu, lehounce pohladíte samoopravovací lak, který za mokra brousili mistři Takumi. Auto se rozsvítí a osvítí nástupní prostor. Vezmete za kliku a s jemným ťuknutím se auto odemkne.

Otevřete dveře a podíváte se na ten vnitřek, nasajete vůni kůže a pohodlně se posadíte do křesla řidiče. Křesla vyhrála nějaké soutěže o nejlepší sedadla a nechtějte vědět, jak dlouho byla vyvíjena. Stálo to za to. Jsou úžasně pohodlná i na ultradlouhé cesty a krom elektrického nastavení v asi 687 směrech mají automatickou ventilaci a vyhřívání. To znamená, že pokud si intenzitu vyhřívání, nebo chlazení nenastavíte sami, auto vyhodnotí, kolik stupňů je venku, kolik je v kabině a kolik je nastaveno na klimatizaci a podle toho samo zvolí, zda chladit, nebo vyhřívat a jak moc. S měkkým tlumeným žuchnutím zavřete dveře a ocitnete se v absolutním tichu. Připoutáte se a zmáčknete knoflík startování. Křeslo řidiče se posune k volantu do vámi nastavené a uložené pozice (až 3 řidiči a je jasné, že když manželka má svůj klíč, tak auto pozná, že si pro něj přišla ona a automaticky nastaví sedadlo řidiče do "její" polohy-předvolby). Do vaší přednastavené pozice se taktéž přisune elektricky ve dvou osách nastavitelný volant. Rozsvítí se displej, který má úhlopříčku 13 palců. To že motor běží (i když on možná ani neběží) poznáte pouze podle pohledu na otáčkoměr.

Přesunete páku do polohy R (je potřeba vycouvat od domu) a kromě toho že přes celý ten obrovský displej naskočí zadní kamera včetně vodících čar, měnících svou polohu v závislosti na natočení volantu, se sklopí obě zrcátka tak, abyste viděl ze svého posezu na obě zadní kola. Zároveň vás jemné pípnutí ujistí, že parkovací senzory (přední i zadní) jsou aktivní a že prostor vlevo a vpravo od vozu při couvání hlídá asistent přiblížení vozidel přijíždějících z boku.

Povolíte brzdu, a protože není potřeba žádný super výkon, tak jen v naprostém tichu pohání zadní kola výhradně elektromotor. Na cestu vycouváte v absolutním tichu. Kdo by taky chtěl budit rodinu, že?

Jsme venku, řadíme D a jedeme. Mezi domy opět jen na elektromotor, nebudíme tedy ani sousedy, a to proto že jsme zvolili režim EV – plný elektromobil. Na elektro můžete jet až do rychlosti cca 55km/h a asi 6km (nevím, nezkoušel jsem).

Jsme venku z vesnice, pouštíme naprosto famózní audio systém (mám základní variantu a její nastavení je tovární. Hloubky, výšky, středy, prostor, vše je nastaveno na „středech“ z továrny a není potřeba cokoliv měnit, zvuk je tak křišťálový, že jsem nic podobného nezažil) Hraje nám něco klidnějšího na rozehřátí. Zapnete dálková světla, jejichž svítivost, a to platí i pro potkávací, vás taktéž příjemně překvapí. Spustíte systém automatického přepínání z dálkových na potkávací a jedete. Pokud se objeví auto v protisměru, nebo by vás mohlo oslnit vaše světlo, které se odrazí od dálničních tabulí, nebo dojedete pomalu jedoucí vozidlo, tak se světla automaticky přepnou na potkávací. Pomine-li omezení, (auto v protisměru, odraz od dálničních tabulí, auto před vámi) světla se přepnou zpět na dálková.

Ruka se dotýká hliníkového knoflíku na ovládání hlasitosti, ale to jen proto, že můžete, že se vám chce, protože to je tak příjemné, standardně totiž ovládáte vše přes tlačítka na volantu. Celkem je jich tam 20. Hliník chladí bříško prstu a vy si pokládáte ruku na volič jízdního režimu. ECO? Ne, to už jsme jeli z domova. NORMAL? To jedeme teď a už to vypadá, že je čas na ten třetí režim. SPORT. Ještě je zde režim SNOW, ale ten asi bude pár měsíců v nečinnosti. Uvidíme potom. Tak tedy SPORT! Cvaknete ho tam. Změní se přístrojová deska. Objeví se otáčkoměr a G-meter pro sledování sil a přetížení ve voze. Podsvícení přístrojové desky se změní z přívětivé modré na temně rudou. Pomocí hlasového ovládání audiosystému navolíte úplně jinou hudbu a sice "Dálnice do pekla" :-) a zadupnete plyn do podlahy. Na monitoru vidíte, že okamžitě jde všechna síla z motoru jen na kola a taktéž vše z baterii sviští do elektromotoru a odtud opět na kola. Síla vás zatlačí do sedadla a vy se rozletíte silou všech 345 koní dopředu. Na stovce z nuly jste za necelých šest sekund a plynule zrychlujete bez jakéhokoliv "zapochybováni" v podobě jakýchkoliv děr ve výkonu, nebo při přeřazení až do elektronicky omezených „kriminálních“ 250 km/h. Letadlo? To je možná obdobný pocit. Když startuje letadlo. Prostě kontinuální, ničím nepřerušovaný tah. Moc aut, která vám budou stačit, není. Pokud škrtneme sporty a supersporty, tak jich zbyde tak do deseti? - Odhad. Vše se děje za příjemné zvukové kulisy 6V motoru ovšem ne tak, aby vás jeho projev rušil. Jen vnímáte jeho majestátný zvuk. Možná spíše naopak - na rychlost, kterou právě letíte je ve voze neskutečný klid a ticho.

Ok svezli jsme se a dojíždíme jiná auta. Dáme nohu z plynu a hned vidíme, jak energie pluje od kol do baterií. Nikdy je nemůžete vybít a vždy je během několika málo km nabijete. Zapnete tempomat s udržováním odstupu, hlídání slepého uhlu, systém udržování vozu v přímém směru, hlídání značek, a ústně zadáte navigaci cíl své cesty. Na navigaci nemusíte vůbec sahat. Slovy můžete ovládat jak navigaci, tak telefon, tak hudbu. Vůbec nemusíte sundat ruku z jemnou kůží čalouněného volantu. Dojíždíte do kolony, auto samo brzdí a zabrzdí až do zastavení. Kolona se rozjíždí a systém vás upozorní, že se jede. Ťuknete do páčky tempomatu a auto se samo poslušně rozjede – a opět na elektřinu. A opět zastaví, když dojedeme kolonu a znovu ťuk na páčku a jedeme a zase zastavujeme. Vše samo. Vy vždy jen ťuknete do tempomatu a jakoby říkáte: Jo jen jeď, ok.

Položíte si ruku na, opět excelentně zpracovanou, podložku pod dlaň, aby ruka byla ve správném úhlu, když chcete ovládat "něco jako myš" k obsluze palubního systému. Podložka pod dlaň? Proč? Protože karpální tunel je svině. No jo ale takhle udělaná? :-) Šílenci Takumi. Jinak zapomeňte na kecy z testů o špatném ovládání systému pomoci "myši". Každý, kdo kdy pracoval s počítačovou myší, tak si poradí. Navíc má tento systém v sobě funkci, že se „kurzor“ při pohybu „myší“ jakoby přimagnetovává na "aktivní" možnosti ve směru, kterým jste tou myškou pohnuli. Silu "magnetismu" a odezvu myši je možné nastavit v asi 10 krocích, takže ten, kdo ji nedokáže efektivně a přesně ovládat si to buď nenastavil, nebo je to imbecil, který neumí pracovat s myší, a to pak není chyba ovladače, ale obsluhy……

Takže jo, dojeli jsme do "úhlavního města". Cestou po dálnici se dobily baterie a pro poskakování v zácpě a dojezd na parkoviště v centru byla použita elektřina. Žádný kouř, žádné emise, žádné náklady. Parkujete a nadáváte, že vám z pravé kapsy kalhot vypadl telefon do takové té ultratenké škvíry mezi sedadlem a středovým tunelem. Sakra, jak to budu šťourat ven, ach jo, tam asi bude věcí. Kolik drobných tam tak bude? Ale ne. Tohle je Lexus. Tam, kde ostatní auta mají nenasytnou průrvu má Lexus semišovou výplň. Nic nikam nezapadlo. Jo, tohle je to Japonsko-milion drobností, o kterých přemýšlel někdo ještě daleko dříve, než vás vůbec napadlo, že se mohou stát. Tomu se říká OMOTENASHI. Už se těšíte až pojedete domů. No ještě je potřeba cestou domů natankovat, ta jízda ráno si asi vzala z nádrže svoje. Mrknete ještě na palubní počítač a dozvíte se, že průměrka je 7,5 litru na sto a že, když budete chtít jezdit jen podle "rychlostních" limitů, tak je možné na 60 litrovou nádrž ujet až 1000km. A to s atmosférickým 3,5 litrovým V6 motorem se zrychlením 0-100 za necelých šest sekund a elektronicky omezenou maximální rychlostí 250 km/h. To doooooost jde.

Vypínáte motor, odpoutáváte se, křeslo odjíždí dozadu, aby se vám dobře vystupovalo. Volant odjíždí k přístrojové desce a vzhůru a vy otevíráte dveře. Vystupujete, zavíráte dveře a vychutnáváte si to tlumené buchnutí. Položíte bříško prstu na prohlubeň na horní straně kliky, auto se zamkne, sklopí ouška a spí. Neodoláte a na odchodu se znovu trochu pornograficky dotknete křivek svého GS. Den začíná a jeho začátek v podobě cesty v Lexusu GS 450h byl skvělý.

Silné stránky

Absolutně nekompromisní kvalita dílenského zpracování celého vozu, včetně milionu chytrých řešení, které zpříjemňují každodenní užívání vozu. Z výsledků a statistik je zřejmé, že jde o jeden z nejspolehlivějších vozů v současné světové produkci, o čemž svědčí parametry jako neporuchovost, průměrné najeté km vlastníky tohoto vozu, spokojenost vlastníků vozu a jejich přesvědčení opakovat nákup totožného vozu. Famózní V6 atmosférický motor. Pohon zadních kol. Hybridní systém. Převodovka CVT.

Slabé stránky

Uvedu skutečnosti, které za slabé stránky nepovažuji, nicméně bych rád dal možnost všem "koncernistům" rozsekat toho šeredného Japonce. Takže: Jde o hybrid a baterie jsou za zadními opěradly (reálně fungují jako zpevnění karoserie) tudíž není možné sklopit zadní sedadla. Dále Lexus nedoporučuje montáž tažného zařízení (ne proto, že auto nemá výkon, ale proto, že se to k tomuto vozu prostě nehodí) ale tažné samozřejmě jako příslušenství nabízí a kdo bude chtít, tak si ho může pořídit. Totéž se střešními nosiči. Zase reálně si myslím, že tento vůz si ani "kouli" ani "zahrádku" prostě nezaslouží. Dále nikde ve voze není držák, kam by bylo možné umístit láhev o velikosti 1,5 ltr. a větší :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné a vzhledem k informacím, které jsem si napříč Internetem vyhledal, tak předpokládám, že tato položka zůstane vždy prázdná.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Naprosto famózní. Už jsem, dle mého názoru a z pohledu soukromého vlastníka, kupoval celkem dost nových vozů, a protože moje jediná úchylka jsou nové vozy, tak jsem nákup a předání zažil už 6x. (Opel, 2xNissan, 2xSubaru, Lexus) a musím říct, že přístup v Lexusu je něco, co asi nezevšední. Profesionalita prodejců, vstřícnost a přístup je takový, jaký byste očekávali. Předání vozu-naplánováno na 9:00 ráno-to že vás u dealera čekají drobné pozornosti jako upomínkové značkové předměty se asi dá čekat, ale kytice pro manželku? Snídaně? Varianty snídaně sladká, slaná? Výborné francouzské víno? Ano-to je Lexus. Po nákupu proběhl telefon z Lexusu (podrobný dotazník k celému procesu nákupu) celý směřovaný k tomu, zda se nákup a předání vozu Lexus stalo neopakovatelným zážitkem. Ano. Tady nejste jeden z davu. Tady jste „Zákazník“ a tady si vás váží. A to ještě k tomu ta sleva :-)

Pojistka a servis

Servisní náklady jsou v rámci Lexusu zpracovány do přehledné brožury, a tak dopředu víte kolik bude každá servisní prohlídka stát od teď až do 300.000km :-) Jinak je vtipné kolik kolonek pro potvrzení absolvování předepsané servisní prohlídky má Lexus ve své servisní knížce. Zřejmě ví moc dobře, kolik "moc"-"set" tisíc kilometrů jejich vozy najedou. Pojištění HAV+POV mám od samotného Lexusu ( Allianz ) nižší, než jsem platil na 4roky staré BRZ. A perlička na závěr: Díky této prodejní akci je nový Lexus GS450h levnější, než roční/předváděcí vozy ze samotného autosalónu Lexus Praha :-) Vtipné je, že za rok starý model s najetými 10.000km dáte více, než za nové. Povedená prodejní akce. Tomu se říká podpora prodeje.

 

Novinky v recenzi

5.4.2018 21:51

Další chytré drobnosti

Například klimatizace. Můžete k nastavení využít "jednotlačítkové" volby na středovém panelu, nebo použít palubní systém. Zde můžete nastavit takové podrobnosti jako je funkce "odpylování". Klimatizace má samozřejmě pylový filtr, ale pokud se vám zdá, že je potřeba vzduch extra vyčistit tak spustíte speciální program "Pylová filtrace". Dále systém airflow, kdy klimatizace rozezná, které sedadlo je obsazené a podle toho přizpůsobuje svůj výkon, tak aby co nejdříve byla "obsloužena" místa obsazená pasažéry. Udržování vozu uprostřed pruhu funguje jako autonomní řízení. Udržuje drobnými zásahy do řízení vozidlo mezi čarami na silnici. Pokud dáte ruce do klína, tak systém dál sám pracuje cca 20 sekund a pak vás vyzve ať laskavě uchopíte volant do svých rukou. Automatické zamykání vozu při zařazení na D a odemykání při zastavení a otevření dveří řidiče - opět modifikovatelné na asi 574 možností kombinací a podmínek ( jízda, počet dveří k zamknutí, k odemknutí atd... )


Další vozy značky Lexus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Ve svém segmentu v tuto chvíli dle mého názoru vůz, který NEMÁ konkurenci.

praktičnost
10

Čtvery dveře, pohodlí. Proti mému "minulému" autu jde o absoltuní úroveň praktičnosti. Podle mých měřítek jde o praktické auto.

prostornost
10

Obrovský vnitřní prostor, pohodlná sedadla.

jízdní vlastnosti
10

Excelentní. Zadokolka s atmosferickým motorem. 6V. CVT - lineární tah a v zatáčkovitých úsecích překvapivě obratný.

jízdní komfort
10

Absolutní. Jde o pravý význam spojení jízdní komfort = Lexus.

provozní náklady
10

Překvapivě velice nízké. Spotřeba 7,5 litru naprosto v pohodě. Pojistka HAV/POV Allianz full plnění, pojištění GAP, spoluúčast a to vše za 23.000,- CZK. Servisní prohlídky dle servisního plánu v cenách 9 - 14 tisíc. Naprosto ok. Opět příjemné překvapení.

náhradní díly
10

Nový vůz

výkon motoru
10

Více než dostatečný. Motor výkon 215 kW/288 HP ( 352 Nm ) Elektromotor 147 kW/197 HP ( 275 Nm ) Teoretický součet 362 kW/485 HP Soustava 254 kW/345 HP

spotřeba
10

7,5 litru a spíše níže - při dodržení zákonných limitů :-)

hlučnost motoru
10

Neexistuje

kvalita sedadel
10

Jedny z vítězů nějakých soutěží v kvalitě sedadel. X let vývoje a výzkumu a výsledek - neskutečné pohodlí i na ultradlouhé cesty.

brzdy
10

Naprosto v pořádku

zavazadlový prostor
10

Opět jsem si výrazně polepšil, takže pro mne plný počet.


Více o modeluLexus GS (2011-dosud)
Lexus GS 300 Lexus GS 300

Je tomu již více než 10 let co se řídící pracovníci v…

Lexus - Pozor, přichází konkurence Lexus - Pozor, přichází konkurence

Od února tohoto roku má i český zákazník možnost objednat…

 





Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…