Recenze

carl-k (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia 20V turbo

9,60 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,4 maximální rychlost [km/h]: 229 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,6

Popis vozu

Auto jsem koupil jako ojeté. Moje předchozí vozy byly kia Sephia 1.5 Renault Laguna 1.9dti a škoda fabia 1.9TDI.
Po dvou dieslech jsem se tedy rozhodl koupit benzínový vůz. Myslím že 1.8T byla dobrá volba. Motor táhne skvěle odspodu a je tichý se skvělým zvukem (oproti předchozím naftám paráda). Dokonce i nové motory TSI mi příjdou trochu "klapací", pravděpodobně vinou přímého vstřiku FSI.
Co se týče spotřeby (průměr 8.6l/100km) není to tak zlé a hlavně jsem s tím počítal, jinak bych ji samozřejmě nekoupil. První poznatky mluví o městckém provozu se spotřebou 9,4l a cesta na chatu 100km po celkem rovném useku, přerušeným několika vesnicemi za 7,2 l/100km. Pokud si budete chtít vychutnat akcelerace a trochu sportovnější jízdu není problém jed za 12L. Na to, že je to 5ti kvlalt je zpřevodování parádní, dokud nejedete po dálnici. Tam od 140km/h dělá auto takový kravál, že to na komfortu jízdy opravdu ubírá. Pokud však uberete pod 3000ot, tak je najednou ticho. Škoda absence 6. stupně v roli dálničního sluhy, kde by snížil spotřebu a otáčky motoru (na komfortu jízdy by to ještě přidalo). Převody jsou dlouhé, a pokud potřebujete předjed pomalejší vůz jedoucí třeba 60km/h stačí podřadit na 2. stupeň který vás "katapultuje" až na rychlost 100km/h, takže celý předjížděcí proces třeba i více aut se obejde bez řazení. Také 3. převodový stupeň je velice dlouhý a umožňuje dlouho akcelerovat bez přeřazení. V kombinaci s turbem, které motor dopuje již od necelých 2000 otáček a táhne až do červeného pole, je předjíždění parádní a bez hledání nejsilnějšího místa motoru, jak bývá klasikou u atmosferických čtyřválců. Zavazadlový prostor je skvělý bohužel na úkor zadních sedaček, ale tam asi nikdy sedět nebudu:-). Vzadu u mě sedí většinou jen pes a ten zatím nic neříkal. Výbava je celkem solidní: climatronic, ESP, multifunkční volant, vyhřívaná sedadla, tempomat, dešťový senzor, vše v elektrice... Věřím že prodejní cena auta v roce 2003 byla pořádně vysoko. Octavii s tak bouhatou výbavou hledáte těžko, ale najdete. Pouze není takový výběr, jako u 1.9TDI s manual klimou. Je škoda že auto má jen klasický posilovač, ve fábii jsem měl s proměnlivým účinkem a také chybí boční airbagy (xenony bych taky nepohrdl).
Co se týče designu je to diskutabilní věc. Tvary vozu jsou dnes ze staré školy, ale mě se pořád líbí. Kvalita sedadel je průměrná, takže neurazí, ale ani neohromí (v mazdě 6 se podle mě sedí lépe, ale to už je vyšší tída). Docela fajn je i loketní opěrka. Ta však svou polohou někdy dokáže překážet (osobně s tím problém nemam, ale spousta známých ano), ale pak není problém ji zvednou mezi sedačky. Tady se dostáváme k dalšímu omezení, kdy se pod opěrkou nachází držák na nápoje a sklopená opěrka si s koktejlem v držáku moc nerozumí. Mnohem lépe řešeno v Octavii druhé generace, kde je loketka napevno a nápojáky jsou před ní. Velice mě pobavilo pouzdro na brýle před řadící pákou, kam by se mi vešli možná až po rozšlapání. To jsou jediné interierové nedostaky (které považuji spíše za drobnosti) odhalené mým krátkým používáním. Jinak je ovládání komponentů na přístrojové desce pohodlné - vše je na svém místě, dobře dostupné a přehledné. Pochvalu si zaslouží i MAXI-DOT displej, který zobrazuje potřebné info, vypadá skvěle a interier docela omlazuje, neboť standartem začíná být až dnes. Zpracování je vinikající, jak použitými materialy tak skvěle lícujícími komponenty. Chvíli jsem pracoval v bazaru a v porovnání s třeba Fordími vozy, je na Octávii a Škodovce všeobecně málo znát její opotřebení. Dráhy řadicí páky jsou docela dlouhé, ale řadí přesně, bezchyby a bez jakékoliv vůle. Na 7 let staré auto stálo docela hodně peněz, ale je prověřené a v dobrém stavu s doloženými km.
Jízdní vlastnosti jsou "dostačující" žádné sportovní průjezdy zatáčkou od tohoto vozu nečekejte. Já jezdím spíše bezpečněji než závodněji, takže pro mě podvozek není až taková priorita.
Octavia první generace je podle mě velice povedené auto a pokud někdo není vyloženě odpůrce škodovky, tak je to výborná volba v nižší střední třídě.

Silné stránky

fantastický motor (na tak staré auto)
užitná hodnota (zavazadlový prostor)
Dostupné náhradní díly
skvělá výbava

Slabé stránky

Chybí 6. převodový stupeň
dlouhé dráhy řadicí páky
chybí posilovač s proměnlivým učinkem

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

111000km - provedena výměna pouzder pro ramena přední nápravy

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromého majitele, pán byl solidní a dal i slevu.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci! Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci!

S faceliftovanou octavií jsme se zatím svezli jen v…

Poprvé za volantem čtyřoké Škody Octavia RS: Sportovali jsme na okruhu! Poprvé za volantem čtyřoké Škody Octavia RS: Sportovali jsme na okruhu!

První zákazníci se modernizované Octavie RS dočkají…

 





Blesk.cz

Gott se poprvé po hospitalizaci ozval: Jeho zpráva fanoušky nepotěší

Gott se poprvé po hospitalizaci ozval: Jeho zpráva…

Jen kvůli fanouškům se Karel Gott (78) snažil vyzrát nad těžkou chřipkou co nejdřív, aby mohl v sobotu vystoupit…

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

 

iSport.cz

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří slalom na snowboardu

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří…

Olympijská pohádka Ester Ledecké má svůj happy end! Potom, co česká reprezentantka senzačně před týdnem získala…

Mezi elitou. Tři postupy do osmifinále EL má jen Zenit, Basilej a Plzeň!

Mezi elitou. Tři postupy do osmifinále EL má jen…

Postup do osmifinále Evropské ligy není pro plzeňskou Viktorii novinka. Od sezony 2012/2013 se jí to povedlo už…

 

Reflex.cz

Lehce vyhulené pohádky pro nespavé eskymáky: Víla Dita

Lehce vyhulené pohádky pro nespavé eskymáky: Víla Dita

Na tomto místě obvykle o víkendech recenzujeme komiksy. Co ale s knihou, která je napůl komiksem a napůl bohatě…

Bohumil Pečinka: Babišova Národní fronta aneb ANO bez opozice

Bohumil Pečinka: Babišova Národní fronta aneb ANO…

Začala první skutečná vyjednávání o vládě mezi někdejšími koaličními partnery z hnutí ANO a sociální demokracie.…