Recenze

Machbuster (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mazda RX-8 Renesis

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0 Mazda RX-8, foto 0
Mazda RX-8, foto 1 Mazda RX-8, foto 1 Mazda RX-8, foto 1 Mazda RX-8, foto 2 Mazda RX-8, foto 3 Mazda RX-8, foto 4 Mazda RX-8, foto 5 Mazda RX-8, foto 6 Mazda RX-8, foto 7 Mazda RX-8, foto 8 Mazda RX-8, foto 9 Mazda RX-8, foto 10 Mazda RX-8, foto 10 Mazda RX-8, foto 10 Mazda RX-8, foto 11 Mazda RX-8, foto 12 Mazda RX-8, foto 13 Mazda RX-8, foto 14 Mazda RX-8, foto 14 Mazda RX-8, foto 15 Mazda RX-8, foto 15 Mazda RX-8, foto 16 Mazda RX-8, foto 16 Mazda RX-8, foto 16 Mazda RX-8, foto 17 Mazda RX-8, foto 18 Mazda RX-8, foto 19 Mazda RX-8, foto 20 Mazda RX-8, foto 21 Mazda RX-8, foto 22 Mazda RX-8, foto 23 Mazda RX-8, foto 24 Mazda RX-8, foto 24 Mazda RX-8, foto 25 Mazda RX-8, foto 26 Mazda RX-8, foto 26 Mazda RX-8, foto 27 Mazda RX-8, foto 30 Mazda RX-8, foto 30 Mazda RX-8, foto 30 Mazda RX-8, foto 31 Mazda RX-8, foto 32 Mazda RX-8, foto 38 Mazda RX-8, foto 39 Mazda RX-8, foto 41 Mazda RX-8, foto 42 Mazda RX-8, foto 43 Mazda RX-8, foto 43 Mazda RX-8, foto 44 Mazda RX-8, foto 44 Mazda RX-8, foto 44 Mazda RX-8, foto 45 Mazda RX-8, foto 45 Mazda RX-8, foto 47 Mazda RX-8, foto 50 Mazda RX-8, foto 53 Mazda RX-8, foto 56 Mazda RX-8, foto 57 Mazda RX-8, foto 58 Mazda RX-8, foto 59 Mazda RX-8, foto 60 Mazda RX-8, foto 61 Mazda RX-8, foto 62 Mazda RX-8, foto 63 Mazda RX-8, foto 64 Mazda RX-8, foto 68 Mazda RX-8, foto 69
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda RX-8 Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:55000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 2 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1308 výkon [kW]: 141 / 160 * kroutící moment [Nm]: 220 / 247 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,2 / 6,8 * maximální rychlost [km/h]: 223 / 235 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 290 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10,5 / 10,3 *

Popis vozu

Zdravim vsechny autofandy,

dovolte mi kratce predstavit pribeh me rotary Mazdy. Touzil jsem po relativne modernim sportovnim vozu, ale zaroven jsem nechtel utracet prilis mnoho penez a zachovat si i jiste prakticke vlastnosti pro pouziti na delsi vylety (nastaveni vozu, kufr atd.). Auto nemelo byt celorocni a melo byt skutecnym sportovnim vozem, proto jsem neuvazoval Hothatche jako treba MPS (RWD, idealne vaha 50:50, lehke auto, ale MX5 by byla mala).

Byl jsem vzdy fanouskem znacky Mazda a RX-8 je dle meho nejlepsi sportovni vuz v pomeru cena/vykon. Mazda je originalni vuz nejen svym konceptem rotacniho motoru, ale i tim, ze paradoxne na silnicich vidite RX-8 mene casto nez napr. Porsche nebo v posledni dobe i Ferrari (pokud se obcas pohybujete v centru velkych mest...).

Bylo mi již 30 a jsem OSVC. Vzdy jsem se zajimal o modely RX. Behem studijnich a pracovnich pobytů v USA (2001, 2004) jsem mel moznost ridit RX-7 tu naprosto TOP verzi z rady jako byla v kultovnim prvnim Need for Speed, žlutá FD3S... Prostě užasné auto a moc se mi libilo jak to netahne vse jen poctem koni, ale spise eleganci. RX-8 je take perfektni a v necem podobna i přesto, že RX-8 je jinak stylizovaná a není již tak "racing". RX-7 dnes je dle meho nazoru prilis specialni auto a obtizne udrzitelna v kvalitnim provozuschoipnem stavu, zaroven jsem potreboval zachovat jistou prakticnost, a proto jsem koupil RX-8.

Mel jsem rozpocet na nakup a prvni upravy me RX-8 300.000 Kč.

Chtel jsem koupit nejakou s malo km a vyrobenou 2006 a dale (lepsi startovaci system i nejake detaily omezujici sanci na zahlceni atd. tzv. flooding). Jedno jestli verzi 192hp nebo 231hp. Objel jsem osobne 3 kusy po cele republice - malem jsem koupil modrou 231hp v Ostrave, ale bylo to bohuzel auto s totalne mrtvym katalyzatorem (cena CAT 45.000 i dnes) a autobazar mi nechtel slevit - navrhl jsem slevu 35-40.000 a beru hned. Oni odmitli a dodnes to inzeruji jako nebourane auto (navic jsem totiz zjistil, ze bylo bourane zezadu a ma novy vyfukovy system - oprava sice kvalitne provedena, ale presto maji nepravdive udaje v inzeratu) . Jinak je hezke az na poskozene disky kol (jezdilo v Praze jako sluzebni vuz a najezdy na obrubniky to poznamenali).
No proste lhali v inzeratu minimalne v tom, ze je byl rok 2006 a ne 2007, neni nehavarovane a navic ten katalyzator nebyl funkcni a navic byl deravy (hrozi pozar)...

Pote jsem tedy zamiril do Českých Budějovic a přes prodejce Renault v Borku zakoupil auto, které tam majitel dal na protúčet k novému vozu.

Mam nyni RX-8 jiz rok, jde o rocnik 2006, najeto 27.500 pri koupi, nyni 38.000 km.

Muj nakup a prvotni naklady (nove gumy, kapaliny, dokonale zkontrolovat a pocatecni upravy) u me RX-8 slabsi verze nakonec vesli do 275.000 celkem za vse vcetne pojisteni (4.000 povine plus 10.000 havarijni atd.). Najeto bylo 27.500 km. Pote naklady na spotrebu opravdu ne mene nez 11-12 L, spise s trochou sportovni akce 12 L a vice.

Byl jsem na promereni komprese v motoru - u obou komor v poradku - na urovni 85-90 procent vyrobnich hodnot, tedy velmi dobre a v poradku (problemy zacinaji tak u 60-70%).

Dily jsou stale relativne drazsi - proste je to i pres cenu nizkou dnes jako ojetiny auto puvodne za 1.100.000,- Kc. Proto pripadne zajemce je nutno varovat pred nutnosti drzet jistou rezervu v zaloze na nutne opravy a udrzby.

Vysledne resume u mne vychazi jako velmi pozitivni. Vse, co jsem ja jako zakaznik a ridic chtel, mi RX-8 nabizi a obetovane naklady jsou v mych ocich opodstatnene a realisticke. Diky a Zoom-Zoom.

V soucasnosti bych rad tu MPS na "beznejsi jezdeni" a zimu... Mazda 3 nebo 6 MPS... Šetřím... :-)

Základní výbava vozu RX-8 Renesis (141kw):

ABS+EBD, DSC, halogen světlomety, přední mlhové světlomety, přední, boční a okenní airbagy, bezpečnostní pásy s předpínači, úchyty ISOFIX, metalický lak Titanium Gray, termoreflexní tónovaná skla, integrovaná anténa v zadním okně, zadní spoiler, 18“ disky kol z lehkých slitin 225/45, kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky, výškově stavitelný volant, látkové čalounění sedadel, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, audiosystém Mazda + zvuk MP3, ovládání audio na volantu.

Další výbava:
kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, el.nastavitelné sedadlo řidiče.

Silné stránky

+ Vyvazeni vozu,
+ Pocit z jizdy (auto=sedi jako rukavice),
+ Vhodne na okruh o vikendu i bezne silnice,
+ Velmi zajimavy zvukovy projev (umocnen REV8 vyfukovym systemem),
+ Skutecne je to kupe pro 4 a rozumne pouzitelne,
+ Relativne prakticke auto ve sve tride (4 osoby, kufr 290 L, odpruzeni na delsi cesty pouzitelne - dobry kompromis),
+ Wankel - Celkove motor a jeho unikatni projev a zvuk (linearni nastup vykonu az do limitu),
+ Skutecny sportovni vuz svym chrakterem (RWD, LSD, lehky).
+ Pohodlny, stylovy a kvalitni interier napr. v porovnani s Nissanem 350Z ze stejne doby (ten je silovejsi, ale neni tak kvalitne zpracovan a nema takovou vybavu),
+ Originalni vozidlo v ramci konkurence,
+ Libi se trochu i me zene (v ramci moznosti, nemuze plne schvalovat relativne nezodpovedne a neprakticke auto :-).
+ Razeni - pro mne osobne je plusem 5 rychlosti, protoze zprevodovani u te silnejsi RX8 s 6ti rychlostni prevodovkou je velmi kratke a tak paradoxne toci vyssi otacky na dalnici ve 130 km/h nez tato (mensi hlucnost atd.). Pro mne a pro praktickou jizdu je 5 rychlostni RX8 del meho nazoru vhodnejsi nez 6ti. Pro nekoho ovsem muze byt lepsi 6 rychlosti a poradne to tam hazet ze zacatku 1-4 jsou velmi kratke a zabavne razeni. Prevodovky jsou zcela rozdilne mezi verzemi, maji spolecne jen kvalitni chod a prijemne zabavne razeni ve stylu MX-5.

Slabé stránky

- Citlivejsi motor na udrzbu - Wankel 13B atmosfericky 1308ccm,
- Spotreba vyssi nez srovnatelne vykone Turbo motory u HotHatch (Focus ST, GOLF GTI),
- Neprilis vhodne na kratke prejezdy (motor trpi a muze to ovlivnit jeho spolehlivost).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Katalyzator odesel a problem s O2 sensorem (kauzalita: O2 sensor porucha zpusobila konec CAT vlivem spatne smesi, prilis bohata a spalila ho, v te chvili vyskocila spotreba nelogicky k 15-18 litrum pri klidne jizde).

-------------------

Neco obecne k udrzbe a servisu:

Je to poměrně nákladné auto na údržbu v porovnání s běžnými vozidly.

Cca každých 30.000 km je potřeba pořádne otestovat komplet systém a případně měnit nebo měnit preventivně - 4x Ignition coils + svíčky 7.000,-+ Kč.

Samozřejmostí jsou pravidelné výměny oleje (doporučuji každý rok) tak za 3000,- Kc muzes ale daleko mene kdyz si udelas sam (Olej Mazda Ultra 5L za cca 1200+) a průběžné doplňování 1L za 250,- na každých cca 2000-3000+ km podle stylu jízdy (Drive DEXELIA ULTRA, dnes jen MAZDA ULTRA). Oleju je mnoho nazoru, dle meho je dulezitejsi cetnost vymen a dolevani nez druh. Zaroven je dobre tankovat kvalitni paliva co mohou pomoci s karbonovymi usazeninami.

Velmi náchylný je dle mych zkusenosti cely emisní systém RX8 - poměrně poruchové jsou O2 sensory - jsou 2 - jeden těsně za motorem (exhaust manifold sensor) ten je opravdu drahy - 7000+ a druhy je napojen do katalyzatoru - 3000+.

Dalsi problem je, ze pri poruse jakehokoliv systemu - napr. spatne prace ignition coils je možné, že dojde k poškození katalyzatoru. Novy od Mazdy stoji 45.000 Jdou samozrejme nalezt jina reseni a daleko kvalitnejsi i vykonove, ale opet cena minimalne 12.000+ jen to fikne...

Neco lze dovezt z USA za lepsi penize i vcetne poslani a cla, treba Ignition coils za 4x40USD misto cca 450USD u nas (uvadim ty ceny v textu jak pisu jiz relativne dobré co znam a jsou za ne veci ihned k dodani). Poradim kdo by chtel :-).

ALE NECO NELZE DOVEZT - na mou slabsi verzi 192 koni musim koupit v Anglii a ty ceny jsou i o polovinu vyssi nez v USA. I tak to jeste jde.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce:
Renault Borek, České Budějovice - dovolili bez problemu prohlidku v Mazde v Budějovicich, dokonce jsem po podpisu smenky na cenu vozu jel pouze sam do Mazda dealerstvi CB Auto na cele dopoledne. .

Prohlidka pred Koupi:
CB Auto, Ceske Budejovice - Vedouci servisu Ing. Jiří NOVÁČEK venoval autu minimalne 2 hodiny a dukladna spolecna prohlidka a nafoceni plus diskuze moc pomohla pri koupi. Snazili se v ramci svych moznosti zmerit i kompresi. Uctoval pouze 1 hodinu, velmi profesionalni pristup celkove, mohu jen a jen doporucut, pro novou Mazdu do CB Auta bych sel bez obav :-).

Servis a opravy:
Mazda Pardubice, Mikulovicka ulice, vyjezd na Chrudim - opravy a servis super. Dily dodavam ve 3/4 sám, rádi a ochotně spolupracují a sdílí vášeň k vozu i značce, mohu doporučit všem.

Modifikace a special informace

Ma Mazda RX-8 vyrobena roku 2005 (prvni registrace 2006) je slabsi verze 141kw. Nyni po upravach ma cca 160kw.

Modifikace:
RACING BEAT sani REVI,
RACING BEAT vyfukovy system REV8,
EXOTIC SPEED sportovni aktivni Katalyzator 3',
RACING BEAT Header,
GATES RACING Řemeny,
RACING BEAT Kabely,
GRREDY pulleys (jen alternator a vodni pumpa, ne hnaci),
BILSTEIN Odpruzeni a tlumice ze seriove verze RX-8 2011+ typ R3 (vyborna modifikace),
RACING BEAT stabilizatory - predni, zadni,
MAZDASPEED rozperna tyc (karbon desing),
MAZDASPEED brzdove desticky,
K&N Air Filter, K&N Oil filter,
NOKIAN Z G2 225/45/18 - Pneu doporucuji, vyborne pneu (hluk, spotreba a vykon i za mokra nesrovnatelne lepsi nez tovarni Bridgestone Potenza RE040).
LED osvetleni komplet interier, zrcatka, Parkovaci LED diody, blinkry LED,

 

Novinky v recenzi

19.3.2012 10:32

Probuzení po zimě a prvních 1.000 km v roce 2012

19.3.2012
Tak uz jsem vytahl Mazdu a hned jsem si zajel na projizdku. Pravidelny servis prijde pristi tyden a take nejake upravy. Vse jede OK.

18.2.2012
Mazda spi v garazi - pod plachtou RX8 :-).
Na jaro je planovana vymena baterie za OPTIMA BATTERIES Red Top R-3.7, 44Ah, 12V, Cold Crank Amps 720; Crank Amps 910; Reserve Capacity 90. Rozmery odpovidaji s pribalenym plastovym podstavcem - délka (mm) 237x šířka (mm) 171 x výška (mm) 197 (s podstavcem pozadovanych 225 mm).
Na jare take vymena oleje, zapalovacich civek a pravidelna kontrola.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Mazda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Pokud investujete na pocatku a vuz ma pravidelnou udrzbu tak O.K. (STARTER-BATERIE-CIVKY-SVICKY-KABELY-VYMENY OLEJE ATD.) Naklady vyssi samozrejme.

praktičnost
7

Na tento typ vozu az prekvapive vysoka - kufr 290 litru a skutecne solidne vyuzitelna 4 mista. Charakter jizdy je take pomerně "GT" styl takze pohodli i na delsi cesty je dobre.

prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
4

Spotreba je relativne vysoka, ale nema extremni vykyv nad 12,5 l prumerne. i na okruhu se dostanete s touto slabsi pod 15 (s cestou tam a zpet).

náhradní díly
7

Originaly v ČR stale nakladne, ale je tu US cesta a Polsko napr. kde je velka nabidka ojetych dilu (rizika samo, ale napr. u interieru nebo tak OK).

výkon motoru
8
spotřeba
4
hlučnost motoru
9

Hluk je decentni, ale velmi prijemny a svym zpusobem zadouci vlastnost :-).

kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Na tento typ vozu ma opravdu solidne velky kufr a dokonce i odklopitelny stredni dil a tunel na lyze.


Více o modeluMazda RX-8
Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem

Mazda vyrábí supersportovní kupé již dlouhou řádku let.…

 






Blesk.cz

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s bleskurychlými reflexy!

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s…

Některé věci je lepší neměnit, protože jejich kvalitu prověřil sám čas. To platí i o dvourozměrných arkádových…

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Počet obětí na lidských životech po třech separátních pátečních útocích v Pákistánu během noci a soboty vzrostl…

 

iSport.cz

EURO U21: Itálie - Německo 1:0. Oba týmy postupují do semifinále

EURO U21: Itálie - Německo 1:0. Oba týmy postupují…

Prohra, ale žádná tragédie. Fotbalisté Německa sice v posledním zápase skupiny C podlehli Italům 0:1, ale díky…

Zoufalá situace hokejových Pardubic. Slavný klub dluží 72 milionů korun

Zoufalá situace hokejových Pardubic. Slavný klub…

Pište to na futra! Takhle nějak vypadá aktuální situace v Pardubicích. Město si před odkupem klubu od Romana…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…