reklama


Recenze

9 Majitel

Kia Rio 1.6 CVVT EX Sport

9,21 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Rio, foto 1 Kia Rio, foto 2 Kia Rio, foto 3 Kia Rio, foto 4 Kia Rio, foto 5 Kia Rio, foto 6 Kia Rio, foto 7 Kia Rio, foto 8
Kia Rio, foto 9 Kia Rio, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Kája Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1599 výkon [kW]: 82 kroutící moment [Nm]: 149 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,2 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Káju jsem koupil jako novou za myslím zajímavou cenu a po dlouhém přemýšlení na téma "koupit či nekoupit korejské auto". A že to nebylo jednoduché rozhodování. Nakonec mě ale přesvědčila :)
Jedním z argumentů byla samozřejmě i cena a ta byla za nabízenou hodnotu více než příznivá. Autíčko je zakoupeno ze skladových zásob importéra a tudíž na něj nebylo nutné čekat a bylo prakticky ihned k odběru.

Zjištěné data z databáze Kia Motors:
Datum výroby: 23.6.2005
Datum expedice: 30.6.2005
Místo výroby: Sohari plant, Korea

Výbava nejlepšího modelu Ria jakou lze v ČR koupit je velmi bohatá a obsahuje mimo jiné i následující:
4x kot.brzdy s ABS+EBD, 6x airbag, volant stavitelný výškově, stavitelná sedadla, posilovač řízení, palubní počítač, automatická klimatizace, el. ovládání všech oken, el. ovládání zrcátek s vyhříváním, imobilizér, centrální zamykání s DO, alarm, 6x repro, tónovaná skla, kola z lehkých slitin 195/55xR15, kožený volant, "color pack" interiéru.
Překvapením pro mě bylo, že i rezervní kolo je obuto na hliníkovém originálním disku Kia.

Po roce provozu mě Kája vozí k mé plné spokojenosti. Auto je podvozkově trochu měkčí a komfortněji naladěno než by se na první pohled zdálo, ale v zatáčkách celkem drží možná i díky 15'' kolům. Ještě by se to asi dalo vylepšit lepším pneu než je dodávaný standard. Dynamika motoru je velmi slušná a teď po zajetí se ještě pocitově zlepšila, nicméně pro sportovnější jízdu je třeba hodně vytáčet což se pak odráží na vyšší spotřebě. Autu by slušela 6-ti stupňová převodovka, která by zřejmě snížila spotřebu při dálniční jízdě.

S autem jsem absolvoval již několik delších jízd. Při zimní cestě do rakouských Alp vyzkoušena na německé dálnici maximální rychlost, která se pohybovala na tachometrových 200 km/h při cca 5900 ot./min což zhruba odpovídá papírovým hodnotám. Na zimu dostal "Kája" vzhledem k pořizovací ceně pouze 14" ocelové disky obuté do zimních pneumatik Kleber - KRISALP HP. Bohužel mírná zima neumožnila dostatečně prověřit vhodnost výběru a kvalitu těchto pneumatik.

Spotřeba se po roce provozu ustálila na průměrných 7,4 l/100km přičemž mimo město se dá srazit i o litr dolu. Ve městě naopak.

Rio bezezbytku splnilo moje požadavky při koupi auta a charakterizoval bych ho jako komfortní vozítko se slušnou dynamikou a za velmi příznivý peníz na každodenní ježdění.

Silné stránky

Spolehlivost, silný a přitom úsporný motor, dobré brzdy, bezpečnostní výbava (6x airbag, předepínače pásů, aktivní opěrky hlavy), 3 letá záruka a "value for money"

Slabé stránky

Trochu lacině vypadající tvrdé plasty náchylné k poškrábání, chybí cyklovač zadního stěrače, volant se dá nastavit jen výškově, ergonomické nedostatky - např. ovládání mlhovek, chybějící kontrolka obrysových světel
Dále dovozce nedodává originál rádio - nutno instalovat standardní "tatranku" a v ČR se v modelovém roce 2006 nedodávalo EPS ani za příplatek.
Slabší příjem na originál anténu, zkusím vyřešit montáží anténího zesilovače.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Chování prodejce i přístup servisu - spokojenost bez výhrad.
Na autě byla proveden zatím jediný servisní zákrok a to svolávací akce při které byl vyměněn řídící čip automatické klimatizace.
Jinak je auto zatím zcela bez závad.
Objevena prasklina na hlavici řadící páky - zkusím reklamovat při příští pravidelné prohlídce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez výhrad, chování bylo naprosto profesionální a férové.

 
reklama

Novinky v recenzi

29.12.2007 00:00

18.12.2007 - 20.000km
S autem jsem překročil 20.000km bez jakýchkoliv problémů. Motor se již usadil a spotřeba se ustálila na průměrných 7,43 l/100km.

29.5.2007 00:00

Takže došlo na první prohlídku po roce ježdění.
Provedena výměna:
- motorový oleje 3,5l - Aral Blue Tronic 10W-40
- olejový filtr
- filtr klimatizace
Servis - KIA - Auto Janíček - jako vždy naprostá spokojenost


Další vozy Kia Rio


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů po najetí 20.000km

praktičnost
8

Auto pro mě dostačující, jinak odpovídající své kategorii

prostornost
7

Kufr standard na svojí kategorii, jinak auto je uvnitř prostorné, zejména do šířky je to velmi dobré oproti tomu co jsem zkusil u ostatních, když jsem vybíral.

jízdní vlastnosti
8

Komfortněji naladěné, měkčí podvozek, žádný sportovní "dravec" nicméně v zatáčkách sedí dobře

jízdní komfort
9

Viz předchozí, komfortnější ladění podvozku, na pražské výmoly jak dělané

provozní náklady
8

Spokojenost, spotřeba stejná jako u mého předchozího auta s obsahem 1,3 - výkon mnohem větší

náhradní díly
0

Nemůžu posoudit neb zatím nebyly potřeba

výkon motoru
10

Super, 1.6 DOHC s proměnlivým časováním ventilů dává 112 koní což je na 990 kg těžké auto docela dostačující pro svižnou jízdu.

spotřeba
9

Pohybuje se okolo 6,6 mimo město, 7,8 ve městě a dálnici, můj průměr je někde kolem 7,4 ale jezdím tak 70% Praha

hlučnost motoru
8

Ve vyšších otáčkách už o sobě dává v kabině vědět. Benzínový motor se pro svojí výkonovou špičku musí více točit.

kvalita sedadel
8

Tvrdé, mě vyhovující nicméně ne každému to může sedět :)

brzdy
10

Kotoučové na všech kolech, velmi dobré i když jejich plnou sílu jsem zatím naštěstí nepotřeboval

zavazadlový prostor
5

Přiměřený své třídě, zhruba stejný jako ve Fabii


Více o modeluKia Rio DE (2005-2011)
Kia Rio čtvrté generace oficiálně. Premiéra už v Paříži, v Česku na konci února Kia Rio čtvrté generace oficiálně. Premiéra už v Paříži, v Česku na konci února

Nová Kia Rio to nebude mít snadné. Proti konkurenci…

Svezli jsme se s novou Kiou Rio: Famózní interiér. A co dál? Svezli jsme se s novou Kiou Rio: Famózní interiér. A co dál?

Čtvrtá generace Kie Rio chce stavět na charakteru svého…

 

reklama





Blesk.cz

Řidič najel v Německu do skupiny lidí: Jeden člověk zemřel, pachatele zastavila střelba

Řidič najel v Německu do skupiny lidí: Jeden člověk…

Jednoho člověka zabil a další dva zranil řidič, který v Heidelbergu najel do skupiny osob. Muž ozbrojený nožem…

Sněm ANO: „Urputné h*vado“ Babiš je opět předsedou. Co na to Sobotka a Kalousek?

Sněm ANO: „Urputné h*vado“ Babiš je opět předsedou.…

Znovuzvolení Andreje Babiše předsedou ANO bylo vrcholem sobotního dne jednání sněmu hnutí. Babiš tu už v úvodním…

 

iSport.cz

Pivarníka štve ztráta ve Zlíně: Pět hráčů nepodalo ani průměrný výkon

Pivarníka štve ztráta ve Zlíně: Pět hráčů nepodalo…

Nejde to zrovna hladce. Po upachtěné výhře nad poslední Příbramí (1:0) přišlo zaváhání ve Zlíně (0:0). A hlavně…

Ranieri: Můj sen v Leicesteru zemřel. Má, co si zasloužil, šokuje brankář

Ranieri: Můj sen v Leicesteru zemřel. Má, co si…

Fotbalový svět zůstal v šoku, když mistrovský Leicester bez milosti vyhodil trenéra Claudia Ranieriho. K hořkému…

 

Reflex.cz

Evropa má vážný problém: Opouští ji stále víc bohatých lidí, největší exodus postihl Francii

Evropa má vážný problém: Opouští ji stále víc…

Evropa je tak zahleděná do sebe, že si ani nevšímá negativního trendu posledních let – opouštějí ji bohatí lidé.…

Pravice se mýlí, otcovská dovolená je dobrá věc

Pravice se mýlí, otcovská dovolená je dobrá věc

Včera prošla sněmovnou otcovská dovolená - týden volna pro tatínky po narození jejich dítěte. Opatření je to…

 
 
reklama