reklama


Recenze

StanS (muž 69 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Jaguar S-Type 3.0L 6V Executive

9,59 Uživatelé

Hodnoceno: 51× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jaguar S-Type, foto 1 Jaguar S-Type, foto 2 Jaguar S-Type, foto 3 Jaguar S-Type, foto 4 Jaguar S-Type, foto 5 Jaguar S-Type, foto 6 Jaguar S-Type, foto 7 Jaguar S-Type, foto 8
Jaguar S-Type, foto 9 Jaguar S-Type, foto 10 Jaguar S-Type, foto 11 Jaguar S-Type, foto 12 Jaguar S-Type, foto 13 Jaguar S-Type, foto 14 Jaguar S-Type, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Estajp Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 179 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 227 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Estajp se narodil v Castle Bromwich 4.9.2001. Koupeno (mnou) ojeté v malém autobazaru, kde majitel musí být poctivý. První majitel o auto náramně pečoval, první tři roky (úplná záruka) servisoval vůz v Jaguar Strassbourg, kde ho zakoupil, později u malého servisu, který vlastní; mám spoustu fakturek za servis a historie Estajpa je čistá. Z max. výbavy chybí akorát el.ohřev čelního skla a vyhřívání sedadel.
Lak se jmenuje Platinum, vnitřní potah je kůže Almond (sportovní sedadla), plasty jsou warm charcoal, koberce taky černé. Výdřeva, jak tomu říkají na AAAautu, je nádherná - javor birds eye. Volant kombinace kůže charcoal/dřevo nádherně padne do rukou; žádné nablblé zplošťování na spodku. Popelníček na střední konsole je politicky korektní - maličký a tak na jednoho vajglíka. Oceňuji paměť volantu, sedadel a vnějších zpětných zrcátek (sklopná) pro dva řidiče. Kola 7,5x16" s disky Dynamic.
jinak http://www.jaguar-club.net/car_detail.php?id=122

Silné stránky

Tichoučký motor, který se radostně vytočí na 6000 RPM - pak ovšem pěkné ryčí. Startuje na ťukec klíčkem. Přesné a jemné řízení, hydraulický posilovač. Je radost ho vodit po silnici, jako zadokolka žádné rušivé šimmy v řízení. Reaguje na přidání plynu asi za 600 milisekund (což je dost, oproti xjr) a pak ochotně podřadí okamžitě třeba o tři kvalty. Převodovka 5R55N velmi jemně přeřazuje; dá se řídit i klasickou J-gate, když zvolíte nucené 4-3-2. Při jemném plynu se chová jako plynulá převodovka - pro právě zařazený stupeň, ostatní zvládne měnič momentu; samozřejmě, v rozsahu otáček 1400 - 2500, což odpovídá na pětku asi 70 - 110 kmhod. Motor je komposičně Ford Duratec 3 L, používaný i v Mazdě, v Mondeu ST220 a v jaguaru X-type; o Fordu Lincoln nemluvě. Jaguar si ho pochopitelně upravuje k obrazu svému, např. VVT. Nevím jak se chová s manuálem, ale v automatu je orgasticky točivý - na pětku při šedesátce to má 1150 ot/min, šlápnete na plyn, podřadí to až o tři kvalty a jede do 6900.

Slabé stránky

Oproti xjr99 je mírně tvrdší odpružení - z nejvyšší výbavy mi chybí adaptivní suspensor CATS. Přesto je to velmi pohodové, dobře filtruje nerovnosti; holt, je to sedan, xjr limuzína.
Po první cestě z Prahy do Brna po Drncajdě 1 začal příšerně vrzat panel za čelním sklem, jakoby po celé šířce; musím to urychleně odhalit a zničit. * Vrzání zmizelo, jak si na mně Estajp zvyká.
Nezvyká - vrzání způsobovalo čelní sklo, které se odlepilo už úplně. Za opětovné nalepení chtěl autorizovaný servis jaguarů deset tisíc. Lepili autosklenáři ze šestnáct stovek, ještě zdarma vyluxovali koberečky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Z historie je patrné, že první majitel byl velmi seriozní a servis dělal svoji práci velmi odpovědně. Spodek je perfektní, trochu rzi je na výfuku od motoru, další výfukový trakt vypadá jako nerez a bude to zřejmě nerez, jako u xjr.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Se slušným a poctivým člověkem je vždycky radost jednat.

Aktuální info

18.5.2008 Renocar na AMD Brno 400 m s pevným startem za 16,375 sec. http://www.renocar.com/download.php?FNAME=1211288289.upl&ANAME=vysledky_do_3000.pdf
Odpovídá to výsledkům dostupným na US netu.

 
reklama

Novinky v recenzi

2.2.2009 10:14

Kola/disky

Protože jsem se rozhodl doplnit výbavu o kompletní kola na léto, nejprve jsem zvažoval 17"; základ S-type je 16" a to v ráfku 7x16, nebo (což mám já na zimu) 7,5x16 s pneu 225x55/16. Z UK ebay se mi nepodařilo docela zajímavou 7,5x17 sadu včetně jetých pneu za 550 liber realizovat. V Česku jsem mezitím našel nabídku na stejnou sadu ráfků, údajně ve výborném stavu za Kč 12000, ale ukázala se dosti pomlácená.
Takže jsem nakonec dopadl takto: Letní ráfky budou (stejné jako zimní) Dynamic a pořídil jsem je (všechny čtyři) z UK ebaye za Kč 3084,- skoro nové jen ze stání v salonu!!! Včetně šroubů a krytek s hlavou jag. No dobře, doprava mě přišla na další Kč 2600. Teď jenom pneu - bude to v Pirelli P7.


Další vozy značky Jaguar


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Podle záznamů super.

praktičnost
10

Co mu tak vytknout ...

prostornost
10

Je prý menší, než vypadá zvenku; však jsem své paní říkal, že kupujeme menší auto.

jízdní vlastnosti
10

Ve včerejším Carautu je srovnání Jaguara XF (nástupce Estajpa) a BMW 550. XF jezdí o trochu líp - ale Estajp se řídí stejně něžně.

jízdní komfort
10

Oproti xjr, kde jste jako v pelíšku, tady sedíte v autu vyšší střední třídy. Oproti jiným vozům bodů devětcelých devět.

provozní náklady
10

Nebojím se.

náhradní díly
10

Dostupnost a cena OuKej. Musíte umět nakupovat.

výkon motoru
10

Oproti xjr, kde jste jako v pelíšku, který se promění v ječící příšeru, tady jenom "dostatečný" - tak to nějak píše Rolls Royce, ne?

spotřeba
10

Co jsem chtěl, mám, a to za dobré peníze - deset až dvanáct litrů odpovídá úrovni vozu a než projezdím tu úsporu oproti kupu Octavie v tédéíčku, kdoví jestli ještě bude povoleno zelenými teroristy jezdit v autech.

hlučnost motoru
10

Hlučnost ... to je motor, co tam vpředu vrní?

kvalita sedadel
10

Kůže, sportovní provedení, přední nastavitelné elektricky. Paměť posice sedadel, volantu a zrcátek pro dva řidiče. Při nástupu je sedadlo řidiče v zadní poloze a po zasunutí klíčku do zapalování se samočinně posune na poslední paměťovou posici.

brzdy
10

Vpředu i vzadu chlazené, velmi jemné.

zavazadlový prostor
10

Dostatečně dlouhý a široký, snad hloubka je menší - mám tam plnohodnotnou rezervu v hlíně.


Více o modeluJaguar S-Type
Jaguar S-type R 4.2 Supercharged - superkočka Jaguar S-type R 4.2 Supercharged - superkočka

Jakýkoli dotyk s pedálem plynu znamená výbuch výkonu…

Jaguar S-type Jaguar S-type

Nová sportovní limuzína z produkce Jaguaru byla poprvé…

 

reklama





Blesk.cz

Za zřícením haly v České Třebové je nejspíš chybné uchycení vazníků, míní znalci

Za zřícením haly v České Třebové je nejspíš chybné…

Střecha sportovní haly v České Třebové se zřítila zřejmě kvůli vadě v uchycení dřevěných vazníků. Policejní…

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už tam sedí 16 měsíců a pořád nechce sdělit heslo

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už…

Před pěti lety jsme na Živě.cz psali o jisté Ramoně Fricosuové, která odmítla sdělit soudu heslo ke svým pevným…

 

iSport.cz

ONLINE: Sparta vede nad Olomoucí 2:1, Zlín slaví důležité vítězství

ONLINE: Sparta vede nad Olomoucí 2:1, Zlín slaví…

ONLINE | Důležitou výhru v boji o nejlepší desítku si v dohrávce 42. kola připsali hokejisté Zlína, kteří se po…

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na Maracaná je oraniště

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na…

Že jim není hanba! Brazílii trápí chudoba, ale na zbytečné vyhazování se prostředky vždycky najdou. Vláda na…

 

Reflex.cz

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

 
 
reklama