Recenze

9 Majitel

Škoda 1203 (sanitní)

9,49 Uživatelé

Hodnoceno: 60× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 1203, foto 1 Škoda 1203, foto 2 Škoda 1203, foto 3 Škoda 1203, foto 4 Škoda 1203, foto 5 Škoda 1203, foto 6 Škoda 1203, foto 7 Škoda 1203, foto 8
Škoda 1203, foto 9 Škoda 1203, foto 10 Škoda 1203, foto 11 Škoda 1203, foto 12 Škoda 1203, foto 13 Škoda 1203, foto 14 Škoda 1203, foto 15 Škoda 1203, foto 16 Škoda 1203, foto 17 Škoda 1203, foto 18 Škoda 1203, foto 19 Škoda 1203, foto 20 Škoda 1203, foto 21 Škoda 1203, foto 22 Škoda 1203, foto 23 Škoda 1203, foto 24 Škoda 1203, foto 25 Škoda 1203, foto 26 Škoda 1203, foto 27 Škoda 1203, foto 28 Škoda 1203, foto 29 Škoda 1203, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Ina Rok výroby 1981 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1433 výkon [kW]: 42 zrychlení 0-100 km/h [s]: 1000 maximální rychlost [km/h]: 130 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Ina je dvanácettroska v sanitní verzi. Je to maximální úlet, jedno z nejukrutnějších vozidel, které jsem kdy vlastnil. Papírově je to sice rok 1981, ale přestavby, výměny kastlí a tak dále nakonec způsobily, že má vzhled klasického slovenského TAZu. Motor je patnáctka, což je oproti klasické trosce velké plus, převodovka je ale čtyřkvalt. Díky tomu sice jede po rovině maximálně 130 (vzletová rychlost), zato ale celkem slušně šplhá do kopců. Palubní výbava je bohatá, všecko ve stylu Ambulance. Čili především maják a siréna - ty se samozřejmě nesmějí na autě vyskytovat natož používat v běžném provozu, proto je Ina vozí pod krytem. Dále dobová vysílačka, křeslo pro doktora a nosítka, v případě potřeby dvoje. Další výbavu jsou přední mlhovky a modráky, které blikají společně s majákem. Taky má rádio, ovšem jen s jedním reprákem. Ina se pravidelně účastní veteránských a jiných srazů, za sebou má i kratičké učinkování v jednom seriálu ČT. Jízdní vlastnosti vozidla 1203 jsou dnes už legenda - zoufalá akcelerace, neuvěřitelné náklony v zatáčkách, brzdy na semaforech s následným výhledem silnice - nebe - silnice - nebe, katastrofální řazení (hlavně trojky), řev, vibrace, vedro v létě. A tohle všechno dělá z trosky jedinečné vozidlo, jehož řízení se nepodobá ničemu jinému. Kola pod sedačkami a volant naplocho evokují autobus. Kupodivu je to auto nadmíru spolehlivé a vůbec nepotvrzuje pověst, kterou trosky mají. Nedávno už potřebovala velkou údržbu, takže prošla střední renovací.

Silné stránky

Velký vnitřní prostor umožňuje nepohodlnou dopravu a následné spaní dvou osob (byli jsme s tim s kočinou na několikadenním výletě a vyspali jsme se v tom královsky, přičemž jsme s sebou měli ještě metrovou klec s králikem), nebo přepravu až 7 lidí. Přepravní možnosti trochu limituje druhá vnitřní podlaha, kterou má sanitka narozdíl od mikrobusu a dodávky. Nejsilnější stránkou Iny je ale její sanitní specifikace, která vyvolává salvy smíchu. Navíc když je součástí instalace střešního amplionu i mp3přehrávač...

Slabé stránky

Slábá stránka Iny a trosek všeobecně je nepohodlí pro posádku v kabině a přehřívání AC pumpy v parných létech. Jízda s otevřeným deklem motoru v kabině a poléváním pumpy vodou z PETky tak není žádnou výjimkou. Jiná možnost je pustit topení, ovšem pak se z posádky po chvíli kouří.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy téměř žádné a opravy spíš renovační, než provozní.

 

Novinky v recenzi

24.6.2015 13:24

Legendy 2015

Společně s několika dalšími majákovými auty se Ina prezentovala v expozici služebních vozidel na letošní motoristické megaakci Legendy (foto). Ostudu neudělala a show to byla moc pěkná.

21.7.2014 10:44

Vedra

tak jsem si v pátek vychutnal legendární řešení závady 1203ek - polévání přehřáté AC pumpy. Ina mě nechala v krpálu ke Koněpruským jeskyním, samozřejmě v ostré levotočivé serpentině, kam není vidět a kudy jezdí náklaďáky z lomu. Takže jsem musel řídit dopravu, aby se tam někdo při objíždění nepojízdné trosky nenaboural. Na benzínovou pumpu padly tři litry vody, pak začala fungovat. Ale zbylých 130 kilometrů byla těsně pod hranicí přehřátí, auto špatně táhlo a občas škubalo. Prostě tyhle vedra slovenská pomsta nedává.

11.12.2013 12:54

O víkendu jsme Inu vydrhli

(sice ráno nasněžilo, ale bylo nad nulou), vzali jsme jí pěkně šamponem a vlažnou vodou, protože předtím stála nějakou dobu pod stromy a vypadala zas hnusně. Konečně se pro ní dostavěl otevřený přístřešek, kde přečká zimu.

18.7.2013 11:56

Fusak

Auta pohybující se po veřejných komunikacích nesmějí mít ze zákona modré majáky, pokud je nemají zapsané v TP na zvláštní povolení. A to ani historická. Ina samozřejmě žádné takové povolení nemá a proto musí mít během převozů modrá výstražná světla zakrytá. Přes přední modráky má klasické návleky na mlhovky, ale s majákem byl problém - jeho tvar je specifický a nic na něm nedrželo. Naštěstí se našel výrobce, který tohle umí řešit a to je družstvo Drutěva. Vytvořili dvoubarevný návlek v barvách majáku přesně na míru a vypadá to pěkně (viz fotka).

15.7.2013 10:39

prvních 300 kiláků po repasi

Po víkendovém tradičním srazu, kam jsme Inu vyvezli ukázat po renovaci, můžu říct že se repase povedla. Auto se chová dobře a funguje jak má. Po cestě sice praskl náhon tachometru, ale to je prkotina. Navíc jsme nafotili sérii srovnávacích fotek TAZky s původní sanitkou 1203 z Vrchlabí, kterou přivezl kamarád taktéž po renovaci.

20.6.2013 14:20

STK

Ina dnes prošla po několika letech STK. Čímž se vrací zpátky na silnice. Potkat ji můžete o víkendu v okolí Mohelnice, takže pokud Vás bude brzdit na silnici, buďte shovívaví. Ještě je pár věcí, které na ní nějsou úplně supr, ale hlavní část repase a renovace je hotová. Welcome back!

21.4.2013 22:00

Postupné nastrojování

Dneska jsme na Ině zase strávili den. nastrojili jsme dveře, pár oken, předek. Kór ty dveře, to je takový pěkný slovenský oříšek. Je to skládačka, kde je přesně potřeba dodržet souslednost co dřív a co pak, jinak to nakonec nevyjde. Jenže na pohled není zřejmé, jak to tvůrci mysleli. Takže pokud třeba napřed namontujete stahovačku okna, nedáte tam pak zámek. Prostě pokud jeden ten krok zapomenete, později už nejde provést. Takže jsme si udělali několikrát sborku a následně zas rozborku. Krása je, když ve finále člověk třeba zjistí, že zapoměl vnější těsnící gumu stahovacího okna a musí kvůli tomu vyndat okno, sloupek, trojůhelníčkové okno, těsnění trojůhelníčku a stahovačku okna. No, celkově jsme si dali od devíti ráno do šesti do večera, ale tak půl práce je hotovo, což je prima.

8.4.2013 19:52

Opět v laku

Je komplet nalakovaná. Tři vrstvy, teď bude 10 dní schnout a tvrdnout. No a pak nastane zase skládačka...

30.3.2013 20:38

Broušení před lakem

Dneska jsme Inu celou ručně obrousili pod vodou (3 nové fotky), takže je připravená na lakování. Ještě omýt benzínem a může dostat první vrstvu.

21.3.2013 22:54

Připravená na lak

Dneska Ina přijela od klempíře, opravená, vyvařená a nastříkaná plničem (viz dvě nové fotky). Čeká jí nový lak a pár nových fungl dílů. Během přípravných prací zařvalo čelní sklo a zadní horní dveře, také potřebuje nový zadní nárazník a tak. Ale to už jsou jen takové podružné věci, hlavní je aby byla nalakovaná. Pak to bude obvyklá skládačka, už jednou jsme si tím prošli.

13.1.2013 20:57

Začala nová generálka

Dneska na Inu konečně došlo a začala nová generální oprava. Auto mezitím hrozně zpustlo a je na něj žalostný pohled (viz nová fotka v galerii). Takže se začalo tím, že se vysklila zadní část karoserie a teď se začne měnit nabouraný levý zadní blatník a shnilý pravý práh. Pak se celé auto opět obrousí na plech a po vyvaření případných potřebných míst se celé dá do plniče a připraví na lak. Mohlo by to být hotové do začátku jara a tentokrát jsme se rozhodli nedělat to sami, ale svěřit specialistovi. Minule nás to vyšlo i s lakem na směšných 12 tisíc, jenže jsme na tom málem nechali ruce. Teď by to mělo stát 12 tisíc až do toho plniče, pak to dáme pod střechu a budem muset ušetřit na lak. Tak doufejme že všechno vyjde.

25.3.2011 13:34

Svody

Ina během mise od doktorů dostala celkem čočku. Krom toho že je nabouraná na zadek tak je taky úplně v prdeli kardan a ruply výfukové parohy - prostě se v půlce přetrhly a výfuk spadnul dolů. No, nic naplat, blíží se další střední renovace.

7.1.2011 13:31

Ina se opět vydala na cesty

Doktoři se rozhodli pokračovat ve svých protestech za vyšší platy a Ina jim v tom má ještě pomoct, proto se včera opět vydala na misi. Dnes o ní psala dokonce BBC (obrázek v galerii).

29.12.2010 20:32

Děkujeme, odcházíme

Teď už se to říct může, známá černo-bílá "pohřební sanitka" lékařské kampaně za lepší platy byla naše Ina, která byla namaskovaná celoplošnými fóliemi. Pro LOK jezdila čtvrt roku, za tu dobu projezdila křížem krážem celou republiku a najela šest tisíc kilometrů. Postihly jí dvě závady - spojkový pedál hned zezačátku a startér zhruba uprostřed. Objevovala se pravidelně ve všech médiích, psaly o ní všechny deníky, jak papírové, tak internetové, točily o ní televize české i zahraniční. Teď se nám z mise vrátila domů. Bohužel poslední den kampaně, vlastně už po jejím skončení, se dva kilometry před závěrečným stanovištěm střetla s taxíkem a utrpěla škodu, kterou pojišťovna vyhodnotila jako totální. Nyní jí tedy čeká oprava a celková střední renovace. Užila si holka svoje a ostudu nám rozhodně neudělala.

5.9.2010 12:48

Přídány 4 fotky

z dnešního natáčení seriálu "Zdivočelá země" v Thomayerově nemocnici v Praze. Auto funguje, jen ještě dodělat brzdy na LZ kole.

2.9.2010 10:54

Brzdy

snad už jdou. Jenže už je po sezóně :(

26.8.2010 09:08

Začala mi usilovat o život

Včera mě shodila z dvoumetrové rampy (z té, jak je na ní vyfocená). Spadnul jsem na záda a snad díky vojenskému výcviku jsem si akorát narazil loket, prhel a odřel lopatku. No ale už snad startuje a řadí. Pořád ještě nebrzdí, zjistili jsme tekoucí zadní prasátko.

24.8.2010 22:39

Benzín, sirky

a PODPÁLIT! Jak mně to auto leze poslední dobou na nervy....

14.8.2010 13:33

zas pár dílků do skládačky

Sehnali jsme nový spojkový váleček a kulisu řazení, která byla roztržená. Teď ještě najít chuť se v tom zase hrabat :-/

15.7.2010 09:52

Fiasko

Samozřejmě těsně před hlavním srazem sezóny se posralo co mohlo. Ina přestala startovat, brzdit, spojkovat a navíc se jí zlomil výfuk. Během dvou dnů práce jsme vyměnili několik startérů, hlavní brzdový válec, odvzdušnili celý hydraulický systém a tak dále, ale nepodařilo se opravit ANI JEDNU ze závad (!!!!). Tak tímto mě opravdu, ale opravdu nasrala, zatlačili jsme jí do kopřiv a nevím, kdy budu mít zase náladu se v ní hrabat.

11.5.2010 21:27

Už se zase projevuje slovenská kvalita

Problémy se startérem přetrvávají a k tomu se přidal karburátor a brzdy - na důležité akci o víkendu vysadily přední brzdy a Ina to tak div nekřápla do houkající sanitky, která se vyřítila zprava. Tak takhle teda opravdu NE! Že radši TAZ nezůstal u výroby žehliček...

17.4.2010 23:19

Další opravy

Včera a dnes probíhala výměna startéru a alternátoru. Normálně je každý takový úkon práce na 10 minut. Ne tak u slovenského porsche. Kvůli alternátoru se musí vypustit a vyndat chladič a kvůli startéru sundat výfukové potrubí. A potom je to systém ježek v kleci, čili natočit nejdelším ostnem proti nejširšímu otvoru, pootočit o třetinu podél nějaké, osy, překlopit, posunout otočit podle jiné osy a tak dále. Celkově práce, včetně rozborky a sborky startéru, na neuvěřitelných 8 hodin. Slováky jsem proklel do osmého kolene ovšem, protože originál česká 1203 je proti tomu pohádka.

8.6.2009 08:40

Rallye Rejvíz 2009

Ina se zúčastnila tradičního závodu sanitek v Jeseníkách. Video ze závěrečného defilé je tady: http://www.youtube.com/watch?v=Nd8R1WhAEXo - naše auto je někde v čase 0:40 nebo tak nějak.

25.5.2009 10:30

Sraz

Tak jsme zasejc byli trochu dělat vostudu, takže kdo potkal o uplynulém víkendu v okolí Prostějova ječící sanitní trosku, ví že jsme se zúčastnili Bierfestu pro Socky na Plumlově. 600 kiláků na D1čce ve 1203ce je ovšem zážitek 8-s

24.4.2009 08:55

Mlhovky, modráky, imatrikulace

Tak Ina je kompletní, dostala zbytek výbavy (modráky a mlhovky) a imatrikulaci (červené kříže a nápisy na dveře).

22.4.2009 15:33

Po reko

Ina je po renovaci a čerstvě i po technické. Dostala nový lak, světla, blinkry, nárazníky, kola, maják a další bižuterii, repasi přední nápravy a tak dále. V plánu je ještě výhledově repase převodovky.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda 1203



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6

Ina mě nikdy nikde nenechala, jezdí pravidelně štreky v řádu stovek kilometrů v kuse a dělá jí to dobře. EDIT: po ujetí asi 6000km se situace začala velice zhoršovat.

praktičnost
9

Praktická je maximálně, úplně strašně moc.

prostornost
9

Vnitřek véééliký.

jízdní vlastnosti
1

Auto s horšími jízdními vlastnostmi snad ani neexistuje a proto jí mám tak rád.

jízdní komfort
1

Ano, ještě existuje něco méně komfortnějšího. Třeba elektrické křeslo...

provozní náklady
5

Krom benzínu samozřejmě potřebuje i dost oleje a taky vody - na polévání AC pumpy.

náhradní díly
10

Na trosku jde v klidu sehnat úplně všecko a za hubičku.

výkon motoru
3

:-)))))

spotřeba
5

No, devět litříků si vezme, to ne že ne.

hlučnost motoru
2

Coooožeee? Co si řikal?

kvalita sedadel
1

Je tam jedno pohodlné sedadlo - křeslo pro doktora. Ostatnímu se asi ani nedá říkat sedadla

brzdy
3

Tak má to posilovač, ale 4 bubny.

zavazadlový prostor
9

Troska no. Ale jsou i větší trosky.


Více o modeluŠkoda 1203
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.