Recenze

8 Majitel

Renault Clio 1.5 dCi 60 kW

9,52 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:128000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 60 kroutící moment [Nm]: 200 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3,5

Popis vozu

Vybíral jsem levné vozidlo na ježdění do práce. Cca 100 km denně. Hlavní požadavek byla nízká spotřeba a přijatelná cena auta. Stanovil jsem limit 70 000 Kč pro naftový vůz a 60 000 Kč pro benzín v pořizovací ceně. Nebo benzín s LPG, ale tam jsem se velmi bál o spolehlivost. Od toho jsem nakonec upustil. Auto je parkované ve městě na ulici a proto jsem chtěl i něco méně nápadného a něco co mi může někdo "oparkovat" a nebude to člověka mrzet. Prostě dělníka co není na parádu, ale na práci.
Víceméně jsem vybíral z kategorie malých vozů a objemu do 1,6 v obou typech paliva. Corsa, Punto, Fabia/Polo apod. Okoukl jsem pár auto v nejbližších bazarech v této ceně a ani jedno auto nebylo v alespoň trochu slušném technickém stavu. Jasně, nečekal jsem zázraky, ale něco co by bylo alespoň ještě chvilku použitelné a totálně "nezvrakované" jsem tam nenašel.
Nakonec jsem s trochou štěstí koupil toto od známého. Majitel malého „garážového“ servisu Před nákupem navíc udělány rozvody, výměna všech kapalin, filtrů, předních kotoučů a zadních ložisek. Cena auta navíc byla jako za "vraky" v bazarech. Navíc jsem se k tomu i s velkou rezervou vešel do limitu – pořizovací cena 50 včetně přihlášení. Auto dovezeno z AT z Vídně. Zatím se zdá, že auto je mechanicky v pořádku. Jen je již poměrně solidně potlučené, všechna kola odřená od obrubníků a tak, ale to na funkci nemá vliv a případné další šrámy nebudou nijak mrzet. Jediná věc kterou jsem po asi třech týdnech našel jen nefunkční elektrické nastavení pravého zrcátka.
Motor celkem hezky táhne a v klidném režimu je pro něj ideální cca 1 800 až 2 200 otáček. Maximum točivého momentu je tuším ve dvou tisících a má hodnotu asi 200 Nm. Maximální výkon je 60 kW. Výhoda CR je, že je v těchto otáčkách a malém zatížení velmi tichý. To byl i důvod proč jsem z výběru nakonec vyřadil koncernové 1.4 TDi i když jsem jedno použitelné nakonec našel, ale cena byla 80 tisíc za stejný rok výroby, ale bylo opravdu pěkné. Převodovka je celkem dobře odstupňovaná na moje využití. Bohužel přesnost řazení je velmi špatná. Prostě Renault. Řízení moc komunikativní není, brzdy spíše trochu slabší průměr. Ale jednou si koupím něco opravdu na zábavu. Něco jako MX5, Z4 nebo tak. Nyní potřebuji peníze na bydlení. Takže jízdní vlastnosti nejsou relevantní. Kufr není nic moc. Dojezd s touto spotřebou super. Rádio celkem ujde a automatická klima je fajn věc. I když jí používám jen velmi málo.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE PO PRVNÍCH 3 000 km A MĚSÍCI VLASTNICTVÍ.

Spotřeba:
Naměřenou spotřebu mám zatím cca 3,5 litru na 100 km. Tankuji po cca 900 až 1 000 km přibližně 30 – 35 litrů. Spotřebu budu dále pečlivě sledovat. To byl hlavní požadavek na vůz. Palubní počítač ovšem ukazuje cca 3,0 až 3,2. Dá se tedy tvrdit, že k zobrazené spotřebě je třeba připočíst cca 15 procent. To je celkem dost. Jezdím do práce po silnici 1. třídy v rovinatějším terénu mimo město velmi na „pohodu“ a jako bonus mimo úplnou špičku. Dá se tedy říci, že v ideálním „stavu“. Při běžnějším způsobu bych čekávat reálnou spotřebu cca 4 až 4,5 litru.

POCIT Z JEDNOTLIVÝCH ČÁSTÍ VOZU:

MOTOR je po ohřátí celkem kultivovaný, má relativně tichý chod a při běžných rychlostech je jeho zvukový projev přijatelný. Výkon není úplně ideální na předjíždění a zrychlování do kopce. To jsem ale čekal. Prostě od motoru nečekejte žádné dynamické zázraky. Ideální otáčky při poměru komfort/spotřeba jsou někde cca 1 800 až 2 300 rpm. Poté je již motor slyšet výrazněji. Dynamika nad 3 000 již pocitově oslabuje a tak vysoko již motor netočím. Více měření hluku v aktualitách níže.

PŘEVODOVKA je pocitově horší stránka vozu. Řazení je velmi gumové, není moc přesné, dráhy nejsou dobře definované. Na druhou stranu je dle mého skoro perfektně odstupňovaná pro moje použití. Pár příkladů:
- Při 90 km/h na pátý rychlostní stupeň motor točí 2 000 otáček a má tam nejvyšší točivý moment.
- Při 55 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň je to cca 1 500 až 1 600 otáček, na poklidný průjezd vesnicí po hlavní třídě to motor zvládá. Při poklesu pod 50 je ovšem nutné zařadit trojku. To se již motor trápí a je podtočen. Ale zase čtyřka vůz poté v poklidu auto dotáhne na cca 75 - 80 km/h bez vytáčení motoru a lze zařadit pětku.
Při jízdě čistě po městě je ale nutné častější řazení. Jednička je dost krátká a vše pod 35 km/h je nutné dělat na dvojku. Ale to je u všech aut podobné.

ŘÍZENÍ je další slabší stránka vozu. Je velmi „přeposilované“, není v něm žádná zpětná vazba a první nástup posilovače je velmi výrazný. Prostě s volantem člověk točí lehce a hravě, ale nic v něm „není“. Všiml jsem si i poměrně malého rejdu.

PODVOZEK je relativně komfortní. Odpružení je laděno spíš na komfortní jízdu. Vůz se v zatáčce sice trochu nakloní, ale celkem drží zvolenou stopu. Po hladké silnic je to opravdu na vůz do města pohodlné. S tlumením příčných spár a železničních přejezdů je to horší. Je tam již cítit trochu bouchnutí, ale menší než ve Fabii na 14ti palcových kolech. Mám ale pneumatiky 185/55 R15. Na zimu jsou v garáži o palec menší. na nich by to bylo asi trochu lepší. Celkově ale komfort podvozku hodnotím dobře. Brzdy mají relativně razantní nástup, ale projev při delším brždění mi moc nevyhovuje. Brzdí slušně, jen zase tak nějak „gumověji“.


CELKOVÝ POCIT Z VOZU
Interiér se mi moc nelíbí. Subjektivní věc. Kvalita a zpracování není zrovna na nejlepší na svou dobu. Na druhou stranu ovšem ani po letech nic nevrže nebo se neozývají žádné pazvuky. Velmi poddimenzované plato kufru, moje bylo prasklé a je nyní vyztužené příčkou. Středový tunel končí u řadící páky a chybí mi loketní opěrka. Trochu mi nevyhojuje způsob nastavování sklonu opěradla páčkou. Není moc přesné. Na druhou stranu je na předních sedadlech dostatek místa, odkládacích schránek je celkem dostatek. Moc se mi líbí prohlubeň před displejem rádia a celkově i oddělení displeje rádia do zorného pole řidiče. Lze do ní jen položit mobil a používat tak navigaci nebo jiné funkce bez držáků na čelním skle. Ovšem asi jen do úhlopříčky 4,7 palce. Já mám 4,5. Také se mi líbí dálkové ovládání rádia pod volantem. V tomto je dle mého velmi „vychytané“.
Z ostatního bych už spíš jen ocenil trošku lepší hlukovou izolaci vozu. Celkově vzato je to spíš vůz čistě na přesun z A do B, zatím levně, spolehlivě a s přijatelným komfortem na svou třídu a rok výroby. S volbou a nákupem tohoto vozu jsem zatím spokojen. Takže resumé je celkem pozitivní až na drobnosti, ale zas už jako nové auto to bylo postaveno jako „levné a dostupné“. Takže drobné výtky výše jsou asi OK. Vyjma vybitého akumulátoru stářím zatím žádná porucha po koupi. Viz níže. Auto zatím funguje a účel, pro který jsem jej koupil plní velmi dobře. Recenzi budu dále doplňovat a asi budu psát i všechny výdaje do vozu. Sám jsem zvědavý, zda spolehlivost a nízké náklady na provoz u takto starého a vznětového vozu vydrží. Nebo něco drahého odejde a můj předpoklad levného ježdění nevyjde.

Silné stránky

- spotřeba mimo město cca 3,5 litru, jinak bych počítal tak o litr víc
- na daný rok velmi tichý motor, při vyšších otáčkách už začíná být slyšet, nad tři tisíce již výrazně oproti benzínu.
- 4 hvězdy euro NCAP pro základní model se dvěma airbagy, já mám navíc boční a to bylo v nárazu nejslabší místo, takže i zde by to mělo být na daný rok velmi dobré
- levné a všude dostupné díly
- velmi rozumná pořizovací cena
- nenápadné
- pořizovací cena ojetých vozů

Slabé stránky

- image značky
- nepřesné řazení a velmi „vláčné“ řízené, prostě je auto pro ženskou na nákup
- zavazadlový prostor postrádá libovolný držák nebo kotvicí bod pro síťku, povinnou výbavu nebo cokoliv menšího, prostě jen levně očalouněný prostor
- design a hlavně materiály interiéru, ale to je subjektivní a navíc je to prostě levné auto
- kvalita a pocit z interiéru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autu již při nákupu pravděpodobně nefungovalo el. ovládání zpětného zrcátka spolujezdce. To jsem při nákupu nevyzkoušel. Jinak jsem žádnou vadu po nákupu zatím neobjevil. Závadu jsem zatím neopravoval a asi ani opravovat nebudu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
SEZNAM PORUCH VOZIDLA BĚHEM PROVOZU PO NÁKUPU:

AKUMULÁTOR
- po cca 2 500 km a třech týdnech od nákupu jsem ráno nenastartoval. Akumulátor po víkendové odstávce měl sotva sílu otočit motorem. Akumulátor byl od pohledu ve voze delší dobu a raději než nabíjení jsem koupil jiný. Specifikace 12V/60Ah, 540A startovací proud. Po výměně zkontrolováno dobíjení (14,2V až 14,3V se světlomety na svorkách akumulátoru). Takže dobíjení je v pořádku. Příčina tedy je starý aku.
Cena opravy 2 000 Kč, výměna svépomocí.

VÝMĚNA LETNÍCH PNEUMATIK
Při 132 000 km proběhla výměna komplet sady letních pneumatik. Zvolena pneu Toyo Proxes CF2, rozměr 185/55 R15, více v novinkách.
Ještě v minulosti vyměněny gumičky všech stěračů a nová baterie dálkového ovlače.
Cena celkem za vše 6 000 Kč.

 

Novinky v recenzi

14.8.2017 18:59

Výměna sady letních pneumatik

Minulý týden jsem se dostal k výměně zcela opotřebených letních pneumatik. Všechny čtyři pneu na značkách. Při výběru nových jsem měl následující požadavky v tomto pořadí:
1) Nesmí to být protektor.
2) Cena maximálně 1 500 Kč s DPH/ks.
3) Nesměla to být čínská značka nebo manufaktura, ale to se blbě ředem zjišťuje.
4) Pokud možno co nejnižší valivý odpor dle štítku a současně co nejnižší hlučnost.
Prostě obyčejná pneumatika na nesportovní jízdu. Kritéria splnily Barumky, Continentalky a BF Goodridge, Toya a ještě asi jedny další. Nejvíc mě zaujaly Toya Proxes CF2. Valivý odpor C, jízda na vodě B. Žádná z ostatních pneumatik se těmto hodnotám v této ceně nedokázala ani přiblížit. Odpor F a vyšší, mokro C a vyšší). Lepší byly jen Michelinky z nějaké ECO řady za 2 200Kč/ks a to jen na valivý odpor. Navíc cena za sadu byla o necelých 200 Kč vyšší než za Barunky. Všechny pneumatiky vycházely na cca 1350 Kč/ks +- 100.
Takže jsem objednal sadu Toyo Proxes CF2 za 5 040 Kč s DPH včetně dopravy. Překvapení po dodání bylo i to, že je na nich vyznačeno MADE IN JAPAN! Před výměnou na vozidle namontovány pneumatiky Avon ZV3.
Nové pneumatiky i s výměnou a novými ventilky vyšly na cca 5 750 Kč.
Dojmy po nazutí a prvních 400 km:
1) Citelný pokles hluku za jízdy. Dnes ještě opakováno měření hluku a průměr na stejné trase byl o 3 dB nižší. To je dost. Pokles je pouze při jízdě mimo město, ale to je celkem logické.
2) Po „vyřazení“ z kopce a testu odporu vozidlo ujede podstatně delší dráhu než na předešlých pneu. Ty mají odpor dle štítku odpor G. Celkově mi přijde, že motor má při jemném zacházení s plynem méně práce. Ten rozdíl je opravdu znát. Takže to štítkování pneumatik má asi nějaký smysl. Jestli to bude mít vliv i na spotřebu zatím nevím, ale mám jí tak malou, že to bude spíš v rámci chyby měření.
3) Toya mi přijdou měkčí v bočnicích. Při přejezdu příčných spár jsou rázy citelně nižší, ale to už se opravdu spíš jen můj pocit. Možná tomu tak není.
4) V čem jsou Toya horší je přilnavost v zatáčce. Tam při pokusu o srovnání ztrácejí. Naopak mi přijde, že auto je stabilnější při jízdě rovně.
Takže za sebe můžu tyto nové pneu doporučit jako dobrou volbu na nesportovní jízdu za velmi zajímavou cenu. Na sportovní svezení bych hledal jinou pneumatiku, nebo zvolil sportovní řadu od Toya.

1.7.2017 11:46

vybitý akumulátor

Po cca 2 500 km a třech týdnech jsem zaznamenal první problém s vozidle. Po víkendové odstávce jsem v pondělí ráno nenastartoval. Příčina byl vybitý akumulátor. Akumulátor byl již v autě určitě nekolik let a rozhodl jsem se koupit nový. Po jeho výměn jsem ještě změřil dobíjení. Se zapnutými světlomety na svorkách akumulátoru bylo napětí 14.2 až 14.3 voltu. Takže příčina nebyla v autě, ale ve stáří akumulátoru. Rohodně byl již několik let starý. Takže běžná věc. Cena nového aku 12V/60Ah 540A byla 2 000 Kč. Pro jeho výměnu je potřeba gola sada s dlohým prostavcem, oříškem 13 mm a plochý klíč 8 mm nebo ořech na golu.

21.6.2017 18:35

Měření hluku

Dnes jsem ráno prováděl měření hlučnosti za jízdy. Použil jsem aplikaci pro mobil, takže přesnost bude dost pochybná. Spíš mi jde o to, co je v jakých rychlostech největším zdrojem hluku. Veškeré údaje o rychlosti jsou odečítány z rychloměru a údaj jsem sledoval na rovinkách při udržování konstantní rychlosti jen aby auto jelo, žádné zrychlování. Plyn jsem jen "lechtal". Nebyl zapnutý ventilátor topení ani rádio. Jízda v nejtišším možném režimu.
1. Jízda na pátý stupeň rychlostí 85 - 90 km/h po rovince, otáčky motoru v tu chvíli cca 1 900 - 2 000 ot./min., odečtený hluk osciloval mezi 64 - 66 dB. Nejvíce se držel na 65 dB.
2. Jízda z kopce, vyřazeno na neutrál rychlostí 85 - 90 km/h, úroveň hluku asi stejná jako v prvním případě. Takže se mi potvrdilo, že při konstantní jízdě mimo město je motor tišší než zbytek auta. Nejvíc je slyšet aerodynamický hluk. To je na starý diesel dle mého dobré.
3. Jízda po městě (průjezd po hlavní silnici I. třídy) na čtvrtý převodový stupeň rychlostí 55 km/h snížila úroveň hluku na cca 60 - 61 dB.
Poznatek z jízdy, když motor dosáhne cca 2 500 ot./min. je v kabině úroveň hluku na úrovni cca 69 - 71 dB. Za 50 km jízdy jsem měl minimální úroveň 47 dB a maximální 77 dB. Celkový průměr byl 65 dB. Opět podotýkám, že jsou to hodnoty z mobilu a přesnost je tedy velmi nejistá a nemám s čím porovnat. Takže berte s rezervou.

17.6.2017 19:31

Desinfekce klimy a čištění interiéru

17.6.2017 jsem provedl desinfekci klimatizace aktivní pěnou. Cena 400 ml nádoby 170 Kč, desinfekce svépomocí. Velmi doporučuji. Sprejům moc nevěřím. Jen kupujte 400 ml balení. Bylo to tak akorát. Nešetřil jsem a vypotřeboval jsem jí celou. Pilový filtr jsem neměnil z důvodu, že byl měněn před nákupem. Proběhlo i čištění interiéru – polstrování sedaček, koberců, přístrojové desky, volantu…. V kufru na koberci výrazné fleky.
Použité přípravky ChemicalGuys-NONSENSE INVINSIBLE a Lighting Fast Carpet&Upholstery Stain Extractor na koberce a čalounění sedaček. Drahé, ale dle mého velmi účinné. Hlavně carpet zcela odstranil mastné a zažrané fleky v kufru a jeho platu.


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0
praktičnost
8

pro jednoho naprosto v klidu :-), jezdím sám

jízdní vlastnosti
6

nic moc řazení a řízení, jinak se to dá na dělníka

jízdní komfort
6

mohl by být ještě malinko tišší motor a nemusel bych slyšet aero hluk od zrcátek a bočních okýnek, ale je to ještě v pohodě na takto starý vůz v naftě, jen já jsem dost náročný na ticho a některá konkurence je na tom ještě mnohem hůře

provozní náklady
9

jestli se nic nerozbije budou naprosto super

výkon motoru
6

asi takové minimum na bezpečné ježdění mimo město, ale trochu víc se hodí vždy

spotřeba
10

zatím naměřeno cca 3,5 litru při mém použití, takže super

hlučnost motoru
7

moderní CR jsou tišší, ale dá se to. Nebudu srovnávat s benzínem i když při cca 90ti a malém zatížení je víc slyšet aero hluk od zrcátek a bočních okýnek než motor, což je dle mého dobré

kvalita sedadel
8

ujde, nejsou tvrdá, slušné boční vedení, široké možnost nastavení

brzdy
6
zavazadlový prostor
7

Více o modeluRenault Clio X65 (1998-2012)
Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 





Blesk.cz

Neupravená a unavená Jitka Boho: Dcera jí dává zabrat!

Neupravená a unavená Jitka Boho: Dcera jí dává zabrat!

Na profesionálních fotkách na přehlídkových molech vypadá sice naprosto skvěle a bezchybně, ovšem v soukromí se…

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za pašování kokainu do USA

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za…

Dva synovci první dámy Venezuely Cilie Floresové byli ve čtvrtek odsouzeni v New Yorku k 18 letům vězení za…

 

iSport.cz

Trápení pokračuje. Češi skončili v Annecy mimo top třicet

Trápení pokračuje. Češi skončili v Annecy mimo top třicet

Po čtvrtečním ženském závodě dnes biatlonový Světový pohár pokračoval sprintem mužů na deset kilometrů. Ani…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…

Já, Tonya: Do kin jde před olympiádou film o brutalitě ženského krasobruslení

Já, Tonya: Do kin jde před olympiádou film o…

Nedlouho před začátkem XXIII. zimních olympijských her v jihokorejském Pchjongčchnagu, jež začnou 9. února, se…