Diskuse

Renault Laguna (2001)

29.12.2013

S odstupem několika měsíců, co je Laguna prodaná, je vhodná doba na zhodnocení auta, které bylo v našich službách nejdéle ze všech a nejvíce najelo…

 

Renault Laguna (Ronault.)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 30.12.13  19:05

    « Re: Re: Diamantová recenze

    Jenže se vsadím, že těch 12 let měl stejnou péči jako mají tvá auta i teď, čili byl jak v bavlnce ;-) Do těch 270t km, což bylo těch 150t km dle tach. Laguny to taky nebylo až tak hrozné, ale něco jo. Motor ten držák byl.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 30.12.13  16:08

    « Re: Re: Re: Diamantová recenze

    Jako neříkám, že to člověka nanaštve, protože stokrát nic umořilo vola a mě to teda umořilo teď už natolik, že jsem se s Lagunou rozloučil. Ono to byla taková série, třeba 3 měsíce po sobě kupa věcí, člověk sepisoval inzerát a pak rok a půl klid >:D A mě ještě více překvapovalo, že poslední rok jsem jezdil každý den do práce a pak o weekendech domů a vždy naprosto bez problémů. Kdykoliv jsem ale vyrazil na výlet, tak se něco semlelo. Jako by Laguna výlety nerada >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 30.12.13  16:05

    « Re: Kdyby...

    Na to jsem už tak trochu reagoval nahoře, tam by ceny za díly byly výrazně vyšší, samozřejmě vykoupeny podstatně lepší dynamikou TDI.

    Z druhé strany, pamatuji si na rok 2008 kdy taťka vyrazil se známýma a sestrou na dovolenou do Itálie na Gargano, což už je takových tuším 1800 km. Já vyrazil dva dny předem se známým jeho služební Octavii I TDI napřed, že navštíveme cestou Dolomity a Neuschweistain. Octavka měla tou dobou najeto cca 100t km a byla čerstvě po servisní prohlídce, Laguna už tak kolem 250 tkm. Už někde u Insbrucku jsme museli do Oktávky kupovat olej, protože bylo pod ryskou, inu TDi jej papala velmi ráda. Celou cestu mě neskutečně vytáčelo chrastění okrasného tlačítka ruční brzdy a vrzání přední nápravy v teple. Laguna jela v 5 lidech s kufrem na střeše a přiznám se, že jsem docela rád do ní na zpáteční cestě přesedl, protože i když pomaleji, tak znatelně pohodlněji.

    A taky v roce 2005, kdy jsme ji kupovali, tak za 300t byla k mání Fabia HTP bez jakékoliv výbavy, Nová dle ceníku Laguna stála s touhle motorizací 808t Kč (základ v benzínu!)... to až dnešní pokles cen díky krizí v podstatě umožnil si vybírat v ojetinách či lépe jít do nových aut... viz P207 nebo teď Megane.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 30.12.13  16:01

    « Re: Re: Diamantová recenze

    jasně, podle mě závady úplně v normě bezproblémového užívání (roky a km zkrátka nejde přehlížet...) a vlastně jediná podstatná závada byla způsobena zanedbáním údržby... Otázku B5 jsem už nadnesl níž.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 30.12.13  15:57

    « Re: Diamantová recenze

    Ono to zní sice hrozivě ten seznam poruch, ale je to 8 let služby, kdo z vás má auto 8 let v kuse v každodenním provozu ;-) A většinou malé částky, žádné turba, vstřiky, čerpadla, zadřené motory... když to třeba srovnám s tím, že bychom koupili Passata ze stejného roku, tzn. B5 před faceliftem, tak jedna výměna ramen přední nápravy by nás stále více než všechny poruchy na Laguně za celých 8 let dohromady. Takže ten výsledek není až tak tragický ;-)

    Nejsem sám, kdo tohle tvrdí, že stačí opravdu málo na našich cestách. nevím, jestli znáš elementa5, má Volvo V70R a ten jej koupil snad s ještě větším nájezdem kolem 300t km z Holandska a jak mě v tom vezl, tak mu říkám, že mu teda hrozně vržou plasty v interiéru a on na to řekl, že při koupi v autě nic nevrzalo, stačilo fakt krátká doba na našich silnicích. Samotná karoserie se nekroutila, spíše byl problém s uchycením plastu, najít někde šroubek je umění, všechno nacvakovací, lepené atd. Jel jsem i pofaceliftovou verzi a ta na tom byla přecejen lépe.
  • 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 30.12.13  15:55

    « Kdyby...

    Položme si otázku, jak by vypadaly závady a poruchy s tímhle nájezdem u samotného apoštola, přirozeně v 2.0 TDI-PD...
  • 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 30.12.13  15:28

    « Diamantová recenze

    Nebudu se motat kolem horké kaše - palec hore :yes: "Toto bolo napísané so 110% nasadením vlastného života", napsal by slovák. "Testovačka jak cyp", napsal by možná Ostravák... Já jen uznale koulím rohypnol po stole...

    Zpět ale ke značce. A teď mi po tak skvělé recenzi vysvětli, proč jsi pro bůh zůstal u té mizerné nespolehlivé značky >:D >:D >:-[] Mít stříbrnou Oktávu na hlínách v dýzlu, tak do toho jen odlejváš řepku z nádrže vedle stojícího Zetoru, na dálnici udržuješ akurátní první kosmickou, dodělanýma xenonama vyblikáváš na Dé1 pomalý hmyz levého pruhu a neřešíš auto, které je již od výroby na sklonku svého životníhi cyklu >:D ;-)

    No těším se na Mégane, tam se možná dozvíme, že Frantíci zdarma nadělují 150 000 km již z výroby...

    Mimochodem, co mě trochu zarazilo - jak jsi psal, že se Laguna dokázala během 20 tis. km rozvrzat při komfortním naladění... I s ohledem na 5* NCAP se dá čekat, že kastle by měla být opravdu tuhá, nápravy jsou odladěny komforntně, nízkoprofilové gumy jsi neprovozoval... Přijde mi to docela zvláštní. Ale to jen tak na okraj. Jinak u dýzlové Laguny 2.0 dCi mi neseděla opravdu tuhá spojka s dlouhou dráhou. Jako D1 expres možná OK, ale město bych s tím jezdit nechtěl...
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 30.12.13  10:14

    « Re: Re: recenze

    Musíš si některé odzkoušet, třeba Clio RS, Megana RS, Lagunu 4C a ještě změníš názor ;-) Jinak díky za chválu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 30.12.13  10:13

    « Re: recenze

    No já bych si asi konkrétní kus taky nekoupil, ale musíš to brát tak, že auto má dneska hodnotu 40t Kč, takže v té cenové relaci nějaké extras čekat nemůžeš. Ale po nedávné zkušenosti s 2,0 dCi bych dokonce nějaký poslední kus Laguny II směle s tímhle motorem i doporučil. Inu první ročníky bývají riskantní... plus bazarová špatná historie...
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 30.12.13  10:11

    « Re: Palec hore

    Díky za chválu, jak píšu výše, je to už dlouho připravované a přepracované "dílo".

    Na tu nepřesnost se pak mrknu, teď v práci moc nestíhám...

    Ad fotky... no to víš, já nejezdím až tolik do nových lokalit, tak se některé opakují, hlavně ty fotogenické ;-) Měgane určitě opět nafotím velmi podobně. A taky je to dáno tím, že Favorit bylo mé první auto a to je vždy taková ta první emotivní láska a měl jsem i nový foťák, takže kombinace vhodná na hromadné focení >:D Teď už mě můj starý foťák nebaví, tak proto Laguna nemá moc fotek... Budu muset našetřit na nějakou zrcadlovku >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 30.12.13  10:07

    « Re: Re: Re: Takhle to má vypadat

    Díky¨za chválu :-) Recenze na Megana bude ještě za dlouho, to není až tak easy, protože zatím nejsou fotky... a nějak nemám nové nápady na fotky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.12.13  14:31

    « Re: Takhle to má vypadat

    Fotogalerie budou postupně přesouvány tam kam patří :-) Pokud se mi bude samozřejmě chtít ;-)
    Díky za hodnocení. Přiznám se, že je to už asi třetí nebo možná i čtvrtá recenze. Postuně jsem jich napsal několik, za nějakou dobu znovu přečetl a zděsil se a psal znova. Až teď o vánocích jsem si řekl, že bude třeba vybrat The Best Of a udělat konečnou verzi >:D

    Megane bude... netuším kdy..., musím nafotit nějaké série fotek. Zatím mám moc pěknou serii fotek z Grossglockneru a to je málo...
  • « 01 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 04.01.14  17:07

    « Re: Litá kola

    Takže nikdo nic? Tak teda díky za radu, pánové 8-s >:-[]
  • « 01 Reagovat !

    foto white-label

    white label 31.12.13  11:00

    « Re: moc pekná recenzia

    Já mám s P208GTi poměrně krátkou živou zkušenost a s FieSTou zatím pouze statickou. Nemyslím si, že by byl P208GTi celkově tak moc dobrý, jako (jen o třídu větší) třeba GGTI, ale ta krátká zkušenost s ním mě docela příjemně překvapila, už statické dojmy byly pozitivní a i jízdně působil na hh uživatelsky příjemně/přívětivě. Neměl jsem ale možnost vzít je pořádně pod krkem a vyždímat ho "jako citrón", což bude zřejmě (proti FieSTě) jeho slabost, aspoň podle toho, co jsem o něm (a o srovnání s FieSTou) dosud četl/slyšel.
  • « 01 Reagovat !

    foto white-label

    white label 30.12.13  21:22

    « Re: Diamantová recenze

    Relativně jo, jeden rok s ním dokonce najel přes 35 tis. km, jezdil jsem častěji i do Německa za tehdejším švagrem/švagrovou, no a z východní Moravy je to dost daleko už na samotnou německou čáru. Taky to mělo být původně GTIčko, ale k vůli plánovaným km se to zvrtlo na GT TDI. Ve finále mi to ušetřilo nějakých 270 tis. Kč na palivu.
  • « 01 Reagovat !

    foto white-label

    white label 30.12.13  19:19

    « Re: Diamantová recenze

    Jj, taková auta jsou ideální spíš pro důchodce se stálým (mírným) životním režimem. ;-)
  • « 01 Reagovat !

    foto white-label

    white label 30.12.13  19:17

    « Re: Diamantová recenze

    Technickou péči měl slušnou, kosmetickou ještě ne takovou jako mají má auta teď, ale hlavně víc jezdil, taky byl na to sám, neměl se moc s čím střídat...
    Sotřeba oleje (TDI) byla i po 250 tis. km pod 1l na 15 tis. km. A původní turbo bylo i v době kdy jsem Golfa prodával v relativně velmi dobrém stavu.
  • « 01 Reagovat !

    foto white-label

    white label 30.12.13  18:51

    « Re: Diamantová recenze

    Tak třeba já měl trojkového Golfa (úplně od novoty) dlouhých 12 let (najeto celkem asi 270 tis. km) a to byl teda držák k pohledání...
  • « 01 Reagovat !

    foto white-label

    white label 30.12.13  18:44

    « Re: Diamantová recenze

    To víš, to je jako starý člověk, zvyklý na svůj režim..., toho taky na nestandardní výlety moc neužije. ;-)
  • « 02 Reagovat !

    foto roox

    roox 30.12.13  00:40

    « Re: recenze

    souhlas! nepatřím mezi fanoušky aut s diamantem na kapotě, ale tahle recenze doplněná o kupu parádních fotek... hmm... dobrá práce! ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…