Recenze

Zdenek555 (muž 29 let) Poslat zprávu
 
1 Majitel

Škoda Octavia 1.8 20v 92kw

9,07 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:274800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1791 výkon [kW]: 92 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,1 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Auto jsem kupoval jako ojeté ve značkovém bazaru Škoda auto v roce 2009 se servisní knížkou.Předchozí majitel jej zakoupil v roce 1998 jako nové od Škody v čr.Na autě jsou dodnes prováděny servisní prohlídky -NE U ZNAČKOVÉHO SERVISU.S ním jsem z končil po druhé návštěvě.
Vše začlo přezutím zimních pneumatik v neznačkovém servisu.Po ujetí cca 20km se mě rozsvítila kontrolka ABS.Ihned jsem zajel do servisu Škoda,kde zjistily závadu snímače ABS a špatný závit v náboji,oprava vyšla na 2137kč.Při koupi auta jsem v papírech o vstupní prohlídce měl napsáno - špatná spojka (PROKLUZUJE),ale při testovací jízdě mi přišla v pořádku.Po ujetí 3500km se ukázal pravý opak.Spojka začala prokluzovat tak,že jsem měl problémy na křižovatkách s rozjezdy.Zajel jsem tedy do značkového servisu Škoda,kde mi slíbili opravu do 3dnu.4x jsem se musel tel. informovat,nakonec osobně navštívit servis.Nechal jsem si zavolat vedoucího servisu,kterému jsem vynadal,že auto ani po 5 dnech není opraveno a stojí pořád na jednom místě.Vedoucí ihned přislíbil nápravu,že auto bude opraveno se slevou.Po 9 dnech mi volali,že auto je opravené a mužu si pro něj dojet.Cena opravy mě vyšla na cca 8000kč.Zklamal jsem se jednáním znač. servisu vuči mě,jako zákazníkovi,proto jsem vyhledal jiný servis.Sice není značkový ,ale ted mám svého mechanika a jsem zpokojen.Po všech stránkách a vždy včas informován.
ZDE JE SEZNAM VĚCÍ KTERÉ JSEM NECHAL VYMĚNIT:
ložiska,šroub tlumiče,čep rízení,2x guma stabilizátoru,výměna předních tlumičů a horního uložení př. tlumičů,gumové lůžko,ložiska horního uložení,zadní kotouče a brzdové desky ATE,spojka,přítlačák,lamela a samozřejmě pravidelná ůdržba.
INTERIÉR
Na celkový vzhled interiéru jsem si zvykl.Jedná se o předfaceliftovou verzi v šedé barvě.Hodně lidí kritizuje vzhled starých palubní desek s červeným podsvětlením.Mě se naopak červená barva líbí.Prostor vzadu byl v prvních octaviích dostatečný,tak akorát pro malé děti.Zlepšení přinesl až modelový rok 1999 (PRODUKOVAN OD PODZIMU 1998).Výhled vzad je horší.Nezbývalo mi nic jiného než couvat přes zrcátka.
MOTOR
Agregát 1.8 20v 92kw bez turba,řadový zážehový čtyřválec s dvacetiventilovým rozvodem DOHC proměnným časováním sacích ventilů a vícebodovým vstřikováním paliva.Trpí špatným tahem od spoda a vysokou spotřebou paliva (proto byl v roce 1999 nahrazen modernizovaným motorem 2.0 8v 85kw).Spotřeba mi nějak nevadí,v zimě s autem mám spotřebu kolem 8 až 9L na 100km a to jezdím docela rychle.Ve městě se pohybuji kolem 13L.V letě průměr 100km-h je spotřeba kolem 6 až 7L,ale když přišlápnu plyn a rafička stoupne na 130km v hodině,tak mám spotřebu kolem 14 a více litrů.Pro mě má motor dostatečný výkon a spotřebu.
VZHLED EXTERIERU
Mě osobně vzhled předfaceliftové verze líbí,ale je vidět že už má roky zasebou.Můžou za to světla,která nejsou čirá(kromě LaK který přišel v roce 1999)přední maska podobná Felicii a nárazník ,vše vypadá zastarale.Nejvýznamnějším datem v životě Octavie bylo září 2000,kdy se rozběhla výroba modernizované provedení.Jednou z nejpodstatnějších změn byla úprava předních opěradel sedadel,díky nim zde přibylo dalších 22mm prostoru pro kolena.Od té doby mohou v Octavii vzadu pohodlněji cestovat i dospělé osoby.Octavia dostala také nové nárazníky,kdy přední má větší otvory nasávání vzduchu,které působí více elegantně a mohutně.Podstatné také je,že nové světlomety s čirou optikou svítí mnohem lépe,než ty původní.Také se začaly montovat zadní plastové podběhy,u staré verze hodně chyběl pravý zadní podběh(u víčka nadrže).Kvůli chybějícímu podběhu se veškeré nečistoty usazovaly okolo víčka nádrže,ktéré po nějaké době korodovalo.Dnes se tenhle kus plechu prodává jako náhradní díl.Oprava v servisech se pohzbuje kolem 3000kč až 5000kč.Záleží na stavu opravy.Výrobce v průběhu produkce modelu napravil řadu jeho nedostatků.
MÉ OPRAVY NA AUTĚ
Faceliftová zadní světla,polep třetího brzdového světla s nápisem octavia,do budoucna předělání na komplet facelift (NE TUNING),výměna bočních blinkrů za bíle,nové autorádio na cd\mp3 s usb a aux vstupem,flat stěrače.
ZÁVĚR
S Octavii 1.8 20v 92kw SLX(elegance) jsem velice spokojen.Výbava vozu je pro mě dostačující pouze mi chybí tempomat.Servis a cena náhradních dílu je výborná.Škodovky se v dnešní době dají opravit skoro všude.Kdybych si měl vybrat nové auto,bude to opět Octavia.

Silné stránky

Pro mě je silnou stránkou výbava vozu.Jedná se o verzi SLX (elegance) 2x airbag,posilovač řízení,4x ele. okna,ele. zrcátka,ele. odskok víčka nádrže,ele. šíbr 2x poloha,přední sedačky výškově stavitelné a posuvné,volant posuvný ve dvou osách,manualní klimatizace-AC,mlhovky ve světlech,odstřikovače světel,DO. centrální ovládání s dojezdem všech 4 oken,imobilizer,zámek zpátečky,loketní opěrka v předu s ůložním prostorem,8 reproduktorů,rádio,ůchyty v kufru na sít,výhřev předních sedaček,litá kola 15"vytlumení kapoty proti hluku,plně pozinkovaná karoserie,dělené zadní sedačky,abs a eds,4x brzdové kotouče v předu vnitřně chlazené atd.
Velký kufr(verze liftback 528L),vzhled i na dnešní dobu neudělá ostudu :),dostupnost servisu.

Slabé stránky

Chybějící zadní pravý podběh,málo místa vzadu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Mám svého mechanika a vše v pořádku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce velice příjemný a ochotný.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zátím jsem všude dojel.Auto používám deně do práce.

praktičnost
9
prostornost
10

Vzadu málo místa,ale stejně vzadu nesedím :)

jízdní vlastnosti
9

Pro mě dostačující

jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
8

jak kdy a kde

hlučnost motoru
9

do 120km\h docela dobrá

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

stejně vozím pouze vzduch


Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Dlouhodobý test Škoda Octavia Combi 1.4 TSI G-Tec – Proč tak žere pneumatiky? Dlouhodobý test Škoda Octavia Combi 1.4 TSI G-Tec – Proč tak žere pneumatiky?

Dlouhodobé octavii na zemní plyn jsme se podívali na…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře ochrnula půlka obličeje z klíštěte

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře…

Příroda se po zimě probouzí. A s ní se probouzí i klíšťata, která již nyní vykazují svou aktivitu. To se stalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…