Recenze

Sedvo (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mazda 6 2,0 MZR-CD

9,45 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 6, foto 1 Mazda 6, foto 2 Mazda 6, foto 3 Mazda 6, foto 4 Mazda 6, foto 5 Mazda 6, foto 6 Mazda 6, foto 7 Mazda 6, foto 8
Mazda 6, foto 9 Mazda 6, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 6 Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:254000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 330 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,1 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,6

Popis vozu

V dnešní době je těžké vybrat si ve střední třídě auto. Každé má něco do sebe. Ford Mondeo, VW Passat či Honda Accord, velice pěkná auta, která dokáží splnit většinu požadavků, ale předchozí vozidlo byla Mazda 6 z roku 2003 v naftě. Byla s ním naprostá spokojenost, ale už mělo 5 let a chtělo to nějakou změnu, né že by bylo nějak zničené či mohlo jít do šrotu, to vůbec. Ale nový model vypadal a vypadá velice pěkně, tak jsem si řekl, že jej vyzkouším. Koupit Mazdu 6,kdy v ČR se prodávala teprve 3 měsíc byl docela problém. Ještě že západní sousedi už měli nějaké skladem. Zabrouzdal jsem na internetu a hned jsem jednu slušnou našel, v podstatě skladové auto, které bylo čerstvě přihlášené, že bude jako předváděčka - přijel jsem, viděl jsem a koupil jsem. Trochu mrčeli, že ji čerstvě polepili, ale co už.

Co se týká koupě, tak to byla pohoda. Nechtěl jsem riskovat, tak jsem si auto nechal dovést na odtahovce. Přihlášení v ČR bylo rychlé a jednoduché.

Teď něco trochu k autu. Auto jako takové má libívý design, ale každému se líbi něco jiného, pro mě to auto vypadá pěkně.
Jelikož jsem měl i předchozí model, tak jsem byl zvědavý na jízdní vlastnosti a je pravda, že mazda hodně zapracovala, jednak to udělali 18" kola, ale podvozek je postaven zase ještě dál. Zatáčky a dálniční nadjezdy zvládá cca o 20 km/h rychleji. Odhlučnění je velice dobré, oproti staršímu modelu je to o hodně dál.

Interiér je do sportovna, pěkné podsvícení (Black Out), výborné sedačky (polokůže), příjemně se v nich sedí a pokud člověk jede delší trasu, tak vůbec nebolí záda a člověk vystoupí nedolámaný.

Co se týká výbavy - bi-xenony, osvětlení do zatáček, 18" litá kola, duální automatická klima, BOSE SOUND SYSTEM, parkovací senzory.

Auto zatím jezdí bez potíží.



Silné stránky

Už předchozí model bylo velice slušné auto. Velice dobré jízdní vlastnosti, ve své třídě jedny z nejlepší. I tento model je velice dobře zpracovaný, bez větších nedokonalostí. Líbí se mi hodně ten jednoduchý interiér, nění nijak divoký - ikdyž podsvícení budíků je možná až moc silné,ale když se sníží, tak je to dobré.

Jízdní vlastnosti nemá smysl popisovat, osobně to auto je komfortní, ale podvozek snese hodně. Není to BMW, to bych si ani nedovolil přirovnat, ale asi jedna z nejlepší předokolek v současnosti na trhu.

Co si myslím, že Mazda zvládla je - řazení a řízení. Fakt mě baví to auto řídit.

Nástup motoru je lineární, žádný turbo efekt a tahá slušně. Ikdyž v dnešní době dieselových motorů u konkurence je tento motor takový - neurazí ani nenadchne. Ale jet se s ním dá hodně rychle - tachometrových 225 km/h a podle GPS 213 km/h a motor točil ,,jenom" 3800 rpm. Takže asi by zvládla jet ještě rychleji.

Co mě velice překvapilo, tak je spotřeba v současnosti se podle tankování drží na 5,4 l/100 km

Slabé stránky

Toto auto moc slabých stránek nemá. Ale když už, tak mohli použít hydraulické vzpěry v motorovém prostoru.

Rádoby chromové kliky otvírání dveří, taky mohli udělat z lepšího materiálu než z plastu.

Plast použitý kolem ovládání klimatizace mohl mít nějaký kvalitnější povrch než tak jak je použit jednoduchý tmavý plast.

A jedna výtka motoru - používá rozvodový řemen, takže při 120000 km je potřeba jeho výměna. Ale záruka je záruka.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna spínače na ovládání zrcátek.

Výměna pravého zrcátka - bažant se snažil vzlétnout a já jel kolem a tak ho rozbil. Oprava stála 5500,- Kč.

Druhá servisní prohlídka za mnou. Auto šlape bez problémů. A doufám, že ještě dlouho bude.

Třetí servisní prohlídka. Vše v pohodě. Spotřeba se ustálila na cca 5,7 l/100 km, podíl 30% město, 20% dálnice a 50% okrsky.

6.-tá servisní prohlídka - rozvody. Vše OK auto funguje bez problémů

184000 km - ve 180000 km vyměněno pravé přední ložisko a stále jenom samé pravidelné prohlídky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto servisuji v Autopard Břeclav a naprostá spokojenost. V současnosti poslední 3 prohlídky v Autopalace Brno. Při 200000 km výměněn olej v motoru a v převodoce. Auto stále bezproblémové. Ve 240000km udělány podruhé rozvody. Stále jezdí bez problémů.

 

Novinky v recenzi

12.3.2014 20:22

Spotřeba a spolehlivost

Vozidlo mám již 6-tým rokem a zatím vše funguje bez problémů. DPF - tato kontrolka mi ani jednou nesvítila, regenerace je většinou po cca 200 až 230 km. Auto můžu s klidným svědomím doporučit potencionálním kupcům ani větší porce kilometrů není problém.

29.9.2009 14:48

Cesta - Německo

Po cca 2000 km, byla zjištěna průměrná spotřeba podle tankování 6,5l/100km, při průměrné rychlosti 145 km/h. Což bylo pro mě příjemné zjištění. Auto bylo obsazeno čtyřmi osobami a plný kufr.

31.10.2008 00:00

Přezuto na Dunlop SP WinterSport 3D 205/60 16 a neoriginal alu kola.

10.10.2008 00:00

aktualizace kilometrů - najeto už přes 16000 km a za chvíli půjde na 1. prohlídku.


Přidat názorDiskuse: Mazda 6 2,0 MZR-CD

Další vozy Mazda 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

myslím si, že za to můžou spíše české cesty.

provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluMazda 6 GH (2008-2013)
Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T – Kráska v nesnázích Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T – Kráska v nesnázích

Modernizovaná Mazda 6 láká zákazníky zajímavou finanční…

Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její  G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob? Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob?

Šestka od Mazdy dostala v rámci nového modelového roku…

 






Blesk.cz

Další podivín v Prostřeno: Marian se samopaly řve kvůli rohlíku

Další podivín v Prostřeno: Marian se samopaly řve…

Tento týden jsme se seznámili s dalšími účastníky soutěže Prostřeno a soutěžící Marian na sebe poukázal hned na…

Z

Z "otesánka" modelem! Syn slavného zpěváka vytasil…

Z ošklivého káčátka mužem, který se pokusí získat titul krásy! Syn zpěváka Standy Hložka (62) Matyáš (23) byl v…

 

iSport.cz

Slzy místo oslav. Střelec Realu zpátky do Itálie? AC nabízí 1,5 miliardy

Slzy místo oslav. Střelec Realu zpátky do Itálie? AC…

Na konci zápasu jej strhla vlna euforie a slavil společně s ostatními. Když se však fotbalisté Realu vrátili…

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli. Připomíná mu Šilhavého

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli.…

Možná nikdo z Čechů nezná nového kouče Sparty Andreu Stramaccioniho lépe než Marek Kysela. Jednu sezonu ho zažil…

 

Reflex.cz

Alena Doláková z Hollywoodu: Vyřízená česká holka v Los Angeles!

Alena Doláková z Hollywoodu: Vyřízená česká holka v…

Mladá česká herečka Alena Doláková stále žije a pracuje v Hollywoodu a stále o tom každé úterý píše na…

G.I. Joe v Evropě: Jak změnilo 100 tisíc Američanů během druhé světové války Británii?

G.I. Joe v Evropě: Jak změnilo 100 tisíc Američanů…

Zvláštní vztah Británie a Spojených států, jemuž několik staletí dominovalo jako těžká mocenská váha Britské…