Recenze

9 Majitel

Kia Rio 1.6 CVVT EX Sport

9,21 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Rio, foto 1 Kia Rio, foto 2 Kia Rio, foto 3 Kia Rio, foto 4 Kia Rio, foto 5 Kia Rio, foto 6 Kia Rio, foto 7 Kia Rio, foto 8
Kia Rio, foto 9 Kia Rio, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Kája Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1599 výkon [kW]: 82 kroutící moment [Nm]: 149 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,2 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Káju jsem koupil jako novou za myslím zajímavou cenu a po dlouhém přemýšlení na téma "koupit či nekoupit korejské auto". A že to nebylo jednoduché rozhodování. Nakonec mě ale přesvědčila :)
Jedním z argumentů byla samozřejmě i cena a ta byla za nabízenou hodnotu více než příznivá. Autíčko je zakoupeno ze skladových zásob importéra a tudíž na něj nebylo nutné čekat a bylo prakticky ihned k odběru.

Zjištěné data z databáze Kia Motors:
Datum výroby: 23.6.2005
Datum expedice: 30.6.2005
Místo výroby: Sohari plant, Korea

Výbava nejlepšího modelu Ria jakou lze v ČR koupit je velmi bohatá a obsahuje mimo jiné i následující:
4x kot.brzdy s ABS+EBD, 6x airbag, volant stavitelný výškově, stavitelná sedadla, posilovač řízení, palubní počítač, automatická klimatizace, el. ovládání všech oken, el. ovládání zrcátek s vyhříváním, imobilizér, centrální zamykání s DO, alarm, 6x repro, tónovaná skla, kola z lehkých slitin 195/55xR15, kožený volant, "color pack" interiéru.
Překvapením pro mě bylo, že i rezervní kolo je obuto na hliníkovém originálním disku Kia.

Po roce provozu mě Kája vozí k mé plné spokojenosti. Auto je podvozkově trochu měkčí a komfortněji naladěno než by se na první pohled zdálo, ale v zatáčkách celkem drží možná i díky 15'' kolům. Ještě by se to asi dalo vylepšit lepším pneu než je dodávaný standard. Dynamika motoru je velmi slušná a teď po zajetí se ještě pocitově zlepšila, nicméně pro sportovnější jízdu je třeba hodně vytáčet což se pak odráží na vyšší spotřebě. Autu by slušela 6-ti stupňová převodovka, která by zřejmě snížila spotřebu při dálniční jízdě.

S autem jsem absolvoval již několik delších jízd. Při zimní cestě do rakouských Alp vyzkoušena na německé dálnici maximální rychlost, která se pohybovala na tachometrových 200 km/h při cca 5900 ot./min což zhruba odpovídá papírovým hodnotám. Na zimu dostal "Kája" vzhledem k pořizovací ceně pouze 14" ocelové disky obuté do zimních pneumatik Kleber - KRISALP HP. Bohužel mírná zima neumožnila dostatečně prověřit vhodnost výběru a kvalitu těchto pneumatik.

Spotřeba se po roce provozu ustálila na průměrných 7,4 l/100km přičemž mimo město se dá srazit i o litr dolu. Ve městě naopak.

Rio bezezbytku splnilo moje požadavky při koupi auta a charakterizoval bych ho jako komfortní vozítko se slušnou dynamikou a za velmi příznivý peníz na každodenní ježdění.

Silné stránky

Spolehlivost, silný a přitom úsporný motor, dobré brzdy, bezpečnostní výbava (6x airbag, předepínače pásů, aktivní opěrky hlavy), 3 letá záruka a "value for money"

Slabé stránky

Trochu lacině vypadající tvrdé plasty náchylné k poškrábání, chybí cyklovač zadního stěrače, volant se dá nastavit jen výškově, ergonomické nedostatky - např. ovládání mlhovek, chybějící kontrolka obrysových světel
Dále dovozce nedodává originál rádio - nutno instalovat standardní "tatranku" a v ČR se v modelovém roce 2006 nedodávalo EPS ani za příplatek.
Slabší příjem na originál anténu, zkusím vyřešit montáží anténího zesilovače.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Chování prodejce i přístup servisu - spokojenost bez výhrad.
Na autě byla proveden zatím jediný servisní zákrok a to svolávací akce při které byl vyměněn řídící čip automatické klimatizace.
Jinak je auto zatím zcela bez závad.
Objevena prasklina na hlavici řadící páky - zkusím reklamovat při příští pravidelné prohlídce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez výhrad, chování bylo naprosto profesionální a férové.

 

Novinky v recenzi

29.12.2007 00:00

18.12.2007 - 20.000km
S autem jsem překročil 20.000km bez jakýchkoliv problémů. Motor se již usadil a spotřeba se ustálila na průměrných 7,43 l/100km.

29.5.2007 00:00

Takže došlo na první prohlídku po roce ježdění.
Provedena výměna:
- motorový oleje 3,5l - Aral Blue Tronic 10W-40
- olejový filtr
- filtr klimatizace
Servis - KIA - Auto Janíček - jako vždy naprostá spokojenost


Další vozy Kia Rio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů po najetí 20.000km

praktičnost
8

Auto pro mě dostačující, jinak odpovídající své kategorii

prostornost
7

Kufr standard na svojí kategorii, jinak auto je uvnitř prostorné, zejména do šířky je to velmi dobré oproti tomu co jsem zkusil u ostatních, když jsem vybíral.

jízdní vlastnosti
8

Komfortněji naladěné, měkčí podvozek, žádný sportovní "dravec" nicméně v zatáčkách sedí dobře

jízdní komfort
9

Viz předchozí, komfortnější ladění podvozku, na pražské výmoly jak dělané

provozní náklady
8

Spokojenost, spotřeba stejná jako u mého předchozího auta s obsahem 1,3 - výkon mnohem větší

náhradní díly
0

Nemůžu posoudit neb zatím nebyly potřeba

výkon motoru
10

Super, 1.6 DOHC s proměnlivým časováním ventilů dává 112 koní což je na 990 kg těžké auto docela dostačující pro svižnou jízdu.

spotřeba
9

Pohybuje se okolo 6,6 mimo město, 7,8 ve městě a dálnici, můj průměr je někde kolem 7,4 ale jezdím tak 70% Praha

hlučnost motoru
8

Ve vyšších otáčkách už o sobě dává v kabině vědět. Benzínový motor se pro svojí výkonovou špičku musí více točit.

kvalita sedadel
8

Tvrdé, mě vyhovující nicméně ne každému to může sedět :)

brzdy
10

Kotoučové na všech kolech, velmi dobré i když jejich plnou sílu jsem zatím naštěstí nepotřeboval

zavazadlový prostor
5

Přiměřený své třídě, zhruba stejný jako ve Fabii


Více o modeluKia Rio DE (2005-2011)
Kia Rio čtvrté generace oficiálně. Premiéra už v Paříži, v Česku na konci února Kia Rio čtvrté generace oficiálně. Premiéra už v Paříži, v Česku na konci února

Nová Kia Rio to nebude mít snadné. Proti konkurenci…

Svezli jsme se s novou Kiou Rio: Famózní interiér. A co dál? Svezli jsme se s novou Kiou Rio: Famózní interiér. A co dál?

Čtvrtá generace Kie Rio chce stavět na charakteru svého…

 






Blesk.cz

Chytrá peněženka vás upozorní, že vám někdo leze do kapsy

Chytrá peněženka vás upozorní, že vám někdo leze do kapsy

Peněženky se za posledních několik let moc nezměnily a stále slouží k primárnímu účelu - uchovávat vaše finance.…

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

 

iSport.cz

Čáslava je zpět! Po drsném zranění chce pomoct Pardubicím v baráži

Čáslava je zpět! Po drsném zranění chce pomoct…

Hokejový obránce Petr Čáslava chce po zranění pomoct v nadcházející baráži Pardubicím v boji o udržení v…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Německá média otáčejí: Islámský radikalismus je nebezpečím pro demokracii

Německá média otáčejí: Islámský radikalismus je…

Po atentátu islámského fanatika v Berlíně v prosinci 2016 se začala německá média obšírně věnovat tématu islámu…

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru: Prima si mě nenajala a jsem opravdu nemocný

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…