Recenze

8 Majitel

Renault Clio 1.5 dCi 60 kW

9,57 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:128000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 60 kroutící moment [Nm]: 200 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3,5

Popis vozu

Vybíral jsem levné vozidlo na ježdění do práce. Cca 100 km denně. Hlavní požadavek byla nízká spotřeba a přijatelná cena auta. Stanovil jsem limit 70 000 Kč pro naftový vůz a 60 000 Kč pro benzín v pořizovací ceně. Nebo benzín s LPG, ale tam jsem se velmi bál o spolehlivost. Od toho jsem nakonec upustil. Auto je parkované ve městě na ulici a proto jsem chtěl i něco méně nápadného a něco co mi může někdo "oparkovat" a nebude to člověka mrzet. Prostě dělníka co není na parádu, ale na práci.
Víceméně jsem vybíral z kategorie malých vozů a objemu do 1,6 v obou typech paliva. Corsa, Punto, Fabia/Polo apod. Okoukl pár auto v nejbližších bazarech v této ceně a vše dost vraky. Jasně, nečekal jsem zázraky, ale něco co by bylo alespoň ještě chvilku použitelné a totálně "nezvrakované" jsem tam nenašel.
Nakonec jsem s trochou štěstí koupil toto od známého. Majitel malého „garážového“ servisu Před nákupem navíc udělány rozvody, výměna všech kapalin, filtrů, předních kotoučů a zadních ložisek. Cena auta navíc byla jako za "vraky" v bazarech. Navíc jsem se k tomu i s velkou rezervou vešel do limitu – pořizovací cena 50 včetně přihlášení. Auto dovezeno z AT z Vídně. Zatím se zdá, že auto je mechanicky v pořádku. Jen je již poměrně solidně potlučené, všechna kola odřená od obrubníků a tak, ale to na funkci nemá vliv a případné další "oparkování" nebude nijak mrzet. Jediná věc kterou jsem po asi třech týdnech našel jen nefunkční elektrické nastavení pravého zrcátka.
Jinak máme najeto za ty tři týdny vlastnictví cca 1 900 km. První dva týdny jsem jezdil více než jsem očekával. Naměřenou spotřebu mám zatím cca 3,5 litru na 100 km. Budu dále pečlivě sledovat. Palubní počítač ovšem ukazuje cca 3,2. Jezdím do práce po silnici 1. třídy v rovinatějším terénu mimo město velmi na „pohodu“ a jako bonus mimo úplnou špičku. Dá se tedy říci, že v ideálním stavu. Jinak by byla spotřeba vyšší. V normálnějších podmínkách bych čekal o půl až jeden litr do plusu. V tomto hlavním důvodu nákupu tohoto auta panuje zatím naprostá spokojenost. Motor celkem hezky táhne a v klidném režimu je pro něj ideální cca 1 800 až 2 200 otáček. Maximum točivého momentu je tuším ve dvou tisících a má hodnotu asi 200 Nm. Maximální výkon je 60 kW. Výhoda CR je, že je v těchto otáčkách a malém zatížení velmi tichý. To byl i důvod proč jsem z výběru nakonec vyřadil koncernové 1.4 TDi i když jsem jedno použitelné nakonec našel, ale cena byla 80 tisíc za stejný rok výroby, ale bylo opravdu pěkné. Převodovka je celkem dobře odstupňovaná na moje využití. Bohužel přesnost řazení je velmi špatná. Prostě Renault. Řízení moc komunikativní není, brzdy spíše trochu slabší průměr. Ale jednou si koupím něco opravdu na zábavu. Něco jako MX5, Z4 nebo tak. Nyní potřebuji peníze na bydlení. Takže jízdní vlastnosti nejsou relevantní. Kufr není nic moc. Dojezd s touto spotřebou super. Rádio celkem ujde a automatická klima je fajn věc. I když jí používám jen velmi málo.
Přidám menší update po dalším týdnu používání. Začnu pár drobnostma co bych vytkl. Při pohybu po městě bych ocenil malino větší rejd. Kvalita materiálů v interiéru jako koberce, "roleta" kufru atd. není nic moc, ale je to levné auto.
Nyní pozitiva. Na pneu 185/55 R15 je auto celkem komfortní. Rozhodně pohodlnější než Fabia I. Celkem slušně filtruje nerovnosti včetně kanálů. Celkově je to auto takové "příjemné". Hlučnost za jízdy také není úplně špatná. Více v novinkách. Není nijak zábavné, ale dělá co od něj chci. Takže resumé po cca 2 500 km je tak 2 vzhledem k ceně.

Silné stránky

- spotřeba mimo město cca 3,5 litru, jinak bych počítal tak o litr víc
- na daný rok velmi tichý motor, při vyšších otáčkách už začíná být slyšet, nad tři tisíce již výrazně oproti benzínu.
- 4 hvězdy euro NCAP pro základní model se dvěma airbagy, já mám navíc boční a to bylo v nárazu nejslabší místo
- levné a všude dostupné díly
- velmi rozumná pořizovací cena
- nenápadné

Slabé stránky

- image značky
- nepřesné řazení a velmi „vláčné“ řízené, prostě je auto pro ženskou na nákup
- malé pravé zpětné zrcátko
- design a hlavně materiály interiéru, ale to je subjektivní a navíc je to prostě levné auto

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchu jsem zatím žádnou neměl, ale pro jistotu jsem jsi k povinnému ručení připlatil nadstandartní asistenci s limitem na odtah na 8 500 Kč. Ale máme jen necelé 2 000 km. Takže jsem připraven na nečekané. Ale byl bych raději, kdybych to nikdy nepotřeboval. Jen to nefunkční el. nastavování pravého zrcátka, ale to již bylo nefunkční určitě při nákupu.

 

Novinky v recenzi

21.6.2017 18:35

Měření hluku

Dnes jsem ráno prováděl měření hlučnosti za jízdy. Použil jsem aplikaci pro mobil, takže přesnost bude dost pochybná. Spíš mi jde o to, co je v jakých rychlostech největším zdrojem hluku. Veškeré údaje o rychlosti jsou odečítány z rychloměru a údaj jsem sledoval na rovinkách při udržování konstantní rychlosti jen aby auto jelo, žádné zrychlování. Plyn jsem jen "lechtal". Nebyl zapnutý ventilátor topení ani rádio. Jízda v nejtišším možném režimu.
1. Jízda na pátý stupeň rychlostí 85 - 90 km/h po rovince, otáčky motoru v tu chvíli cca 1 900 - 2 000 ot./min., odečtený hluk osciloval mezi 64 - 66 dB. Nejvíce se držel na 65 dB.
2. Jízda z kopce, vyřazeno na neutrál rychlostí 85 - 90 km/h, úroveň hluku asi stejná jako v prvním případě. Takže se mi potvrdilo, že při konstantní jízdě mimo město je motor tišší než zbytek auta. Nejvíc je slyšet aerodynamický hluk. To je na starý diesel dle mého dobré.
3. Jízda po městě (průjezd po hlavní silnici I. třídy) na čtvrtý převodový stupeň rychlostí 55 km/h snížila úroveň hluku na cca 60 - 61 dB.
Poznatek z jízdy, když motor dosáhne cca 2 500 ot./min. je v kabině úroveň hluku na úrovni cca 69 - 71 dB. Za 50 km jízdy jsem měl minimální úroveň 47 dB a maximální 77 dB. Celkový průměr byl 65 dB. Opět podotýkám, že jsou to hodnoty z mobilu a přesnost je tedy velmi nejistá a nemám s čím porovnat. Takže berte s rezervou.

17.6.2017 19:31

Desinfekce klimy a čištění interiéru

17.6.2017 jsem provedl desinfekci klimatizace aktivní pěnou. Cena 400 ml nádoby 170 Kč, desinfekce svépomocí. Velmi doporučuji. Sprejům moc nevěřím. Jen kupujte 400 ml balení. Bylo to tak akorát. Nešetřil jsem a vypotřeboval jsem jí celou. Pilový filtr jsem neměnil z důvodu, že byl měněn před nákupem. Proběhlo i čištění interiéru – polstrování sedaček, koberců, přístrojové desky, volantu…. V kufru na koberci výrazné fleky.
Použité přípravky ChemicalGuys-NONSENSE INVINSIBLE a Lighting Fast Carpet&Upholstery Stain Extractor na koberce a čalounění sedaček. Drahé, ale dle mého velmi účinné. Hlavně carpet zcela odstranil mastné a zažrané fleky v kufru a jeho platu.


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0
praktičnost
8

pro jednoho naprosto v klidu :-), jezdím sám

jízdní vlastnosti
6

nic moc řazení a řízení, jinak se to dá na dělníka

jízdní komfort
6

mohl by být ještě malinko tišší motor a nemusel bych slyšet aero hluk od zrcátek a bočních okýnek, ale je to ještě v pohodě na takto starý vůz v naftě, jen já jsem dost náročný na ticho a některá konkurence je na tom ještě mnohem hůře

provozní náklady
9

jestli se nic nerozbije budou naprosto super

výkon motoru
6

asi takové minimum na bezpečné ježdění mimo město, ale trochu víc se hodí vždy

spotřeba
10

zatím naměřeno cca 3,5 litru při mém použití, takže super

hlučnost motoru
7

moderní CR jsou tišší, ale dá se to. Nebudu srovnávat s benzínem i když při cca 90ti a malém zatížení je víc slyšet aero hluk od zrcátek a bočních okýnek než motor, což je dle mého dobré

kvalita sedadel
8

ujde, nejsou tvrdá, slušné boční vedení, široké možnost nastavení

brzdy
6
zavazadlový prostor
7

Více o modeluRenault Clio X65 (1998-2012)
Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán

Renault v rámci modernizace clia ladil jen detaily. Bude…

Modernizovaný Renault Clio R.S. nabízí chytré diody a výfuk Akrapovič Modernizovaný Renault Clio R.S. nabízí chytré diody a výfuk Akrapovič

Také clio od Renault Sportu prošlo faceliftem. Změny pod…

 






Blesk.cz

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s bleskurychlými reflexy!

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s…

Některé věci je lepší neměnit, protože jejich kvalitu prověřil sám čas. To platí i o dvourozměrných arkádových…

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Počet obětí na lidských životech po třech separátních pátečních útocích v Pákistánu během noci a soboty vzrostl…

 

iSport.cz

EURO U21: Itálie - Německo 1:0. Oba týmy postupují do semifinále

EURO U21: Itálie - Německo 1:0. Oba týmy postupují…

Prohra, ale žádná tragédie. Fotbalisté Německa sice v posledním zápase skupiny C podlehli Italům 0:1, ale díky…

Zoufalá situace hokejových Pardubic. Slavný klub dluží 72 milionů korun

Zoufalá situace hokejových Pardubic. Slavný klub…

Pište to na futra! Takhle nějak vypadá aktuální situace v Pardubicích. Město si před odkupem klubu od Romana…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…