Recenze

9 Majitel

Mazda 6 GG1

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 6, foto 1 Mazda 6, foto 2 Mazda 6, foto 3 Mazda 6, foto 4 Mazda 6, foto 5 Mazda 6, foto 6 Mazda 6, foto 7 Mazda 6, foto 8
Mazda 6, foto 9 Mazda 6, foto 10 Mazda 6, foto 11 Mazda 6, foto 12 Mazda 6, foto 13 Mazda 6, foto 14 Mazda 6, foto 15 Mazda 6, foto 16 Mazda 6, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Magda Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:143000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 184 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

Mnoho z automobilových fandů si ještě pamatuje ten nic neříkající reklamní slogan Mazdy “Zoom-Zoom“. Tento nepochopitelný beztvarý a nic neříkající výkřik musel vymyslet opravdový idiot. Mazda 6 kterou vám dnes představím spadá přesně do této doby. Auto samotné naštěstí vymýšleli lidé, kteří o své práci přemýšleli, rozuměli jí a stvořili jedno z nejlepších aut střední třídy své doby.
Jak jsem k autu vlastně přišel? Zdědil jsem ho po své dceři. Ta odjela nejméně na rok do zahraničí a milá Mazdička skončila zaparkovaná před mým domem. Co teď? Dvě auta mi tam už stojí a tři auta na dva lidi to je nějak moc. Jedno musí z kola ven a Oktávka ani Sportsvan to nebudou. Tak co s Mazdou stojící před domem? Odvést ji rovnou do bazaru? Aspoň ji pořádně projedu, než ji pošlu dál do světa. Jenže už jí projíždím víc než měsíc a to auto se mi líbí čím dál tím víc. V recenzi nebudu zabíhat do nějakých technických detailů, spíš se zaměřím na pocity z jízdy z pohledu naprosto průměrného řidiče, který preferuje spíše komfort, pohodu, ale občas se taky rád sveze.
Především se mi Mazda 6 první generace velmi líbí. I po 15 letech od uvedení a obzvlášť kombík vypadá stále k světu. Interiér zestárl trochu víc, ale mezi japonci té doby patří určitě k tomu lepšímu. Co mě překvapilo, tak z auta mám pocit takové bytelnosti a robustnosti. S aktuálními generacemi Mazd takový pocit nemám.
Spolehlivostí Mazda vždycky vynikala a za 30 000 najetých km a dva roky co ji máme kromě výměny oleje filtrů a žárovek si nežádala nic navíc.
Motor – Mazdí 2,0 benzín patřil v době vzniku k tomu nejlepšímu, co bylo v mezi benzínovými dvoulitry k mání. Je kultivovaný, spolehlivý, výkonný a relativně úsporný. Za ten měsíc co s ním jezdím, mám průměr 7,5 bez delších tras. Je spojený s přesným šestikvaltem, který je na dvoulitrovou atmosféru perfektně zpřevodován. Strašně mě baví, jak jede krásně odspodu, žádný turbo kopanec, žádné cuknutí, či prodleva turba. Motor plynule táhne od 1500 ot., od 2500 ot. nabírá sílu a mezi 4 - 5 tis. ot. jí má dostatek na dynamickou jízdu. Ještě výš nad 6 tis. ot. má příjemnou výkonovou špičku. Fakt mě tenhle motor baví. Při 100 Km/hod točí 2500 ot. a v tomto režimu se může loudat krajinou za 6 l. Při dálničních 130 km/hod točí 3200 ot. a je příjemným společníkem na delší trasy při spotřebě 8l. Při sportovnější jízdě s častou akcelerací jsem jezdil tak za 10-11l.
Tužší podvozek je skvělý, agilní, sebejistý v zatáčkách a na 16“ kolech i komfortní. Běžné nerovnosti skvěle pohlcuje jen velké už jsou cítit. Ale žádné velké rázy se nekonají. Je o level lepší než moje jedničková octáva. Jediné co bych mu vytknul, tak je na dnešní poměry větší hluk od podvozku. Ve Srovnání s mým Sportsvanem naopak o dva levely horší.
Co je ale naprosto famózní, je řízení. Mazda 6 má snad nejlepší řízení z aut, které jsem jel. Na dálnici při 130 a výš krásně drží stopu, když pustím volant tak auto jede stále rovně, neuhne ani o mm. Někde jsem četl, že to je dáno pření víceprvkovou nápravou. Řízení je krásně tuhé kolem středové osy. Definoval bych to jako „mez toku“. Člověk musí překonat určitou sílu, aby s volantem otočil. Po jejím překonání jde řízení lehce, přesně a je v něm cítit zpětná vazba od kol.
Brzdy jsou kotoučové na obou nápravách a naprosto adekvátní 108 Kw výkonu motoru.
Velké plus je výbava. S motorem 2,0 benzín byla spojena vyšší výbava. Dnes už je celkem běžná – 6 airbagů, automatická klima, tempomat, multifunkční volant v kůži, sound systém Bose se subwoferem, elektrická všechna okna i zrcátka, dešťový senzor a další dnes už běžné věci.
Interiér je celkem moderní, dobře zpracovaný, ani po 11 letech nevrže. Sedadla spíš pohodlná, než sportovní, dnešní standart je ve střední třídě už někde jinde. Auto je velmi prostorné jak vepředu, tak vzadu. Nemá nešvar většiny moderních aut, utlačování pravé nohy řidiče o masívní středový tunel. Kufr je obří zejména svou plochou. Na objem by asi prohrál s Oktávkou ale pro rodinu se 2 dětma naprosto stačí.
Z mého dosavadního hodnocení by se zdálo že auto je téměř dokonalé. Moc chyb opravdu nemá, ale jedna zásadní tu je – Koroze. Mazda této generace je jí pověstná a nejinak je tomu i u mého exempláře. Když si občas přečtu nějaký inzerát na tento model a píše se tam, „absolutně bez koroze“ tak je to lež jako věž. Teoreticky je to možné, jen v případě, že je auto dovezeno ze země kde se nesolí, nebo bylo ošetřeno proti korozi a následně přestříkáno. Náš exemplář byl koupen s nepatrnou korozí na pátých dveřích, ale po jedné zimě začaly kvést i dveře spolujezdce. Následoval opravný proces ošetření proti korozi + nový lak na inkriminovaných dílech + dutiny + nástřik podvozku. Zatím OK ale obávám se, že pokud se má auto udržet v slušném stavu, tak jednou za 2-3 roky se tento proces bude opakovat. Rez se dá jen zpomalit, zastavit nikoliv.
Co bych ještě autu vytknul, tak je na dnešní poměry ve střední třídě vyšší hlučnost. Zejména podvozek + aerodynamika. Je to tak na úrovni Octávie. Otravné jsou taky praskající žárovky ( tak 1x ročně ) a zejména jejich výměna je fakt opruz. Tady se konstruktéři fakt nevyznamenali. Žárovky se mění při vytočených kolech z podběhů..
Celkově mě ale 11 let stará Mazda příjemně překvapila a budu se s ní loučit se slzou v oku. Je to povedené auto, které je radost řídit. Skvělé pohonné ústrojí, vynikající podvozek a naprosto famózní řízení.

Silné stránky

- Robustní a spolehlivé auto
- Perfektní pohonné ústrojí, výkonný atmosférický benzínový motor, přesný šestistupňový manuál
- Skvěle nastavené řízení
- Agilní a zároveň komfortní podvozek
- Relativně moderní a prostorný interiér, kvalitní zpracování
- Bohatá výbava
- Při běžní jízdě vzhledem k výkonu rozumná spotřeba 7,5 l
- Drží si cenu

Slabé stránky

- jednoznačně mizerná antikorozní ochrana už od výrobce
- z dnešního pohledu vyšší celková hlučnost, hlavně od podvozku a aerodynamická
- výměna praskajících žárovek tlumených světel
- asi vyšší cena náhradních dílů, my jsme ale žádné nepotřebovali

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno v Mazdě Wágnerová v Táboře, naprostá spokojenosti. Kvalitní práce a rozumné ceny

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno tamtéž.

 


Další vozy Mazda 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

za dva roky provozu mimo údržby nic

praktičnost
10

pro 4 člennou rodinu dokonalé

prostornost
10

auto střední třídy, naprosto vyhovuje

jízdní vlastnosti
10

skvělé

jízdní komfort
9

velmi dobrý

provozní náklady
8

srážejí je náklady na boj s korozí

náhradní díly
8

asi dražší, ale nic se neměnilo

výkon motoru
10

perfektní benzínová atmosféra

spotřeba
8

Adekvátní výkonnému benzínu a kombi střední třídy vážící 1,5 T

hlučnost motoru
9

Motor má příjemný neobtěžující zvuk. Hluk vytváří spíš podvozek a aerodynamika

kvalita sedadel
8

Nejsou špatná ale dnes už jsou prostě lepší hlavně Evropská produkce Opel, VW

brzdy
10

bez připomínek, adekvátní výkonnému motoru

zavazadlový prostor
10

Má velkou plochu, ale je mělčí po roletku. U kombi to ale nevadí


Více o modeluMazda 6 GG/GY (2002-2008)
Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Japonská vlajková loď se nám závěrem loňského roku…

Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

 





Blesk.cz

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce zasahovaly střechy domů

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce…

Morandiho most v italském Janově, jehož pád si v úterý vyžádal minimálně 38 obětí, byl v době své výstavby…

 

iSport.cz

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou hrdinové, říká kouč

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou…

Fotbalisté Petrohradu dlouho po konci odvety 3. předkola Evropské ligy s Dinamem Minsk nemohli uvěřit tomu, že…

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na uzdravení, ale oni platí

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na…

Hradec překvapil, když Martin Réwaye najal. A překvapil, i když ho propustil. Důvod? Zranění, které ho klub…

 

Reflex.cz

Život na zámku aneb někdejší lídr Zelených Stropnický jako představitel ekologické skromnosti

Život na zámku aneb někdejší lídr Zelených…

Patrně jste také zachytili zajímavou informaci, že bývalý předseda strany Zelených a výrazný pražský zastupitel…

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina. Italský řidič ji natočil 2 dny před katastrofou

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina.…

Italský řidič Michele Mule natočil dva dny před tragickým zřícením janovského mostu prasklinu na vozovce v…