Recenze

9 Majitel

Seat Leon ST Cupra 300 4drive dsg

4,50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Seat Leon ST Cupra 300 4x4 dsg Rok výroby 2017 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 221 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4,9 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 587 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Seat Leon ST Cupra 300 4drive dsg byl objednán 5. 5. 2017 a teď dlouhá doba čekání :)

Zatím není co hodnotit, postupně přibude podrobnější recenze.


11. 7. 2017
======================================================
Stalo se přesně to, čemu jsem se chtěl vyhnout. Auto mělo být dodáno 30. týden, ale ani po více jak dvou měsících není ve výrobě, a prý se už do dovolené nevyrobí a bude nejdříve na konci září, a to mne pěkně vytočilo.

VÝBĚR AUTA
======================================================
Chtěl jsem jsem trochu rychlé rodinné auto a snad se ho dočkám. Přece jen i na hory ve 4 lidech je to natěsno a bez rakve to ani nejde.

Takže mi z výběru vypadl třeba Ford Focus RS, který se mi nelíbil interiérem jak z minulého století. Vyzkoušel jsem si také Peugeot 308 GTI, protože ta šance byla. Honda Civic se mi vůbec nelíbí. A u všech chyběl větší kufr.

Auto jsem chtěl kupovat již v roce 2015, ale pořád něco u těch aut chybělo, třeba 4x4, modrá barva atd. Tehdy jsem se ještě rozhodoval, zda to bude vůbec diesel nebo benzín, a uvažoval jsem spíš o manuálu, ale kombinace 4x4 v manuálu se silným motorem nebyla už tehdy dostupNá. Tak jsem vyzkoušel několikrát Seat Leon Cupra v manuálu i s DSG (čtyři různá auta), X-PERIENCE, Škoda Octavia Combi Scout i RS.

Z výběru vypadla Škoda Octavia RS 245 hlavně kvůli disproporci a ošklivosti, která přišla po faceliftu, absenci 4x4 a žádné pěkné barvě. Nabízet na takovém autě jen červenou a další 3 odstíny nudy a šedi, to prostě ne. A brát auto bez samosvoru (RS 230), to také není ideální. I když se mi líbí klasický interiér, a jsem na Octavii zvyklý.

Ještě jsem uvažoval o novém autě Opel Insignia, v ideálním případě v OPC (musel bych čekat další rok), nebo Superbu Sportline (opět absence normálních barev, vyšší cena), Kia Stinger také vypadala zajímavě i když není combi, ale už to byla přece jen dražší auta. Vyzkoušel jsem si také Golf Variant R a v porovnání s Cuprou je ještě o úroveň výše, hlavně zpracováním, ale také cenou na úrovni střední třídy. U Golfu by byla určitě zajímavá sleva, ale nesnažil jsem se tolik o slevu, nějaká základní byla cca 8 %.

Takže finální volbou je Seat Leon ST Cupra, který má 4x4, po faceliftu krásnou modrou barvu a cenově je na vcelku dobré úrovni, i když cena aut pořád roste a roste. A splňuje požadavek na trochu rychlejší rodinné univerzálního kombi a působí jako sleeper.

VÝBAVA NA PŘÁNÍ
======================================================
Osobně se obejdu bez spoustu elektronických blbostí a asistentů, ale byl jsem donucen ze strany rodiny pro jejich pořízení.

1) Alarm - je spíše pro plašení ptáků, protože s lidmi, co chodí kolem, to vůbec nic neudělá. Ale je tam a na někoho snad bude působit a aspoň se někdy dovíte, že s autem není něco v pořádku - třeba máte uvnitř mouchu :) (snad má 3D alarm). Seat Leon ST Cupra 300 bude bude zabezpečená ještě více, ale tomu se budu věnovat později.

2) Digitální příjem rádia (DAB) - není třeba vysvětlovat.

3) Kessy - bezklíčový přístup a startování vozu tlačítkem, funkce SAFE pouze ve spojení s Alarmem (WAS). U Leonu bych si představoval umístění tlačíka spíše na místě klíčů, jak to máš škodovka.

4) MapCare - aktualizace mapových podkladů na 3 roky.

5) Navigační systém Plus - všechny navigace o koncernu docela pokulhávají hlavně svými inovacemi, uvítal bych spíše nějakou navigaci s Win CE, případně Androidem. Uvítám hlavně ten barevný displej počítače mimo klasické funkce navigace, i když od listopadu 2017 bude k dispozici i digitální štít, pro někoho může mít své kouzlo, ale klasické budíky rovněž.
Samotný navigační systém Plus obsahuje:
- 8" barevný dotykový displej
- MP3/ WMA
- 2x USB + 2x slot na SD kartu
- AUX-IN + DVD + HDD 10Gb
- 8 reproduktorů
- handsfree Bluetooth
- hlasové ovládání
- Full Link
- SMS, email
- 3DNavi + mapové podklady
- barevný displej palubního počítače

6) Paket Comfort & Drive II - spoustu těch asistentů zřejmě ani nevyužiji nebo vypnu, to bylo to donucení. Rád auto řídím a ne jím jsem řízen. Stačil by mi normální tempomat, případně asistent dálkových světel. Ale třeba na ně později změním názor.
Obsahuje:
- Paket Driving Assistance II (Lane Assist, Rozpoznávání dopravních značek, Asistent dálkových světel)
- Adaptivní tempomat
- Asistent pro jízdu v koloně
- Emergency Assist (systém umožňující bezpečné zastavení vozidla i v případě kolapsu řidiče) Pouze s Paketem Convenience a navigačním systémem Standard nebo Plus. Pouze pro motorizace DSG.

7) Paket Winter zahrnuje:
- vyhřívaná přední sedadla
- vyhřívané trysky ostřikovačů skla
- vyhřívané ostřikovače předních světlometů
K dokonalosti u Seat Leon St Cupra chybí vyhřívané přední sklo, které nabízí např. Škoda Octavia nebo Škoda SuperB.

8) Parkovací senzory vpředu a vzadu jsou docela dobré a se zadní parkovací kamerou budou ještě lepší.

9) Prodloužená záruka výrobce o 3 roky nebo maximálně 100 tis km. Poslední roky, co již nejezdím do práce 75 km tam a to samé zpět, tak by měla tato záruka stačit, stejně to spíš jen omezená záruka. Později po objednání byla přidána záruka i na 150 tis.

10) SEAT Sound systém - 10 reproduktorů přináší lepší zvuk pro vaše uši, subwoofer je umístěný v rezervě kola a jde odpojit. Škodovka to má, myslím, na levé straně kufru.

11) Skořepinová sedadla - Alcantara. Standardní sedadla v Seat Leon ST Cupra 300 jsou hodně bídná, hlavně moc měkká a se špatným bočním vedením. Jsou dokonce mnohem horší, než jsem měl dříve ve Škoda Octavia z roku 2005 s příplatkovými sportovními sedačkami. Skořepiny jsou tedy dobrou volbou, i když nemáte nastavitelnou opěrku hlavy, zadní kapsu sedadel nebo zabírají vzadu o něco více místa. Osobně bych byl raději za látkové sportovní sedačky, v nichž by docházelo k většímu tření a ještě lepšímu vedení. Ale myslím, že Alcantara se osvědčí.

12) Zadní parkovací kamera
Slabinou zadní parkovací kamery v Seatu Leon Cupra ST 300 nebo i ve Škoda Octavia je její umístění nad značkou. Je to místo, kde dochází ke znečištění a často v dešti nebo když dojedete moc nevidíte. Lepší umístění zadní parkovací kamery je např. ve znaku, jak to má Volkswagen Golf a kamera se vyklopí se znakem a je tak více použitelná. Zadní kamera mi v autě při parkování vždy chyběla, zejména při těsném parkování a sám nemám rád, když mi někdo parkováním neustále ničí předek auta a značku nebo i zadek.

NEPOŘÍZENÁ VÝBAVA
=======================================================
13) Panoramatické střešní okno jsem nepořídil. Nepochopil jsem ani jeho význam, jednak zhoršuje tuhost karoserie, jednak je do auta mnohem více vidět. Dále přináší dalších cca 20 kg váhy navíc, předpokládám, že i chlad. Ideální volbou by pro mne byl klasický šíbr, co se do koncernových auta montoval dříve nebo střešní okno, co je na Seatu Leon 5D (krátká verze). Ale taková možnost není dostupná. Pak by to pro mne mělo smysl, hlavně v případě větrání a když nechcete používat klimatizaci.

14) Paket Performance Black - o tomto packetu jsem uvažoval dlouho, lákaly mne lepší brzdy - čtyřpístkové brzdy Brembo s červenými třmeny. V době objednání Seatu Leon ST Cupra 300 nebyla možnost si za ně připlatit, ale později byla přidána za 79 tis. Kč, popř. 104 tis. u paketu Performance Black s pneu Michelin Pilot Sport Cup 2. Znamenalo by to nemožnost dát menší 18" kola na zimu a používat jen speciální kola a druhá sada kol se zimním pneu by se pořádně prodražila. Aerodynamické lišty u Cupry vypadají také pěkně, lze je dodatečně domontovat a jejich cena se pohybuje kolem 15 tis. (lišty, lakování a montáž).
Za tyto peníze dopřeji Leonu raději jinou výbavu a doplňky.

Pokračování příště...

Silné stránky

- univerzálnost Cupry
- design
- výkon motoru
- 4x4
- dobrý podvozek
- led světla

Slabé stránky

- spotřeba (ale to je jasné s takovým výkonem)
- přístrojová deska (řešení středu a jeho natočení a s tím souvisí nemožnost dál lepší a větší navigaci, např 9,2" jako u Octavie)
- navigace a dotykový displej, uvítal bych raději hardwarová tlačítka (před faceliftem ideální ovládání nebo starší Columbus od Škodovky)
- nemožnost dát do dveří 1,5 l PET a není místo, kam ji dát
- výkonnější couvací světlo a není LED
- nemožnost vyhřívaného předního okna nebo blind spot

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

A už několikátá nasíračka.

 


Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluSeat Leon 5F (od 2012)
Seat Leon Cupra ST 300 si zazávodil na sněhu se psím spřežením Seat Leon Cupra ST 300 si zazávodil na sněhu se psím spřežením

Zamrzlé jezero v Laponsku se stalo místem setkání…

Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém! Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém!

Volkswagen Golf R jsme vždy považovali za skvělého…

 





Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…