Recenze

9 Majitel

Seat Leon ST Cupra 300 4drive dsg

5,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Seat Leon ST Cupra 300 4x4 dsg Rok výroby 2017 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 221 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4,9 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 587 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Seat Leon ST Cupra 300 4drive dsg byl objednán 5. 5. 2017 a teď dlouhá doba čekání :)

Zatím není co hodnotit, postupně přibude podrobnější recenze.


11. 7. 2017
======================================================
Stalo se přesně to, čemu jsem se chtěl vyhnout. Auto mělo být dodáno 30. týden, ale ani po více jak dvou měsících není ve výrobě, a prý se už do dovolené nevyrobí a bude nejdříve na konci září, a to mne pěkně vytočilo.

VÝBĚR AUTA
======================================================
Chtěl jsem jsem trochu rychlé rodinné auto a snad se ho dočkám. Přece jen i na hory ve 4 lidech je to natěsno a bez rakve to ani nejde.

Takže mi z výběru vypadl třeba Ford Focus RS, který se mi nelíbil interiérem jak z minulého století. Vyzkoušel jsem si také Peugeot 308 GTI, protože ta šance byla. Hondu Civic Type R GT jsem si také vyzkoušel (až později v září 2017), zpočátku se mi vůbec nelíbil, ale v modré barvě nevypadá špatně, i když je to místy šílenost. A u všech chyběl větší kufr.

Auto jsem chtěl kupovat již v roce 2015, ale pořád něco u těch aut chybělo, třeba 4x4, modrá barva atd. Tehdy jsem se ještě rozhodoval, zda to bude vůbec diesel nebo benzín, a uvažoval jsem spíš o manuálu, ale kombinace 4x4 v manuálu se silným motorem nebyla už tehdy dostupNá. Tak jsem vyzkoušel několikrát Seat Leon Cupra v manuálu i s DSG (čtyři různá auta), X-PERIENCE, Škoda Octavia Combi Scout i RS.

Z výběru vypadla Škoda Octavia RS 245 hlavně kvůli disproporci a ošklivosti, která přišla po faceliftu, absenci 4x4 a žádné pěkné barvě. Nabízet na takovém autě jen červenou a další 3 odstíny nudy a šedi, to prostě ne. A brát auto bez samosvoru (RS 230), to také není ideální. I když se mi líbí klasický interiér, a jsem na Octavii zvyklý.

Ještě jsem uvažoval o novém autě Opel Insignia, v ideálním případě v OPC (musel bych čekat další rok), nebo Superbu Sportline (opět absence normálních barev, vyšší cena), Kia Stinger také vypadala zajímavě i když není combi, ale už to byla přece jen dražší auta. Vyzkoušel jsem si také Golf Variant R a v porovnání s Cuprou je ještě o úroveň výše, hlavně zpracováním, ale také cenou na úrovni střední třídy. U Golfu by byla určitě zajímavá sleva, ale nesnažil jsem se tolik o slevu, nějaká základní byla cca 8 %.

Takže finální volbou je Seat Leon ST Cupra, který má 4x4, po faceliftu krásnou modrou barvu a cenově je na vcelku dobré úrovni, i když cena aut pořád roste a roste. A splňuje požadavek na trochu rychlejší rodinné univerzálního kombi a působí jako sleeper.

VÝBAVA NA PŘÁNÍ
======================================================
Osobně se obejdu bez spoustu elektronických blbostí a asistentů, ale byl jsem donucen ze strany rodiny pro jejich pořízení.

1) Alarm - je spíše pro plašení ptáků, protože s lidmi, co chodí kolem, to vůbec nic neudělá. Ale je tam a na někoho snad bude působit a aspoň se někdy dovíte, že s autem není něco v pořádku - třeba máte uvnitř mouchu :) (snad má 3D alarm). Seat Leon ST Cupra 300 bude bude zabezpečená ještě více, ale tomu se budu věnovat později.

2) Digitální příjem rádia (DAB) - není třeba vysvětlovat.

3) Kessy - bezklíčový přístup a startování vozu tlačítkem, funkce SAFE pouze ve spojení s Alarmem (WAS). U Leonu bych si představoval umístění tlačíka spíše na místě klíčů, jak to máš škodovka.

4) MapCare - aktualizace mapových podkladů na 3 roky.

5) Navigační systém Plus - všechny navigace o koncernu docela pokulhávají hlavně svými inovacemi, uvítal bych spíše nějakou navigaci s Win CE, případně Androidem. Uvítám hlavně ten barevný displej palubního počítače mimo klasické funkce navigace, i když od listopadu 2017 bude k dispozici i digitální štít, pro někoho může mít své kouzlo, ale klasické budíky rovněž.
Samotný navigační systém Plus obsahuje:
- 8" barevný dotykový displej
- MP3/ WMA
- 2x USB + 2x slot na SD kartu
- AUX-IN + DVD + HDD 10Gb
- 8 reproduktorů
- handsfree Bluetooth
- hlasové ovládání
- Full Link
- SMS, email
- 3DNavi + mapové podklady
- barevný displej palubního počítače

6) Paket Comfort & Drive II - spoustu těch asistentů zřejmě ani nevyužiji nebo vypnu, to bylo to donucení. Rád auto řídím a ne jím jsem řízen. Stačil by mi normální tempomat, případně asistent dálkových světel. Ale třeba na ně později změním názor.
Obsahuje:
- Paket Driving Assistance II (Lane Assist, Rozpoznávání dopravních značek, Asistent dálkových světel)
- Adaptivní tempomat
- Asistent pro jízdu v koloně
- Emergency Assist (systém umožňující bezpečné zastavení vozidla i v případě kolapsu řidiče) Pouze s Paketem Convenience a navigačním systémem Standard nebo Plus. Pouze pro motorizace DSG.

7) Paket Winter zahrnuje:
- vyhřívaná přední sedadla
- vyhřívané trysky ostřikovačů skla
- vyhřívané ostřikovače předních světlometů
K dokonalosti u Seat Leon St Cupra chybí vyhřívané přední sklo, které nabízí např. Škoda Octavia nebo Škoda SuperB.

8) Parkovací senzory vpředu a vzadu jsou docela dobré a se zadní parkovací kamerou budou ještě lepší.

9) Prodloužená záruka výrobce o 3 roky nebo maximálně 100 tis km. Poslední roky, co již nejezdím do práce 75 km tam a to samé zpět, tak by měla tato záruka stačit, stejně to spíš jen omezená záruka. Později po objednání byla přidána záruka i na 150 tis.

10) SEAT Sound systém - 10 reproduktorů přináší lepší zvuk pro vaše uši, subwoofer je umístěný v rezervě kola a jde odpojit. Škodovka to má, myslím, na levé straně kufru.

11) Skořepinová sedadla - Alcantara. Standardní sedadla v Seat Leon ST Cupra 300 jsou hodně bídná, hlavně moc měkká a se špatným bočním vedením. Jsou dokonce mnohem horší, než jsem měl dříve ve Škoda Octavia z roku 2005 s příplatkovými sportovními sedačkami. Skořepiny jsou tedy dobrou volbou, i když nemáte nastavitelnou opěrku hlavy, zadní kapsu sedadel nebo zabírají vzadu o něco více místa. Osobně bych byl raději za látkové sportovní sedačky, v nichž by docházelo k většímu tření a ještě lepšímu vedení. Ale myslím, že Alcantara se osvědčí.

12) Zadní parkovací kamera
Slabinou zadní parkovací kamery v Seatu Leon Cupra ST 300 nebo i ve Škoda Octavia je její umístění nad značkou. Je to místo, kde dochází ke znečištění a často v dešti nebo když dojedete moc nevidíte. Lepší umístění zadní parkovací kamery je např. ve znaku, jak to má Volkswagen Golf a kamera se vyklopí se znakem a je tak více použitelná. Zadní kamera mi v autě při parkování vždy chyběla, zejména při těsném parkování a sám nemám rád, když mi někdo parkováním neustále ničí předek auta a značku nebo i zadek.

NEPOŘÍZENÁ VÝBAVA
=======================================================
13) Panoramatické střešní okno jsem nepořídil. Nepochopil jsem ani jeho význam, jednak zhoršuje tuhost karoserie, jednak je do auta mnohem více vidět. Dále přináší dalších cca 20 kg váhy navíc, předpokládám, že i chlad. Ideální volbou by pro mne byl klasický šíbr, co se do koncernových auta montoval dříve nebo střešní okno, co je na Seatu Leon 5D (krátká verze). Ale taková možnost není dostupná. Pak by to pro mne mělo smysl, hlavně v případě větrání a když nechcete používat klimatizaci.

14) Paket Performance Black - o tomto packetu jsem uvažoval dlouho, lákaly mne lepší brzdy - čtyřpístkové brzdy Brembo s červenými třmeny. V době objednání Seatu Leon ST Cupra 300 nebyla možnost si za ně připlatit, ale později byla přidána za 79 tis. Kč, popř. 104 tis. u paketu Performance Black s pneu Michelin Pilot Sport Cup 2. Znamenalo by to nemožnost dát menší 18" kola na zimu a používat jen speciální kola a druhá sada kol se zimním pneu by se pořádně prodražila. Aerodynamické lišty u Cupry vypadají také pěkně, lze je dodatečně domontovat a jejich cena se pohybuje kolem 15 tis. (lišty, lakování a montáž).
Za tyto peníze dopřeji Leonu raději jinou výbavu a doplňky.

Pokračování příště...

Silné stránky

- univerzálnost Cupry
- design
- výkon motoru
- 4x4
- dobrý podvozek
- led světla

Slabé stránky

- vyšší spotřeba a malá nádrž (ale to je jasné s takovým výkonem, nepočítám papírovou, uvažuji spíš o 10 l/100 km)
- přístrojová deska (řešení středu a jeho natočení a s tím souvisí nemožnost dál lepší a větší navigaci, např 9,2" jako u Octavie), líbila by se mi symetrická
- navigace a dotykový displej, uvítal bych raději hardwarová tlačítka (před faceliftem ideální ovládání nebo starší Columbus od Škodovky)
- nemožnost dát do dveří 1,5 l PET a není místo, kam ji dát
- výkonnější couvací světlo a není LED (půjde zřejmě vyměnit žárovka za lepší)
- nemožnost vyhřívaného předního okna -
- chybějící blind spot, ten bych uvítal, jak to má např. Volkswagen Golf

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

A už několikátá nasíračka.

 

Novinky v recenzi

20.9.2017 09:50

Konečne mám svůj Seat Leon Cupra

Můj Seat Leon Cupra byl vyrobený 7. 9. 2017, na autosalonu byl 13. 9. 2017, TP došel do autosalonu 18. 9. 2017 a auto jsem si přebíral 19. 9. 2017 pozdě odpoledne. Ještě ráno před převzetím auta jsem ho zaregistroval a dostal SPZ. Stačí vyplnit formulář žádost o registraci vozidla (nejlépe předem, na internetu jsou formuláře k vyplnění), s sebou tiskopis prázdného TP, kupní smlouva nebo faktura (s VINem), a zelená karta (zatím na VIN, stačí vytisknout PDF nejlépe v barvě), poplatek 800 Kč, SPZ na přání jsem si nenechával dělat. Není na škodu se na úřad objednat přes internet dopředu na určitý čas, ať máte jistotu rychlého odbavení :)

18.9.2017 14:07

Kola a zimní pneu pro Seat Leon Cupra

Jak jsem již psal v dřívější novince o druhé sadě ALU kol na zimu a zimních pneumatikách pro Seat Leon Cupra, tak vše platí s menším rozdílem. Nakonec jsem zvolil pneu Michelin Pilot Alpin PA4 225/40 R18 92W. Kola jsou již obutá a připravená na zimu. Výrobce originálních kol Škoda Turbine R18 7,5x18 v barvě antracit je německá firma Borbet.

13.9.2017 22:02

Dnes dorazil můj Seat Leon Cupra k prodejci

Tak konečně nadešel čas a můj Seat Leon Cupra dorazil dnes k prodejci a začíná vyřizování.

10.8.2017 10:46

Druhé alu disky na zimu a zimní pneu

Už dopředu vybírám druhá alu kola na zimu na můj budoucí Seat Leon Cupra, zatím se mi nejvíce líbí originály Škoda Pegasus Turbine R18 7,5x18 v barvě antracit. Ty se dávají většinou na Škoda Octavia Octavia ve výbavě Laurina & Klement s ET51 a také na Škoda SuperB ve stejné výbavě, ale s ET44, což není v TP Seatu Leon Cupra. Lze koupit i podobná kola Rial Lunago s jiným ET a v černém lesku, ale ty nejsou vhodná na zimu.

Třeba na Octavii v modré barvě vypadají takto: http://www.carenthusiast.com/skoda-octavia-estate.html

Zatím uvažuji o zimním pneu Continental WinterContact TS 850 P 225/40 R18 92V, mám zkušenosti s řadou 830. A nejsou tak drahé jako třeba Michelin apod. Rychlostní index V (do 240 km/h) by měl stačit, s vyšším zřejmě nepůjdou ani sehnat. Ale ještě to nějako dobu nechám otevřené.

31.7.2017 12:22

Můj Seat Leon Cupra by měl jít do výroby 36. týden

Můj Seat Leon Cupra by měl jít do výroby 36. týden, a prý by se na tom již nemělo nic měnit podle potvrzení dovozce. Pro jistotu jsem si to dnes ještě jednou ověřil, tak snad to klapne, protože původně ho měli naplánovaný až na 43. týden, což mne maximálně vytočilo. To by znamenalo dodání po půl roce.

31.7.2017 12:21

11. 7. 2017 - Jen samé sliby s dodáním, prý 30. týden

Stalo se přesně to, čemu jsem se chtěl vyhnout. Auto mělo být dodáno 30. týden, ale ani po více jak dvou měsících není ve výrobě, a prý se už do dovolené nevyrobí a bude nejdříve na konci září, a to mne pěkně vytočilo.


Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluSeat Leon 5F (od 2012)
Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně

Hledáte silný kompaktní hot-hatch a nemáte tolik…

Seat Leon Cupra ST 300 si zazávodil na sněhu se psím spřežením Seat Leon Cupra ST 300 si zazávodil na sněhu se psím spřežením

Zamrzlé jezero v Laponsku se stalo místem setkání…

 





Blesk.cz

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový mercedes! A od muže

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový…

Našvaná Hana Gregorová (65) sice Ondřeji Koptíkovi (34), o třicet let mladšímu milenci, který jí lhal o své…

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky zdravotní prohlídky!

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky…

Jednou z probíraných možností, proč Jan Tříska (80) skončil v sobotu odpoledne ve Vltavě pod Karlovým mostem,…

 

iSport.cz

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera, musím vše odkoukat

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera,…

Tahanice se Spartou hodil za hlavu, v pátek absolvoval úvodní trénink s Kometou a v neděli poprvé oblékl dres…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…