Recenze

5 Majitel

Fiat Tempra 1.4

8,74 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Tempra, foto 1 Fiat Tempra, foto 2 Fiat Tempra, foto 3 Fiat Tempra, foto 4 Fiat Tempra, foto 5 Fiat Tempra, foto 6 Fiat Tempra, foto 6 Fiat Tempra, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Žeryk Rok výroby 1991 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1372 výkon [kW]: 57 zrychlení 0-100 km/h [s]: 20 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

Žeryka jsem zdědil po rodičích, bylo to moje asi čtvrté auto. Koupili ho v roce 1996 za 140 tisíc. Už tehdy byla tempra trochu otlučená. Já jí dostal někdy kolem 2002. Najezdili jsme na ní dohromady asi 70 tisíc. Auto bylo z prvních sérií, čili ještě bez pozinkované kastle. Je to velký prostorný sedan s velmi pohodlnými sedačkami a slušným kufrem, který je ale limitovaný provedením sedan. Žeryk byl úplně bez výbavy, měl jen posilovač brzd. Karburátorový motor 1.4 reagoval docela pružně, brzo mu ale docházely síly. Maximálka byla někde kolem 150km/h. Auto jezdilo prvních X let docela spolehlivě, ke konci už ale začaly problémy starých aut. Měnit se musely přední ramena (velká bolest tohoto typu), startér, vodní pumpa, alternátor, 2x výfuk a další věci. Z motoru i převodovky tekl olej, snad všude. Velký problém byla cca od roku 2003 koroze. Napřed shnily zadní podběhy, pak podlaha v kufru. Nechal jsem to opravit, rok na to shnily prahy. Když jsem nechal zavařit i ty, zjistil jsem že je shnilý předek zespodu. V roce 2008 jsem už byl s trpělivostí u konce a auta se za 5 tisíc zbavil. V současnoti počítám že už je v hutích. Stav tachometru byl v té době asi 150 tisíc, jenže určitě to neodpovídalo. Auto mělo nejasnou minulost, bylo dovezené začátkem 90. let asi z Německa. Po letech jsme zjistili že bylo vážně bourané na zadek, dále jsme po dalších letech zjistili, že má jiný motor (podle VIN tam patřil 1.6i). Čili bylo postavené z několika aut. Na to co to bylo za zrůdu ovšem sloužilo celkem spolehlivě a v rodině jsme ho měli dlouhých 12 let.

Silné stránky

Rozhodně vnitřní prostor, který je vepředi i vzadu královský. Pak také pohodlné mikroplyšové sedačky, které jsou skutečně skvělé i v žebrácké verzi. Vzhledem k tomu že auto nemělo žádnou výbavu, celkem je i pozitivum že se na ní nemělo co posrat. Spolehlivost také ucházející, během šesti let mě nechalo ve štychu jednou.

Slabé stránky

Koroze, přední ramena, slabý motor, špatný výhled dozadu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Dá se říct že Žeryk byl ke konci na dílně poměrně často, ale zas určitě na tom byl líp, než třeba soudobé favority. V první půlce svého života byl ovšem celkem bez závad.

 

Novinky v recenzi

25.3.2010 14:22

Jezdí? Nejezdí?

Kamarád mi říkal, že Žeryka nedávno někde potkal. Podle mě se mu to asi zdálo, ale našel jsem v telefonu číslo na člověka, kterému jsem to prodal. Napsal jsem mu SMS a odpověď byla: "Máte špatné číslo". Takže se k tomu už nikdo nehlásí a já doufám, že z auta už je kostička.


Další vozy značky Fiat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

Jak se to vezme. Startoval až do konce na drc, ale dvakrát mi upadl výfuk, jednou praskly dvě svíčky najednou, dvakrát odešel alternátor, jednou totálně zničený startér aj.

praktičnost
6

Pro ženskou moc ne, kvůli absenci posilovače řízení. Mizerný výhled dozadu přes vysoký zadek.

prostornost
6

Uvnitř místa fůra.

jízdní vlastnosti
6

Jízdní vlastnosti slušné, nehoupe se, ze zatáček nevylítává.

jízdní komfort
7

Pohodlný cesťák, mizerné zrychlení. Ekvivalent favorita, předjíždět felicie už byl risk.

provozní náklady
6

Spotřeba šla, ale jinak jsem do toho auta nacpal docela hodně prachů, který ovšem ve finále jenom udržovaly káru při životě.

náhradní díly
7

Všecko jde sehnat a to lacině.

výkon motoru
3

Špatný.

spotřeba
7

V létě to šlo, v zimě po městě ovšem kolem 10.

hlučnost motoru
9

Auto naprosto tichoučké.

kvalita sedadel
9

Křesla jako v obýváku. Bez opěrek na ruce ovšem.

brzdy
3

Brzdy tupé a slabé. Při sjezdu z Klínovce zvadly tak, že přestaly brzdit úplně a dole jsem se mále vyboural na světelné křižovatce.

zavazadlový prostor
8

Kufr velký ale hůř se do něj leze. Spíš na víc menších věcí, než na míň větších. A navíc nešly sklopit zadní opěradla, což degradovalo celý zavazadelník o třídu.


Více o modeluFiat Tempra
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 






Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Slavný autosalon jde k zemi. Bývalá firma milovníka vnadných blondýn je v konkurzu

Slavný autosalon jde k zemi. Bývalá firma milovníka…

Někdejší největší síť autosalonů v Česku A. Charouz Motors skončila v konkurzu. Uvedl to ve středu…

 

iSport.cz

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky nezajímá, říká Zábranský

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky…

Automaticky se ziskem extraligového titulu připadlo Kometě právo startovat v příštím ročníku Ligy mistrů. Na…

Velký návrat Šarapovové. V prvním zápase po aféře porazila Vinciovou

Velký návrat Šarapovové. V prvním zápase po aféře…

Návrat k tenisu po trestu za doping se ruské hvězdě Marii Šarapovové vydařil. Na turnaji ve Stuttgartu porazila…

 

Reflex.cz

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k nalezení nového chlapa

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k…

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek pohoršil v rozhovoru pro The Student Times snad všechny české svobodné matky.…

Generálním ředitelem České televize bude i nadále Petr Dvořák

Generálním ředitelem České televize bude i nadále…

Generálním ředitelem České televize dnes Rada ČT na dalších šest let zvolila jejího současného šéfa Petra…