Recenze

9 Majitel

Ford Mondeo

9.60 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Mondeo Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:26000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 120 kroutící moment [Nm]: 340 maximální rychlost [km/h]: 215 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední

Popis vozu

Moje původni Š Octavia Combi 1.9TDi (2002) už byla za zenitem a s nájezdem 300.000km a pár "prima" opravami (turbo, alternátor atd) už prostě nastal čas na výměnu. Projel jsem pár aut, Peugeot 5008 (pěkné, nakonec mě odradila výbava a posez), Š Superb Combi (šílená cena, nic moc podvozek), Lagunu (cena fajn, ale jinak jsem k tomu autu nenašel cestu). Zbytek tak nějak šel mimo, do MB/BMW/Audi jsem nechtěl díky úžasné vlastnosti čecháčků - závist, a zájmu lapků - byť jinak by se mi líbilo nějaké BMW 5xx touring nebo MB R320. A VW už vůbec ne, Passat mě neoslovil a neoslovuje dodnes.

Moje požadavky byly - větší auto, silnější motor než těch 81kW, co jsem měl předtím a hlavně automat. Vzhledem k nájezdu a pohodlí jsem manuál prostě už nechtěl vidět. A zbytek - tak nějak to vyplynulo.

Nakonec jsem skončil u Mondea, po zkušební jízdě s automatem jsem měl jasno, podvozkově mě to přesvědčilo mnohem víc, než podvozek Superbu. Takže jsem objednal Mondeo, prodal Octavii a těšil se na povození.

Mondeo je MY2011, výbava Titanium, 2.0TDCi 163hp, PowerShift

standardní výbavu nebudu vypisovat, můžete si ji najít na webu.

doplňková výbava
- sada winter
- sada titanium x
- sada deluxe
- sada family
- zatmavená skla od B sloupku

Co se sad týče, je to vlastně vyhřívání všech sedadel (u kůže asi nutnost), kůže Windsor Light Stone, přední sedadla elektricky nastavitelná, bixenony, vzadu síť a rolety v zadních oknech. Plus další věci ze sad, jako bezklíč, elektricky ovládaná a hlavně sklápěná zrcátka.

Možná kdybych chvilku počkal, mohl bych se ještě rozhodovat mezi Peugeotem 508, ten taky nevypadá tak špatně. Pokud někdo chce zmínit ještě Insignii, fajn, ale není to můj šálek kávy, zvlášť páté dveře, nemůžu se zbavit dojmu, že vypadají jako "dveře" od kuka vozu. Vím, že jsou i další značky, Subaru, Honda atd, na Hondu jsem koukal a neměli ani k prohlédnutí Accord, CR-V mě hodně zklamalo.

Auto mám tři měsíce, zatím 8.500km najeto, převážně po dálnicích v Německu. Pokud někoho zajímá spotřeba, s Octavií jsem uměl jezdit po dálnici za 6.2, tady mám okolo 8, ale jasně - vetší motor, víc výkonu, těžší auto .. takže to popravdě neřeším. Meziměstský provoz jsem tuhle měl 5.3 průměr. Zlatá nafta.

S automatem - už bych neměnil za klasickou páku, kdo na automat nadává, tak patrně s tím moc nejezdil :) Ale pravda je, že dneska, kdybych to samé auto objednával znovu, vzal bych nějakou výbavu navíc - a to adaptivní tempomat a hlídání jízdních pruhů - ne, že by to u nás fungovalo, ale kvůli přepínání dálkových světel :)

Co se sedadel týče - každý, kdo to auto viděl, tak řekl, že s kůží to dostává úplně jiný rozměr. Je to prostě "luxusnější" a je i o dost snazší údržba. Jen - v lyžařském nebo ženská v sukni a silonkách na tom bude trošku klouzat.

Tak to shrnu. Objednával-li bych si znovu Mondeo, dám to, co mám teď. Plus adaptivní tempomat a možná odvětrávání předních sedadel, i když léto zatím nezačalo a pocení na "kůži" není tak hrozné. A vlastně ještě reflexní čelní sklo (IR), buď jsem to prvně v ceníku přehlédl nebo to tam nebylo. Škoda.

A jen poznámka k bezklíči (keyfree). Je to moc fajn věc. Mít klíče v kapse a stačí jen otevřít. Pokud je auto zamčené a jdete jako první do kufru, otevře a zamkne se jen kufr. Ostatní musí chvilku počkat - což na druhou stranu je fajn. Pokud si necháte otevřené okno a chcete zamknout a zavřít okna "globálně", jde to jen kostičkou u řidiče, na pátých dveřích nebo dveřích spolujezdce to neuděláte. Každopádně je to plus a další komfort navíc.

A ještě něco k bílé barvě. Ne, nepodléhám módním trendům. Jen i původní Oct byla bílá, tak jsem u toho zůstal. A myslím, že Mondeu docela sluší.

Možná bych měl dodat, co mi v autě takové třídy chybí. Momentálně mě napadá to motorizované otevírání/zavírání pátých dveří. Další, co mi chybí, je vyhřívaný volant, když v krutých mrazech hřeje sedačka, proč nemůže volant. A pak možná pro někoho hloupost, ale v Oct se mi líbil dvojí "počítač". Mohl jsem jet k zákazníkovi a vyresetovat si kilometry i spotřebu, nebo sledovat dlouhodobé průměry. Tady je "počítač" pouze jeden.

Proč nemám navigaci. Přiznám se, že navigace jako taková mě moc nelákala. Po domovině ji netřeba, Německo má značení velice dobré, takže zbytečně vyhozených 50.000 - nebo víc, chce-li člověk parkovací kameru. A další věc - je to prima lákadlo pro ruce chmatáků. Takže si pořád myslím, že navigace v mobilu nebo externí udělá lepší službu.

Dal jsem jen pár fotek, z telefonu, zatím nebyla příležitost a ani důvod nafotit něco líp, takže, budou-li nové fotky, udělám aktualizaci.

A pokud máte nějaký dotaz, rád zodpovím.

Aktualizováno 28.7.2011

Silné stránky

Myslím, že se moc nespletu, když řeknu, že podvozek, podvozek, podvozek. Proti Octavii je to prostě sakra změna. A vůbec, je to přeci jiná třída, takže porovnávat nebudu. A jinak

- řízení
- automat, byť se někdy trošku rozmýšlí, jinak o něm nevím, S mód jsem použil párkrát
- místo vzadu
- sedačky
- kufr
- LED diody denního svícení, šetříme spotřebu i xenony
- vyhřívané čelní sklo
- elektrické "přídavné" topení, v zimě je v autě rychle teplo
- vzhled, pořád se za autem lidi otáčí, což mě těší
- podsvícení budíků - upřímně, mít tam někde modrou, tak auto nekoupím
- bezklíčový vstup a ford start tlačítko. Bomba
- žádná anténa. Tedy, nic, co by někde vyčuhovalo (je schovaná v některém z oken, myslím, že v bočních)

Slabé stránky

I když jsem auto vybíral dlouho a pečlivě, je tu pár věcí, co mě tak zároveň štve a zároveň mrzí... Holt příště

- absence motorizovaného zavírání pátých dveří
- čekal jsem o krapet menší hluk motoru
- rozměry (a tak to není až tak slabá stránka, ale občas najít místo na zaparkování je zázrak)
- změna výrobce u rozměru pneu z 235x45R17 na 215x50R17 :(
- parkovací asistent a jeho pípání, určitě by se zobrazení na display krásně vešlo, ale bohužel

chvíli jsem nadával, že chybí průvlak na lyže, ale je fakt, že mám combi, tak jsem pořídil rakev, nemusím mít strach o bezpečnost a vezmu tři dozadu.

Někde jsem četl, že "žbluňká" nádrž. Ano. Je to pravda, bohužel. Jediné řešení je nejezdit po městě s "plnou". Holt soudruzi udělali někde chybu. U mě to díky nájezdu není až tak aktuální, během týdne je nádrž pryč, někdy i rychleji, takže to až tak neřeším - a nežbluňkám :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Radši nic, pravděpodobně po všech zkušenostech budu servisovat v Německu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Radši nic. Auto přivezli nabourané a s poškrábaným čelním sklem. Asi nějaký expert na překladišti. Po čtyřech měsících čekání nikomu taková zpráva nepřidá, že. Prodejce za to nemohl.

 

Novinky v recenzi

21.10.2011 15:14

Najeto 26000 ... a dalsi zavady ... doufam, ze to nekdy skonci

- voda v levem zrcatku (blikaci) *1
- odchlipla vypln LZ dveri (kov + krytka otevirani dveri) *1
- vadny predni parkovaci senzor (jeci porad)
- upadla patka hagusu (pro zmenu leva predni) *1
- neco vrze v PP dverich

*1 - opraveno 27.10.2011

25.9.2011 20:45

stále hučí

zkusil jsem i jiný servis - stále hučí. Prý "kritické otáčky motoru". Hmm. Včera jsem se bavil s majitelem stejného motoru i převodovky, najeto 2x víc než já, a žádné hučení. Tož sháním další majitele a rád bych si auto projel někde v saloonu, protože stávající stav mě neskutečně prdí.

další závady
- odchlipující se "kov" a krytka kliky dveří u LZ dveří
- vrzající LP dveře (po stáhnutí okna o cm to zmizí)
- po vypnutí klíčku se mi nepamatuje pozice zrcátek pro R

a závěr - další auto fak nebude Ford..

4.9.2011 19:48

tak, najeto necelych 21500km - takze na servis. Seznam 'zavad' na servis je nasledujici:
- pomaleji se dovirajici okno spolujezdce
- drncivy zvuk pri rychlostech do 20km/h
- dunivy zvuk pri 2500ot ve vsech rychlostech (gumy to nejsou)
- drncici dvere spolujezdce (pri muzice), patrne souvisi s vymenou okna po loupezi
- pretekajici voda z celho skla na moje okno (asi moc zarazena lista okna po vymene celniho skla)
- pri prehravani z disku (USB) se stava, ze disk to nenacte
- porad mam pocit, ze to nejede - dalnice v pohode, ale prevodovka obcas radi pomerne zvlastne

zatim jezdim okolo 7-7.5l (90% nemecky dalnice)

pak chci jeste lakovou tuzkou opravit diry po kaminkach, kterych je pozehnane

28.7.2011 21:59

zkušenosti po 18.000km

budu stručný:
- spotřeba neklesa, avizovaných 5 natož 6l ani náhodou
- už jsem slyšel regeneraci DPF, nic moc, a to jezdím 90% německé dalnice
- powershift řadí dobře jen v případě, když člověk víc šlape na plyn. jemný štouchání mu moc dobře nedělá, navíc taková záludnost, jako je jízda z kopce, ho dokáže občas pěkně rozhodit
- v autě stále něco hučí (šestka, 130kmh, 2500rpm)
- štvě mě rádio, mam připojený disk přes USB, někdy ho načte, někdy ne
- lak, lak, lak .. hrozny, mam už díry až na kov
- po výměně skla a výplní dveří mi vibruje pravá strana - repro - u některých skladeb je to hrůza

1.5.2011 22:38

Tak viz galerie. Německo. Berlin. Kdyby jen okno. Ale jsou pořezaný i sedačky, díry všude možně. Loketka je posunuta o centimetr dozadu, konzole taky pořezaná. Nechám dát bezp. folie. Ach jo

13.4.2011 00:30

recenze upravena. Servis "nic neslyší", hluk - dunění - je prý zcela normální. Myslel jsem, že nějaké rezonance ve výfuku můžou nastat, ale jen v úzkém souboru otáček a za specifických podmínek (např. tlak), ale asi se mýlím. Druhý zvuk, plechové vibrace, slyšitelné na spodním spektru otáček, bez ohledu na "s plynem, bez plynu", servis neslyší. Takže tak.

10.4.2011 14:06

Od 100km/h v autě něco silně hučí. Při 130km/h je to skoro k nevydržení, dělá to bez ohledu na povrch, tak pochybuju, že to jsou pneu, snad to není ložisko. A taky neco chrastí v motoru, jestli nějaký uvolněný plech.. nevím. Dneska mě napadlo, aby to nebyla převodovka, protože hukot po přeřazení na jiný stupeň (při S režimu) částečně zmizí (což ložisko by nemizelo, že)... Tak uvidíme.


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10

podvozek, řízení... bomba

jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…