reklama


Recenze

Machbuster (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mazda RX-8 Renesis

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0
Mazda RX-8, foto 1 Mazda RX-8, foto 1 Mazda RX-8, foto 1 Mazda RX-8, foto 2 Mazda RX-8, foto 3 Mazda RX-8, foto 4 Mazda RX-8, foto 5 Mazda RX-8, foto 6 Mazda RX-8, foto 7 Mazda RX-8, foto 8 Mazda RX-8, foto 9 Mazda RX-8, foto 10 Mazda RX-8, foto 10 Mazda RX-8, foto 10 Mazda RX-8, foto 11 Mazda RX-8, foto 12 Mazda RX-8, foto 13 Mazda RX-8, foto 14 Mazda RX-8, foto 14 Mazda RX-8, foto 15 Mazda RX-8, foto 15 Mazda RX-8, foto 16 Mazda RX-8, foto 16 Mazda RX-8, foto 16 Mazda RX-8, foto 17 Mazda RX-8, foto 18 Mazda RX-8, foto 19 Mazda RX-8, foto 20 Mazda RX-8, foto 21 Mazda RX-8, foto 22 Mazda RX-8, foto 23 Mazda RX-8, foto 24 Mazda RX-8, foto 24 Mazda RX-8, foto 25 Mazda RX-8, foto 26 Mazda RX-8, foto 26 Mazda RX-8, foto 27 Mazda RX-8, foto 30 Mazda RX-8, foto 30 Mazda RX-8, foto 30 Mazda RX-8, foto 31 Mazda RX-8, foto 32 Mazda RX-8, foto 38 Mazda RX-8, foto 39 Mazda RX-8, foto 41 Mazda RX-8, foto 42 Mazda RX-8, foto 43 Mazda RX-8, foto 43 Mazda RX-8, foto 44 Mazda RX-8, foto 44 Mazda RX-8, foto 44 Mazda RX-8, foto 45 Mazda RX-8, foto 45 Mazda RX-8, foto 47 Mazda RX-8, foto 50 Mazda RX-8, foto 53 Mazda RX-8, foto 56 Mazda RX-8, foto 57 Mazda RX-8, foto 58 Mazda RX-8, foto 59 Mazda RX-8, foto 60 Mazda RX-8, foto 61 Mazda RX-8, foto 62 Mazda RX-8, foto 63 Mazda RX-8, foto 64 Mazda RX-8, foto 68 Mazda RX-8, foto 69
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda RX-8 Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:55000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 2 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1308 výkon [kW]: 141 / 160 * kroutící moment [Nm]: 220 / 247 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,2 / 6,8 * maximální rychlost [km/h]: 223 / 235 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 290 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10,5 / 10,3 *

Popis vozu

Zdravim vsechny autofandy,

dovolte mi kratce predstavit pribeh me rotary Mazdy. Touzil jsem po relativne modernim sportovnim vozu, ale zaroven jsem nechtel utracet prilis mnoho penez a zachovat si i jiste prakticke vlastnosti pro pouziti na delsi vylety (nastaveni vozu, kufr atd.). Auto nemelo byt celorocni a melo byt skutecnym sportovnim vozem, proto jsem neuvazoval Hothatche jako treba MPS (RWD, idealne vaha 50:50, lehke auto, ale MX5 by byla mala).

Byl jsem vzdy fanouskem znacky Mazda a RX-8 je dle meho nejlepsi sportovni vuz v pomeru cena/vykon. Mazda je originalni vuz nejen svym konceptem rotacniho motoru, ale i tim, ze paradoxne na silnicich vidite RX-8 mene casto nez napr. Porsche nebo v posledni dobe i Ferrari (pokud se obcas pohybujete v centru velkych mest...).

Bylo mi již 30 a jsem OSVC. Vzdy jsem se zajimal o modely RX. Behem studijnich a pracovnich pobytů v USA (2001, 2004) jsem mel moznost ridit RX-7 tu naprosto TOP verzi z rady jako byla v kultovnim prvnim Need for Speed, žlutá FD3S... Prostě užasné auto a moc se mi libilo jak to netahne vse jen poctem koni, ale spise eleganci. RX-8 je take perfektni a v necem podobna i přesto, že RX-8 je jinak stylizovaná a není již tak "racing". RX-7 dnes je dle meho nazoru prilis specialni auto a obtizne udrzitelna v kvalitnim provozuschoipnem stavu, zaroven jsem potreboval zachovat jistou prakticnost, a proto jsem koupil RX-8.

Mel jsem rozpocet na nakup a prvni upravy me RX-8 300.000 Kč.

Chtel jsem koupit nejakou s malo km a vyrobenou 2006 a dale (lepsi startovaci system i nejake detaily omezujici sanci na zahlceni atd. tzv. flooding). Jedno jestli verzi 192hp nebo 231hp. Objel jsem osobne 3 kusy po cele republice - malem jsem koupil modrou 231hp v Ostrave, ale bylo to bohuzel auto s totalne mrtvym katalyzatorem (cena CAT 45.000 i dnes) a autobazar mi nechtel slevit - navrhl jsem slevu 35-40.000 a beru hned. Oni odmitli a dodnes to inzeruji jako nebourane auto (navic jsem totiz zjistil, ze bylo bourane zezadu a ma novy vyfukovy system - oprava sice kvalitne provedena, ale presto maji nepravdive udaje v inzeratu) . Jinak je hezke az na poskozene disky kol (jezdilo v Praze jako sluzebni vuz a najezdy na obrubniky to poznamenali).
No proste lhali v inzeratu minimalne v tom, ze je byl rok 2006 a ne 2007, neni nehavarovane a navic ten katalyzator nebyl funkcni a navic byl deravy (hrozi pozar)...

Pote jsem tedy zamiril do Českých Budějovic a přes prodejce Renault v Borku zakoupil auto, které tam majitel dal na protúčet k novému vozu.

Mam nyni RX-8 jiz rok, jde o rocnik 2006, najeto 27.500 pri koupi, nyni 38.000 km.

Muj nakup a prvotni naklady (nove gumy, kapaliny, dokonale zkontrolovat a pocatecni upravy) u me RX-8 slabsi verze nakonec vesli do 275.000 celkem za vse vcetne pojisteni (4.000 povine plus 10.000 havarijni atd.). Najeto bylo 27.500 km. Pote naklady na spotrebu opravdu ne mene nez 11-12 L, spise s trochou sportovni akce 12 L a vice.

Byl jsem na promereni komprese v motoru - u obou komor v poradku - na urovni 85-90 procent vyrobnich hodnot, tedy velmi dobre a v poradku (problemy zacinaji tak u 60-70%).

Dily jsou stale relativne drazsi - proste je to i pres cenu nizkou dnes jako ojetiny auto puvodne za 1.100.000,- Kc. Proto pripadne zajemce je nutno varovat pred nutnosti drzet jistou rezervu v zaloze na nutne opravy a udrzby.

Vysledne resume u mne vychazi jako velmi pozitivni. Vse, co jsem ja jako zakaznik a ridic chtel, mi RX-8 nabizi a obetovane naklady jsou v mych ocich opodstatnene a realisticke. Diky a Zoom-Zoom.

V soucasnosti bych rad tu MPS na "beznejsi jezdeni" a zimu... Mazda 3 nebo 6 MPS... Šetřím... :-)

Základní výbava vozu RX-8 Renesis (141kw):

ABS+EBD, DSC, halogen světlomety, přední mlhové světlomety, přední, boční a okenní airbagy, bezpečnostní pásy s předpínači, úchyty ISOFIX, metalický lak Titanium Gray, termoreflexní tónovaná skla, integrovaná anténa v zadním okně, zadní spoiler, 18“ disky kol z lehkých slitin 225/45, kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky, výškově stavitelný volant, látkové čalounění sedadel, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, audiosystém Mazda + zvuk MP3, ovládání audio na volantu.

Další výbava:
kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, el.nastavitelné sedadlo řidiče.

Silné stránky

+ Vyvazeni vozu,
+ Pocit z jizdy (auto=sedi jako rukavice),
+ Vhodne na okruh o vikendu i bezne silnice,
+ Velmi zajimavy zvukovy projev (umocnen REV8 vyfukovym systemem),
+ Skutecne je to kupe pro 4 a rozumne pouzitelne,
+ Relativne prakticke auto ve sve tride (4 osoby, kufr 290 L, odpruzeni na delsi cesty pouzitelne - dobry kompromis),
+ Wankel - Celkove motor a jeho unikatni projev a zvuk (linearni nastup vykonu az do limitu),
+ Skutecny sportovni vuz svym chrakterem (RWD, LSD, lehky).
+ Pohodlny, stylovy a kvalitni interier napr. v porovnani s Nissanem 350Z ze stejne doby (ten je silovejsi, ale neni tak kvalitne zpracovan a nema takovou vybavu),
+ Originalni vozidlo v ramci konkurence,
+ Libi se trochu i me zene (v ramci moznosti, nemuze plne schvalovat relativne nezodpovedne a neprakticke auto :-).
+ Razeni - pro mne osobne je plusem 5 rychlosti, protoze zprevodovani u te silnejsi RX8 s 6ti rychlostni prevodovkou je velmi kratke a tak paradoxne toci vyssi otacky na dalnici ve 130 km/h nez tato (mensi hlucnost atd.). Pro mne a pro praktickou jizdu je 5 rychlostni RX8 del meho nazoru vhodnejsi nez 6ti. Pro nekoho ovsem muze byt lepsi 6 rychlosti a poradne to tam hazet ze zacatku 1-4 jsou velmi kratke a zabavne razeni. Prevodovky jsou zcela rozdilne mezi verzemi, maji spolecne jen kvalitni chod a prijemne zabavne razeni ve stylu MX-5.

Slabé stránky

- Citlivejsi motor na udrzbu - Wankel 13B atmosfericky 1308ccm,
- Spotreba vyssi nez srovnatelne vykone Turbo motory u HotHatch (Focus ST, GOLF GTI),
- Neprilis vhodne na kratke prejezdy (motor trpi a muze to ovlivnit jeho spolehlivost).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Katalyzator odesel a problem s O2 sensorem (kauzalita: O2 sensor porucha zpusobila konec CAT vlivem spatne smesi, prilis bohata a spalila ho, v te chvili vyskocila spotreba nelogicky k 15-18 litrum pri klidne jizde).

-------------------

Neco obecne k udrzbe a servisu:

Je to poměrně nákladné auto na údržbu v porovnání s běžnými vozidly.

Cca každých 30.000 km je potřeba pořádne otestovat komplet systém a případně měnit nebo měnit preventivně - 4x Ignition coils + svíčky 7.000,-+ Kč.

Samozřejmostí jsou pravidelné výměny oleje (doporučuji každý rok) tak za 3000,- Kc muzes ale daleko mene kdyz si udelas sam (Olej Mazda Ultra 5L za cca 1200+) a průběžné doplňování 1L za 250,- na každých cca 2000-3000+ km podle stylu jízdy (Drive DEXELIA ULTRA, dnes jen MAZDA ULTRA). Oleju je mnoho nazoru, dle meho je dulezitejsi cetnost vymen a dolevani nez druh. Zaroven je dobre tankovat kvalitni paliva co mohou pomoci s karbonovymi usazeninami.

Velmi náchylný je dle mych zkusenosti cely emisní systém RX8 - poměrně poruchové jsou O2 sensory - jsou 2 - jeden těsně za motorem (exhaust manifold sensor) ten je opravdu drahy - 7000+ a druhy je napojen do katalyzatoru - 3000+.

Dalsi problem je, ze pri poruse jakehokoliv systemu - napr. spatne prace ignition coils je možné, že dojde k poškození katalyzatoru. Novy od Mazdy stoji 45.000 Jdou samozrejme nalezt jina reseni a daleko kvalitnejsi i vykonove, ale opet cena minimalne 12.000+ jen to fikne...

Neco lze dovezt z USA za lepsi penize i vcetne poslani a cla, treba Ignition coils za 4x40USD misto cca 450USD u nas (uvadim ty ceny v textu jak pisu jiz relativne dobré co znam a jsou za ne veci ihned k dodani). Poradim kdo by chtel :-).

ALE NECO NELZE DOVEZT - na mou slabsi verzi 192 koni musim koupit v Anglii a ty ceny jsou i o polovinu vyssi nez v USA. I tak to jeste jde.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce:
Renault Borek, České Budějovice - dovolili bez problemu prohlidku v Mazde v Budějovicich, dokonce jsem po podpisu smenky na cenu vozu jel pouze sam do Mazda dealerstvi CB Auto na cele dopoledne. .

Prohlidka pred Koupi:
CB Auto, Ceske Budejovice - Vedouci servisu Ing. Jiří NOVÁČEK venoval autu minimalne 2 hodiny a dukladna spolecna prohlidka a nafoceni plus diskuze moc pomohla pri koupi. Snazili se v ramci svych moznosti zmerit i kompresi. Uctoval pouze 1 hodinu, velmi profesionalni pristup celkove, mohu jen a jen doporucut, pro novou Mazdu do CB Auta bych sel bez obav :-).

Servis a opravy:
Mazda Pardubice, Mikulovicka ulice, vyjezd na Chrudim - opravy a servis super. Dily dodavam ve 3/4 sám, rádi a ochotně spolupracují a sdílí vášeň k vozu i značce, mohu doporučit všem.

Modifikace a special informace

Ma Mazda RX-8 vyrobena roku 2005 (prvni registrace 2006) je slabsi verze 141kw. Nyni po upravach ma cca 160kw.

Modifikace:
RACING BEAT sani REVI,
RACING BEAT vyfukovy system REV8,
EXOTIC SPEED sportovni aktivni Katalyzator 3',
RACING BEAT Header,
GATES RACING Řemeny,
RACING BEAT Kabely,
GRREDY pulleys (jen alternator a vodni pumpa, ne hnaci),
BILSTEIN Odpruzeni a tlumice ze seriove verze RX-8 2011+ typ R3 (vyborna modifikace),
RACING BEAT stabilizatory - predni, zadni,
MAZDASPEED rozperna tyc (karbon desing),
MAZDASPEED brzdove desticky,
K&N Air Filter, K&N Oil filter,
NOKIAN Z G2 225/45/18 - Pneu doporucuji, vyborne pneu (hluk, spotreba a vykon i za mokra nesrovnatelne lepsi nez tovarni Bridgestone Potenza RE040).
LED osvetleni komplet interier, zrcatka, Parkovaci LED diody, blinkry LED,

 
reklama

Novinky v recenzi

19.3.2012 10:32

Probuzení po zimě a prvních 1.000 km v roce 2012

19.3.2012
Tak uz jsem vytahl Mazdu a hned jsem si zajel na projizdku. Pravidelny servis prijde pristi tyden a take nejake upravy. Vse jede OK.

18.2.2012
Mazda spi v garazi - pod plachtou RX8 :-).
Na jaro je planovana vymena baterie za OPTIMA BATTERIES Red Top R-3.7, 44Ah, 12V, Cold Crank Amps 720; Crank Amps 910; Reserve Capacity 90. Rozmery odpovidaji s pribalenym plastovym podstavcem - délka (mm) 237x šířka (mm) 171 x výška (mm) 197 (s podstavcem pozadovanych 225 mm).
Na jare take vymena oleje, zapalovacich civek a pravidelna kontrola.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Mazda


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Pokud investujete na pocatku a vuz ma pravidelnou udrzbu tak O.K. (STARTER-BATERIE-CIVKY-SVICKY-KABELY-VYMENY OLEJE ATD.) Naklady vyssi samozrejme.

praktičnost
7

Na tento typ vozu az prekvapive vysoka - kufr 290 litru a skutecne solidne vyuzitelna 4 mista. Charakter jizdy je take pomerně "GT" styl takze pohodli i na delsi cesty je dobre.

prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
4

Spotreba je relativne vysoka, ale nema extremni vykyv nad 12,5 l prumerne. i na okruhu se dostanete s touto slabsi pod 15 (s cestou tam a zpet).

náhradní díly
7

Originaly v ČR stale nakladne, ale je tu US cesta a Polsko napr. kde je velka nabidka ojetych dilu (rizika samo, ale napr. u interieru nebo tak OK).

výkon motoru
8
spotřeba
4
hlučnost motoru
9

Hluk je decentni, ale velmi prijemny a svym zpusobem zadouci vlastnost :-).

kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Na tento typ vozu ma opravdu solidne velky kufr a dokonce i odklopitelny stredni dil a tunel na lyze.


Více o modeluMazda RX-8
Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem

Mazda vyrábí supersportovní kupé již dlouhou řádku let.…

 

reklama





Blesk.cz

Kalifornii zasáhla mohutná bouře: 3 lidi zabila, tisíce odřízla od proudu

Kalifornii zasáhla mohutná bouře: 3 lidi zabila,…

Nejméně tři mrtvé si vyžádala bouře v jižní Kalifornii. Desítky tisíc lidí postihly v sobotu výpadky dodávek…

„Lobby vyhrála,“ říká Hovorka o reklamě na očkování. Ludvík: „Jsem v tom laik“

„Lobby vyhrála,“ říká Hovorka o reklamě na očkování.…

Farmaceutická lobby v Česku zvítězila a prosadila propagování vakcín. Tvrdí to alespoň poslanec Ludvík Hovorka…

 

iSport.cz

Z rohu byl odkop! Limberský zvedl ruku a sudí otočil jasnou situaci

Z rohu byl odkop! Limberský zvedl ruku a sudí otočil…

Byl to zdánlivý detail, přesto vzbudil mezi fanoušky na sociálních sítích velkou pozornost. Asistent sudího…

SESTŘIHY: Favorité zvládli jarní rozjezd, Plzeň i Slavia mají výhry

SESTŘIHY: Favorité zvládli jarní rozjezd, Plzeň i…

Největší kandidáti na titul uspěli v prvním jarním kole ePojisteni.cz ligy. Vedoucí Plzeň doma porazila poslední…

 

Reflex.cz

Lyžařská kuriozita. V Iráku se lyžuje nedaleko válečné fronty u Mosulu, země láká do svého skiareálu

Lyžařská kuriozita. V Iráku se lyžuje nedaleko…

„Chceme se taky trochu pobavit,“ řekl jeden z návštěvníku málo známého lyžařského areálu na severu Iráku, když…

 
 
reklama