< původní příspěvek < Re: Jak je to vlastně s hlučností na dálnici
Ahoj,
S odhlučněním vozidla jsem vcelku spokojen, s přihlédnutím na zaměření vozidla je to naprosto v pořádku. Nejlepší je jízda ustálenou rychlostí mimo město a dálnice, kde při jízdě devadesátkou motor točí nějaké 2000 otáček a tím pádem není vůbec slyšet a rychlost není tak vysoká, aby byl slyšet hluk odvalujících se pneumatik nebo proudící vzduch okolo poměrně velkých zrcátek. Při této rychlosti jede vozidlo opravdu tiše (nepoznáš tříválec).
Já na dálnici jezdím na spotřebu, tj. pokud možno ustálenou rychlostí 110-120 km/hod, při této rychlosti je v kabině také relativně ještě ticho a klid. Při rychlosti na dálničním limitu se hluk začíná zhoršovat, není to ani tak motorem, ale aerodynamickým hlukem. Jsou slyšet hlavně pneumatiky.
Ve městě se Clio cítí jako ryba ve vodě, malý motor je díky turbu docela živý, zejména pak při rozjezdech na semaforech. Stačí jenom držet motor ve správných otáčkách.
Já jezdím převážně trasu do práce po dálnici, dlouhodobá spotřeba mi vychází 5,5 l/100 km. Kolega z práce má to samé Clio ale v nejvyšší výbavě, ten prý ale jezdí za 6,3 l/100 km, asi má těžkou nohu…