Recenze

doktormax (muž 47 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Ford Tourneo Custom L2 Titanium

9,50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Tourneo, foto 1 Ford Tourneo, foto 2 Ford Tourneo, foto 3 Ford Tourneo, foto 4 Ford Tourneo, foto 5 Ford Tourneo, foto 6 Ford Tourneo, foto 7 Ford Tourneo, foto 8
Ford Tourneo, foto 9 Ford Tourneo, foto 10 Ford Tourneo, foto 11 Ford Tourneo, foto 12 Ford Tourneo, foto 13 Ford Tourneo, foto 14 Ford Tourneo, foto 15 Ford Tourneo, foto 16 Ford Tourneo, foto 17 Ford Tourneo, foto 18 Ford Tourneo, foto 19 Ford Tourneo, foto 20 Ford Tourneo, foto 21 Ford Tourneo, foto 22 Ford Tourneo, foto 23 Ford Tourneo, foto 24 Ford Tourneo, foto 25 Ford Tourneo, foto 26 Ford Tourneo, foto 27 Ford Tourneo, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta autobus Rok výroby 2014 Koupeno nové palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2200 výkon [kW]: 112 kroutící moment [Nm]: 390 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Předchozím vozidlem bylo Volvo XC90, sedmimístné a pro naše další vozy v rodině nasadilo volvíčko velmi vysokou laťku. Nicméně počet členů domácnosti se zvýšil o jednoho malého člena a při započtení jednoho místa na dovolenou (babička apod.) jsme již překročili počet povolených přepravovaných osob ve volvu.
Proto logicky vyvstala otázka- co většího? Nabídka se zúžila na velká, spolehlivá, s dostupným servisem a zároveň s možností každodenního dojíždění do práce 50+50km, protože dvě auta doma neužijeme... Možnosti proto byly následující- VW, Mercedes, Ford. Zvítězila cena- první dva byly o 30-40% dražší a tak za cenu předváděčky u Forda bychom sehnali ojetého Mercedesa nebo Caravellu od VW...
Hodně mne přesvědčil i test vozidla na iprima.cz a musím přiznat, že byl velmi objektivní a pravdivý (viz odkaz na video níže)

Silné stránky

- skutečně prostorný vůz pro velkou rodinu
- obrovský kufr (verze L2)
- mnoho přihrádek vepředu u řidiče a spolujezdce, méně pak vzadu.
- údajně spolehlivý starý typ motoru po jeho vylepšení - uvidíme, zda měli pravdu :-)
- příjemné, byť tvrdší kožené sedačky
- snadné sklápění sedaček v druhé a třetí řadě - nezaměňovat s jejich přenášením, neboť má dvojsedačka údajně přes 50 kg ( nevážil jsem, ale nesl jsem jednosedačku a tak věřím...)
- perfektní rozhled řidiče a jízdní vlastnosti podobné kombíku střední velikosti. Na tuhou zadní nápravu velmi příjemné chování vozu
- hladce jdoucí řazení - až bude mít více než aktuálních 1300km, sedne si určitě i řazení dvojky, jinak vše již od začátku velmi hladce.
- servisní intervaly 2roky / 50tis km !
- závěsné zařízení z výroby s propojením s ESP vozu ( omezení kývání přívěsu )
- integrované střešní nosiče, sklápějící se do prolisu střechy- ale ! při jejich "postavení" jsou na "výšku" a tak bude potřeba ještě adaptér, abych uchytil např. střešní box či držáky na kola !
- integrované roletky v druhé a třetí řadě oken

Slabé stránky

- hrooozně dlouhé převody ( snaha snížit emise a spotřebu...). Výsledkem je např. problém se rozjet do kopce s přívěsem či pomalé popojíždění na jedničku... Např. kolem rychlosti 100km/hod točí na šestku cca 1600 ot/min ! (ale na obranu motoru- táhne dobře)
- v autě za cca 800 tis bych očekával automaticky: koberečky, podběhy nad kola (?!?) i další drobnůstky.
- velké víko od kufru vyžaduje si skutečně nechat prostor za autem při nakládání / vykládání
- asi promyšlený, ale neskonale složitý informační systém ve střední konzoli (navíc ten je v angličtině). Na rozdíl od slušně běžícího a česky komunikujícího palubního počítače u řidiče.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- koupeno v 5/2014 nové, začínáme téměř od nuly...
Letní kola- originál Ford disky + z prvovýroby pneu letní Continental Vanco 2 215/65 R16C. Prvních 1000km na mokru hrozně kloužou !!!

- 1500km (červen 2014) - před dovolenou proveden chip motoru z 92kW na + 20kW a + 40Nm (jako vždy u www.diesel-technik.cz), 7990,- Kč. vzhledem k tomu, že motor je ještě syrový, tak očekávám sednutí motoru za několik tisíc (desítek tisíc ) km, ale kolem 1300-1500 ot/min je již nyní patrný příjemnější nástup tahu motoru.

- 4900km (červenec 2014): tak máme dovolenou již za sebou :-( a otestovali jsme rozumným způsobem, jak obstojí náš "autobus" v horkých krajích jižní Evropy, v plném obsazení a s karavanem (1400kg). Když jsme měli přejet Šumavu, tak při řazení 2-3 jsem si říkal- no nazdar, to bude v Alpách hrůza. Jak si motor sedal, bylo to lepší a lepší. Předem prozrazuji, že vše dopadlo dobře. Takže zkušenosti:
- jen vyklápěcí okénka ve střední řadě skel bohatě stačí, neboť větrání několika průduchy ventilace stropu v zadní části na vyvětrání a vychlazení druhou klimatizací je dostatečné.
- spotřeba s karavanem (karavan 1400kg), tempomat 100km/hod, Diesel Verva a v zahraničí pak lepší z naftové nabídky 11.5 l(100km, bez karavanu při plynulém courání kolem 7 l/100km. Klima asi + 0.5 l/100km navíc.
- po rovince nutno s karavame jet aspoň 95-100km/hod a pak i malé kopečky šestka vezme. Jamile je stoupání, je lepší dát pětku a pořád 100km/hod a držet otáčky kolem 2tis ot./min a jede v pohodě. Až Alpy kolem Villachu i někdy na 4-ku (s karavanem !). Při předjíždění s karavanem je nutné opravdu dobře plánovat, je to jako když vás ve vyšší rychlosti předjíždí Fabia 1.2 HTP :-) Ve srovnání s Volvem XC90, kdy stačilo i s karavanem dát blikač a jelo se... Přesto 112kW po chipu vcelku stačí.
- obrovské výhrady mám ke zpřevodování: převody jsou hróóózně do rychla a rozjet se s karavanem byť jen do minimálního !!! kopečku vyžaduje brousit spojku aspoň do 20km/hod, jinam motor chcípne a nebo se klepe v uložení. A to bolí pak řidičovo srdíčko... Představa, že mám dodávku a každy den ji s řemeslníky a přívěsem vozím po kopcích do práce, tak za 50 tis km jdu měnit spojku, fakt hrůza. Ale jak se vše rozjede, pak není již problém.
- dobře fungují hlavní světlomety ( mám navíc žárovky Osram NightBreaker Plus- šajnujou fakt dobře ).
- souprava má téměř 13 metrů s karavanem a v úzkých uličkách Chorvatska a Itálie to někdy bylo o fous.
- ještě něco k venkovním zrcátkům- jsou dodávkového typu ( na výšku) a jsou SKVĚLÁ. A nástavce na zrcátky kvůli karavanu sloužila jen na hlídání kol karavanu v zatáčkách, křižovatkách apod, vše ostatní vzala běžná zrcátka a byl super přehled i za karavanem.

- srpen 2014 (stav 6500km): opakovaně tankováno (bez karavanu)- 90% mimo město, 10% nákupy po městě- 7.5 l/100km spotřeba (Diesel Verva). Navíc díky spřízněným duším nalezeny odkazy na autodíly na Turneo a podběhy:
Doplňky: http://www.vanstyle.co.uk/van/accessories-styling-ford-transit-transit-custom-c-2_252_5162_4508.html
Plastové podběhy: http://www.lokari.de/epages/62716287.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62716287/Products/IKF-206-L-R

- říjen 2014 (13.000km): vyřešena ochranu podběhů nástřikem spodku a podběhů ochranou "gumoasfaltem" (cca 2000,-Kč).
Nové zimáky- Michelin Agilis alpin, 215/65 R16C + kola Brock, černá- cca 26 tis Kč :-(
Spotřeba na dojíždění denně 2x50km po silnicích 1.třídy kolem 7.1-7.2 l/100km. Opakovaně příjemné překvapení, palubní počítač kecá (to by nebylo nic nového), ale asi o 0.2 nahoru ! Takže reálná spotřeba je menší, než na počítači :-)

- únor 2015 (21.tis km): v zimě se ukázaly jízdní vlastnosti v pohodě, též dílem dobrých pneu. jen náhle přestala na Silvestran rozehřívat pravá polovina čelního skla. Chyba byla nejspíše ve špatném kontaktu na pojistkové skříňce či pojistce, kde po vyjmutí ( neporušená ) pojistky vše začalo fungovat o.k. Spotřeba při mrazech kolem minus 5 st.C- cca 8 l/100km

- duben 2015 (27tis km): první kontrola v servisu plánovaná ( jinak intervaly 50tiskm/2roky), ale doporučeno, abych první výměnu oleje udělal v půlce intervalu), dále nějaké to promazání posuvných dveří a přezutí pneu za letní.

- říjen 2015 (44.tis km): letošní léto a časný podzim byl ve znamení ježdění do práce na skútru a tak, když pominu několik dálkových cest (Rakousko, Německo, Itálie, 2x na jih Moravy apod), tak se moc s autem nejezdilo. Přes léto klesla spotřeba kolem 7 l/100km, motor táhne dobře, jen pozoruji menší vůli v řízení. Až půjdu po Novém roce na kontrolu, tak bych chtěl, aby se nato ve Fordu podívali. Taky jsme poprvé v celé šíři využili přepravní kapacity vozu- stěhovali jsme dcerám byt ... S podzimními plískanicemi začaly být mokré silnice a opět musím potvrdit- původní letní pneu z výroby- UKRUTNĚ NA MOKRU KLOUŽOU. Pořád.

- leden 2016 (52.tis km): pravidelný servis po roce (skoro) a v 52.tis km. Nějaké drobnosti ohledně domontování světla do kufru (původní je mžouradílko).
- Dále řešena otázka problému s řízením - jeho výměna kompletního řízení v rámci záruky. Jestli předtím v řízení skřípalo při točení z rejdu do rejdu, poté řízení bylo při točení těžké-snadné-těžké a stočen volant doprava. Geometrie v pořádku, takže výměna řízení. Teď točí jako nové, sice je trochu nutné zabrat (srovnání s Yetinou, Leonem apod), ale plynule a přesně :-)

- říjen 2017 (90.000km)- po 1.5 roce a cca 40.tis km na plánovaném servisu. Výměna předních destiček (poprvé), filtrů, náplní, promazání všeho možného a oprava píchlého zadního kola ( kolem baráku jsme po odfušované opravě střechy našeho činžáku našli po letech ještě další hřebíky a dráty i nyní)- vše za 10tis Kč.
-------------------------
Pokud mám za 3.5 roku provozu (90 tis km) hodnotit našeho fordíka, pak asi stručně (berte moje hodnocení jako přerostlého kombíka, hlavního vozidla naší vícečetné rodiny):
- prostorný - dodnes jsem nemusel i přes naší početnou rodinuě použít rakev na střechu :-)
- s karavanem je potřeba plánovat, ale není problém jezdit Alpy s tempomatem a průměry rychlostí s karavanem z Itálie kolem 90km/hod. Motor táhne pěkně, spotřeba v létě kolem 7, v zimě 7.5-8.0 l/100km. S karavanem stabilně 11-12 l/100km.
- provedena obnova nástřiku vnitřních ploch předních blatníků- svépomocí.
- lehce se viklá sedačka řidiče (ale to jsem už hnidopich)
- občas se 1-2x ročně musí ošetřit kožené sedačky, promáznout šoupací dveře a na zimu těsnění hlavně u šoupaček (jinak těsnění vrže nebo přimrzá).
- řazení beze změn, spokojenost.
- olej za 40tis km od minulé kontroly- bez potřeby dolití.
- už jsme při výměnách pneu postupně ožižlali jeden bezpečnostní šroub ...- letní pneu neubývají...a pořád na mokru hrozně kloužou. Něco za něco...
- oproti novému vozu nic zásadně neskřípe, nebouchá, vše ok.
Koupil bych si vůz ještě jednou ? ANO !, ale:
- s automatickou převodovkou (od letoška ji konečně do Turnea Custom začaly dávat)
- s adaptivním tempomatem
- s asistentem regulující směr při bočním větru
- s novým motorem 2.0 s 125kW

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno jako předváděcí vůz u Ford Blohmann Klatovy. Vstřícnost a snaha papíry vyřešit co nejrychleji. Mírným zádrhelem bylo, že vozidlo bylo ve vlastnictví dovozce, tak se trochu čekalo právě na ty papíry z Prahy...

 

Video

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Ford



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
10

Více o modeluFord Tourneo
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…