Recenze

9 Majitel

Renault Clio 1.5 dCi 60 kW

9,52 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:128000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 60 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,2 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3,7

Popis vozu

Vybíral jsem levné vozidlo na ježdění do práce. Cca 100 km denně. Hlavní požadavek byla nízká spotřeba a přijatelná cena auta. Stanovil jsem limit 70 000 Kč pro naftový vůz a 60 000 Kč pro benzín v pořizovací ceně. Nebo benzín s LPG, ale tam jsem se velmi bál o spolehlivost. Od toho jsem nakonec upustil. Auto je parkované ve městě na ulici a proto jsem chtěl i něco méně nápadného a něco co mi může někdo "oparkovat" a nebude to člověka mrzet. Prostě dělníka co není na parádu, ale na práci.
Víceméně jsem vybíral z kategorie malých vozů a objemu do 1,6 v obou typech paliva. Corsa, Punto, Fabia/Polo apod. Okoukl jsem pár auto v nejbližších bazarech v této ceně a ani jedno auto nebylo v alespoň trochu slušném technickém stavu. Jasně, nečekal jsem zázraky, ale něco co by bylo alespoň ještě chvilku použitelné a totálně "nezvrakované" jsem tam nenašel.
Nakonec jsem s trochou štěstí koupil toto od známého. Majitel malého „garážového“ servisu Před nákupem navíc udělány rozvody, výměna všech kapalin, filtrů, předních kotoučů a zadních ložisek. Cena auta navíc byla jako za "vraky" v bazarech.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE 12/2017

UPDATE PO PŮL ROCE VLASTNICTVÍ A CCA 11 000 KM.
Rozhodl jsem se po půl roce přepracovat recenzi vozu. Myslím, že s větším odstupem bude relevantnější.


MOTOR

Motor je po ohřátí celkem kultivovaný, má relativně tichý chod a při běžných rychlostech je jeho zvukový projev přijatelný. Výkon není úplně ideální na předjíždění a zrychlování do kopce. Od motoru nečekejte žádné dynamické zázraky. Jeho výkon není na dynamickou jízdu dostačující. Ideální otáčky při poměru komfort/spotřeba jsou někde cca 1 800 až 2 500 rpm. Poté je již motor slyšet výrazněji. Dynamika nad 2 500 velmi oslabuje. Má pasivní regulaci turbodmychadla, takže mu víceméně vyhovuje konstantní rychlost i otáčky. Nad cca 2 750 to už opravdu nemá smysl, nejspíš se již naplno otevře obtokový ventil a motor jen řve a více stejně nejede. Takže využitelná oblast je maximálně 1 000 otáček.

SPOTŘEBA
Naměřenou spotřebu mám zatím za celou dobu užívání mezi 3,6 a 3,7 litrů nafty na 100 km. Rozdíl letní/zimní pneumatiky bude maximálně 0,2 litru. Jezdím z 98 procent jen 50 km tam a zpět po silnici první třídy sám v rámci platných rychlostních limitů. Takže se víceméně nuluje výškový profil trati. Takže za tabulkou spotřebu se jezdit dá, jen to není moc zábava. Ale je to užitkový vůz a chtěl jsem auto s minimálními provozními náklady. Cena v palivu (VERVA diesel) vychází na nějaký 1,10 Kč/km. Na ONU apod. by to šlo i za 1 Kč/km. Nevím jestli to má smysl, ale doufám, že dle dohledaných testů nafty je to to nejlepší co můžu motoru dát. Bohužel vše je min. 3 roky staré. Takže současná realita může být jiná. Hlavně chci ochránit palivovou soustavu, nejde mi o výkon.

PŘEVODOVKA
Převodovka je horší stránka vozu. Řazení je velmi gumové, není moc přesné. Na druhou stranu je dle mého velmi dobře odstupňovaná pro okresní silnice a silnice první třídy. Dálnice tomuto autu velmi nevyhovuje, ale po dálnici nejezdím. Při 130 km/h již motor na pětku točí opravdu hodně a i vnější hluk vozu je výrazný. Autu sedí nejvíc cestovní rychlost cca 90 km/h na budíku. I když to asi většině menších aut.
Pár příkladů:
- Při 90 km/h na pátý rychlostní stupeň motor točí 2 000 otáček a má tam nejvyšší točivý moment.
- Při 55 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň je to cca 1 500 až 1 600 otáček, na poklidný průjezd vesnicí po hlavní třídě to motor zvládá. Při poklesu pod 55 je ovšem nutné zařadit trojku. To se již motor trápí a je podtočen.

ŘÍZENÍ
Je druhou trochu slabší stránkou. Má sice hydraulický posilovač, ale moc zpětné vazby neposkytuje, ale pořád lepší než elektrický ve Fabii. Volant jde velmi lehce. Mohlo by být možná malinko strmější. Na druhou stranu ve městě je to ovšem celkem fajn. A na toto použití bylo auto stavěno především. Takže asi v pořádku. Mohl by být ovšem trochu větší rejd. Musím, podotknou, že po výměně obou čepů řízení se odezva a přesnost volantu zlepšila.

PODVOZEK
Hodnotím na druhou stranu velmi kladně. Taky je ovšem v mém hodnocení problém. Poté co mi praskla jedna přední pružina, jsem celé přední odpružení vyměnil za neoriginální. A hodnotit kvalitu cca 13 let starého originálního podvozku moc nejde. Nemám srovnání s novým. Takže to popíšu asi jako rozdíl starý/nový.
Na starém podvozku byl vůz komfortnější. Jasně, pružiny již byly unavené a tlumiče na tom nemohly být o moc lépe. Vůz byl houpavější. Ovšem ani na starém podvozku jsem se nedostával na dorazy. Takže úplně mrtvý asi nebyl. Zadní odpružení je stále původní.
Nový přední podvozek vůz velmi změnil. Použil jsem díly KYB. Vůz se po přejetí nerovností mnohem dříve uklidní, ovšem třeba spáru na mostě dá znát více. To se dalo čekat. Nové pružiny a tlumiče jsou možná o něco tužší než by se mi u tohoto auta líbilo.
Na hodnocení rozdílů mezi chováním na letních 185/55 R15 a zimních 175/65/ R14 počkám do léta. Chci mít relevantní srovnání na novém podvozku a novými čepy řízení.

INTERIÉR
Interiér vozu ani po 13 letech nijak nevrže, není sice kdovíjak kvalitní nebo hezký, ale ergonomie ujde. Ovládání klimatizace by ale mohlo být lepší. Na teplotu a rychlost ventilátoru bych raději otočný ovladač než čudlík, ale to je drobnost. Naopak výborná jsou příplatková sedadla. Středy jsou měkké tak akorát, boky jsou tužší a mají dobré boční vedení. Tyto sedačky jsou opravdu dobré. Nic z nich nebolí. Z koncernu VW bolí zadek již po 50 km, taky ani náznak. Zatím jsem tedy za den absolvoval maximálně 350 km a ani potom žádný problém. Tyhle sedačky doporučuji. Odkládací prostory jsou dle mého dostatečné. Prostor na předních sedadlech také. Vzadu je místa pro dospělé málo. Asi jako v jedničce Octavii. Nepokoušel bych se o přepravu pátého člověka. Ale je to malý městský vůz, takže v pořádku.
Po chvále ovšem trocha kritiky. Změnil názor na rádio samotné. Není moc dobré, výkon 4x20W. Reproduktory mdlé, kvalita zvuku nic moc a ani příjem není kdovíjaký. Otázka je, jak to hrálo v novém autě. 13 let se mohlo dost podepsat. Pro ty co chtějí poslouchat rádio, doporučuji komplet neoriginální řešení. Já do toho investovat nebudu a rádio moc nezapínám.
Podlaha v zavazadlovém prostoru by mohla lépe sedět (střed je vybulený na rezervě) a hodila by se boční schránka na povinnou výbavu. Ale nic hrozného.
Největší mínus vidím v odhlučnění. Není to špatné. Rozhodně na hony lepší než např. TDI-PD, jen bych uvítal ještě lepší celkovou hlukovou izolaci. Tam je stáří vozu znát nejvíce. Nové vozy i v této kategorii jsou uvnitř lépe odhlučněny.

PODRŽENO A SEČTENO
S autem jsem zatím velmi spokojen. Vyjma prasklé pružiny a nutnosti výměny akumulátoru jezdí naprosto spolehlivě. Obě závady se ovšem dají u takto starého vozu čekat. Komu neumřela baterka, ať hodí kamenem. Komfort je přijatelný, provozní náklady zatím velmi dobré. Poměr cena/“výkon“ super. Chcete-li nenáročný a nenápadný vůz, mohu doporučit. Samozřejmě je to u starých aut vždy loterie. Doufám, že spolehlivost vydrží.
SERVIS, OPRAVY A ÚDRŽBA VIZ. KAPITOLA NÍŽE.

------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 6/2018

PRVNÍ ROK VLASTNICTVÍ V ČÍSLECH
Po prvním roce vlastnictví jsem se rozhodl, že si udělám součet všech provozních nákladů na vůz. Rozdělím to na čtyři kategorie. Palivo, pojištění, běžný servis jako je olej apod. a neplánovaný servis jako jsou opravy a započtu do toho i pneumatiky. Za první rok najeto 24 000 km. Budu trochu zaokrouhlovat.

1) Palivo.
Natankoval jsem 892 litrů nafty za cenu 27 000 Kč. Průměrná cena za litr je 30,26 Kč. Průměrná spotřeba 3,71 l/100km. Průměrná cena za 1 km jízdy v palivu byla 1,13 Kč/km.

2) Pojištění
Pouze povinné ručení (limit 70 mil.), pojištění skel a nějaká rozšířená asistence vyšlo na 4 500 Kč. Tzn. 12,33 Kč/kalendářní den nebo 0,19 Kč/km.

3) Plánovaný servis/údržba
Dvě výměny oleje (každá po 10 000 km), výměna filtrů a drobností jako gumičky stěračů, baterka do klíčku apod. vyšlo na cca 3 750 Kč. Vše v této kategorii jsem si dělal sám. Běžný servis vyšel na 0,16 Kč/km.

4) Opravy + pneumatiky
1 kompletní sada letních pneumatik + 1 jedna nová díky defektu stála včetně přezutí 7 250 Kč. Počítám životnost cca 3 roky. Tzn. bez onoho defektu a odpočtem zimní sezóny cca 0,17 Kč/km za letní pneumatiky. Plus zimní, takže krát 2 (zjednodušeně) je nějakých cca 0,34 Kč/km celkem za pneumatiky.
Ostatní opravy viz servis a údržba celkem za 11 500 Kč. Tzn. 0,48 Kč/km.

Součtem je to tedy 27 000 + 4 500 + 3 750 + 11 500 + cca 1 000 za mytí apod. 47 750 Kč. Tzn. Můj průměr je nějakých cca 2 Kč/km jízdy bez započtení amortizace vozidla. Tu bych viděl cca na 0,4 – 0,5 Kč/km. Takže celkem tak 2,5 Kč/km.

Při nejhorším možném případu (nehoda, vážná porucha znamenající vrakoviště) a odpisu celé ceny vozu po jednom roce by to potom bylo 2,1 Kč/km za amortizaci.

Silné stránky

- spotřeba mimo město cca 3,6 litru, při větším podílu města a kratších jízdách to bude nejspíš někde 4 – 4,5 litru.
- na daný rok velmi tichý motor, při vyšších otáčkách už začíná být slyšet, nad tři tisíce již výrazně oproti benzínu.
- 4 hvězdy euro NCAP pro základní model se dvěma airbagy, já mám navíc boční a to bylo v nárazu nejslabší místo, takže i zde by to mělo být na daný rok velmi dobré
- pohodlná sedadla
- zatím velmi dobrá spolehlivost
- velmi rozumná pořizovací cena
- nenápadné
- pořizovací cena ojetých vozů

Slabé stránky

- image značky
- nepřesné řazení a velmi „vláčné“ řízení
- hodilo by se lepší odhlučnění
- zavazadlový prostor postrádá libovolný držák nebo kotvicí bod pro síťku nebo tašku na boku, povinnou výbavu nebo cokoliv menšího
- design a hlavně materiály interiéru, ale to je subjektivní a navíc je to prostě levné auto
- kvalita a pocit z interiéru
- možná by podvozkové díly mohly být kvalitnější

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autu již při nákupu pravděpodobně nefungovalo el. ovládání zpětného zrcátka spolujezdce. To jsem při nákupu nevyzkoušel. Jinak jsem žádnou vadu po nákupu zatím neobjevil. Závadu jsem zatím neopravoval a asi ani opravovat nebudu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
SEZNAM PORUCH VOZIDLA BĚHEM PROVOZU PO NÁKUPU:

AKUMULÁTOR
- po cca 2 500 km a třech týdnech od nákupu jsem ráno nenastartoval. Akumulátor po víkendové odstávce měl sotva sílu otočit motorem. Akumulátor byl od pohledu ve voze delší dobu a raději než nabíjení jsem koupil jiný. Specifikace 12V/60Ah, 540A startovací proud. Po výměně zkontrolováno dobíjení (14,2V až 14,3V se světlomety na svorkách akumulátoru). Takže dobíjení je v pořádku. Příčina tedy je starý aku.

Cena opravy 2 000 Kč, výměna svépomocí.

VÝMĚNA LETNÍCH PNEUMATIK
Při 132 000 km proběhla výměna komplet sady letních pneumatik. Zvoleny pneumatiky Toyo Proxes CF2, rozměr 185/55 R15, více v novinkách.
Ještě v minulosti vyměněny gumičky všech stěračů a nová baterie dálkového ovladače.

Cena celkem za vše 6 000 Kč.

PRAVIDELNÝ SERVIS + OPRAVA DROBNOSTÍ
Při 137 000 Km jsem si vyměnil motorový olej (po cca 10 000 ujetých km), olejový filtr, kabinový filtr a vzduchový filtr. Přehodil jsem i kola za zimní. Vše jsem si dělal sám. Renault doporučuje výměnu oleje až po 30 000 km, ale to je dle mého příliš. Rozhodl jsem se měnit po cca 10-12 tkm. Cena celkem cca 1 000 Kč.
Po tomto servisu jsem ještě v následujících pár měsících vyměnil žhavící svíčky, praskla mi jedna žárovka v předním světlometu a opravoval jsem opravnou sadou vyhřívání zadního skla (mechanicky přerušené žilky). Tohle vše vyšlo asi na 1 300 Kč. Opět jsem si vše dělal sám.

Cena za servis a drobnosti v druhé polovině roku 2017 byla tedy 2 300 Kč.

OPRAVA PŘEDNÍ NÁPRAVY
Při 140 000 km mi praskla pravá přední pružina. Více v novinkách. Oprava zahrnovala výměnu obou předních pružin, obou předních tlumičů, obou horních uložení, výměnu obou čepů řízení a geometrii.

Cena za vše 7 000 Kč.

PRAVIDELNÝ SERVIS + VÝMĚNA KOL
Při 147 000 km jsem provedl další servis a spojil to s výměnou kol za letní. Měnil jsem:
- motorový olej + olejový filtr
- naftový filtr
- kabinový filtr
- brzdová kapalina
- po zimě jsem se rozhodl spíše preventivně vyčistiti přední brzdy, takže destičky ven a vyčištění uložení plovoucích třmenů a uložení destiček
- přehození kopletních letních kol místo zimních plechových
Vše jsem si dělal opět sám. Olej + filtr, kabinový filtr měním po cca 10 000 km, naftový a vzduchový ob výměnu oleje.

Celková cena za vše byla 1 200 Kč.

VADNÝ EGR + DEFEKT PNEUMATIKY
Při 148 000 km se porouchal EGR ventil a ve stejný týden jsem měl ještě defekt na jedné pneumatice. Takže nový EGR a nová jedna pneumatika.

Cena celkem 3 850 Kč.

 

Novinky v recenzi

17.6.2018 19:32

Druhá oprava, jeden defekt + úprava recenze

V půlce května jsem zaznamenal menší problém. Z výfuku se za studena trochu kouřilo při zátěži, jízda do kopce, žádná rally. Černé saze, nespálené palivo. Po ohřátí na provozní teploty se vše chovalo normálně. Pojal jsem podezření na EGR. Což se mi po jeho demontáži a proměření potvrdilo. Diagnostika nic nehlásila. Snímač polohy byl na kraji tolerance. Takže výměna za nový. Cena byla nějakých 2 350 Kč.
Ještě jsem měl smůlu a na silnici ležel kus nějakého hliníkového držáku nebo něčeho podobného a tímto kusem (cca 1,5 cm * 5 cm) jsem prorazil jednu novou letní pneumatiku. Zalepení nebylo možné. Výměna jedné pneumatiky včetně práce pneuservisu tedy 1 500 Kč.

Také jsem do recenze doplnil celkovou nákladovou bilanci za první rok od nákupu. Vše o spotřebě, servisu a toho co to stálo.

8.4.2018 09:44

PRAVIDELNÝ SERVIS + VÝMĚNA KOL

Při 147 000 km jsem provedl další servis a spojil to s výměnou kol za letní. Měnil jsem:
- motorový olej + olejový filtr
- naftový filtr
- kabinový filtr
- brzdová kapalina
- po zimě jsem se rozhodl spíše preventivně vyčistiti přední brzdy, takže destičky ven a vyčištění uložení plovoucích třmenů a uložení destiček
- přehození kopletních letních kol místo zimních plechových
Vše jsem si dělal opět sám.


Celková cena za vše byla 1 200 Kč.

7.2.2018 17:21

Mlžení oken vs. pěna na holení

V současných chladných ránech jsem chtěl vyzkoušet jestli funguje babský trik s pěnou na holení proti mlžení oken. Pěna se proti mlžení osvědčila. Nanést tenčí vrstvu, počkat pár minut a pak mikroténouvou utěrkou perfektně rozleštit. Výrazný pokles mlžení oken, skoro nulový. Jaká bude výdrž zatím nevím. Pro ty co parkují venku doporučuji. Spíš jen takový postřeh.

27.1.2018 18:31

Oprava přední nápravy + drobnosti

Těsně před Vánoci mělo auto první větší problém. Po přejetí železničního přejezdu mi praskla pravá přední pružina. Tedy jen horní polovina závitu. Vozidlo bylo pojízdné, takže domů dojelo bez problémů. Naštěstí jsem ten den jel z práce v roce 2017 naposled a začínala mi dovolená. Takže načasování bylo jak-takž.
Po zhodnocení situace, stáří podvozkových dílů a nutnosti měření geometrie jsem se rozhodl to vzít trochu z "gruntu". Nemá smysl měnit jednu pružinu a mít vůz nakřivo a ještě tam nechat tlumiče co mají cca 140 tkm. Proběhla tedy výměna obou předních pružin, obou předních tlumičů pérování, obou kompletních horních uložení tlumičů včetně axiálních ložisek, obou čepů řízení. Pravý klepal a levý na tom nebyl o moc lépe. Čepy jsem dal MEYLE, odpružení bylo komplet Kayaba (tlumiče dokonce výroba v ČR). Následovala samozřejmě kontrola a seřízení geometrie.
Chování auta na novém podvozku se značně změnilo. Odpružení je citelně tužší. Již to není úplně houpavý koráb. Což se ovšem dalo čekat, jakýkoliv nový tlumič a pružina bude tvrdší než to co má víc než 100 tkm. Porovnání ovšem s novým originálním podvozkem nemám.
Cenově to tedy vyšlo následně:
1) materiál komplet 4 000 Kč
2) práce 2 000 Kč
3) geometrie 1 000 Kč
Součtem za vše 7 000 Kč s DPH. Cena v originálních dílech by byla vražedná. Ceny bez DPH: 3 300 pružina/ks, tlumič 1 800/ks, horní uložení 900/kus, cep 800 Kč/kus. Celkem s DPH asi 16 500 Kč. Přesné ceny si již nepamatuji. Může mi tam lítat pár stovek. Byla by tam ale sleva asi 20 procent za stáří auta, ale i tak to nemělo smysl. Zvolil jsem Kayabu proto, že Bilstein je dle recenzí na internetu hodně tvrdý a MONROE prý moc netlumí. Tak snad jsem zvolil správný střed, co se týče komfortu jízdy/jízdních vlastností. Vlastní porovnání ovšem nemám.
Aby byl součet oprav kompletní, uvedu zde i drobnosti z druhé poloviny roku 2017. Praskla mi žárovka pravého předního potkávacího světla a opravoval jsem si vyhřívání zadního skla a později v zimě vyměnil žhavící svíčky. Cena za vše v součtu asi 1 300 Kč.

27.1.2018 17:53

Výměna kol za zimní + výměna oleje a filtrů

Koncem října 2017 jsem přezuj na zimní kola ještě od předchozího majitele. Následeně jem také procedl výměnu motorového oleje (ELF), olejového filtru, kabinového filtru, vzduchového filtru. NIc dalšího od regositrace nebylo třeba. Celková cena servisu svépomocí byla cca 1 000 Kč.

14.8.2017 18:59

Výměna sady letních pneumatik

Minulý týden jsem se dostal k výměně zcela opotřebených letních pneumatik. Všechny čtyři pneu na značkách. Při výběru nových jsem měl následující požadavky v tomto pořadí:
1) Nesmí to být protektor.
2) Cena maximálně 1 500 Kč s DPH/ks.
3) Nesměla to být čínská značka nebo manufaktura, ale to se blbě ředem zjišťuje.
4) Pokud možno co nejnižší valivý odpor dle štítku a současně co nejnižší hlučnost.
Prostě obyčejná pneumatika na nesportovní jízdu. Kritéria splnily Barumky, Continentalky a BF Goodridge, Toya a ještě asi jedny další. Nejvíc mě zaujaly Toya Proxes CF2. Valivý odpor C, jízda na vodě B. Žádná z ostatních pneumatik se těmto hodnotám v této ceně nedokázala ani přiblížit. Odpor F a vyšší, mokro C a vyšší). Lepší byly jen Michelinky z nějaké ECO řady za 2 200Kč/ks a to jen na valivý odpor. Navíc cena za sadu byla o necelých 200 Kč vyšší než za Barunky. Všechny pneumatiky vycházely na cca 1350 Kč/ks +- 100.
Takže jsem objednal sadu Toyo Proxes CF2 za 5 040 Kč s DPH včetně dopravy. Překvapení po dodání bylo i to, že je na nich vyznačeno MADE IN JAPAN! Před výměnou na vozidle namontovány pneumatiky Avon ZV3.
Nové pneumatiky i s výměnou a novými ventilky vyšly na cca 5 750 Kč.
Dojmy po nazutí a prvních 400 km:
1) Citelný pokles hluku za jízdy. Dnes ještě opakováno měření hluku a průměr na stejné trase byl o 3 dB nižší. To je dost. Pokles je pouze při jízdě mimo město, ale to je celkem logické.
2) Po „vyřazení“ z kopce a testu odporu vozidlo ujede podstatně delší dráhu než na předešlých pneu. Ty mají odpor dle štítku odpor G. Celkově mi přijde, že motor má při jemném zacházení s plynem méně práce. Ten rozdíl je opravdu znát. Takže to štítkování pneumatik má asi nějaký smysl. Jestli to bude mít vliv i na spotřebu zatím nevím, ale mám jí tak malou, že to bude spíš v rámci chyby měření.
3) Toya mi přijdou měkčí v bočnicích. Při přejezdu příčných spár jsou rázy citelně nižší, ale to už se opravdu spíš jen můj pocit. Možná tomu tak není.
4) V čem jsou Toya horší je přilnavost v zatáčce. Tam při pokusu o srovnání ztrácejí. Naopak mi přijde, že auto je stabilnější při jízdě rovně.
Takže za sebe můžu tyto nové pneu doporučit jako dobrou volbu na nesportovní jízdu za velmi zajímavou cenu. Na sportovní svezení bych hledal jinou pneumatiku, nebo zvolil sportovní řadu od Toya.

1.7.2017 11:46

vybitý akumulátor

Po cca 2 500 km a třech týdnech jsem zaznamenal první problém s vozidle. Po víkendové odstávce jsem v pondělí ráno nenastartoval. Příčina byl vybitý akumulátor. Akumulátor byl již v autě určitě nekolik let a rozhodl jsem se koupit nový. Po jeho výměn jsem ještě změřil dobíjení. Se zapnutými světlomety na svorkách akumulátoru bylo napětí 14.2 až 14.3 voltu. Takže příčina nebyla v autě, ale ve stáří akumulátoru. Rohodně byl již několik let starý. Takže běžná věc. Cena nového aku 12V/60Ah 540A byla 2 000 Kč. Pro jeho výměnu je potřeba gola sada s dlohým prostavcem, oříškem 13 mm a plochý klíč 8 mm nebo ořech na golu.

21.6.2017 18:35

Měření hluku

Dnes jsem ráno prováděl měření hlučnosti za jízdy. Použil jsem aplikaci pro mobil, takže přesnost bude dost pochybná. Spíš mi jde o to, co je v jakých rychlostech největším zdrojem hluku. Veškeré údaje o rychlosti jsou odečítány z rychloměru a údaj jsem sledoval na rovinkách při udržování konstantní rychlosti jen aby auto jelo, žádné zrychlování. Plyn jsem jen "lechtal". Nebyl zapnutý ventilátor topení ani rádio. Jízda v nejtišším možném režimu.
1. Jízda na pátý stupeň rychlostí 85 - 90 km/h po rovince, otáčky motoru v tu chvíli cca 1 900 - 2 000 ot./min., odečtený hluk osciloval mezi 64 - 66 dB. Nejvíce se držel na 65 dB.
2. Jízda z kopce, vyřazeno na neutrál rychlostí 85 - 90 km/h, úroveň hluku asi stejná jako v prvním případě. Takže se mi potvrdilo, že při konstantní jízdě mimo město je motor tišší než zbytek auta. Nejvíc je slyšet aerodynamický hluk. To je na starý diesel dle mého dobré.
3. Jízda po městě (průjezd po hlavní silnici I. třídy) na čtvrtý převodový stupeň rychlostí 55 km/h snížila úroveň hluku na cca 60 - 61 dB.
Poznatek z jízdy, když motor dosáhne cca 2 500 ot./min. je v kabině úroveň hluku na úrovni cca 69 - 71 dB. Za 50 km jízdy jsem měl minimální úroveň 47 dB a maximální 77 dB. Celkový průměr byl 65 dB. Opět podotýkám, že jsou to hodnoty z mobilu a přesnost je tedy velmi nejistá a nemám s čím porovnat. Takže berte s rezervou.

17.6.2017 19:31

Desinfekce klimy a čištění interiéru

17.6.2017 jsem provedl desinfekci klimatizace aktivní pěnou. Cena 400 ml nádoby 170 Kč, desinfekce svépomocí. Velmi doporučuji. Sprejům moc nevěřím. Jen kupujte 400 ml balení. Bylo to tak akorát. Nešetřil jsem a vypotřeboval jsem jí celou. Pilový filtr jsem neměnil z důvodu, že byl měněn před nákupem. Proběhlo i čištění interiéru – polstrování sedaček, koberců, přístrojové desky, volantu…. V kufru na koberci výrazné fleky.
Použité přípravky ChemicalGuys-NONSENSE INVINSIBLE a Lighting Fast Carpet&Upholstery Stain Extractor na koberce a čalounění sedaček. Drahé, ale dle mého velmi účinné. Hlavně carpet zcela odstranil mastné a zažrané fleky v kufru a jeho platu.


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím bez problémů. Musím vzít v potaz stáří vozu a pořizovací cenu. Žádné děsivé scénáře se nekonají.

praktičnost
8

Vůz tak maximáně pro dva a dvě děti. Ovšem já jezdím sám. Hodila by se loketní opěrka a promyšlenější zavazadlový prostor s nějakými přihrádkami na povinnou výbavu. Vzhledem k věku ovšemmaminky nečekejte ISOFIX apod.

prostornost
8

Na malé auto dobré. Vzadu maximáně pro dva dospělé na kratší trasu.

jízdní vlastnosti
7

Po opravě podvozku je to lepší, není to zábavný vůz, ale komfort je přijatelný

jízdní komfort
6

Víceméně bych uvítal celkově lepší hlukovou izolaci. To je asi nejslabší stránka auta. Naopak skvělá jsou příplatková sedadla.

provozní náklady
9

Když sečtu všechny investice za rok a rozpočtítám to na 1 kilometr, dojdu k částce cca 2,50 Kč/km.

náhradní díly
9

Není problém cokoliv sehnat za levno prakticky v libovolném e-shopu.

výkon motoru
6

Na okresky město to asi stačí. Na předjíždění to moc není a dálnici bych nedoporučoval. Pokud chcete dynamiku, tento motor to nesplní

spotřeba
10

Zatím naměřeno 3,7 litru při mém použití, takže super.

hlučnost motoru
7

Moderní CR jsou tišší, ale dá se to. nesnese srovnání s benzínem, ale dá se to. Některá konkurence je na tom výrazně hůře.

kvalita sedadel
9

Mám příplatková sedadla. Střed jseou akorát měkké, bočnice výrazné a tvrdší. Žádná bolest, doporučuji.

brzdy
6
zavazadlový prostor
7

Hodila by se nějaká odkládací přihrádka a lepší zpracování čalounění.


Více o modeluRenault Clio X65 (1998-2012)
Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1 Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

Renault Clio 4. generace stárne. A platí to také…

Nový Renault Clio zachycen na běžných silnicích. Co všechno nového nabídne? Nový Renault Clio zachycen na běžných silnicích. Co všechno nového nabídne?

Pátá generace populárního hatchbacku využije novou…

 





Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel: Střídej! Ne, jeď!

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel:…

Má raketové nohy, o Radovanu Pavlíkovi se ví, že když nakopne svůj motor, chytá se špatně. V prodloužení zápasu…

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký obrat dokonal Pavlík

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký…

Mountfield HK slaví čtvrtou výhru v řadě! V úterní předehrávce 27. kola to však na ledě Sparty dlouho vypadalo,…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…