Recenze

10 Majitel

Lexus RX Hybrid RX 450h

9,96 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lexus RX Hybrid, foto 1 Lexus RX Hybrid, foto 2 Lexus RX Hybrid, foto 3 Lexus RX Hybrid, foto 4 Lexus RX Hybrid, foto 5 Lexus RX Hybrid, foto 6 Lexus RX Hybrid, foto 7 Lexus RX Hybrid, foto 8
Lexus RX Hybrid, foto 9 Lexus RX Hybrid, foto 10 Lexus RX Hybrid, foto 11 Lexus RX Hybrid, foto 12 Lexus RX Hybrid, foto 13 Lexus RX Hybrid, foto 14 Lexus RX Hybrid, foto 15 Lexus RX Hybrid, foto 16 Lexus RX Hybrid, foto 17 Lexus RX Hybrid, foto 18 Lexus RX Hybrid, foto 19 Lexus RX Hybrid, foto 20 Lexus RX Hybrid, foto 21 Lexus RX Hybrid, foto 22 Lexus RX Hybrid, foto 23 Lexus RX Hybrid, foto 24 Lexus RX Hybrid, foto 25 Lexus RX Hybrid, foto 26 Lexus RX Hybrid, foto 27 Lexus RX Hybrid, foto 28 Lexus RX Hybrid, foto 29 Lexus RX Hybrid, foto 30 Lexus RX Hybrid, foto 31 Lexus RX Hybrid, foto 32 Lexus RX Hybrid, foto 33 Lexus RX Hybrid, foto 34 Lexus RX Hybrid, foto 35 Lexus RX Hybrid, foto 36 Lexus RX Hybrid, foto 37 Lexus RX Hybrid, foto 38 Lexus RX Hybrid, foto 39 Lexus RX Hybrid, foto 40 Lexus RX Hybrid, foto 41 Lexus RX Hybrid, foto 42 Lexus RX Hybrid, foto 43 Lexus RX Hybrid, foto 44 Lexus RX Hybrid, foto 45 Lexus RX Hybrid, foto 46 Lexus RX Hybrid, foto 47 Lexus RX Hybrid, foto 48 Lexus RX Hybrid, foto 49 Lexus RX Hybrid, foto 50 Lexus RX Hybrid, foto 51 Lexus RX Hybrid, foto 52 Lexus RX Hybrid, foto 53 Lexus RX Hybrid, foto 54 Lexus RX Hybrid, foto 55 Lexus RX Hybrid, foto 56 Lexus RX Hybrid, foto 57 Lexus RX Hybrid, foto 58 Lexus RX Hybrid, foto 60 Lexus RX Hybrid, foto 61 Lexus RX Hybrid, foto 62 Lexus RX Hybrid, foto 63 Lexus RX Hybrid, foto 64 Lexus RX Hybrid, foto 65 Lexus RX Hybrid, foto 66 Lexus RX Hybrid, foto 67 Lexus RX Hybrid, foto 68 Lexus RX Hybrid, foto 69 Lexus RX Hybrid, foto 70 Lexus RX Hybrid, foto 71 Lexus RX Hybrid, foto 72 Lexus RX Hybrid, foto 73 Lexus RX Hybrid, foto 74 Lexus RX Hybrid, foto 75 Lexus RX Hybrid, foto 76 Lexus RX Hybrid, foto 77 Lexus RX Hybrid, foto 78 Lexus RX Hybrid, foto 79 Lexus RX Hybrid, foto 80
 

Technické info

Přezdívka auta Lexus Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:112000 palivo: hybrid počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3456 výkon [kW]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,8 maximální rychlost [km/h]: 200 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Tak jsem se rozhodl sepsat další recenzi, auto mám zatím krátkou dobu, takže jsem moc kilometrů a zkušeností ještě neposbíral, i když žádné výrazné "obohacení" do budoucna nečekám. Každopádně tady na něj recenze zatím není, tak třeba někomu pomůže v rozhodování, ať už pro nebo proti.
Už nějakou dobu jsem pokukoval po Toyotě Prius+, která by se mi líbila jako rodinné auto a moje veskrze kladná zkušenost s obyčejným Priusem mě v tom utvrzovala. Nicméně tady bylo jedno velké ale - nemožnost tažného. Ono vlastně bych tam tažné přidělat mohl, ale pouze na nosič na kola, což sice taky potřebuji, jenomže vozík bych tahat nemohl. Jelikož je to pro mě důležité, tak jsem věděl, že tudy cesta jednoduše nevede. Žádné jiné řešení mě v té době nenapadlo, takže jsem zůstával u Versa.
Jednou jsem tak brouzdal na netu, když jsem narazil na Lexus RX 450h. Do té doby jsem sice o něm věděl, ale ani mě nenapadlo, že by to vlastně mohlo být to, co hledám, co by mi mohlo vyhovovat - narovinu - především jsem si myslel, že obecně Lexus bude cenově příliš vysoko, než abych do toho byl ochotný jít. Toto není auto pro radost typu třeba Porsche, takže by mělo být za relativně normální peníze. Jelikož ale byl jeden tady kousek poblíž, tak jsem se rozhodl zajet na něj kouknout.
Už na první pohled mě překvapilo, že nevypadá být tak velký, jak jsem čekal, i když rozměrově to vlastně žádný obr není. Než jsem ale stihl si jej pořádně prohlédnout, najednou se vedle mě objevil prodejce, jakoby vyrostl ze země. Prý o jaké auto mám zájem, jestli se chci projet a podobně. Takže jsme nasedli do Lexusu a jelo se.
Ovládání je prakticky stejné, jako v Toyotách, které jsme měli, takže jsem se tam okamžitě cítil jako doma, mohl jsem se soustředit pouze na jízdu samotnou. A byla to prostě paráda, to auto mě dostalo od prvních metrů. Ta jízda byla… pohodová. To slovo asi nejlépe vystihuje, jak jsem se cítil. K tomu při přišlápnutí plynu moc hezký zvuk benzínového šestiválce - kdo jezdil v Toyotě (čtyřválcové) s variátorem ví , o čem mluvím... :) a naprosto famózní audio Mark Levinson. To auto mě prostě dostalo.
Cestou domů jsem přemýšlel, jak vysvětlit manželce, že bychom měli prodat téměř nové Verso a koupit o dost starší Lexus. Rozhodl jsem se, že se nejdříve musí svézt a pak se uvidí, třeba ji to taky chytne. Takže jsme tam po dvou dnech zajeli znova a tentokrát se byla projet ona. Vrátila se stejně nadšená jak já, i když přece jen si zachovala trošinku střízlivější pohled a nebyla si úplně jistá, jestli se chce zbavit Versa, kterým prakticky (mimo dlouhých výletů) jezdila pouze ona. Týden-dva jsme to probírali, já přečetl všechny testy a recenze, které jsem na netu našel. Lexusů RX 450h bylo v nabídce poměrně dost, pár jsme jich za tu dobu byli zkouknout, ale nakonec jsem došel k závěru, že nejlepší je zrovna ten, ve kterém jsme se byli projet. Zaprvé výbavou (jediný Luxury), zadruhé stavem (ostatní sice vypadaly na fotkách super, v reálu to bylo o dost horší, tento vypadal jak nový), měl jasnou historii a důležitá bylo pro mě i bílá barva - perleť, doma mně totiž po Versu zbyl bílý střešní box (bohužel i příčníky), který si neumím představit na jiném než bílém autě. Teda vlastně právě že umím... :) Jelikož se auto mezitím neprodalo, tak jsme se rozhodli, že do toho půjdeme.
Takže jsme zajeli se domluvit, jak to udělat - auto nemělo tažné a jeho cena na tohle auto je šílená (nechat ho namontovat jinde než v Toyotě bych si netroufl a ani jsem nevěděl, jakou mám pravdu, viz níže), stejně tak se mně tak úplně nelíbila cena Versa na protiúčet. Nakonec jsme se domluvili celkem rozumně - tažné mně udělali v ceně auta a cenu za Verso jsme taky docela výrazně upravili (mimochodem i tak ho prodali do dvou dnů). Takže jsme cca za dva týdny vyrazili na poslední jízdu Versem (čekali jsme na montáž TZ, které tam ale nakonec stejně ještě nebylo) a zpátky už jsme jeli Lexusem.
Jak jsem už napsal, zatím tam TZ nebylo, protože zrovna tehdy (přes vánoce) nikde nebylo skladem, jak jsem taky zjišťoval, prostě nebylo. Chtěl jsem pouze odnímatelnou Westfalii, tak, aby po sundání nebylo nic vidět. Nicméně ho dodělali o cca týden později, byla to docela síla, protože jsem tam auto nechal ráno a hotovo bylo až druhý den kolem oběda. Je teda pravda, že uvnitř museli odstrojit půlku auta, přesto si myslím, že by to měli zvládnout rychleji. Kdybych jim měl zaplatit práci dle jejich hodinové sazby, tak by stála dvakrát tolik jak samotné tažné. Pravda je, že je to tady jiné než v toyotě, kde je vzadu v kufru čudlík na vypnutí zadních senzorů (aby nepípali, když couvám s vozíkem či nosičem kol), tady to prostě ví, že tam je něco připojené a senzory se automaticky deaktivují, dokonce by prý ani neměly svítit mlhovky na autě, ale ani jedno jsem zatím nevyzkoušel.
Na dobu monáže mi jako náhradní auto dali Auris v manuálu. Nevěřil bych, jak si za půl roku odvyknu, hned na začátku mi například nešlo nastartovat, protože jsem mačkal pouze brzdu. Rozjezdy do kopce zpočátku nic moc, občas jsem zapomněl přeřadit, už mi chyběla pouze samolepka "Z" na zadním okně a bylo by to dokonalé. Pravda, po nějaké době jsem si zvykl, ale asi si budu muset občas projet nějaké auto v manuálu, abych pak případně někdy nebyl za pitomce, protože auto s manuálem už kupovat neplánuji.
Toto auto jsem teda koupil hlavně proto, že jsem ho chtěl. Jakmile jsem se v něm jednou svezl, tak jsem věděl, že to je ono. Jako rodinné auto jsem chtěl něco většího a silnějšího a naštěstí se manželka větší auto řídit nebojí, naopak, v životě bych jí neukecal na něco malého. A toto auto není malé, i když hlavní rozdíl je do výšky, délka a šírka nejsou nijak hrozné, parkování je taky celkem v pohodě. V autě jsou přední (i když nechápu, proč jenom dva) a zadní senzory, které fungují výborně včetně indikace vzdálenosti a senzoru na displeji, zadní parkovací kamera a kamera v pravém zpětném zrcátku, s tímto nezaparkuje pouze totální parkovací analfabet. Při zařazení zpátečky se navíc mírně (takže je pořád vidět i za sebe, nejenom pod auto) sklopí obě zpětná zrcátka, k tomu není co říct. K tomu jsou to zrcátka autobusové velikosti, je v nich vidět opravdu výborně. Mimochodem, pokud jde o tu velikost auta, nový Superb je dokonce o 9 cm delší a pouze o 2 cm užší, takže RX je skutečně docela v pohodě. A taková Octavia, kterou člověk vidí opravdu všude, je kratší o 11 cm a užší o 7 cm, což taky není nijak zásadní rozdíl, přitom jsem ještě neslyšel, že by si někdo stěžoval, že se s ní blbě parkuje.
Výbava je rozhodně dostačující - dokoupit lze pouze metalízu (tady už teda je bílá perleť), střešní okno, adaptivní tempomat a DVD do hlavových opěrek předních sedadel. Jinak je tam asi všechno, dokonce si mohu nastavit zvlášť přední část sedáku jako podporu stehen, to bych tady nečekal. Výborné je poodjetí volantu a sedačky řidiče při vystupování, i když auto je tak prostorné, že bych to přežil i bez toho, každopádně takto je to lepší - při nastupování stačí zapnout pás a všechno to přijede kam má. Uvnitř je místa na rozdávání, kufr 500 litrů je pro nás naprosto dostačující, kočárky už nevozíme, k tomu lze posouvat zadní sedadla, ale to jsem třeba ve Versu nikdy nepoužil. A kdyby výjimečně kufr nestačil, tak mám v boxu na střeše dalších 400 litrů a to už je skutečně v pohodě. Lyže se dají prostrčit uvnitř sklopným prostředním opěradlem, ale stejně je budu většinou vozit v boxu, k tomu jsem ho především kupoval. Nicméně vzadu se mezi dvě dětské sedačky nevejdu, ale to ani ve Versu, kde na to místo teoreticky mělo být. Je ale pravda, že narozdíl od Versa tady ty dětské sedačky nejsou nalepeny na dveřích, kdybych každou posunul o 5 cm do strany, tak bych se tam asi vešel, když ne já, tak tchýně určitě a nikdo jiný tam nesedí. Jako nevýhodu vnímám výdechy od baterek spod zadních sedaček dopředu, když totiž jedeme naložení, tak jsem zvyklý tam dávat těžké tašky, abych je neměl za zadní nápravou a taky se tam toho vejde docela dost. Tady nemohu, protože bych ucpal výdechy a přehřály by se baterky, nějaké řešení mě už napadlo, ale zatím jsem se k tomu nedostal. Jo vlastně ještě jednu věc nechápu - dálková světla. Dvojité potkávací natáčecí xenony fungují a svítí slušně, ale halogenové žárovky v dálkových, to je trochu úlet... Dát tam nějaké lepší Osramy nemá smysl, kupovat LED, jak mám v Priusu, se mi zatím nechce. Uvidím, jestli s tím budu něco dělat. Zanedlouho už začne být déle světlo, takže možná až před další zimou.
A jak to auto jezdí? Je určeno především na pohodovou jízdu, při které člověk prakticky neví, že tam je nějaký motor, ale při potřebě třeba předjetí je zrychlení naprosto dostačující, výkonová rezerva tam prakticky pořád je. Zejména s Priusem jsem si zvykl na klidnou a plynulou jízdu (tím neříkám pomalou) a tady je to stejné. Vzhledem ke vzduchovým vakům je jízda po našich šílených silnicích výrazně komfortnější, i když by to mohlo být lepší - ale to je problém silnic, o běžných nerovnostech sice člověk ví, ale není to nic nepříjemného, prostě je vnímám ale nijak mě neobtěžují. Kapitola sama pro sebe je audio - zatím jsem v autě nezažil nic, co by se tomu aspoň přiblížilo. Mark Levinson a k tomu 15 reproduktorů včetně subwooferu hraje skvěle, když to občas zkusím pustit naplno (pár vteřin, víc to vydržet nejde), tak nic nevibruje a zvuk je super čistý.
Někdy koncem ledna jeden víkend docela hodně sněžilo, tak jsem byl zvědavý, jak vlastně auto funguje na sněhu. Není to žádné quattro, takže jsem zázraky nečekal, nicméně byl jsem velice příjemně překvapený. Na snehu jezdím s respektem, především brždění je docela problém, i když to zjevně spousta lidí nechápe. Takže jsem si sice udržoval odstup od auta předemnou, ale pokaždé pouze na chvíli, vždycky se tam někdo nacpal. Párkrát se mi povedlo stát na semaforech jako první - občas i do kopce, ve vedlejším pruhu vždycky nějaká dvoukolka. Jakmile skočila zelená, tak jsem na to šlápl, rozdíl to byl neskutečný, Lexus prostě jel a jel tam, kam jsem chtěl, nevnímal jsem žádné prokluzování kol nebo snižování výkonu. A to jsem ani jednou nepoužil režim snow, protože jsem si na něj nevzpomněl. Každopádně vím, že to auto na sněhu jede úplně pohodě, pravda, jsou samozřejmě i lepší čtyřkolky, ale toto bohatě stačí. Taky byl ráno párkrát led na silnicích, jak v noci pršelo a pak to zmrzlo - v Lexusu jsem to prakticky na chování auta nepoznal, přitom s Priusem to bylo o hubu, auto bylo hodně uklouzané.
Toto auto jsem koupil i proto, že nechci diesel, ale ani benzin se spotřebou kolem 15ti litrů. Nepočítám, že bychom s tím autem najezdili více než 20 tisíc km ročně, takže pokud rozdíl ve spotřebě nafta vs benzin není zásadně jiný, tak se mi nafta ani nevyplatí. Kromě toho (nebo spíše právě proto) spousta jízd je a bude hodně krátkých - mezi pěti a dvaceti km, takže je benzín jasná volba.
Tím se pomalu dostávám k tomu, co asi bude mnohé zajímat a to je spotřeba. Na začátku jsem si říkal, že budu velice spokojený, pokud budu (spíše manželka) jezdit podobně jako s Versem, maximálně o litr víc, nějaké tabulkové fiktivní hodnoty jsem nebral v úvahu. A jaká je realita? Vysloveně krátké trasy je spotřeba mezi osmi a devíti litry (Verso 8,5), do práce a zpátky jsem jel mezi sedmi a sedmi a půl (s Versem i pod sedm). Je to samozřejmě v zimě, teploty a počasí nic moc, na autě zimní gumy. Benzínový motor vypíná podstatně později (pokud vůbec vypíná) než když je teplo, tam je rozdíl zima-léto největší, aspoň je to tak v Priusu a není důvod, aby to tady bylo jiné. Cestu do centra Prahy prázdnými silnicemi jsem dokázal jet za šest. První nádrž byla spotřeba cca devět litrů, ale to jsme oba zkoušeli, a poměrně často, jak to auto vlastně jede, co si může člověk dovolit - kdy ještě můžeme předjet a podobně. Další už byla lehce přes osm, mimo zimu počítám mezi sedmi a osmi, což mi na takové auto připadá super. Většina cest bude skutečně krátkých. Je to více než vyrovnané s podobně silnými naftovými motory, přitom zvukový projev a kultivovanost je nesrovnatelná - kamarád do toho sedl z nového naftového Jeepu GC a okomentoval to něco jako že to je sakra rozdíl. Tím Jeepem jsem jel a rozdíl to sice je, ale taky se to tam dá vydržet... Rozdíl proti naftě bude na dálnici, tam je diesel prostě úspornější, hybrid to pak +/- dorovná ve městě. Jsem zvědavý, za kolik pojedu třeba do Sokolova, s Versem jsem jsem to jezdil za šest, ale i sedm litrů, jak kdy. Na velikonoce plánuji jet na Slovensko, i když zatím nevím, jestli s boxem nebo bez - záleží, jestli se tam bude dát lyžovat.
Spotřeba ale nebyla tím zásadním kritériem, jakkoli je příjemná. Čekat od auta s třiapůllitrovým benzínem, váhou výrazně přes dvě tuny a nic moc aerodynamikou nízkou spotřebu asi nikdo nemůže, bez ohledu na to, že to je hybrid. Každopádně jezdit běžným stylem do osmi litrů je paráda. Pravda, dostat se krátkodobě na nějakých 10-12 litrů není žádný problém, ale na takovou jízdu to auto ani není dělané, stejně pak člověk musí ubrat, auta před sebou prostě nepřeskočí, to pak jde spotřeba zase rychle dolů. Při spotřebě kolem 12ti litrů bych pak k nákladům ještě musel přičíst pokuty za rychlost od našich pomahačů, ale spíše bych brzo přišel o papíry. Lze říct, že každá jízda je boj mezi touhou pořádně na to šlápnout a užívat si zvuk motoru a zátah a snahou o úspornou jízdu, ke které vás "nutí" pohled na budík s ekonoměrem, či jak se to nazývá - člověk má pak snahu jet hlavně elektřinu, nebo aspoň vidět rozsvícený nápis "ECO". Když to porovnám s různými oturbenými benzínovými downsizovanými jednačtyřkami a menšími v autech, kde nemají co dělat (MPV, SUV a pod.), tak je spotřeba docela podobná, přitom jízda nesrovnatelná. Jinak po nájezdu na prázdnou dálnici jsem to jednou cca z osmdesátky zkusil zašlápnout a chvíli jsem to vydržel - jakmile se rychlost zvedla o nějakých 100 km/h (a že o moc dlouho netrvalo a bylo to docela fajn), tak jsem se zase "zklidnil", ale jelo to parádně a zdaleka ještě nepřestávalo zrychlovat. Na druhou stranu - toto auto je hodně těžké a krabicovité, sice zrychlí na stovku pod osm sekund, ale to už dnes umí kdejaký dvoulitr a méně v autě o třičtvrtě tuny lehčím, takže kdejaké jiné auto je rychlejší, nebo aspoň ne o moc pomalejší. Řekl bych, že toto auto je mnohem lepší v pružném zrychlení z téměř jakékoli rychlosti, než ve sprintu z nuly, kde mám pocit, že jakoby chvilku přemýšlí, jestli tomu řidiči nepřeskočilo, nebo co že to vlastně zkouší.
Lexus RX 450h není na žádné závodění. Sedačky v zatáčkách moc nepodrží, sedí se o patro výš než v běžném autě, prostě je to auto na pohodu. Je na něm znát, že to není nejnovější model, nicméně uvnitř nic nevrže a člověk má pocit bezpečí, což je taky docela podstatná věc, když člověk vozí vzadu dva prcky v autosedačkách. U auta této kategorie by člověk sice nečekal stejné ovladače jako v nejlevnějších Toyotách, nicméně já to vidím spíše jako výhodu, protože jsem na to zvyklý z předchozích aut. Pravda, například displej není nejnovější výkřik techniky, ale jelikož tam je stejně většinou seznam přehrávaných písniček, tak je to v podstatě jedno. Třeba ukazatel, na co vlastně jedu, se mi líbí víc v Priusu, je tam také mnohem přehlednější. Spotřebu je tady vidět buď od vynulování, nebo od natankování, není k tomu ale třeba vzdálenost a podobně. Vlastně je pokaždé vidět pouze jednu informaci. Prostě tady je ten věk znát. Nicméně to má i výhodu - v autě není přetlačítkováno, připadá mi to hodně jednoduché a přehledné. Na druhou stranu se v autě sedí jak v obýváku, vnímání rychlosti je kvůli vysokému posezu a neskutečnému tichu poměrně zkreslené, už několikrát jsem se přistihl, že jedu o dost rychleji, než jsem si myslel. Ideální řešení je pak používat tempomat, což ale stejně dělám poměrně často. Ačkoli je to auto na pohodu, dokáže být hodně rychlé, samozřejmě ne v ostrých zatáčkách. Sice se díky vzduchovému podvozku prakticky nenaklání (možná ale jenom nejezdím dost rychle), nechtěl bych se ale dostat do situace, kdy se rozhodne jet v zatáčce jinam, než chci já. Snížení podvozku za jízdy jsem zkusil, řekl bych, že auto trochu ztuhlo, ale jelikož jsem jel po rovné silnici a poměrně pomalu, tak vliv na jízdu moc posoudit nedokáži. Co se mi líbí je ovládání obrazovky a různých funkcí touchpadem, to mi sedlo prakticky okamžitě. Ne každému bude vyhovovat, ale je to o zvyku, pokud někdo přesedne třeba z bavoráku, tak asi nebude nadšený.
Na autě byly zimní pneumatiky, takže jsem je nemusel rovnou kupovat, letní však k němu nebyly, natož pak celá kola. Zpočátku jsem uvažoval, že výjimečně koupím (aspoň prozatím, pak se uvidí) pouze pneumatiky a na jaře je přezuji, jenomže pak jsem narazil na inzerát, kde byly na prodej kompletní 19" originál kola s letními pneumatikami, stejná, jako tam i mám a za super cenu. Tak jsem tam zajel a disky byly v perfektním stavu pouze s malými oděrkami na jednom z nich (vypadají lépe než ty, co tam mám), takže jsem je vzal. Pneumatiky jsou sice sjeté tak, že vydrží maximálně tento rok, ale nedá se nic dělat. Nové originál disky bych určitě nekupoval, Toyota má teď nějakou jakože akci, kde komplet včetně pneu stojí 55 tisíc (ale 18", které tam mít nemohu a 19" budou určitě dražší), teď budu mít za tu cenu original elektrony + tři sady nových pneumatik. Nicméně jeden rok ještě snad vydržím jezdit na těch koupených a někdy v zimě koupím gumy nové, zatím ještě nevím jaké. Nakonec to teda budu praktikovat jako obvykle - kola nechám vyvážit a přehodím si je doma v garáži.
Zatím jsem na autě povyměňoval žárovky za LEDky (především uvnitř) a přidělal kameru na čelní sklo. Taky jsem koupil kus zátěžového koberce a podle původních světlých (v tomto období vydrží být světlé tak jeden den) koberečků vyřízl nové - kupodivu to vypadá docela dobře a ještě to je za pár korun. Předpokládal jsem, že to bude řešení pouze na zimu, ale asi je tam nechám dokud vydrží. Původně jsem chtěl koupit gumové rohože, jenomže originál jsem šíleně drahé, když je to jenom guma nebo plast a neoriginál nejsou žádný zázrak (vlastní zkušenost - moc nevydrží a hlavně ne vždy pasují přesně, i když by měly). Dokonce jsem doma našel plastové kroužky z dokoupených rohoží na předchozí auto, takže jsem je na vyrobené koberečky přidělal a drží tak na originál příchytkách a ani se nehnou. Stejně tak jsem to vyrobil do kufru a různých odkládacích prostorů. Zkusil jsem sehnat roletky na zadní boční okna jak mám v Priusu, ale bohužel, na toto auto nejsou k sehnání, takže nic. Naštěstí jsou aspoň okna dostatečně zatmavena už od výroby, takže mi to bude muset stačit. Teda spíše dětem. Jo a ještě budu muset koupit střešní příčníky, abych mohl vozit ten box.
Auto máme zatím poměrně krátkou dobu, ale ještě jsem ani na chvilku nelitoval, že jsme ho koupili, akorát kluk na začátku Verso obrečel a ještě pár dní se ptal, kde je a kdy ho přivezeme domů. Jezdí se ním skutečně velice příjemně, z ničeho nejsem zklamaný. Není to úplný zázrak, dneska už jsou auta vymakanější, ale když ho porovnám s obdobným autem z té doby, tak z toho nevyjde úplně špatně. Ceny pravidelné údržby (hodlám jezdit do Toyoty) jsou vyšší, lze ale využít tzv. bonusovou knížku, pak už to není tak hrozné. Nicméně třeba Yaris je levnější.. :) Zatím je auto v perfektním stavu, ale pokud něco odejde (snad ne), tak to nebude levná záležitost. Jelikož se doma k autům chováme docela dobře, tak snad něco vydrží, zatím vydržela všechna. Někdy v dubnu/květnu pojedu na garančku, tak ho nechám opět pořádně zkontrolovat a uvidíme.

Silné stránky

Kultivovanost, výbava, motor, spotřeba, auto je proti rozšířenějším značkám poměrně nenápadné a nevyvolává tolik negativních emocí

Slabé stránky

Zatím nevím

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Dosud žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Pohoda, příjemný a vstřícný přístup

 


Další vozy značky Lexus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

předpokládaná, zatím nemohu reálně posoudit

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10

v kontextu typu auta, na okruh se ale nehodí :)

jízdní komfort
10

tady není o čem

provozní náklady
9

je to o něco víc než u předchozích aut

náhradní díly
8

jsou výrazně nad průměrem

výkon motoru
10

pro mě jasná desítka

spotřeba
10

na tak výkonné a těžké auto super

hlučnost motoru
10

co to je?

kvalita sedadel
10

na jízdu pro jakou je to auto určeno jsou výborná

brzdy
10

už jsem zvyklý, že nejdříve brzdí elektromotor a maximálně mi to vyhovuje

zavazadlový prostor
10

500 litrů mi bohatě stačí, málokdy je všechny potřebuji


Více o modeluLexus RX Hybrid
Lexus GS 300 Lexus GS 300

Je tomu již více než 10 let co se řídící pracovníci v…

Lexus - Pozor, přichází konkurence Lexus - Pozor, přichází konkurence

Od února tohoto roku má i český zákazník možnost objednat…

 






Blesk.cz

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech: „Čekáme přes 40 let“

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech:…

Evropská unie musí zastavit dotace firmě AGPI, která vlastní vepřín v Letech u Písku v místech, kde stával…

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s bleskurychlými reflexy!

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s…

Některé věci je lepší neměnit, protože jejich kvalitu prověřil sám čas. To platí i o dvourozměrných arkádových…

 

iSport.cz

V Plzni nehrál, na EURO Chrien září. Je výjimečný, chválí ho Hapal

V Plzni nehrál, na EURO Chrien září. Je výjimečný,…

Do Plzně přišel už v létě roku 2014 jako velký talent slovenského fotbalu z Banské Bystrice. Jenže od té doby…

Lov talentů na EURO? Skauty vyslaly BVB i Slavia. Sparta, Real či United ne

Lov talentů na EURO? Skauty vyslaly BVB i Slavia.…

EURO do 21 let = hromada talentovaných fotbalistů. Ne nadarmo kluby vypravily do Polska početné týmy skautů,…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…