reklama


Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf TSI 63kw

9,31 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 9
Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta stříbrný sršeň Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:23000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,3 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Proč Volswagen Golf?:

Byla to, jak se říká, láska na první pohled. Žádně dramatické prolisy či ostré úhly, ale malé dynamické rysy a uchvatný "čumák". Prostě design, který se drží tradic. Když jsem poprvé uviděl na silnici nový model lidového vozítka, bylo jasné, že moje další auto po Favoritu, Felícii a Fábii, bude opět začínat na písmeno F – Folcvágen.
Původně jsem chtěl svojí 10 let starou fábii 1,4 16V vyměnit za nový model a zůstat tak věrný škodovce, ale ta hranatá krabice mi do oka nepadla i přesto, že facelift vypadá už o něco lépe, stejně jsem tomu nemohl přijít na chuť. Moje požadavky nejsou nějak náročné, nejsem žádný závodník, hlavně aby bylo auto spolehlivé a dostalo mě vždy tam kam potřebuji a samozřejmě i zpět.

Na nákupech:

Cenový limit jsem měl do 280 tisíc a tak jsem začal hledat mezi ročními a předváděcími Golfy na auto-plus.cz. Největší výběr takových vozů mají v Praze na Jarově (Auto Jarov), kde prodávají cca rok staré vozy z operativního leasingu a protože to mám kousek, přišel jsem, vyzkoušel a koupil tam. První zkušební jízda s motorem 1,4 16V 59kw 80k nebyla ale to pravé ořechové a tak jsem čekal až se na skladě objeví něco s motorem TSI v dané cenové relaci.
Netrvalo to ani 3 měsíce a já se poprvé svezl v Golfu 1,2 TSI 63kw, 86k a mě bylo jasné, že se čekání vyplatilo. V barvě stříbrné "leaf" metalíze dokonale vynikne přední černí maska a dává vozu neobyčejný šmrnc. Výbava zcela dostačující TRENDLINE s paketem comfort (7x airbag, autorádio CD/mp3, malý kožený paket, el. ovládání oken všech oken, el. ovládáná a vyhřívaná zrcátka ABS - antiblokovací systém, ASR - protiprokluzový systém, ESP - stabilizace podvozku, palubní počítač, denní svícení atd...), k tomu plus dvouzónová automatická klimatizace Climatronic a alu disky. No neberte to, 8 měsíců starý Golf VI za pěkných 270 tisíc se slevou za výkup starého vozu.

Pod kapotou:

Když jsem chtěl nastartovat, ubezpečil mě prodejce, že již motor běží a stačí jen přidat plyn.
Připadal jsem si jako pravá blondýna. Co že? Vždyť nic neslyším. Ticho, to je to co vás praští nebo vlastně nepraští přes uši. V nízkých a středních ozáčkách slyšíte jen zvuk pneumatik a klimatizaci a při jízdě 60 tkou máte pocit že jedete 30. I když je 1,2 TSI 63kw ten nejslabší s těchto motorů, jede pěkně a turbo dokáže golfíka pěkně "rozpunprdlíkovat". Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,5l a tak jsem byl zvědavý, jak to bude ve skutešnosti a byl jsem mile překvape. Při jízdě přes Prahu a po okolí cca 80 km mě ukázal počítač průměr 5,4l.
Více jsem přeplňovaný zážehový motůrek, který pod kapotou přede jak dobře nažranej kocour, otestoval při jízdě do Berlína a zpět. Spotřeba byla pěkných 5,8l se zaplou klimatizací. Nutno dodat, že jsem se držel poctivě příkazů ukazatel s doporučením okamžiku řazení a jel až na pár vyjímek na dálnici v Německu, skoro podle předpisů. Spotřeba je ale velmi závislá na způsobu jízdy a ve městě se pod 6l nedostanu ani náhodou a pokud si chce jízdu s turbe člověk trochu užít, ubývá benzín z nádrže rychleji. Dobrá vychytávka, která mě mile překvapila byl asistent pro rozjezd do kopce. řekenete si, to je blbost pro ženský, ale rychle si na to zvyknete. Po uvolnění brzdy se auto nehne ani o milimetr a stojí cca 3 sec.
Na palubě:

Interiér není nikterak atraktivní, ale přesto je pohledný a to hlavní: vše je na svém místě přesně tam kde očekáváte. Mně se líbí hlavně chromované orámování "budíků", které dodává sportovní vzhled. Volant (nastavitelný ve dvou osách) je kožený a padne do ruky jako šitý na míru. Sedačky jsou pohodlné, všude je dost místa a ve dveřích odkládací chlívek pro 1,5 litrovou pet lahev. Schránka u spolujezdce je klimatizovaná a uzamykatelná. Palubní počítač ukazuje vše potřebné, plus je nastavení maximální rychlosti s varovným signálem při překročení, což je účinné hlavně ve vesnicích za Prahou, kde číhají za každým stromem četníci a při překroční čtyřicítky davají ne zrovna lidovou pokutu. Také jsem nadšený z lehkého a přesného řazení, brzd a hlavně z podvozku. Auto sedí na asfaltu opravdu jako přibité a řezat s ním zatáčky je opravdový zážitek. (teda alespoň pro bývalého řidiče Fábie).
Velikost kufru je dostačující. Pro otevření slouží znak VW na zadních dveříích, jen mě chybí nějaké látkové madlo pro zavření.


To bylo zhruba vše k představení mého "stříbrného sršně" značky Folcvágen.
Vím, že jsem napsal jen samé chvály, ale nedivte se mi, je to nová kára:))

Silné stránky

Motor TSI , který skoro neslyšíte
Prostorný interiér
Jisté jízdní vlastnosti
Cestovní pohodlí
Spotřeba
Asistent rozjezdu do kopce
Bohatá bezpečnostní a komfortní výbava již v základním provedení

Slabé stránky

Střední panel tlačí do nohy a chvilku trvá než si zvyknete
Je to maličkost, ale mě chybí látkové madlo pro zavírání kufru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

08/2012 - Neustálé problémy s hlodavci vyřešeny montáží krytu kabelů

04/2012 - Výměna rozvodů a podložka pod turbo + nový software (vše zdarma v rámci záruky) Výměna klepajícího zámku u víčka nádrže a promazání zámků u dveří.

09/2011 - Přehryzané zapalovací kabely pravděpodobně od kuny - oprava 2x kabel.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AUTO JAROV - zkušenosti výborné, mohu jen doporučit.

 
reklama

Novinky v recenzi

27.8.2012 14:32

Cesta do Chorvatska

Tak jsem "stříbrného sršně" konečně pořádně prohnal a to cestou do Chorvatska. Zde je pár informací pro kolegy se stejným motorem, nebo pro ty, kteří o koupi nejslabšího TSíčka přemýšlejí:

-Posádka: 2 dospělí, 2 děti a plný kufr
-Najeto: 2240km
-Průměrná spotřeba: 5,6l (cca půl cesty s klimatizací a tak 2 hodinky v koloně)
-Jízdní pohodlí: Kvalita sedadel se potvrdila a záda ani na chvilku nezabolela.

26.8.2012 14:01

Kryt kabelů

Jelikož jsem našel opět chlupy kolem zapalovacích kabelů, nechal jsem si namontovat kryt proti hlodavcům (viz foto). Kdo máte problémy s kunou a jinými potvorami, doporučuji. Cena je lidových 9 stovek.

28.4.2012 07:19

výměna rozvodů

Po zimě mi strašně rachtal (plechové řinčení) motor při hlavně studeném startu. Rachot se sice po cca 3 sec uklidnil, ale raději jsem poslal nahrávku zvuku do servisu. Odpověď zněla: přijeďtě co nejdříve, jedná se o závadu rozvodu řetězu, vyměníme za novou sadu. Včera jsem si auto vyzvedl. Vyměnili mi nejen rozvody, ale nahráli i nový software, který upravuje chyby ve volnoběhu a také dali v rámci VW akce pod turbo nějaký vymezovací kroužek či destičku. Technik mi to vysvětloval, ale nejsem moc velký odborník na motory a tak nevím pořádně o co jde. Ještě mi opravili zámek víka u nádrže, který při zamykání hlasitě (plechově) cvakal a také promazali a vytěsnili zámky dveří na pravé straně, které mi za jízdy trochu drnčeli. Vše zadarmo v rámci záruky, která mi bohužel v říjnu končí...
Pokud máte podobné problémy, zajeďte do servisu, nová sada rozvodů by měla vše vyřešit.

27.11.2011 11:12

servis 30 000 km

Tachometr ukazoval 29 300km a počítač se dožadoval první servisní prohlídky a tak jsem zajel na Auto Jarov. Proběhla klasická kontrola "všeho možného" a výměna kapalin a filtrů. Odjížděl jsem spokojen, nikde žádná závada a cena lidová 4 500,-kč včetně motorového oleje long life na dalších cca 30 000 km. Auto si prý samo řekne, kdy je potřeba olej vyměnit :)) V závislosti na stylu jízdy 20 - 30t km. Jelikož je auto ještě v záruce, ptal se technik na nějaké chyby, vrzání atd, kteríé by mohli zadarmo opravit. Říkám " uvnitř je takové ticho, že, co mi nejvíce vadí při jízdě, je vrzání špatně zavřené pet lahve ve dveřích :)))"

17.9.2011 13:13

První problém - KUNA

Musím se s vámi podělit o svůj první problém- poruchu a varovat především majitele Volkswagenů, protože jsem tomu dřívě vůbec nevěřil:)) Na jednou fóru jsem četl, že kunám mimořádně chutnají kabely od Volkswagenu a Seatu a hodně lidem už se to stalo....a mně už bohužel taky :)) Když jsem ráno nastartoval, blikaly na mně 3 žluté kontrolky ESP, EPC, katalizator a Golf se začal celý klepat a motor ztratil výkon, že jsem ani nevyjel z garáže. A je to v háji, říkal jsem si. První porucha.docela brzo ne? a tak jsem musel auto nechat odtáhnout do servisu. A výsledek? Kabely rozkousané od Kuny nebo jiné mršky. Tak že Golfisti POZOR! Rychle kupte spray proti kunám. Řádění téhle potvůrky v motoru se nepočítá do záruky mobility a mně bohužel zkratovali řídící jednotku a to jsem podle servisního technika dopadl hodně dobře:))) Když to odnese katalizátor...to je potom ranec.

17.7.2011 10:32

spotřeba

Tenhle motůrek jako ze sekačky má nejraději jízdu při 80 až 100km/h. Cesta Praha - Č.Krumlov a zpět pro něj byla jak dělaná a počítač ukázal průměrnou spotřebu 4,7km/h.


Další vozy Volkswagen Golf


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mně nikde nenechal o samotě

praktičnost
10
prostornost
10

místa je všude dost

jízdní vlastnosti
10

Za volantem to nemá chybu.

jízdní komfort
10

Je to Golf

provozní náklady
10

malé

výkon motoru
8

Není to žádná raketa, ale pro jednoho, dva lidi dostačující a já ho prostě miluju :)))

spotřeba
10

moc ho nekrmím a tak žere málo

hlučnost motoru
10

Spojení tohoto motůrku s odhlučněním vnitřního prostoru = TICHO, TICHO, TICHO

kvalita sedadel
9

Sportovní budou asi lepší, ale mně to stačí

brzdy
10

brzdí

zavazadlový prostor
10

tak akorát


Více o modeluVolkswagen Golf A6/5K (2009-2012)
Volkswagen Golf GTE – Hot hybrid z Wolfsburgu Volkswagen Golf GTE – Hot hybrid z Wolfsburgu

Nabídka sportovních Golfů se rozšiřuje o plug-in…

Volkswagen potvrdil Golf GTI Clubsport S Volkswagen potvrdil Golf GTI Clubsport S

Automobilka Volkswagen oficiálně oznámila, že 35. ročník…

 

reklama





Blesk.cz

Češi dováží zeleninu za miliardy, zemědělci pěstují trávu. A ceny letí nahoru

Češi dováží zeleninu za miliardy, zemědělci pěstují…

Máte pocit, že ceny ovoce a zeleniny v posledních měsících výrazně narostly? Nemýlíte se, například za cuketu,…

14 měsíců pekla a cela s islamisty. Petr vězněný v Súdánu se vrátil do Česka

14 měsíců pekla a cela s islamisty. Petr vězněný v…

Čech zadržovaný přes rok v súdánském vězení se o půlnoci z neděle na pondělí dočkal velkého návratu domů. Petr…

 

iSport.cz

Lafata: Co střela soupeře, to gól. Teď musíme hlídat týmy za námi

Lafata: Co střela soupeře, to gól. Teď musíme hlídat…

Po Evropské lize se opět vrátil do základní sestavy Sparty. Ale útočník David Lafata si určitě nepředstavoval,…

SESTŘIHY: Slavia vyhrála 8:1 a vede, Sparta propadla, ztratila i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia vyhrála 8:1 a vede, Sparta…

Po 18. kole má fotbalová ePojisteni.cz liga nového lídra! Slavia předvedla v Příbrami ofenzivní koncert a…

 

Reflex.cz

Právo versus Konvička. Jak je to s pálením koránu?

Právo versus Konvička. Jak je to s pálením koránu?

V sousedním Slovensku byla obviněna mladá žena kvůli spálení koránu a protimuslimskému videu. Velice tvrdý…

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS uvádí třetinovou účast

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS…

K pochodu uspořádanému při příležitosti druhého výročí vraždy ruského opozičního politika Borise Němcova se…

 
 
reklama