Recenze

Vaclav_M (muž 41 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia 1,8 T

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Oki Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:280000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 110 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Dobrý den, večer, ráno… Vyberte si. Je víkend a já se rozhodl splnit svůj slib z recenze Mondea a napsat pár řádků k bývalému povozu, Škodě Octavia kombi 1,8T in memoriam. Ne, neumřela, i přes kupu najetých kilometrů si myslím, že bude novému majiteli ještě dlouho a věrně sloužit.

Takže jak to všechno začalo? Ve vzpomínané době jsem byl majitelem Felicie 1,9D (ne, na tu skutečně psát recenzi nebudu) a poohlížel se po změně vozidla ani tak proto, že by felda zlobila, vůbec ne. Naopak, čistě z racionálního pohledu jakožto na nástroj k dopravení mé osoby do práce, školy a za nějakou tou zábavou, který nic nechce a jezdí za 5 litrů to auto nebylo vůbec špatné. Důvod byl ten, že mě to auto příšerně nudilo. Jejích 47 kW z motoru VW, jenž pochází asi z první poloviny 80tých let zkrátka nemohlo ukojit touhy mladé duše… Jakmile to tedy bylo možné, ležel jsem v inzerátech a hledal toho správného nástupce.

Nástupce byl nalezen relativně rychle a tak jsem se po několika týdnech od zahájení akce stal majitelem Škody Octavia kombi 1,8T, 110kW z roku 2000. Ač jsem kombi původně nechtěl, velmi rychle jsem si na něj zvykl a posléze se mi začalo líbit více než klasický liftback.

Auto jsem kupoval ze druhé ruky, individuálně dovezené z Německa s najetými 112.000 kilometry. Kilometrů jsem se nebál, protože jsem v té době již měl zprostředkované zkušenosti od táty, který vyměnil jeho 1,8T ve 270.000 kilometrech a s autem nebyl problém. Navíc mi přijde zvláštní, že v našich vodách jsou k vidění auta s nájezdem max 150.000 km, bez servisní knihy, ale ty „kilometry stoprocentně odpovídají“, zatímco v Německu vidím kusy i půl milionem na tachometru. Zvláštní…

OK, zpět k mému (bývalému) vozu. Jedná se o model 2000, tedy po faceliftu interiéru – černá palubka místo šedé, navíc jinak tvarovaná, jiná sedadla, apod., ještě však se starou tváří a světlomety se skleněnou optikou. Výbava SLX/Elegance, plus nějaké drobnosti navíc. Z těch méně obvyklých jmenuji 4 airbagy, tempomat, vyhřívaná sedadla a orig cd. Barva fialová L&K. Člověk mající auto přede mnou jej navíc zušlechtil dobře vypadajícími koly o průměr 17“. S těmi jsem si však posléze užil, když jsem je chtěl nechat zapsat do TP. Co se týče „tváře“, zde jsem byl mírně zklamán, neboť vozy po faceliftu se mi líbí o mnoho více, než ten starý, ale v tu dobu jsem nevěděl, že problém se vyřeší záhy…

Záhy se v tomto případě rovnalo asi dva měsíce po koupi vozu, kdy jsem asi ve dvě ráno na dálnici D8 kousek za Prahou při návratu domů levým předkem v rychlosti asi 120 km/h „líznul“ kance, který se rozhodl štrádovat na dálnici. Trefil jsem ho rohem LP světlometu a následně se mi sklouznul po boku. Zajímavé bylo, že čuník mazal dál, jen jsem trochu změnil směr jeho procházky… Dostal ho až ten za mnou – naloženej kamion s návěsem. Poté co ho ťuknul předkem, vzal ho ještě tuplákem a zapravil ho tak do asfaltu. Skutečně hnus. Od té doby si říkám, že to byla celkem klika, vzít ho o metr jinak, tak ho mám na klíně a tuhle recenzi možná nepíšu…

Jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré a já tak využil opravu vozu k udělání faceliftu a mohl tak umístit vysněné xenony. Od té doby jsem naštěstí žádnou pletařinu řešit nemusel a krom jednoho většího škrábance na boku, který mi v Praze na parkovišti způsobil ohleduplný spoluobčan, který parkoval vedle a nakládal cosi s ostrou hranou…

S autem jsem za pět let, co jsem ho měl najezdil téměř 170.000 km a při prodeji tak na tachometru svítilo číslo 280.000 km. Protože jsem si opravdu nedělal poznámky co a kdy se mi přihodilo, zkušenosti s technikou vezmu souhrnně, snad prominete.

Motor – jak jsem psal, jedná se o známý VW 1,8 turbo se 110 kW. Motor je velmi tichý, kultivovaný a z pohledu benzínového turba i úsporný. Navíc přihoďte mimořádnou spolehlivost. Za celou dobu, kdy jsem vůz vlastnil se průměrná spotřeba pohybovala kolem 8,5 – 9 litrů v létě (pneu 225/45/17 a klima) a kolem 8 litrů v zimě (195/65/15). Víkendové výlety s přítelkyní a psem po okreskách volným tempem znamenala odběr kolem 6 – 6,5 litru. Náš rekord cestou na mácháč byl neuvěřitelných 5,7 litru. Naopak rychlý přesun po dálnicích v zahraničí v rychlostech kolem 180 km/h znamenal spotřebu kolem 10 – 11 litrů. Pocitově se mu nejvíce líbilo v otáčkách mezi 3 – 4.000 kdy byl zátah nejplynulejší. Na servis jsem jezdil v intervalu 15.000 km a mezi výměnami jsem nikdy nedolil ani kapku. Stejně tak po mechanické stránce bylo vše bez problémů a já nemusel řešit žádnou závadu, která by se týkala přímo motoru. Jednou jsem vyměnil termostat, protože se auto v zimě nedohřívalo, dvakrát potom proběhla výměna čidla teploty nasávaného vzduchu. Když do pohonného ústrojí shrnu i spojku a převodovku, tak spojku jsem měnil jednou, ale to myslím, nelze považovat jako závadu. Jednou pak proběhla výměna kulisy řadící páky.

Podvozek – zde to už bylo horší. 17“ kola jsou zřejmě octavii moc, nebo respektive octavia na 17“ kolech je moc na české silnice… Pohybuju se navíc v Praze a okolí a to je to horší. Možná i proto jsem musel dvakrát řešit přední ramena a čepy. Hezká kola se ukázala jako výrobek firmy Alesio a kromě toho že jsou hezké, jsou také vyrobeny z velmi měkké slitiny a každá větší díra či výmol znamenala šišaté kolo. Občas pomohlo, trefit díru z druhé strany a házení ustalo… Jako pneu jsem si oblíbil Bridgestone Potenza RE050A, které chválím za výborný odvod vody ve vyšších rychlostech a také za trvanlivost – najel jsem na nich 40.000 km, což je z pohledu nízkoprofilu hezký nájezd.

Interiér – zde asi není moc co hodnotit. Interiér vychází z druhé poloviny 90tých let a zub času se na něm podepsal. Je však trvanlivý a funkční. Sedadlo po ani po tolika kilometrech nebylo moc prosezené. Nebylo však ani moc pohodlné a na dlouhých cestách jsem ke konci už jen těžko hledal pozici. Jednou jsem ve voze strávil cestu o délce 17 hodin a měl jsem celkem dost. Interiér má standardní mouchy té doby – není kam zahodit lahev s vodou, není kam odložit kelímek s kávou.
Co mě štvalo hodně, byl mělký kaslík pod autorádiem, z kterého při prudším rozjezdu padali věci ven. Mám ale dojem, že při faceliftu to upravili. Velmi příjemné bylo vyhřívání sedadel.
V kabině prostor tak na dva dospělé a dvě děti. Mám lehce přes 180cm a když řídím, tak by si za mě stejně velký dospělý sedl jen s obtížemi. Kufr potom, myslím, svou velikostí uspokojí potřeby většiny lidí.

Co na závěr? Pokud někdo uvažuje o koupi vozu z čistě racionálních důvodů a potřeb za rozumné peníze, spolehlivé a nenáročné na servis, běžte do Oki 1,8T. Dejte spíš pozor na původ a stav. V mém srdci tohle auto vyšláplo hodně hlubokou stopu.

Silné stránky

motor
spotřeba
nenáročné na provoz a údržbu
velký kufr

Slabé stránky

absence místa na zadních sedadlech

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pravidelně servisováno V AD Praha, Spojovací. Dlouhodobá zkušenost a spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno z druhé ruky. Přijel jsem, zaplatil, odjel...

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Skutečně jen pár drobností. Nikdy mě nikde nenechalo

praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…