reklama


Recenze

SPooKY (muž 39 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Mégane 1,6 81 kW Dynamique

9,87 Uživatelé

Hodnoceno: 49× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 24 Renault Mégane, foto 25 Renault Mégane, foto 26 Renault Mégane, foto 27 Renault Mégane, foto 28 Renault Mégane, foto 29 Renault Mégane, foto 30 Renault Mégane, foto 31 Renault Mégane, foto 32 Renault Mégane, foto 33 Renault Mégane, foto 34 Renault Mégane, foto 35 Renault Mégane, foto 36 Renault Mégane, foto 37 Renault Mégane, foto 38 Renault Mégane, foto 39 Renault Mégane, foto 40 Renault Mégane, foto 41 Renault Mégane, foto 42 Renault Mégane, foto 43 Renault Mégane, foto 44 Renault Mégane, foto 45 Renault Mégane, foto 46 Renault Mégane, foto 47 Renault Mégane, foto 48 Renault Mégane, foto 49 Renault Mégane, foto 50 Renault Mégane, foto 51 Renault Mégane, foto 52 Renault Mégane, foto 53 Renault Mégane, foto 54 Renault Mégane, foto 55 Renault Mégane, foto 56 Renault Mégane, foto 57 Renault Mégane, foto 58 Renault Mégane, foto 60 Renault Mégane, foto 61 Renault Mégane, foto 62 Renault Mégane, foto 63
 

Technické info

Přezdívka auta Mazlik Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:49000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,5 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 372 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,9

Popis vozu

aktualizace: S Mazlikem jsem se dostal přes 40.000 km a tak je ideální čas po roce auto zhodnotit jako celek. Motor je zajetý, po dvou letech už člověk auto vnímá bez emocí a neřeší ani parametry, které byly tak podstatné na začátku. I z tohoto důvodu nebudu recenzi celou přepisovat a upravovat a proto Vy kdo jste ji už dříve četli, rovnou přejděte na konec, k doplňujícím informacím.


Předestírám, že nemám ambice sbírat body, jen jsem měl potřebu se podělit o své pocity a třebas i pomoci ostatním při výběru auta, tak jako tento web pomohl mně. Zatím se mi ani nepodařilo udělat pořádné fotky za sluníčka, takže taky bez ambicí (za 14 dní půjdu na firemní polep a to už to pak asi s focením exteriéru neklapne.

Navíc auto se kupovalo jako služební, ale vztah k němu mám „osobní“, navíc jsem měl úžasné privilegium koupi realizovat s tím, že jsem měl 300 tis. + DPH a je jedno, co si sám vyberu. Poměr cena, výkon, výbava vyhrála Hyundai i30, nicméně potřebovali jsme i malou dodávku a tak jsem se musel poohlédnout po výrobci, který má v nabídce jak hatchback, tak přepravovač europalety (takže ve výsledku Kangoo).

Ford s odpovídající výbavou je cenově někde jinde (každopádně Focus poslední generace je nejlepší auto, co jsem kdy zatím služebně řídil), stejně tak drahý je VolksWagen a navíc Golf je diagnóza (omlouvám se všem slušným a nezakomplexovaným řidičům Golfu, šestka se mi líbí opravdu moc, problém je za volantem) a ostatní francouzi mně neoslovili (Peugeot, Citroen).
Celkem jsem absolvoval testovací jízdu v Kie Ceed, Hyundai i30 a Megane a volba byla jasná. Ceed byl celý takový gumový, i30 byl fajn, ale předváděčka byla v základní verzi, kombík, jedna čtyřka a posun oproti Ceedu velký, ale nebyl tam ten wow efekt. Ten přišel až v Meganu, výbava předváděčky Expression, 1,6ka s pětikvaltem a opravdu, jak motor, tak interiér ten WOW efekt zanechal a bylo rozhodnuto.

Megane je nádherný, hezčí zadek neznám, teda znám, ale je a byla to vždycky bohužel jenom kamarádka. Takže pocitově nebyl problém se pro auto nadchnout. Samozřejmě byly obavy z francouzské kvality, poruchovosti elektroniky atd......, ale je si toho vědom asi i Renault a tak už současná generace Meganu není oficiálně III., ale Nový a je fakt, že vedle druhé generace je to už na pohled auto o kus cesty dál. Kvůli cenovému limitu jsem nemohl jít do vytoužené 1,4 TCE (nakonec se koupil jako třetí auto do firmy druhý Mégane s tímto motorem a krouťák a celkový výkon je opravdu už někde jinde :)) a tak padla volba na osvědčenou jedna šestku s šestikvaltem 1,6 81 kW, díky cenové politice Renaultu a tomu, že se braly dvě auta najednou s příslibem třetího, tak se dalo s cenou čarovat a výbava byla nakonec Dynamique, příplatkové zatmavení zadních skel, sklopná zrcátka, zástěrky a zadní parkovací senzor, což je skoro podmínka kvůli opravdu špatnému výhledu z vozu.

Co se týká exteriéru, tak je mi tahle hranatě buclatá korpulentní karoserie moc blízká a jak jsem psal, v současnosti neznám hezčí zadek na autě, i když cenou za to je fakt špatný výhled a taky odhad, kdeže ten rožek auta vlastně na tom parkovišti zrovna je. Boční profil je hezky dynamický, blatníky RSoidní, akorát svažující zádi by opticky pomohlo přítlačné křídlo (vysokým postavám sedícím na zadním sedadle ale určitě nepomůže nic). Barva byla zvolena bezpříplatková červená a upřímně, je hezčí, než příplatková červená metla. Meganu nejvíce sluší tmavošedožluté typy metalíz, ty auto posouvají na pohled o třídu výše. Červená základová vypadá po naleštění úžasně a špína je na ní taky vidět nejméně (oproti bílé nebo modré). V současnosti mám obuté zimní Goodeary na 15´´ litých a opravdu s tou velikostí není estetický problém.

Interiér je naprosto suprózní, kombinace černé a stříbrných prvků výbavy Dynamique je bezva. Materiály jsou měkké, všechno sedí a lícuje. Sedadla jsou příjemně tuhá, boční vedení vzhledem ke způsobu mého řízení dostačující. Místo vzadu neřeším, jezdíme maximálně ve dvou. Analogovo-digitální ukazatel mi nevadí, je to trošku takové zvláštní, ale alespoň nehrozí překročení rychlosti o více než 5 km, protože měří opravdu přesně (ve 130 je odchylka od navigace cca 3km/h) a hned vidíte kolik jedete, volant je dobře tvarovaný, i když uvítal bych věnec, co je u clia RS (on vlastně můj malý sen se jmenuje Clio Gordini RS), řadící páka má dobrý tvar a dobře se drží. Ovladače pod volantem jsou taky OK, i když mi chybí trojblik.

Pomalu se dostávám k vlastnímu ovládání vozu a řízení…posaz a s ním související nastavení sedačky a volantu je OK. Výhled dopředu je dobrý, horší je to šikmo dozadu, tady zavazí B sloupek a výhled přímo dozadu nemá smysl zkoušet, couvám na zrcátka a na ultrazvuk. Co ale nepochopím, proč je loketní opěrka tak nízko a vzadu a proč nikde nejsou další odkladné plochy pro lahve, hlavně spolujezdce!? Výhled dopředu je OK, pokud máte čisté okno. Stěrače stírají jednak malou plochu a druhak stěrač řidiče má slabý přítlak v horní části a šmouhuje. Jde to částečně eliminovat, když si pohrajete se směrováním trysek, ale řešením to není. Možná zkusím koupit přítlaky. Stejně tak, než doteče voda do zadního ostřiku a trošku ušplíchne, tak už stěrač dvakrát drtí prach. Ovladače klimy a rádia nejsou kulaté, což mi ze začátku vadilo, ale pak jsem zjistil, že to je vlastně přednost. Rádio jde ovládat pod volantem, za jízdy opravdu nemá smysl něco zkoušet nastavit přímo na středovém panelu a klima je takto lepší, protože po paměti ťuknu dvakrát nahoru a nemusím kontrolovat a vím, že to šlo o jeden stupeň nahoru.

Jízdní vlastnosti jsou skvělé, i když Focus je lepší. Často skloňovaná zadní náprava se projevuje jen při přejíždění příčných nerovností a v reálu se mi ji na asfaltu ještě naštěstí nepodařilo utrhnout. Nastavení podvozku je tužší, ale zároveň komfortní, než třeba betonová Fabia. Přirovnal bych to asi k nastavení vidlice na kole něco mezi zajícem a želvou.
S čím mám opravdu velký problém, je elektronika, na můj vkus do řízení moc kecá. Začíná to posilovačem a končí ASR. Řízení je opravdu moc přeposilované, naprosto nemáte pocitovou kontrolu, co se vám děje pod předními koly (odezva nejde nastavit jako u Fordu -sport/comfort), "skokově" dojde k většímu zatuhnutí kolem 45 km/h a pak už je řízení tužší a jakoby více pod kontrolou, nicméně nevadí to pro řízení, je komfortní, ale nějaké svižnější projíždění zatáček a řízení kontrolovaného smyku je asi pro jiná auta a konečně i jiné řidiče než jsem já. ABS funguje na výbornou, při jakémkoliv náznaku námrazy klepe do pedálu a zastavuje na pětníku, ESP funguje také na výbornou, testoval jsem na uježděném sněhu na silnici, kde se jezdí Valaška a zřejmě zásluhou zadní nápravy bliká kontrolka častěji, než jsem byl u Focusu zvyklý, ale alespoň to člověka nutí nejít do extrému a řídí opatrněji a když ne, tak vás prostě ESP do smyku nepustí. Je opravdu až děsivé, v jaké rychlosti vás Megane do zatáčky pustí a vyveze! ASR … a tady mám opravdu VELKÝ problém. Auto má problém s rozjezdem do kopečka na neuježděném sněhu nebo na blátě. Buďto zdechne motor nebo dáte otáčky k 5 tisícům, ale pak nemáte kontrolu nad tím, co to udělá, až to najednou zabere. Proto na blátě a na sněhu doporučuju vypnout ESP a regulovat si záběr kol sám spojkou.
Díky ASR jsem poprvé v životě boural, couval jsem do kopečka po zablácené trávě, kola začala podkluzovat, tak aby to nezdechlo, přidal jsem plyn, nic se nedělo, přidal jsem více, najednou to zabralo, podklouzlo, uklouzlo, vybočilo z rovného směru a pravé zadní světlo rozbité o stromek. Byl to malý ťukanec, stihl jsem to ubrzdit, ale střepy se zarazily do blatníku, udělaly 1,4 cm prasklinku a máme tu výměnu celého blatníku a světla bratru za 15 tisíc….. tak asi takový vztah mám k elektronice, která nepomáhá, ale komplikuje.

Motor a řazení:
S řazením nemám problém, je trošku delší a hlučnější, dvojka šla ze začátku trochu více ztuha, ale jinak přesnost a doraz bez problému, nicméně už se nebudu opakovat s Focusem. Navíc díky šestikvaltu je převodování kratší, tak se dá užít i okreska se „sportovní jízdou“. Motor je kompromis, mezi 1,6 74 kW a 1,4 TCE. Jediné, co mi na něm vadí je spotřeba, město 11 litrů, dálnice 8, eko jízda po silnici 1. třídy jde pod 7, takže jezdím průměrně za 9 litrů. Počkám na jaro a na letní 16 ´´ snad to spadne, protože ceny benzínu nepadají. Co se týká dynamiky, tak jsem spokojen. Pokud máte otáčky nad 2 tisíce, tak se můžete spolehnout na akceleraci 2. a 3. převodového stupně, čtyřka už potřebuje větší krouťák, takže kolem 4 tisíc. Na pětku jde pořád zrychlovat, ale šestka je už opravdu jenom udržovačka rychlosti a klidně mohla být ještě vláčnější, protože při reálných 135 km/h točí kolem 3700 otáček. Takže dynamicky je motor slušný, navíc od 3500 otáček se vám odmění syrově chrchlavým zvukem. Na druhou stranu, ve 140 km/h a výše už je v kabině velký hluk.

Silné stránky

výbava za dobrou cenu
interiér
exteriér
sportovně komfortní naladění celého auta

Slabé stránky

stěrače
odkládací plochy a opěrky
výhled dozadu („nutný“ senzor)
hluk motoru ve vyšších rychlostech (v nižších je to ale příjemné)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna světla a nárazníku proběhla během 24 hodin, dopředu jsem objednal díly a lakování. Práce OK, cena….. no musejí být z něčeho živi, když jsem tu cenu vozu tak hezky vyhandloval.
Servisní prohlídka 30.000 bez problémů.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

A.M.O.S Otava Praha 4. Pan Procházka úžasný, trpělivý, ochotný, komunikativní. No prostě i se servisákama veškerá komunikace bez problémů.

DOPLNĚNÍ RECENZE PO 15.000 km:

Po 15 tis. kilometrech mi přijde vhodná doba na doplnění recenze, či spíše doplnění názoru na Mazlika. Možná se budu někde opakovat, tak se omlouvám. Pro zjednodušení půjdu od předku až po kufr a od povrchu dovnitř a na každém místě se chvilku zastavím. Když to vezmu z vnějšku, tak si myslím, že je opravdu málo aut v daném segmentu, které by byly hezčí (OK, Jůlie od Alfy Romeo je designový etalon třídy). Co se kvality laku týče, tak ten by mohl být tvrdší, odolnost proti poškrábání nemůžu posoudit, ta je v pořádku, protože chodím mýt na wapku, ale mizerná je odolnost proti vyštípnutí barvy od kamínků. Nevím, jestli je to problém Renaultu nebo je to normální, ale po letošní zimě mám na zpětných zrcátkách, čumáku, kufru a levých předních dveří asi 15 vyštíplých teček od kamínků a vlastně i nové čelní sklo.
Světla svítí bezvadně, pochvalu si i zaslouží i citlivost na přepínání denního svícení na potkávačky, nejsa zhýčkán xenony jsem spokojen. Dále tam máme motor, 81 kW a 151 Nm je dostačující pro „běžné ježdění kolem komína“, pokud se pohybujete do 100 km/h a motor nevytáčíte, tak se může spotřeba pohybovat pod sedmi litry. Pokud si chcete užít „sportovní jízdy“ a okresku si projedete mezi 4-5 tis. otáčky, tak se dostanete kolem 13 litrů a motor se vám odmění sportovním zvukem a i relativně dobrou dynamikou, pokud ho držíte nad 3500 otáček. Podvozek je tužší, ještě jsem ho na suchu nedostal na limit a veškeré obavy ze zadní nápravy jsou bezpředmětné, šestnáctipalcová kola jsou asi optimální na české cesty. Problém nastává, pokud se pohybujete jenom po městě a na dálnici. Pomalé popojíždění mezi semafory se zapnutou klimou si řekne o něco kolem 11 litrů, v zimě při topení je to o litr více. Relativně slušná je spotřeba na dálnici, kdy se není problém dostat na 8 litrů, ale už je trochu problém se zvukem. Nad 120 km/h je motor už opravdu hlučný a asi by hodně pomohlo zaizolovat kufr, protože čelní sklo s akustickým filtrem se opravdu projeví. Šestka mohla být o malinko delší, při tachometrových 140 už atakují otáčky 4000, což je sice fajn, že v táhlých kopcích D1 neztrácí auto rychlost, ale spíše bych preferoval ten klid v kabině při 3500 otáčkách. Dostáváme se k čelnímu sklu. Výhled z auta je OK, A sloupek je velikostně normální, ale znovu se dostávám ke stěračům, které stírají malou plochu a mají slabý přítlak. Na šmouhování by pomohlo mít lepší ostřikovače, vyloženě bych se inspiroval s clonovým ostřikem z Hyundai i30, takto si musíte špendlíkem hodně pohrát, aby to stříkalo tam, kam je třeba. Problém stírání je také dešťový senzor, ten funguje optimálně pouze nad 50 km/h, při nižších rychlostech nemá potřebu stírat, a nebo zase zblbne, a stěrače sebou mlátí jak epileptické užovky a tak musí člověk sám leckdy klikat rukou pomalu jak na V3Sce :).
Interiér je designově fajn, není to ukroucený Korejec, ani strohý zee German. Řidič má místa dostatečně, já navíc docela preferuju takový ten WRC posez blízko volantu a opěradlo zad kolměji, takže si i za mých 181 cm dozadu někdo může sednout. Pokud chcete převážet více jak 2 lidi, tak může mít vyšší spolujezdec problém s levým kolenem, které se dotýká palubovky.
Teď k vlastnímu řízení. Velikostně i tloušťkou je volant fajn. Použitá kůže je příjemná, ruce s docela málo potí, co je nepříjemné je poměrně hrubé obšití, které při delším řízení škrábe do vnitřní strany palců…. ale je to čím dál lepší, takže se to časem asi ohladí. Ideálním řešením by byl nějaký paket sport, s perforovanou kůží, tlustším věncem a vnitřními stehy (RCRS volant je řešením :)). Všechny ovladače jsou vzdálenostně dostupné, akorát ovládání klimy a rádia má malá tlačítka, takže za jízdy se nějakým větším úpravám nastaveného stavu vyhýbám, běžné přepínání jde po paměti s lehkým očním smrknutím. Jedinou opravdovou výtku mám k lukasce, kdy blinkr vyskakuje zbytečně citlivě a přijde mi lepší ho po zatočení vyhodit rukou zpátky, než během odbočování několikrát nahazovat. Sedadla jsou pohodlná, osobně bych uvítal větší boční oporu pro záda, ale tady možná bude stačit nabrat svalovou hmotu na trapézák. Vzadu už máme jenom kufr, kdy po Fabii je velikostně super snad všechno, takže spokojenost.

To by bylo asi všechno, postupně to ještě doplním, když si na něco vzpomenu.

Závěrem je tedy celková spokojenost. Když pominu spotřebu, která sice jde o litr ještě stáhnout dolů (ale to už si to řízení člověk moc neužije), tak opravdu do 400 tis. nevím, jestli člověk sežene takovouto výbavu s šestikvaltem u konkurence. Počítám, že se do října dostanu někde přes 20 tis. km, takže se pořád asi diesel nevyplatí. Jediné, co bych u Mazlika „potřeboval“ ke 100% spokojenosti je dřívější nástup krouťáku, ale to by šlo zařídit asi jenom chipem, KN filtrem a sportovnějším výfukem…...Takže vydrž Prťka, vydrž! :)

Po 30.000 km (jaro 2011):

Po servisní kontrole bylo auto úplně jako vyměněné, olejové a vzduchové filtry spolu s novým olejem zafungovaly a auto se ztišilo a motor byl pružnější. V té době jsem taky začal tankovat stabilně 98ku z Lukoilu. Spotřeba spadla z průměrných zimních 8,5 na 7,4 a rozdíl byl i v projevu motoru. Vzhledem k tomu, že si člověk alespoň malinko užívá ty 3 pocitové koníky navíc, motor víc vytáčí a řadí až po 4.000 otáčkách, tak to bylo velice příjemné překvapení. Pokud se potom s autem jezdilo v srpnu dálnice : okresky 50:50, tak se spotřeba dostala až na 7,2. Vzhledem k tomu, že úsek z Budějovic do Prahy jde zajet za 5,5 l/100 km, tak si myslím, že se se zajetým motorem dá při ježdění kolem komína dostat na 6 l. Bohužel zimní jezdění po Praze je problém dostat pod 11l. Takže shrnutí je asi takovéto, pokud máte kolem sebe kvalitní benzínku, kdy je rozdíl mezi 95 a 98 oktanovým benzínem kolem koruny, tak se to vyplatí. Jinak si myslím, že servisní interval 30.000 km pro benzíňák je opravdu až na krev a pokud by bylo auto moje, tak bych asi chodil po 25.000. Na motoru se to opravdu projeví. No a v rámci blbnutí s tuzingem (myšlenky na tuning jsem vzdal, KN filtr, výfuk a chip by vyšly přes 20.000 a asi by nic zásadního nepřinesly než potenciální snížení životnosti motoru) jsem na čumák nalepil stříbrné plastické pásky, abych trošku rozbil absenci mřížky na čumáku. Povedenost můžete srovnat u nejnovější fotky ve fotogalerii.

Po 40.000 km (zima 2011):

Po 40 tisících je už podle mého motor zajetý a auto se projevuje tak, jak to pánové v Renaultu zamýšleli. Když se nad autem zamyslím bez emocí a střízlivým okem recenzenta, tak mohu vytknout jen pár nedostatků zásadních a pár možností, co by auto posunulo o kousek dál. Největší problém u Meganu III generace jsou stěrače, je to opravdu opruz, když nové origo stěrače po dvou měsících v horní třetině dělají šmouhy. Trochu tomu pomůže, když na čelní sklo použijete „antirain“ nebo jak se to jmenuje – nano-vrstvičku chemického blivajzu, který je hydrofobní a stěrače mají pak poloviční práci a voda lépe odtéká. Bezvadně to taky funguje na sněhové vločky, které se nepřilepí, ale jenom po skle sklouznou. Na jaře koupím stěrače od Bosche a bude vyřešeno. Druhý malý ale nasí*ací technický problém je lukaska, která opravdu zbytečně citlivě vyskakuje. Takže když dáte blinkr doleva, ale nejedete úplně doleva a třeba ještě o centimetry korigujete směr jízdy, tak ráda vyskočí 3x rychleji, než byste potřebovali a musíte zase šáhnout po blinkru. Budu řešit při další servisní kontrole. No a třetí problém je hlučnost motoru, jak už jsem psal dříve při dynamičtější jízdě po okresce a vytáčení k 4.500 otáčkám je to fajn. Při rychlostech do 90 km je to OK, ale při tachometrové 140ce na dálnici je to už moc. Zkusím sehnat nějakou samolepící alu izolaci do víka kufru, třeba to pomůže. A to je asi tak všechno z těch hlavních výtek. Potom tedy už jen pár drobností pro zlepšení.
Motor – myslím si, že stačí opravdu málo, aby se z motoru dalo dostat 90 kW anebo alespoň větší krouťák klem 2-3000 otáček a potom by to bylo už všechno o něčem jiném. Opravdu ta hranice, kdy by při předjíždění mohla stačit čtyřka, ale raději je lepší tam mít trojku je docela malá. Škoda, vzhledem k tomu, že tento motor (samozřejmě s úpravami) Renault používá v RSovém Twingu, tak tomu motoru mohli trošku víc pustit žilou…, ale asi je to i eko normami? Celé dva roky nadávám na spotřebu, ale je to opravdu jenom tím profilem ježdění, 1/5 Praha, 3/5 D1, 1/5 okresky, takže se ve dvouletém průměru pohybuju kolem 8,2 l/100 km (2010 – 8,3; 2011-7,9). Každopádně, pokud jsem si hodil do tabulek spotřeby, cenu za litr, tak i kdybych s dieslem jezdil za 6 litrů, tak by se stále ještě nevrátila investice do dražšího motoru. Jinými slovy, rada do života, kterou ale asi všichni ví, pokud nenajedete za rok více než 25.000 km a nebudete mít auto alespoň 3 roky, tak se nafta nevypaltí. A pokud už máte benziňák a stěžujete si na spotřebu, tak pokud 98 oktanový benzín nestojí více než 36 korun a spotřebu budete mít pod nebo kolem 7,5 litrů, tak se vyplatí připlatit za oktany, kilometr potom stojí stejně kolem 2,70 Kč.
Sedačky – sedák mohl být tak o 3 cm delší a boční vedení o 2 cm vyšší, tak by byly daleko pohodlnější.
Elektronika - o ASR jsem se už rozepisoval dříve, tady se můj názor nemění.
A to je zatím všechno, jinak velká spokojenost. Ideální auto pro dva. Až budu někdy po myčce, tak nafotím nějaké nové fotky, hlavně toho čumáku.


 
reklama

Novinky v recenzi

4.5.2012 09:53

Spotřeba s aditivací

Potvrzuji funkčnost aditivace benzínu, níže porovnání stejného měsíce v předchozích letech:
duben 2010: spotřeba 7,82, Natural 95, najeto 1906 km
duben 2011: spotřeba 7,39, Natural 98, najeto 3071 km
duben 2012: spotřeba 7,37, Natural 95 + VIF, najeto 2807 km.
Takže všem vřele doporučuji, příští měsíc přidám další srovnání, tam kvůli klimatizaci spotřeba stoupne.

2.4.2012 11:46

Aditivum, izolace a stěrače

Mohu potvrdit po víkendové D1, že aditivum bude zřejmě fungovat. Spotřeba je stejná, jako na 98ce, motor jede dobře, za studena necuká.
Vyhozené peníze za akustickou izolaci do kufru splnily svůj účel, hluk motoru v otáčkách nad 3.000 méně proniká do kabiny, takže se nejhlučnějším vjemem stávají pneumatiky a fýfuk, na hladkém asfaltu v opravených úsecích na D1 se už dá v autě docela komunikovat.
A do třetice jsem na auto nasadil asi nejlepší stěrače na trhu - Bosh Twin Air a fungují precizně, tak doufám, že vydrží déle, než origo Renault, které začínají šmouhovat už po pár měsících.
Případné dotazy rád zodpovím. M.

13.3.2012 09:37

Vlastní SaveMaxTech 95

Dlouhodobě řeším spotřebu, která se bohužel z důvodu vyššího nájezdu po Praze drží stále kolem 8 litrů a tak jsem za pomocí jedné ne příliš sofistikované tabulky plné vzorečků dospěl k jednoduchému závěru. Tedy, pokud jsou 2/3 nájezdu mimo město, tak se vyplatí do auta lít 98 benzín. Spotřeba je potom nižší o 0,5 litru oproti normální 95 a o min 0,3 litru nižší než u aditivované 95. To ale platí pouze do 37 Kč za litr a devadesát pětka nesmí být levnější o více než 1,50 Kč, to pak stojí najetý kilometr stejně a je tedy lepší jezdit s vyšší spotřebou na levnější benzín. Vzhledem ke stávajícím cenám benzínu jsem se rozhodl vyrábět si svůj aditivovaný benzín (pracovně mu říkám SaveMaxTech 95), kdy koupím nejlevnější 95ku v okolí (LukOil, nebo Shell) a budu do něj lít VIF Super Benzin Aditiv, tak budu průběžně informovat, jak to se spotřebou vypadá.

11.12.2011 12:24

Další doplnění recenze

Tak jsem zase po roce doplnil zkušenosti po 30.000 a 40.000 kilometrech. Jinak jedinou novinkou za poslední rok bylo nalepení ozdobných stříbrných lišt na čumák vozu v létě a výměna žárovek u potkávaček před třemi týdny, kdy mi jedna přestala svítit - výměna je relativně bezproblémová, ikdyž to pro ženskou asi není. Vřele doporučuji Philips Night Guide H7, opravdu je o cca 20 % vyšší svítivost.

19.7.2010 16:36

po 15.000

Zlehka jsem doplnil recenzi po najetí 15.000 km.

10.6.2010 10:56

skorobestie z Dieppe II

tak pokud chcete vidět kvalitnější fotky toho RSoidního Meganu, tak tady máte profi recenzi:
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=669470
nebo spíše řádově lepší:
http://www.autorevue.cz/test-renault-megane-coupe-rs-rychle-jiste

2.6.2010 09:22

DreamCar

Oficiálně se začal prodávat, tak připojuji fotky mého tajného snu, modrého Clia Gordini, kterému bych před víkendem kupoval lepší stravu než sobě :)

23.4.2010 10:01

(skoro)bestie z Dieppe

Dámy a pánové, měj jsem tu čest, že vedle mně zaparkovalo RSo. Byla to verze Luxe - proto jenom skorobestie (trošku tomu nerozumím, proč za stejné peníze nešel šťastný majitel do CUPu s Recaro sedačkami, ale to ze mne jenom mluví závist :)) a měl jsem potřebu se s Vámi o to podělit. Majitele prosím o recenzi a o kvalitnější fotky...:)

19.4.2010 15:53

čelní sklo

Zdravím, tak pro změnu zase jeden menší incident a oprava. Chytil jsem na čelní sklo šutr jak balvan a prasklo to na 35 cm. V Renaultu výměna za 14.450,- po známostech a po smlouvání jsem se ve skloservise dostal pod 10 tisíc. Více méně omylem jsem si objednal lepší neorigo sklo s akustickým filtrem SGS dbCONTROL® a všem vřele doporučuju. Původní výtky k hlučnosti motoru beru zpět, v současnosti se auto hlukově projevuje zezadu od výfuku a deklarovaný útlum o 10 dB zepředu potvrzuji a doporučuji!

31.3.2010 20:48

Přezuto

Tak máme přezuto na "Renault originálky" šestnáctky Goodyear EfficientGrip 205/55 namísto zimních 195/65. Kvůli šířce jsou hlučnější, auto malinko přituhlo při přejezdu nerovností, ale hlavně docela ztuhlo řízení, což mně vyhovuje, uvidíme časem co spotřeba.

30.3.2010 22:14

EKOjízda 2

Tak to časové možnosti umožnily a podnikl jsem 900 km testování spotřeby. Na 600 km D1 při tempomatových 134 km/h bere lehounce pod 8 l/100km. Na 300 km silnic první třídy při tempomatových 94 km/h krásných 5,6 l/100 km, což je údaj pomalu hodný dieselu. Jinak jsem o víkendu něco málo přifotil a už mně opravdu nenapadá další úhel, takže se asi časem propracuji ke kreativistickému "zátiší s Mazlikem".

24.3.2010 14:51

EKO jízda

Oteplilo se, takže už svých denních 10 km do práce a z práce nejezdím se studeným motorem, tak jsem resetnul počítač a zkouším jezdit na spotřebu. Pokud tedy člověk řadí podle nápovědových šipek, ke světelným křižovatkám dojíždí na neutrál a opravdu se hlídá, tak jsem ve městě někde kolem 8,5 litrů. Při vyjetí na průjezdnou Jižní spojku to při 70-80 km spadne na příjemných 7,7. O víkendu zkusím spotřebu D1 a silnice první třídy při 90 km/h a příští týden jdeme na letní šestnáctky, tak doufám, že se s průměrem 3/5 D1, 2/5 město dostanu mezi 7-8 litrů na sto km.

24.3.2010 14:30

Další foto

Zdravím všechny,

díky moc za bodíky, až takovéto hodnocení jsem nečekal a vzhledem k tomu, že jsou všichni lační po fotkách, tak budu postupně přidávat. Poslední kousky jsou foceny jenom telefonem, tak pokud vydrží počasí, tak vytáhnu zrdcadlovku a přidám po víkendu nějaký interiér, motor a podvozek.


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane 1,6 81 kW Dynamique

Další vozy Renault Mégane


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9

Více o modeluRenault Mégane X95/X32 (od 2008)
Renault Mégane 1.2 TCe 130 Bose – Je to ještě vůbec mainstream? Renault Mégane 1.2 TCe 130 Bose – Je to ještě vůbec mainstream?

Nový Renault Mégane vsadil na výrazný design karoserie,…

Renault Mégane kombi se odhaluje na prvních fotografiích Renault Mégane kombi se odhaluje na prvních fotografiích

Krátce před zahájením ženevského autosalonu se…

 

reklama





Blesk.cz

Zemřela Kavalírová (†93). Šéfka Konfederace politických vězňů podlehla nemoci

Zemřela Kavalírová (†93). Šéfka Konfederace…

Ve věku 93 let v pátek nemocnici v Pardubicích náhle zemřela dlouholetá předsedkyně Konfederace politických…

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít sex. Odmítám si ho nechat zmenšit, říká

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít…

Má největší penis na světě, ale moc si s ním neužije. Mexičan Roberto Esquivel Cabrera (54) má úd dlouhý…

 

iSport.cz

Šťastná výhra na úvod. Bayernu zajistil tři body v nastavení Lewandowski

Šťastná výhra na úvod. Bayernu zajistil tři body v…

17. KOLO | Kanonýr Robert Lewandowski zařídil Bayernu Mnichov dvěma góly úspěšný vstup do letošní části německé…

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice vyhrály pod novým koučem

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice…

Hokejisté Pardubic porazili ve 40. kole extraligy Třinec 5:4 v prodloužení a odlepili se z poslední příčky.…

 

Reflex.cz

Trump v prvním prezidentském projevu jen přežvýkal to, co jsme slyšeli mnohokrát. A to je málo

Trump v prvním prezidentském projevu jen přežvýkal…

Chvílemi se zdálo, že Donald Trump si při páteční inauguraci při prvním prezidentském projevu popletl místo a…

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala jednou z nejvlivnějších žen světa

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala…

Melania Trumpová, manželka nového amerického prezidenta, zůstane do léta v New Yorku se synem Barronem, který…

 
 
reklama