Diskuse

Renault Clio (2016)

5.3.2017

Zdravím opět všechny čtenáře, jak jsem slíbil, je tu recenze na první moje nové auto, kterým se v prosinci 2016 stal Renault Clio IV 0,9 TCe ve výbavě…

 

Renault Clio (dr.biker)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 25.01.19  20:12

    « Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání

    Je pravda, že poslední dva roky jezdím jenom svým Cliem, pokud nepočítám občasné řízení staršího Punta rodičů, na kterého zde mám také recenzi. takže jsem si na Clio opravdu zvykl.
    Prostorově to ale není špatné auto, jak píše "jakubred," možná na tebe působí špatně ten nízký pás oken. Oproti Cliu II je ale aktuální generace opravdu prostornější, ve všech směrech, nejvíc je to poznat v kufru, který je díky rozšířené zadní nápravě docela široký, na malé auto je kufr opravdu dostačující.
    Rezervu pod autem neřeším, defekt přece člověk neřeší každý den a je lepší mít špinavé náhradní kolo pod autem, než žádné náhradní, což začíná být dnes módní. Navíc sebou můžeš vozit jednorázový overal, rukavice nebo jiné ochranné prostředky, abys zůstal čistý. Navíc při výměně kola se většinou člověk ušpiní, i pokud kolo vytahuje z kufru. A ještě mě napadá, že je lepší špinavé kolo s defektem připevnit pod auto, než jej dávat do čistého kufru.
    Motor má sice trochu jinou charakteristiku než klasické moderní turbomotory, ale není to nic zásadního, na co by si člověk rychle nezvykl. Jeho výhodou je navíc spolehlivost, jednoduchý a v celku levný servis.
    A k tomu Suzuki, Baleno je možná prostornější, ale na můj vkus je moc "asijské," vůbec se mi nelíbí. Swift se mi docela líbí, ale není zrovna nejlevnější a Clio je více sexy...
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 24.01.19  13:05

    « Re: Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání

    Já mám s atmosférickými benzínovými motory zkušenosti takové, že zátah je sice slabý ale víceméně lineárně rostoucí bez nějakých kopanců. Maximálním tah je v otáčkách nejvyššího krouťáku obvykle +- 4000 ot. a s gradací výkonu v max. otáčkách +-5-7000 ot. Samozřejmě tah je přímoúměrný objemu. A zcela určitě neodpovídá 0,9TCE jak ho popisuješ.
  • « 00 Reagovat !

    foto jakubred

    jakubred 24.01.19  12:46

    « Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání

    Neřekl bych, že Clio je uvnitř extrémně malé. Mám sice Grandtour, ale tam je to uvnitř stejné , jediný rozdíl je v kufru. Jezdím služební fabií III combi a clio je na tom, co se týká vnitřního prostoru stejně, může se zdát menší díky malé prosklené ploše a nízké střeše. Ale v reálu je tam místa dost. Procházeli jsme taky většinu konkurentů, ale clio vyhrálo. Samozřejmě hraje se hodně na design a né na praktičnost. Co se týká motoru, tak 0,9 Tce je dobrý motor, je pěkně svižný, celkem úsporný, ale hlavně je velice spolehlivý a má nepřímé vstřikování, což je do města ideální. Jediné co je potřeba se s ním naučit zacházet. Nechová se moc jako turbomotor, do 2 000 ot/min je téměř mrtvý, ale od 2 200 už má velice slušný zátah. Chová se spíše jako atmosfericky plněný motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto Marekx

    Marekx 19.01.19  02:10

    « Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání

    Spíše už sis za tu dobu na ty kompromisy zvykl :-) Obdivuji tě, že jsi o tolik ustoupil, protože Clio II mě vepředu přijde o dost prostornější a vzadu je to pak již skoro stejná bída, ale to Clio II je o 20cm kratší a to má i rezervu v kufru a problém s výhledem dozadu u něj také neexistuje. Kdysi jsem měl R5 GTE, což byla sportovnější verze a měla také rezervu zespodu a řešit pak defekt bylo doslova za trest a od té doby jsem na toto umístění rezervy doslova alergický. Lesklá obrazovka je za trest i na PC a video technice, natož na palubovce auta, kde je pak na tom vidět úplně všechno a můžeš to utírat třeba každý den. Renault mám rád, ale tohle všechno odfláknul. Uvidíme, jak na tom bude uvnitř Clio V, které má mít někdy ve 3/2019 premiéru.
    Nicméně za mě je nedoceněným králem segmentu B v ceně do 330tkč v prostornosti pro posádku vozu vepředu i vzadu a také velikosti kufru, poslední Suzuki Baleno, to je prostě neuvěřitelné letiště na délce 4m. Doporučuji si do něj každému sednout a nebude chápat, jak to konstruktéři dokázali. Tolik prostoru mám v hlavním rodinném voze Subaru Legacy kombi, které je ale 0,7m delší. Nicméně někomu přijde přední část Balena až moc asijská, ale mě se zamlouvá. Jasně Clio IV je pěknější, ale zase o dost méně praktické. Momentálně se rozhoduji mezi Balenem a Swiftem. Rio je povedené, ale zazdilo to nic moc výkonnou motorizací 1.2. a ta 1.4 už je citelně dražší a spotřeba benzínu nic moc. 3válce zrovna nemusím, ale 0,9TCe má aspoň k dobru to, že je to nepřímovstřik, což i u LPG přestavby je značná úspora na pořízení vůči přímovstřiku a také menší předpoklad rychlého zakarbonování motoru. Poslední Sandero je určitě praktičtější než Clio IV a nedivím se, že má tolik příznivců a také bych dal Sanderu před Cliem přednost, nicméně tady zase konstruktéři udělali přešlap tím, že B sloupek zasahuje až příliš do nástupní části prostoru pro chodidla, takže nastupující vzadu se musí nepřirozeně vytočit tělem do strany a také chodidlem, jinak tam nohu nedají a to mám standardní velikost boty 42. Pro staršího člověka, který hůře chodí a bude potřeba jej tím vozem odvézt, to může znamenat celkem problém. Prostě vše je to pouze o tom, jak moc je kdo ochoten u nového vozu přivírat oči. Já chci třeba za své peníze maximum možného, co trh nabízí a zatím je stále ještě z čeho vybrat. Až ta možnost nebude, tak se bude vybírat mezi horší a ještě horší.
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 18.01.19  20:44

    « Re: Clio IV - naprosté zklamání

    Každý jsme jiný a každému vyhovuje něco jiného, takže chápu tvůj názor.
    Já ale také přesedal z Clia II a problémy jako tebe mě opravdu netrápí. Vím, že Clio není nejprostornější auto ve své třídě, že obětovalo prostor na úkor designu, ale mě prostor nechybí. Měřím 176 cm, za volantem mám pohodlnou pozici a nikde mě nic netlačí. Většinou jezdím sám nebo se spolujezdcem vpředu, takže mě prostornost vzadu netrápí, ale jeli jsme na dovolenou ve čtyřech a cestující vzadu si nestěžovali.
    Středový panel mi nevadí a skoro žádné otisky na něm nemívám, jsem totiž zvyklý v autě pravidelně uklízet a navíc není důvod pořád na ten displej chytat, když má rádio ovládání pod volantem.
    Motor má jinou charakteristiku, ale já si na něj rychle zvykl a sžil se s ním, takže ho dokážu efektivně využívat a jezdím s dlouhodobou spotřebou 5,4 l/100 km.
    Jinak mám pro tebe špatnou zprávu, dle dostupných informací bude pátá generace Clia pouze evolucí té současné čtvrté, takže se proporce vozu asi výrazně měnit nebudou.

  • 30 Reagovat !

    foto Marekx

    Marekx 15.01.19  04:14

    « Clio IV - naprosté zklamání

    Díky za pěknou recenzi, nicméně takové nadšení nesdílím. Clio bylo také můj horký favorit, místo postaršího druhého vozu v rodině Clio II 1.2/55kW, než jsem si Clio IV 0.9TCe vyzkoušel a projel. Dal jsem si tu práci a kompletně projel segment B do cca. 330tkč, abych si udělal obrázek, co konkurence nabízí a je celkem náročné, najít v tomto segmentu vůbec nějaký ideál.
    Clio IV bylo pro mě spíše jedno velké zklamání a i to Sandero mě přišlo v některých věcech povedenější. Prostě konstruktéři upřednostnili vnější design Clio IV na úkor jiných věcí až moc. Co se třeba nedalo přehlédnout ihned po usednutí za volant, byl poněkud stísněný prostor pro řidiče a ne zrovna moc prostoru na pravé koleno, ale v jiných vozech, např. Mazda 2 je toho místa pro koleno ještě mnohem méně. Při přesednutí za sebe (měřím 175cm) celkem i málo místa na kolena vzadu. Při vystupování z vozu ze zadního sedadla jsem se dokonce slušně praštil do hlavy, jak se zde střecha silně svažuje. Výhled dozadu také žalostný. Vrátit se zpátky s rezervou pod auto, byl další krok vedle. I to Sandero má možnost mít dojezdovku v kufru. Dále středový panel s dotykáčem, na kterém je vidět každý otisk je další nedomyšlená záležitost výrobce. A v závěru motor 0,9TCe má nějakou podivnou charakteristiku, na kterou jsem si za celou předváděcí jízdu nedokázal zvyknout. Projížděl jsem Clio IV vyrobené v roce 2018, tak netuším, zda výrobce nějak "nevylepšil" mapy pro motor. Zkoušel jsem mimo jiné i Rio a to mě interiérem přišlo mnohem vzdušnější. Už jsem si říkal, že v segmentu B se nic kloudného prostě nedá vybrat a to jsem zkoušel i Mazdu 2, dokud jsem si nevyzkoušel nové Suzuki Swift, který se opravdu konstruktérům povedl a spousta automobilek by se měla učit, jak je možné doslova vykouzlit nemožné u vozu na délku 3,8m, které je malé zvenku, ale dosti prostorné uvnitř a přitom je na cestě i dosti zábavné. Snad Renault u budoucí páté generace Clia pochopí, jak u té čtvrté doslova promrhal 20cm délky navíc, vůči druhé generaci (3,8m) a že jenom venkovní design, dobré auto nedělá ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 15.12.18  10:35

    « Re: Re: Re: Moc pěkné auto i recenze

    V prvé řadě díky za pochvalu za mou recenzi. K té češtině, já to neřeším, zvykl jsem si na dvojjazyčný palubní počítač, alespoň jsem se přiučil pár novým slovíčkům v angličtině. Například už vím, že black ice je námraza :-)
    Jinak za mě stále platí, že Clio je ve své třídě nejlepší koupě, co se týče poměru, cena-design-výkon-užitná hodnota.
  • « 00 Reagovat !

    foto jirousekji

    jirousekji 12.12.18  20:19

    « Re: Re: Moc pěkné auto i recenze

    Ahoj také já chválím krásnou recenci, Clio vlastním také,jen v plné výbavě a síle,86 kW.No osvětlení na volantu mě také nevadí,zato páčky na světla, stěrače,to opravdu ano, také jste zmiňoval podivnou češtinu v kapličce přístrojů,to je kapitola sama o sobě, navíc nemohu nalézt nikoho kdo nahraje češtinu na Clio, kontaktoval jsem fi.které se specializují na tohle,a nic,ani na fb stránky Renault,nic.Zde něco od [odkaz] vozidlo bohužel nepodporuje český jazyk v plné verzi.
    V čestině se Vám zobrazí pouze jednoduché hlášky typu „nezapnutý pás“ … apod.
    Dojezd , průměrná spotřeba a rychlost jsou vždy buď v anglickém jazyce, nebo můžete zvolit jazyk německý či francouzský.
    Renault Clio si lze přenastavit pouze pomocí diagnostiky a je třeba se na tento úkon předem objednat. Po kočírování pěti škodovek, Fabií až po tu novou,81 kW ve výbavě elegance+ s panoramou, mě motorově už těch 81 kW bylo málo,a i výbava a komfort nic moc, chtěl jsem rapida,ale po přečtení recenzí jsem od toho opustil, Škodovky jsou moc předražené co se týče cena a kvalita.Ano Clio je krasavec a jsem zatím moc spokojen.

  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 25.10.18  18:11

    « Re: Spotřeba

    Taky jsem měl předsudky vůči tříválcům a chtěl jsem koupit čtyřválcovou 1,2 s turbem, ale předváděcí jízda mě mile překvapila a jak píše Ronault, i ze servisu jsem slyšel samé pozitivní informace a tak jsem nakonec vzal 0,9 TCe. Přesvědčila mě samozřejmě i cena, kdy za přeplňovanou 1,2 se připlácelo cca 30 tisíc, což není zrovna málo.
    Za ty necelé dva roky jsem se s motorem sžil a myslím si, že je to dobrý společník na každodenní cesty za prací, je spolehlivý a nenáročný na údržbu, spotřeba se dá v pohodě udržet na nízkých hodnotách a na prázdné okresní silnici to umí také docela dobře rozparádit! Za mě tedy spokojenost a motor můžu tedy doporučit.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 23.10.18  14:50

    « Re: Re: Re: Spotřeba

    Tak určitě to není špatná volba, to ne, ale... ono záleží, co v tom autě pro manželku chceš, krátká Fabia s nějakou rozumnou výbavou nebude daleko od toho Sandera, když se obrátíš na správná místa. Navíc možná někde ještě budou nějaké předváděčky nebo poslední skladové kusy před faceliftem (už na SPZ vedené jako ojeté, bez filtru pevných částic nejdou od září registrova) za dobré ceny... Samozřejmě možná to bude tak i jinde

    Jinak koukám, že na Dacii máš na SPZ Autoset Havířov, takže pokud jsi ze stejného města nebo okolí, jsme možná skoro sousedé, mám to do Havířova přes kopec a kolem přehrady ;-) ... já osobně s Auteset a jejich prodejci nemám dobrou zkušenost. Byli jsme se tam dívat na Megana před cca 8 lety a teď na Scénica a to jednání a ceny... ne díky. Když tak napiš do SZ ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Rados

    Rados 23.10.18  08:16

    « Re: Re: Spotřeba

    To máš pravdu, někde jsem dokonce četl, že fabie první generace je poslední auto, které prý při troše péči, ti bude sloužit celý život. No nějak mi ty Dacie přijdou celkem sympatické. Duster slouží jak má a působí taky celekm robustně a sandero chci jako auto pro ženu, což za cca 220tisíc beru jako dobrou volbu :-)
  • « 10 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 22.10.18  22:19

    « Re: Spotřeba

    Co ty, přecházíš ze Škodovek do Dacií? Jen pamatuj, že tak bytelně udělané auto jako byla Fabie první generace už v tomhle segmentu jen tak někdo nevyrobí ;-)

    Jinak z renault servisu o 0,9 Tce jsou jen pozitivní informace, žádné problémy nejsou ani s velkým nájezdem, podle všeho povedený spolehlivý motor.
  • 00 Reagovat !

    foto Rados

    Rados 21.10.18  21:04

    « Spotřeba

    Tak to si myslím, že je velmi pěkná spotřeba, aspoň mám další ujištění o tom, že motor 0.9 tce bude dobrou volbou do sandera, který nejspíš nahradí mou fabii, která slouží jako druhý vůz v rodině. Ta zvládne průměrnou spotřebu při klidné jízdě okolo 5,7-5,9... u Dusteru je to kolem 7litrů:/
  • « 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 13.06.18  11:23

    « Re: Re: Jak je to vlastně s hlučností na dálnici

    Dík za pěkný popis, ten motor opravdu vypadá na pracanta, kterému nevadí ani město ani okresky a dálnici snese také.
    U mě Rapid má další problém, tentokrát palivové čerpadlo hučí jak starý vysavač, takže další reklamace :-) Jinak se ale motor 1.2 TSI jakoby zajel a už neprotestuje jet na trojku po kruháči cca při 1500 otáčkách, takže nebýt poruchovosti, celkově spokojenost. Spotřeba okresky 5,3l, dálnce 6,2l, ale to jezdím 130km/h..
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 12.06.18  19:41

    « Re: Jak je to vlastně s hlučností na dálnici

    Ahoj,
    S odhlučněním vozidla jsem vcelku spokojen, s přihlédnutím na zaměření vozidla je to naprosto v pořádku. Nejlepší je jízda ustálenou rychlostí mimo město a dálnice, kde při jízdě devadesátkou motor točí nějaké 2000 otáček a tím pádem není vůbec slyšet a rychlost není tak vysoká, aby byl slyšet hluk odvalujících se pneumatik nebo proudící vzduch okolo poměrně velkých zrcátek. Při této rychlosti jede vozidlo opravdu tiše (nepoznáš tříválec).
    Já na dálnici jezdím na spotřebu, tj. pokud možno ustálenou rychlostí 110-120 km/hod, při této rychlosti je v kabině také relativně ještě ticho a klid. Při rychlosti na dálničním limitu se hluk začíná zhoršovat, není to ani tak motorem, ale aerodynamickým hlukem. Jsou slyšet hlavně pneumatiky.
    Ve městě se Clio cítí jako ryba ve vodě, malý motor je díky turbu docela živý, zejména pak při rozjezdech na semaforech. Stačí jenom držet motor ve správných otáčkách.
    Já jezdím převážně trasu do práce po dálnici, dlouhodobá spotřeba mi vychází 5,5 l/100 km. Kolega z práce má to samé Clio ale v nejvyšší výbavě, ten prý ale jezdí za 6,3 l/100 km, asi má těžkou nohu…
  • 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 11.06.18  13:17

    « Jak je to vlastně s hlučností na dálnici

    Ahoj dr.Biker, chtěl jsem se zeptat, jak si spokojený s odhlučněním na dálnici a jak se Ti s 0,9Tce jezdí po městě?
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 23.04.18  08:31

    « Re: Výměna oleje

    Také mě to překvapilo, že se tam vleze skoro stejně oleje, jako do předchozího 1,4 16v, který byl mnohem prostorově náročnější, v Cliu II ho byl plný motorový prostor
  • 10 Reagovat !

    foto Rados

    Rados 22.04.18  20:57

    « Výměna oleje

    Zdravím, celkem mě mile překvapilo, že tak malý motor, má tak velké množství olejové náplně, což je jen dobře M například fabie htp má směšných 2,5 litru >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Slacky86

    Slacky86 24.03.18  19:34

    « Re: Re: Re: Re: Moc pěkné auto i recenze

    Já mám taky limited, ale před faceliftem tak to možná změnili, auto jsem nekupoval nové tak nevím :/
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 24.03.18  19:21

    « Re: Re: Re: Moc pěkné auto i recenze

    Děkuji za pochvalu, moje výbava Limited je super, za dobré peníze nabízí docela slušnou výbavu, na druhou stranu auto nelze konfigurovat, nemohl jsem si připlatit výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (2000 Kč), jde to jen pro nejvyšší výbavu a navíc jsem koupil skladový vůz...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…