Recenze

9 Majitel

Mazda RX-8

9,81 Uživatelé

Hodnoceno: 45× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda RX-8, foto 1 Mazda RX-8, foto 2 Mazda RX-8, foto 3 Mazda RX-8, foto 4 Mazda RX-8, foto 5 Mazda RX-8, foto 6 Mazda RX-8, foto 7 Mazda RX-8, foto 8
Mazda RX-8, foto 9 Mazda RX-8, foto 10 Mazda RX-8, foto 11 Mazda RX-8, foto 12 Mazda RX-8, foto 13 Mazda RX-8, foto 14 Mazda RX-8, foto 15 Mazda RX-8, foto 16 Mazda RX-8, foto 17 Mazda RX-8, foto 18 Mazda RX-8, foto 19 Mazda RX-8, foto 20 Mazda RX-8, foto 21 Mazda RX-8, foto 22 Mazda RX-8, foto 23 Mazda RX-8, foto 24 Mazda RX-8, foto 25 Mazda RX-8, foto 26 Mazda RX-8, foto 27 Mazda RX-8, foto 28 Mazda RX-8, foto 29 Mazda RX-8, foto 30 Mazda RX-8, foto 31 Mazda RX-8, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta Mazdička Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:50000 palivo: benzin objem [cm3]: 1300 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,1 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 290 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Jedná se o 4- dveřové sportovní kupé značky Mazda. Auto je na trhu od konce roku 2003( moje mazda r.v. 2006). Jako jediný vůz na trhu je poháněná rotačním motorem Wankel o výkonu 141kW(191 PS). Jedná se o slabší ze dvou verzí na trhu. silnější má k dispozici 170kW a má 6ti stupňovou převodovku. Moje mazda je slabší a točí "pouze" 7000ot/min, omezovač 7500ot/min., ale disponuje vyšším točivým momentem než silnější verze. Slabší- 220Nm při 5000ot./min a silnější 211Nm při 5500ot./min. Auto má řadu doplňků ve tvaru rotoru: například prolis na přední kapotě, tvar řadící páky, otvory v předních sedačkách, přední doplňek ve tvaru rotoru a také tvar zadní mlhovky umístěné uprostřed vozu.
Vůz má ideální rozložení hmotnosti mezi obě nápravy v poměru 50:50, což má za následek perfektní jízdní vlastnosti zejména v zatáčkách, podporované 18-ti palcovými koly v rozměru 225/45 R 18 se standartně dodávanými pneumatikami Bridgestone Potenza. V zimě jezdím s vozem na 17-ti palcových discích značky Mille Miglia s pneumatikami Nokian WR v rozměru 225/50 R 17


Výbava:
Vůz je vybaven systémem DSC- stabilizace podvozku a prokluzu kol( při sportovní jízdě se dá vypnout. SRS a 8 airbagů je zamozřejmostí. Auto je vybaveno systémem otevírání dveří Freestyle door, kde chybí B sloupek, tudíž všechny dveře mají speciální výstuhu pro bezpečnost a nahrazení B-sloupku. Nechybí automaticní klimatizace, el. otevírání oken. 18-ti palcová kola,zástěrky v barvě vozu, loketní opěrky vpředu i vzadu s odkládacím prostorem, výkonná audiosoustava BOSE s přehrávačem na 6 CD, která má 9 reproduktorů, subwoofer a ovládání na volantu. dále centrální zamykání s alarmem, el. stavitelná a vyhřívaná zrcátka, sportovní podvozek a sportovní sedadla, u řidiče výškově stavilené. Auto je vybaveno 5ti stupňovou manuální převodovkou.


MOTOR:
O co tedy jde, a jak to vlastně funguje? Wankelův motor pracuje na principu rotačního pohybu, který se zásadně liší od způsobu práce tradičních motorů s vnitřním spalováním. Roli pístu zastává plochý rotor. Ten se otáčí ve středu komory a má oválný tvar lehce prohnutý ve svém středu. Ve středu jedné strany pístu je vyfrézováno vnitřní ozubení. To zapadá do převodu připevněného ke komoře. Tento ozubený převod určuje dráhu a směr pohybu rotoru v komoře. Rotor je excentricky uchycen k výstupnímu hřídeli, kterým rotor otáčí stejným způsobem, jako když otáčíte klikou navijáku. Během každých 360° otočení rotoru se výstupní hřídel otočí třikrát. Rotor má tvar trojúhelníku s oblými stranami a vrcholy tohoto trojúhelníku se trvale dotýkají stěny komory. Tvar komory zajišťuje, že střed rotoru opisuje při každé dokončené otáčce uzavřený kruh. Tři strany rotoru ve spojení s vnitřním povrchem komory vytvářejí tři pracovní prostory, jejichž objem se během otáčky rotoru neustále mění. Taková konstrukce nepotřebuje tradiční klikový hřídel ani ventily. Jedinými pohyblivými částmi jsou samotný rotor a excentrická hřídel. Díky tomu je rotační motor lehčí, kompaktnější a má delší životnost. A to ještě není vše: zatímco běžný čtyřdobý zážehový motor potřebuje k vykonání dvou otáček klikového hřídele čtyři cykly, rotační motor projde všemi čtyřmi cykly během jediné otáčky rotoru. Rotor sám produkuje točivý moment a přenáší ho na excentrický hřídel, který plní úlohu srovnatelnou s klikovým hřídelem tradičního pístového motoru.

Silné stránky

+ motor, který si libuje ve vysokých otáčkách
+ krásný zvuk motoru
+ přesnost řazení, dráhy jsou příjemně krátké
+ nadčasový design
+ jedinečnost na českých silnicích
+ skvělé sportovní sedačky s dobrým bočním vedením, pohodlné i na dlouhé cesty

Slabé stránky

- vyšší spotřeba.....ale s tou se počítá
- málý prostor víka zavazadlového prostoru, nedají se přepravit např. krabice
- rychlé opotřebení zadních pneumatik
- závist lidí
- chybí 6. převodový stupeň
- absence palubního počítače
- nutnost dolévání oleje cca každé 3000km, důvodem je větší tření rotačního motor, ale problém v tom nevidím:)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

po 20 tis. km provedena garanční prohlídka, měněny filtry, olej.

Dnes najeto cca 50000km----bez jakýchkoliv závad a poruch

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Psal se 20. červen 2006. Jeli jsme s přítelkyní obhlídnout nějaký ten rodinný vůz. Měl jsem namysli Mazdu 3. Přijeli jsme k dealerovi Mazdy v Ostravě a pokukovali po Mazdě 3. Jen jsme vešli dovnitř a stála tam tahle krásná nablýskaná eRX-osma. Točila se na stojanu kolem dokola a ukazovala nám její krásné křivky. Oba jsme zůstaly civět na tu vyleštěnou nádheru. Hned, když to spatřil prodejce, chytl se příležitosti a začal nám vůz představovat. Po deseti minutovém výkladu a prohlídce vozu jsme se jeli projet s předváděcí RX-8 v červené barvě. Hned jak jsem poprvé nastartoval motor, tak si mě tohle autíčko získalo definitivně na 100%. Projížďka byla perfektní, ta jízda, ten motor a hlavně ten nepopsatelný zvuk......prostě ZOOM-ZOOM!!! Teď přišla na řadu posldní a rozhodující věc..... CENA! Byl rok 2006 a od roku 2007 se měnil výhradní dovozce automobilů značky Mazda, takže nám dal prodejce výraznou slevu z 969 900 slevil na 820 000. Takže nebylo co řešit a po 2 hodinách co jsme se s přítelkyní jeli podívat na rodinný vůz, jsme si odváželi tento "rodinný" sporťák.

doplňky

- černé fólie na oknech
- přidány xenonové světlomety
- vzpěrná tyč kapoty vyměněna za plynové vzpěry
- kola 18´´ Dotz, pneu 235/40R18, Michelin Pilot sport 2
- sportovní sání AEM
- Sportovní výfuk
- střecha lakována na černou metalízu BMW

 

Novinky v recenzi

3.4.2009 13:14

fotky

přidány nové fotky s novýma kolama Dotz nardo chrom

24.2.2009 17:37

20.1.2009

-autíčko dostalo nové výfukové potrubí s rezonátorem místo katalyzátoru,takže zvuk je o poznání lepší
-namontovány sportovní pružiny HR se snížením 4cm
-nové lakování střechy do černé metalízy z plaety BMW

13.4.2008 00:00

o víkendu jsem namontoval sání AEM, zde jsou odkazy na nějáká videa: http://www.youtube.com/watch?v=zNLxLw9ggCY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wkTOpQRwu-k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=-XX01x2vZUc
...zvuk je naprosto odlišný

5.3.2008 00:00

Linky na videa:
http://www.youtube.com/watch?v=E01PAxFo2UI
http://www.youtube.com/watch?v=CcEolsE3nDo
http://www.youtube.com/watch?v=Y6B1eCiEfTc&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=oaPMEA1l8ps
http://www.youtube.com/watch?v=V3a8sRTryc0

11.5.2007 00:00

přidáno video z tuning srazu v kopřivnici

1.5.2007 00:00

Přidány nové fotky

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Mazda RX-8

Další vozy značky Mazda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

po 34tisících kilometrech žádná závada, jen garanční prohlídky...plná spokojenost

praktičnost
10

nezdá se, ale zatím jsem vždy převezl to, co jsem potřeboval:)

prostornost
10

pro 4 osoby průměrného vzrůstu naprosto dostačující

jízdní vlastnosti
10

automobil co se týče jízdních vlastností nemá chybu. perfektně drží stopu v zatáčkách

jízdní komfort
9

auto je velmi komfortní, ale při větších nerovnostech se projeví tuhost sportovního podvozku

provozní náklady
7

vyšší než u běžného vozu, vyšší spotřeba benzínu, oleje a zadních gum

náhradní díly
9

většinu si nechávám dovézt z USA kvůli nižší ceně

výkon motoru
10

200 koníků dokáže s vozem pěkně zacvičit, takže si nemůžu stěžovat

spotřeba
5

ve městě cca 14 l, mimo město 9-10 l

hlučnost motoru
10

sportovní vůz musí být slyšet

kvalita sedadel
10

na sportovních sedadlech se nedá co vytknout, prostě 100procent

brzdy
9

brzdy jsou dostačující výkonu vozua málo se opotřebovávájí. Po 30tis. km cca 60% destiček

zavazadlový prostor
8

není to žádný zázrak, ale vzhledem k sportovímu založení vozu nemám problém, mě stačí


Více o modeluMazda RX-8
Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem

Mazda vyrábí supersportovní kupé již dlouhou řádku let.…

 






Blesk.cz

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s bleskurychlými reflexy!

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s…

Některé věci je lepší neměnit, protože jejich kvalitu prověřil sám čas. To platí i o dvourozměrných arkádových…

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Počet obětí na lidských životech po třech separátních pátečních útocích v Pákistánu během noci a soboty vzrostl…

 

iSport.cz

EURO U21: Itálie - Německo 1:0. Oba týmy postupují do semifinále

EURO U21: Itálie - Německo 1:0. Oba týmy postupují…

Prohra, ale žádná tragédie. Fotbalisté Německa sice v posledním zápase skupiny C podlehli Italům 0:1, ale díky…

Zoufalá situace hokejových Pardubic. Slavný klub dluží 72 milionů korun

Zoufalá situace hokejových Pardubic. Slavný klub…

Pište to na futra! Takhle nějak vypadá aktuální situace v Pardubicích. Město si před odkupem klubu od Romana…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…