reklama


Recenze

StanS (muž 68 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Jaguar XJR X 308 SC

9,78 Uživatelé

Hodnoceno: 55× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jaguar XJR, foto 1 Jaguar XJR, foto 3 Jaguar XJR, foto 4 Jaguar XJR, foto 5 Jaguar XJR, foto 6 Jaguar XJR, foto 7 Jaguar XJR, foto 8 Jaguar XJR, foto 9
Jaguar XJR, foto 10 Jaguar XJR, foto 12 Jaguar XJR, foto 13 Jaguar XJR, foto 14 Jaguar XJR, foto 15 Jaguar XJR, foto 16 Jaguar XJR, foto 17 Jaguar XJR, foto 18 Jaguar XJR, foto 19 Jaguar XJR, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Jagoš Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:227000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3996 výkon [kW]: 276 kroutící moment [Nm]: 525 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13

Popis vozu

Sport saloon tomu říkají Britové. Pohon zadní nápravy, čtyřlitrový motor s kompresorem, automatická převodovka. Výkon 370 BHP a točivý moment 525 Nm. Zrychlení na 100 za 5,6 sekundy, sprint na čtyři sta metrů 12,274 sekundy - to jedete asi stošedesátkou; 5024x1800x1338 mm bez zrcátek.
XJR je nejsilnější modifikací největšího Jaguaru XJ, můj vůz je typu XJV8 308. Tento typ byl vyráběn v letech 1998 - 2003, jako nástupce typu XJ6 300 (z let 1994 - 1997). Typ 308 má jako první jaguar osmiválcový motor do V. S uvedením typu 308 také skončily dodávky manuálních převodovek (na přání) a řada byla dodávána pouze s automaty - do roku 1997 (typ 300) 4 kvalt ZF, pro xjr GM, od roku 1998 5 rychlostní převodovky ZF, pro XJR skříně Mercedes. Poháněná je zadní náprava. XJR je přeplňovaný kompresorem. Veškerá možná výbava a pohodlí. Jako v pelíšku. Zkrátka sport saloon.

Silné stránky

Silný motor s obrovskou rezervou výkonu, který se většinou líně a tiše převaluje mezi 1200 až 2000 otáčkami (80 km v hodině je na 1600 ot. a dvě sta km na 4000)a ochotně - s malou prodlevou převodovky - se vytočí s vášnivým zavytím kompresoru. Automat Mercedes řadí velmi jemně a ve sportovním módu ochotně podřazuje.
Do chvíle, než jsem poprvé zařadil "D" (drive, vpřed), byl jsem nepřítelem automatů. Dnes to vidím úplně obráceně a doporučuji automat - jak pro město, tak pro "sport".
Velmi pohodlný, překvapivě přesný a obratný vůz - na okresky jako dělaný. Můžete s ním jezdit i bokem, pokud chcete a vypnete stabilizační systém.

Slabé stránky

Podle mého názoru nemá slabých stránek. No, možná by mohl mít celokožený interiér - hodně je tam toho prý z vinylu, česky z koženky. Můj vůz má na zvláštní přání prvního majitele standardní sedadla (tedy ne sportovní, jaká v xjr byla sériově), která se mi zdají pohodlnější.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Koupil jsem ho ojetý 11. ledna 2006, starý sedm let (při 203 tisících km) se servisní knížkou a s podrobnou dokumentací (mám výpis z počitače servisu, který se o vůz staral celou dobu) a musel jsem pořídit zimní pneu - byl tehdy na letních. V březnu odešel termostat a blokovala LP brzda. S tím autorizovaným servisem mám zkušenosti různé a nebudu jim tady dělat zadarmo reklamu - jenom snad že oni asi mají pocit, že si ta auta kupujeme kvůli nim. V červenci umřela převodovka. Kompletní rekonstrukci provedla na automaty specializovaná firma KAPS, kterou mohu vřele doporučit. Od té doby je vše oukej.

Minulý týden (5.-13.10.2007) jsem dělal servis při 224 tisících km - motorový olej + filtr, kontrolu náplní a nastavení. Navíc revizi brzd s výměnou kotoučů, kterou jsem popsal na svém blogu http://jagxjr.blog.auto.cz/. Olej i po šestnácti tisících na testu přístrojem v servisu (totéž prý nabízejí na pumpách Shell) byl "jako nový". Oleje je tam necelých 7 litrů a spotřeba (doplňoval jsem postupně) byla asi 1,5 litru za 16 tisíc km.
Dnes jsem absolvoval emise a STK. Stav - 9 roků, 227 tisíc km, emise na minimálních obecně dosažitelných úrovních, brzdy špička, geometrie taky, technický stav super. Technici byli téměř v šoku. Zkrátka "nespolehlivý Jaguar".

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jagoška jsem koupil prakticky po hmatu - večer za tmy u benzinky jsem se podíval okolo, dovnitř a pod kapotu a pak po krátké projížďce jsme si plácli s majitelem; moc jsem se od něho nedozvěděl; jenom že ho má dva měsíce a dovezl ho z Německa.
Okolo jaguárů jsem před tím chodil asi čtvrt roku a něco se už taky dozvěděl a navíc - tenhle jagošek musí být můj osud: koupil jsem ho 11. ledna a po čase jsem se dozvěděl, že se narodil taky jedenáctého ledna, ale před devíti šťastnými roky.

http://www.jaguar-club.net/car_detail.php?id=1&session_id=guest

Dnes, 11.1.2009, má jagošek desáté narozeniny, na tacho 235 tisíc. Taky já ho mám přesně na den tři roky. Včera jsem mu - a sobě - dopřál cestu do Prahy, dnes jezdíme v Brně. I v mrazu a sněhu se mu velmi líbí jezdit.
(Nakonec jsem s ním jezdil denodenně až do soboty 24. ledna, v mrazu, sněhu, břečce ... sedm set km ... moc se nám to líbilo). Poslední nádrž na průměru 17,5/100 - to víte, pro chleba do sámošky a za roh k holiči ...

 
reklama

Novinky v recenzi

2.7.2009 13:09

Vonka racing Vzhůru Farinovou zatáčkou 26.6.2009

Letos se závod konal v náhradní variantě, s důrazem "pro veřejnost"; zúčasnil jsem se sprintu na 500m. Výsledky viz tlačítko VÝSLEDKY na http://www.vonka.cz/indexcz.php?category=vfz
Pro zklamané - ta Cayenne byla turbo, 500 koní 4,8L, 0-100 za 4,9 s. Dvě setiny navíc u mého jagoša jsou snad snesitelné. Odstup supersportu F430 byl snad jenom kolem sedmdesáti metrů.

23.4.2009 13:08

Koroze předních podběhů likvidována !

Podrobnosti viz
http://www.jaguar-club.net/msgboard_posts.php?topic_id=7532

24.2.2009 08:37

Supercharger

Na hlavním fotu vidíte kompresor Eaton 112. Při plném výkonu sežere až 60 koní a vrátí zpátky 170. Jedná se o axiálně/radiální modifikované Rootsovo dmychadlo. Přetlak asi do 1 atm., vstup zezadu (tam nevidíte) a výstup nahoru, do mezichladiče. Ten je na bázi "vzduch do vody", okruh má vlastní čerpadlo a využívá chladicí vodu motoru.


Přidat názorDiskuse: Jaguar XJR X 308 SC

Další vozy značky Jaguar


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Drobné věci. Co ale taky chcete po osmi letech, že?

praktičnost
10

Robustní a pohodlný vůz. Zavazadelník je široký a dostatečně hluboký s praktickým velkým otvorem - pod dnem kufru je dojezdové tenké rezervní kolo, což zvětšuje hloubku kufru. Je to vůz pro posádku. V zimě topí velmi okamžitě, klima taky hned.

prostornost
10

Prostorný a pohodlný - vyšší postavy vzadu si stěžují na nízký strop. Na nohy je tam místa dost. První vůz, kde mohu řídit s rukama nakrátko, nohy přesně.

jízdní vlastnosti
10

Výtečné. Pětimetrový vůz je velmi obratný a manévrovatelný, odezva řízení je přesná, proměnlivá funkce posilovače je optimální, TC/ASC je nastavena tak, že reaguje jemně v souladu s pocity řidiče.

jízdní komfort
10

Výtečný. XJR je vybaven podvozkem CATS s elektronicky regulovatelnými tlumiči, které ztuhnou v případě větších dynamických sil na základě pokynů od bočního a svislých (přední a zadní) dynamometrů. Detail - do 8 km/hod jsou tlumiče taky ztuhlé.

provozní náklady
10

Odpovídají velkým vozům třídy BMW 5/7, MB E/S. Spotřeba je mezi 10,5 (pohodová jízda krajinou) až 16 (město) litry na sto. Po dálnici předpisově (no, občas to na stoosmde rozjedu při předjíždění) tak 12 a půl.

náhradní díly
10

Náhradní díly nejsou problémem. U Jaguarů je značná dědičnost ND. Pár brzdových kotoučů na předek z Britska 3400 - speciální pro xjr, v českém servisu šestnáct; destičky na předek obyč. 1200, keramika 2400, v servisu asi pět tisíc.

výkon motoru
10

Skoro jak to říká Rolls Royce o svých autech - dostačující.

spotřeba
10

Odpovídající. Majitelé city offroads závidějí.

hlučnost motoru
10

Tichý. Utlumení zvuku je až moc velké - nadšenci to Jaguar vytýkají. Když ale zabere SC ...

kvalita sedadel
10

Výborná, pohodlná, přední jsou všelijak seřiditelná elektricky; zadní bohužel ne. Na sedácích kůže, jinde vinyl. Boční vedení dobré, jako v křesílku na míru.

brzdy
10

Velmi dobré. Samozřejmě s ABS a TC/ASC systémem. Jednopístkové třmeny spolu s ventilovanými kotouči (vpředu 325, vzadu 305 mm) plně vyhovují a jsou dostatečně účinné, mají měkký a plynulý záběr.

zavazadlový prostor
10

Dostačující. Výborný přístup - kufr je široký a dlouhý, hloubka dobrá.


Více o modeluJaguar XJR
Jaguar S-type R 4.2 Supercharged - superkočka Jaguar S-type R 4.2 Supercharged - superkočka

Jakýkoli dotyk s pedálem plynu znamená výbuch výkonu…

Jaguar S-type Jaguar S-type

Nová sportovní limuzína z produkce Jaguaru byla poprvé…

 

reklama





Blesk.cz

Šok na pódiu: Tereza Černochová začala krvácet během vystoupení

Šok na pódiu: Tereza Černochová začala krvácet během…

Stála na pódiu, zpívala do mikrofonu a najednou krev! Tereza Černochová (33) byla v šoku, když se jí během…

Ježíšku, panáčku, to je ale masakr! Recenze vánoční zombie akce Dead Rising 4

Ježíšku, panáčku, to je ale masakr! Recenze vánoční…

Vánoce jsou časem klidu a pohody. Ne však v coloradském městečku Willamette, ve kterém propukla další zombie…

 

iSport.cz

Kloppa dostalo Csaplárovo pravidlo. Vést 2:0 je nebezpečné, slyšel i Lineker

Kloppa dostalo Csaplárovo pravidlo. Vést 2:0 je…

Tahle stará česká „pravda“ v drtivé většině případů neplatí, ale když už, každý si jí všimne. Teď i Jürgen Klopp…

Holoubek: Návrat k dorostu? Spíš to vidím na ligu. Rád by dál vedl Spartu

Holoubek: Návrat k dorostu? Spíš to vidím na ligu.…

Je mu teprve šestatřicet, ale za dva měsíce toho stihl strašně moc. Změnil hru Sparty, uřídil tým s početnou…

 

Reflex.cz

Apple natočil vánoční reklamu v Česku. Z možných měst si nakonec vybral Žatec

Apple natočil vánoční reklamu v Česku. Z možných…

Apple před dvěma týdny vypustil do světa svoji vánoční reklamu pro posílení značky Frankie’s Holiday. Spot přímo…

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná americká ambasáda

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná…

Těžko uvěřitelný příběh o falešné ambasádě, která leta bez povšimnutí čehokoliv nekalého působila v africké…

 
 
reklama