Recenze

Whitedotcom (muž 27 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Golf 1,2 TSI 77kW Highline

9,57 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 9
Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 20 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24 Volkswagen Golf, foto 25 Volkswagen Golf, foto 26 Volkswagen Golf, foto 27 Volkswagen Golf, foto 28 Volkswagen Golf, foto 29 Volkswagen Golf, foto 30 Volkswagen Golf, foto 31 Volkswagen Golf, foto 32 Volkswagen Golf, foto 33 Volkswagen Golf, foto 34 Volkswagen Golf, foto 35 Volkswagen Golf, foto 36 Volkswagen Golf, foto 37 Volkswagen Golf, foto 38 Volkswagen Golf, foto 39 Volkswagen Golf, foto 41 Volkswagen Golf, foto 42 Volkswagen Golf, foto 43 Volkswagen Golf, foto 44 Volkswagen Golf, foto 45 Volkswagen Golf, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Golf VI Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:5667 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední

Popis vozu

Celá myšlenka na koupi nového auta se mi zrodila v hlavě už začátkem minulého roku, kdy jsem po škole nastoupil do první "pořádné" práce. Tehdy jsem si řekl, že začátkem roku 2012 začnu pomalu obcházet jednotlivé autosalony a vybírat favority. Jelikož jsem už od začátku věděl, že si auto budu nechávat poměrně dlouhou dobu, tak nové auto se jevilo jako nejlepší investice. Vyřadil jsem tedy ojetiny a začal se rovnou zajímat o nová auta. Auto jsem nevybíral zrovna "podle velikosti kufru" jako někteří jedinci, ale spíše podle značky, kvality a designu. Do nejužšího kola tedy nakonec postoupili tito favorité:

1) Opel Astra - tohle auto se mi líbilo už od prvních fotek. Krásný design, velmi povedený interiér, slušné motory a pěkná cena.
2) Ford Focus -Tento nový hráč boduje zajímavým designem, skvělými jízdními vlastnostmi, ale poněkud "sci-fi" tvary interiéru a vyšší cenou.
3) VW Scirocco - jedno z nejkrásnějších aut současnosti, vysoká kvalita zpracování a výborné motory. Jeden z nejžhavějších kandidátů na moje nové auto i přes vysokou cenu.
4) Mazda 3 - Japonská klasika s pěkným designem (hlavně ve vyšších stupních výbavy) a výbornými jízdními vlastnostmi a navíc za pěknou cenu.
5) VW Golf VI - Nejuniverzálnější ze všech hatchbacků na trhu, nadčasový design, který se dá ještě velmi vylepšit o prvky příplatkové výbavy, nejkvalitnější interiér bez zbytečných designových výstřelků, velmi dobré jízdní vlastnosti a vyspělá technika z něj právem dělají etalon nižší střední třídy.

Počátkem ledna jsem se tedy poprvé vypravil na obhlídku Olomouckých autosalonů vybraných značek vyzbrojený "rozumy" z internetových recenzí a diskuzí.
U Opelu mě zarazil interiér, který vypadal z fotek velmi pěkně, ale jakmile do něj sednete, jsou cítit jisté kompromisy v materiálech a zpracovaní. U Fordu mě taktéž odradil velmi podivný interiér s malým displayem palubního počítače a pro mě ne úplně pohodlná sedadla. Další zastávkou se tak stal autosalon Volkswagenu. Ihned po vstupu mě upoutalo nádherné Scirocco s R-line pakety v bílé barvě. Nádherné, opravdu nádherné auto. Dalším milým překvapením pak byl samotný prodejce, (snad se nebude zlobit, když budu jmenovat) pan Stanovský. Už od první minuty úžasný sympaťák, který jednal narovinu a bez zbytečných průtahů. Dali jsme řeč o tom, co bych si představoval a nakonec mě vzal na projížďku Golfem 1,2 TSI 77 kW.
Tento motor byl od začátku můj favorit, kvůli slušnému výkonu a příznivé ceně. Motor jel opravdu velmi pěkně a do rychlosti cca 110 km/h s Golfem pěkně cvičil. Pro mě bylo už tehdy jasno, bude to Golf a s tímto motorem. Přece jen příplatek cca 40 tis za 1,4 TSI 90kW byl až příliš vysoký a rozdíl ve výkonu až příliš malý. Nechal jsem si tedy udělat kalkulaci na Golf 1,2 TSI Trendline s paketem Sport, comfort, klimatizací, loketní opěrkou a rádiem RCD 310, vyjednal nějakou tu slevu a přes víkend si vše rozmyslel.
Dlouho jsem přemýšlel o barvě, ale nakonec to vyhrála bíla. Rozhodoval jsem se ještě mezi barvami Shadow blue, United Grey a červenou „Tornado“, nakonec to ale vyhrála bíla s designovým paketem White a nelituju toho. Auto vypadá moc pěkně.
Už už jsem chtěl podepsat kupní smlouvu, ale nakonec jsem ještě přidal rádio RCD 510 a palubní počítač "plus". V autosalonu mě ale upoutala nádherná zadní LED světla vystavená na Golfu Cabriolet a bylo rozhodnuto. Ty chci! Bohužel tyto světla je možno objednat pouze ve výbavě Highline, takže následovala nová kalkulace a jelikož cena byla stále ještě v rozumných mezích a výbava Highline obsahuje několik prvků výbavy jako například tempomat a multifunkční volant vzal jsem nakonec vyšší stupeň výbavy.

Finální specifikace tedy byla:

Golf 1,2 TSI Highline
Barva Bílá „Candy“ White

Koncová světla s LED-diodami

Rádio "RCD510" s barevným dotykovým displejem, výkon 4 x 20 Wattů, 8 reproduktorů, přehrává hudbu i ve formátu MP3, CD měnič pro 6CD, Aux-in zdířka, šachta pro SD kartu, funkce dopravního zpravodajství v celkové délce 4 minut (TIM)

Klimatizace "climatronic" s automatickou regulací, 2zónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, senzor kvality vzduchu

Paket "Comfort" pro Highline v hodnotě 32 700Kč : klimatizace "Climatronic" s automatickou regulací, 2zónová teplotní regulace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, 5 dveří

Designový paket "White" - 3ramenný kožený volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži s prošíváním "Art Grey", černý strop, pedály v designu hliníku, textilní koberečky
ZIMNÍ KOLA ZDARMA v hodnotě 24 712 Kč - 4 kola z lehkých slitin „Wellington“ se zimními pneumatikami 195/65 R15.

Nástupní lišty s ocely s nápisem "Golf".

Jak jsem již zmínil výbava Highline obsahuje například Multifunkční tříramenný volant (v mém připadě bíle prošívaný díky paketu White), tempomat, palubní počítač Plus, loketní opěrku, mlhové světlomety se statickým přisvětlováním do zatáček, 16" kola z lehkých slitin, nebo výborná sportovní sedadla čalouněná Alcantarou, která spolu s černým stropem, nerezovými pedály a bílým obšíváním volantu a řadící páky, které obsahuje paket White vypadají skvěle a interiér tak dostane úplně jiný styl. Mimochodem paket White můžu jen a jen doporučit za 3 tisíce udělá opravdu spoustu "parády":)
Chtěl jsem ještě xenonové světlomety a větší kola, ale bohužel rozpočet nebyl nafukovací a navíc prý 18“ kola nejsou na naše rozbité cesty to pravé ořechové. Prodejce mě ale potěšil a zdarma mi nainstaloval do schránky u spolujezdce kabel s USB konektorem a možností připojení iPodu. Mimochodem jen za toto chtějí u VW příplatek 4 tis, takže tak.
Jinak auto bylo objednáno 2. února a převzato 16 března, takže to byla celkem rychlost.


Vím, že spousta z Vás si v diskuzi stěžovala na absenci poznatků ohledně jízdních vlastností a interiéru. Vzhledem k tomu, že jízdní vlastnosti bych chtěl hodnotit až po 1000 ujetých kilometrech, tak začneme u interiéru.

------- Interiér------

Tady je to klasická německá škola. Světe div se, mě se interiér vozu velice líbil, už při prvním setkání s Golfem 6 (1,6 MPI Trendline), kde i bez dvou stran příplatkové výbavy interiér vypadal skvěle a hlavně z něj byla cítit kvalita slícování plastů a celková robustnost interiéru. Celkově tu vládne tu jednoduchost, přehlednost a hlavně skvělá ergonomie. Všechno je perfektně slícované, nikde nic nevrže a hlavně je vše akorát tak nadosah a přesně tam, kde byste to čekali. Chod jednotlivých ovladačů je plynulý a zvuky, které vydávají, jsou příjemné pro vaše uši. Plasty jsou na většině míst měkčené a hravě snesou srovnání i s dražšími a novějšími vozy. Dalším velkým plusem je pak naprosto intuitivní ovládání všech funkcí automobilu. Návod k obsluze se tak stává naprostou zbytečností. Po dvaceti ujetých kilometrech vám připadá jako kdyby jste s autem jezdily už roky. Tady zaslouží Volkswagen velkou pochvalu. V mém případě je interiér zkrášlen o černý strop a nerezové pedály. Obojí vypadá velice dobře a přidává interiéru na sportovním duchu. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou pak sportovní sedadla čalouněná alcantarou. Poskytují výborné boční vedení, byť Recara to nejsou.:) Navíc se v nich ale skvěle sedí a ani po delší jízdě se necítíte unaveni, nebo nemáte bolavá záda. Tomu také napomáhá nastavitelná bederní opěrka. Dámy jistě potěší osvětlená make-up zrcátka, nebo čtecí lampičky vpředu i zadu. Jako další plus bych viděl rádio CRD510 a klimatizaci Climatronic. Obojí jsou vítaní společníci na delší cesty a rozhodně stojí za to, si za ně připlatit. Rádio hraje velice slušně a má ekvalizér, CD měnič, slot na SD karty a USB připojení. Klimatizace je pak koncernový standart, tady není co popisovat. Určitě taky potěší tempomat a palubní počítač Plus. Jediné co mě štve, je asistent řazení, který chce řadit zbytečně nízko, už kolem 1800ot/min. V interiéru také potěší velké množství odkládacích prostor, včetně klimatizované přihrádky u spolujezdce. Není také problém dát do dveří 1,5 L PET lahev. Celkově bych viděl interiér jako jeden z nejsilnějších bodů celého auta.

------ První jízdní dojmy ------

Takže auto má najeto téměř 700 km a tak nastal čas popsat první jízdní dojmy.  Zatím se budu držet hlavně jízdy ve městě, jelikož jsem se v něm poslední dobou pohyboval velice často a to hlavně ve večerních hodinách. Na rozbitých městských silnicích oceníte jednu z nejsilnějších zbraní šesté generace Golfu. A tou je komfort. Podvozek sice patří mezi tu tvrdší skupinu automobilů, ale přesto se zdá, že byl podvozek stavěn přímo na naše rozbité městské silnice. Výmoly, díry, tramvajové koleje, přejezdy, nebo rozbitá dlažba, ne nic z toho neruší váš klid v interiéru a Golf se nenechá rozhodit a přes veškeré nástrahy městských silnic nepropustí do interiéru ani o decibel zvuku víc, než je nezbytně nutné. Žádné tupé rány, vrzání ani rány od podvozku nic takového se nekoná. Na tom má největší zásluhu skvělé odhlučnění interiéru. To, že veškerá těsnění v oknech byla přepracována, nebo to, že skla jsou potažena vrstvou, která pohlcuje zvuk určitě nejsou jen marketingové triky, jak nalákat zákazníky. Interiér je opravdu úžasně tichý a výborně sestavený. Další věc kterou oceníte hlavně v noci a ve městě, je statické přisvětlování do zatáček pomocí mlhových světlometů. V městských uličkách je to velice vítaný pomocník, který vám ušetří spousty nervů a nebezpečných situací. Další plus je pak celkově velmi dobrý výhled z auta a to ve všech směrech. Snad jen A sloupek je až příliž silný a tak je třeba dávat pozor. Zato ale potěší velká zrcátka s integrovanými blinkry. Při parkování také oceníte výbornou manévrovatelnost a ovladatelnost auta. Posilovač je tak akorát tuhý a kde končí karoserie odhadne velice přesně již po pár ujetých kilometrech. Díky všem těmto vlastnostem se tak Golf stává ideálním společníkem, který spolehlicě překoná všechy nástrahy velkoměsta.


------- Jízdní dojmy na okreskách------


Včera jsem podniknul menší výlet (cca 100 km) po okresních silnicích za účelem trošku prohnat motor, který má aktuálně najeto cca 4000km. Trasa byla směr Rýmařov, kde jsou pěkné serpentiny s poměrně kvalitním povrchem. Auto výborně drží stopu a sedí v zatáčkách a to i přesto, že má obuta jen 16-ti palcová kola. Na „sedmnáctkách“ to bude určitě lepší. Motor jsem točil max do 4500ot/min, dál už to nemá smysl, protože pak ztrácí dech. Nicméně do této hranice táhne velice pěkně „na jednadvojku“ a navíc produkuje poměrně pěkný zvuk. Vyzdvihnout by se dalo také řízení, které je tak akorát citlivé a ne moc přeposilované. Cestou zpět byla možnost vyzkoušet brzdy a ani ty nezklamaly. Pokud se člověk nebojí na ně pořádně „stoupnout“. O to největší překvapení se ale postarala spotřeba, která se celou dobu ustálila na 6,6 l/100 km. A to jsem auto nešetřil a navíc cesta vedla celou první polovinu neustále do kopce. Jinak není problém se se spotřebou dostat pod šest litrů, takže zatím s autem panuje maximální spokojenost.

Silné stránky

Výborný, pružný a skvěle odhlučněný motor.
Perfektní sedadla čalouněná alcantarou.
Vysoká kvalita zpracování interiéru.
Nadstandartní bezpečnostní i komfortní výbava.
Výborné jízní vlastnosti při zachování slušného komfortu i na našich rozbitých cestách.
Přesné řazení 6-ti stupňové převodovky s příjemným odporem řadící páky.
Od cca 1800 ot/ min na dvojku a trojku až překvapivý zátah motoru.

Slabé stránky

Zatím mě nic nenapadá, ale po pár kilometrech sem určitě něco přibude:)

Jedině, že nemá bixenonové světlomety, které jsem opravdu chtěl.

Vyšší riziko krádeže ( to ale není slabá stránka auta, ale spíš našich nenechavých spoluobčanů)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné a tak to doufám i zůstane.

Provedena preventivni vymena oleje ve 13000km. Cena 1450kc za vymenu oleje, seřízeni geometrie a sprej proti kunám.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno v Autocentrum Olomouc. Prodejce, pan Stanovský předvedl přímou ukázkový přístup, takže až se bude kupovat další auto, tak vím za kým jít.

Budoucí úpravy

R-Line střešní spoiler.
Přední a zadní sportovní nárazníky z příslušenství Volkswagen.
Tonovaná skla.
R-line multifunkční volant.
Objevil jsem na ebay nádherná 17" palcová kola v designu kol z Golfa R. Pravděpodobně je objednám co nevidět:)
Přemýšlím i nad sadou pružin pro snížení světlé výšky vozu o 20 mm. (originání příslušenství)
Seat inserts (kovové lišty na páčku nastavení výšky sedadel)

 

Novinky v recenzi

14.1.2013 12:49

Výměna oleje po 13000 km.

Provedena preventivni vymena oleje ve 13000km. Cena 1450kc za výměnu oleje, seřízeni geometrie a sprej proti kunám.

Jinak s autem zatím nemám sebemenší problém. Šlape jako hodinky.

22.7.2012 10:47

Bouračka:(

No netrvalo to dlouho a je tu prní bouračka:( Stojím na červené a najednou rána jako blázen. Nějaký děda to neubrzdil a trefil mě zezadu s úplně novým Meganem. No odnesl to zadní nárazník a přední taky, prože jsem tuknul do auta přede mnou:( No co se dá dělat. Auto bude týden v servisu a zapůjčí mi náhradní auto. Holt jak se říká, tak jsem byl v nesprávnou dobu na nesprávném místě...

7.4.2012 16:37

První tisícovka pokořena..

Tak po 22 dnech od koupi auta jsem najel prvních tisíc kilometrů... Dojmy z auta jsou zatím jen ty nejlepší a stále hledám i tu nejmenší příležitost sednout za volant a někam vyrazit...

27.3.2012 21:27

Úpravy, úpravy, úpravy...

Upravená recenze a sekce budoucí úpravy/tuning.

25.3.2012 19:11

Doplnění recenze

Dnes jsem doplnil recenzi o poznatky z interiéru. Jízdní vlastnosti budou následovat za nedlouho.

24.3.2012 14:30

Směr větrné elektrárny...

Takže včera jsme s uživatelem Nerez a jeho bílou Astrou podnikly menší výlet přes Ecce homo až nahoru k větrným elektrárnám a to za účelem trošku nafotit naše plechové miláčky. Cestou nahoru jsem měl poprvé možnost vyzkoušet ostřejší jízdu a musím říct, že Golf nezklamal ani zde. Sérii těch krásných vraceček jsem si opravdu užíval, a i když pneumatiky místy kvílely auto se ani nehlo a nenechalo se utrhnout. Musím taky poznamenat, že motor jede skvěle i do kopce, je ale potřeba dbát na správné řazení. Nicméně poprvé jsem motor točil nad 3000 ot/min a na dvojku i trojku motor prostě táhne skvěle. Cestou zpátky pak byla skvělá příležitost vyzkoušet brzdy a ani tady jsem nenašel žádné slabiny. I když možná bych uvítal ostřejší nástup, ale to už hledáme maličkosti. Tohle auto přece jen není GTI a na "závodění" nebylo stavěné. Nicméně je fajn vědět, že i při ostřejší jízdě vás auto podrží. Už teď se těším na další podobné odpoledne.

22.3.2012 21:24

Střešní spoiler, Osram NB plus a pár drobností..

Takže za dva týdny bude na autě R-Line střešní spoiler a asi vymění i žárovky za Osram Nightbreaker Plus. Trošku jsem i poupravil recenzi. Jinak o vikendu přidám fotky exteriéru i interiéru. Klidně pište, co by jste chtěli na fotkách vidět.

20.3.2012 21:32

Upravy recenze, fotky...

O vikendu přidám nové fotky a detaily do recenze..klidně pište, co konkrétně vás zajímá:)


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1,2 TSI 77kW Highline

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Zatím nelze hodnotit..

praktičnost
10

Převeze všechno co potřebuju, všechny které potřebuju a kam potřebuju:) Navíc potěší spousta odkládacích přihrádek, držáky nápojů a průvlak na lyže. Takže si není na co stěžovat. pro normální smrtelníky musí stačit. :)

prostornost
10

Naprosto vyhovuje i mě a to měřím 191 cm. Dostak místa je i na zadních sedadlech a i na delší cesty.

jízdní vlastnosti
9

Auto výborně sedí v zatáčkách, téměř se nenaklání a přitom stále velice dobře filtruje nerovnosti.

jízdní komfort
9

Komfort je prostě výborný. Odhlučnění je skvělé, motor není prakticky slyšet a aerodynamický hluk je minimální i ve 130km/h. Podvozek a jeho naladění snad bylo děláno přímo na naše rozbité cesty.

provozní náklady
9
náhradní díly
0

Zatím nelze hodnotit..

výkon motoru
10

Zatím naprosto stačí. Další poznatky dodám po dalších ujetých kilometrech.

spotřeba
9

Spotřebu zatím těžko hodnotit. Na cestě z práce domů cca 15 km, převážně okresky a vesnice a chvilku po městě je spotřeba 5,7l. Což si myslím není špatné.

hlučnost motoru
10

Tady by mělo spíš být tichost motoru. Na volnoběh není slyšet a přijízdě rychlostí 100km/h slyšíte spíše jen hluk od kol, než motor samotný. Uvidíme jak to bude na dálnici na nějaké delší cestě.

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou jednoznačnějedna z nejlepších položek výbavy Highline. Akorát tuhá, akorát prostorná a široká, čalouněná příjemnou Alcantarou a navíc s nastavitelnou bederní opěrkou. Zde opravdu není co vytknout.

brzdy
10

Mají velmi rychlý nástup a perfektně se dávkují. Zpočátku jsem si musel zvykat na jejich opravdu rychlý nástup.

zavazadlový prostor
10

350l bohatě stačí i na cestu do Chorvatska pro 3-4 lidi:) Osobně vyzkoušeno:)


Více o modeluVolkswagen Golf A6/5K (2009-2012)
Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion – Šetření na druhou Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion – Šetření na druhou

Už tak úsporný Volkswagen Golf umí být ještě úspornější.…

Volkswagen Golf R Evo: Nejostřejší legenda se představí v Pekingu Volkswagen Golf R Evo: Nejostřejší legenda se představí v Pekingu

Verze R již nebude nejsilnější v nabídce Golfu. Pekingský…

 






Blesk.cz

Tajemství kapří šupiny a jedno „kapří“ kouzlo

Tajemství kapří šupiny a jedno „kapří“ kouzlo

Kapr je nezpochybnitelnou hvězdou českého vánočního stolu, i když ho mnozí nejedí. Traduje se, že kapří šupiny…

Zlatý vánoční víkend na hradech a zámcích: 12 tipů na akce!

Zlatý vánoční víkend na hradech a zámcích: 12 tipů na akce!

Přestože mají hrady a zámky přes zimu zavřeno, adventní čas je dostatečný důvod, aby otevřely své brány alespoň…

 

iSport.cz

Parádní přímák a gól v poslední minutě. Bayern zdolal Mohuč 2:1

Parádní přímák a gól v poslední minutě. Bayern…

SOUHRN 17. KOLA BUNDESLIGY | Fotbalisté Bayernu Mnichov zakončili letošní rok v německé lize vítězstvím 2:1 v…

Veselému i Satoranskému se dařilo, Barcelonu zdržela bombová hrozba

Veselému i Satoranskému se dařilo, Barcelonu zdržela…

Zápas 10. kola Evropské ligy basketbalistů mezi Panathinaikosem Atény a FC Barcelona se protáhl kvůli…

 

Reflex.cz

Jste tlustí? Z práce vás nemohou propustit, podle soudu EU je to zdravotní postižení

Jste tlustí? Z práce vás nemohou propustit, podle…

Obezitu lze v rámci Evropské unie v některých případech považovat za zdravotní postižení, kvůli kterému nelze…

IKEM transplantoval pět orgánů současně, poprvé tenké střevo

IKEM transplantoval pět orgánů současně, poprvé tenké střevo

Institut klinické a experimentální medicíny (IKEM) v evropsky unikátní operaci transplantoval před týdnem…