Recenze

10 Majitel

Peugeot 207 Premium Outdoor 1,6 HDI

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 64× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 207, foto 1 Peugeot 207, foto 2 Peugeot 207, foto 3 Peugeot 207, foto 4 Peugeot 207, foto 5 Peugeot 207, foto 6 Peugeot 207, foto 7 Peugeot 207, foto 8
Peugeot 207, foto 9 Peugeot 207, foto 10 Peugeot 207, foto 11 Peugeot 207, foto 12 Peugeot 207, foto 13 Peugeot 207, foto 14 Peugeot 207, foto 15 Peugeot 207, foto 16 Peugeot 207, foto 17 Peugeot 207, foto 18 Peugeot 207, foto 19 Peugeot 207, foto 20 Peugeot 207, foto 21 Peugeot 207, foto 22 Peugeot 207, foto 23 Peugeot 207, foto 24 Peugeot 207, foto 25 Peugeot 207, foto 26 Peugeot 207, foto 27 Peugeot 207, foto 28 Peugeot 207, foto 29 Peugeot 207, foto 30 Peugeot 207, foto 31 Peugeot 207, foto 32 Peugeot 207, foto 33 Peugeot 207, foto 34 Peugeot 207, foto 35 Peugeot 207, foto 36 Peugeot 207, foto 37 Peugeot 207, foto 38 Peugeot 207, foto 39 Peugeot 207, foto 40 Peugeot 207, foto 41 Peugeot 207, foto 42 Peugeot 207, foto 43 Peugeot 207, foto 44 Peugeot 207, foto 45 Peugeot 207, foto 46 Peugeot 207, foto 47 Peugeot 207, foto 48 Peugeot 207, foto 49 Peugeot 207, foto 51 Peugeot 207, foto 52 Peugeot 207, foto 53 Peugeot 207, foto 54 Peugeot 207, foto 55 Peugeot 207, foto 56 Peugeot 207, foto 57 Peugeot 207, foto 58 Peugeot 207, foto 59 Peugeot 207, foto 60 Peugeot 207, foto 61 Peugeot 207, foto 62 Peugeot 207, foto 63 Peugeot 207, foto 64
 

Technické info

Přezdívka auta Baby Allroad Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:126000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 68 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.8 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 428 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jo jo, už je to tak, v Ronaultovic garáži nepřibyl nový Renault, dokonce ani zážehový motor, ale chrochtající Pažout hrající si na SUV… Kdo by to byl řekl?

Pro ty, co se zajímají jen o vlastnosti auta doporučuji přeskočit pár řádků níže do kapitoly pojmenované dle vozu.

Jak se něco takového stalo? V listopadu 2010 se semlela řada okolností. Na počátku byla flaška vodky požitá jistým pánem, který pak zboural mého zaparkovaného Favorita a dalších 5 aut. To vyprovokovalo obavy mé máti, že se jednou v tom autě bez airbagů zabiju, takže na rodinné radě navrhla pořídit nové auto a otec i já bychom byli blbí, kdybychom tohoto svolení nevyužili. Laguna tedy za mírný poplatek změní majitele a jí nahradí, teď se prosím posaďte, Octavia TDI, kterou jako předváděcí sežene otcův spolupracovník, který si stejnou pořídil asi před třemi měsíci.

Octavia je dobré auto a taťka byl nabulíkovaný jak malé dítě, prý TDI nic nežere, světla perfektně svítí, je bezpečná, je tichounká (dotyčný spolupracovník do ní přesedl z Felície), takže na mé námitky, že na co diesel na 10 km do práce jsem sklízel spíše vzteklé reakce. A co já se budu vzrušovat? Pořád se mi ta cena i přes téměř nulovou výbavu zdála na Octavku nízká, proto jsem otci ukázal fotky Octavie I a II a nakonec to měl být jeden z posledních kusů Tour I. I tak jsem vzdal odpor, otec bude mít nové auto, já taky a matka svou vysněnou Octavii, kterou ji budou ženské v práci závidět. Idyla, ne? Nějaká bezpečnost a jen 2 airbagy místo 6 současných, hlučnost, čert to vem! Avšak osud tomu tak nechtěl, v boji za posledními kusy 1,9 TDI v republice se sběhli asi všichni Ádové a Octavka na nás nezbyla.

Zprvu jsem nad ztrátou Octavie neplakal, ale jak jsem dostal za úkol najít jiné auto splňující požadavky na výbavu a cenu, tak jsem uronil slzu nad tím, že krize automobilového průmyslu nebyla větší. Požadavky byly tyto: nižší střední třída nebo malé kombi mimo Fabii (nesplňuje estetické nároky-cenzurováno přesné pojmenování zadavatele), nafta, nové nebo do jednoho roku, ale jen předváděcí nebo referenční přímo dealera (žádný bazar) se zárukou a s max. 20t km. Z výbavy „postačuje“ klimatizace, tempomat, rádio, el. okna + zrcátka pokud možno i el. sklopná plus nějaká ta bezpečnost. Zní to snadně, do dané částky bylo spoustu aut na výběr s benzínovým motorem, např. i30, Ceed, Megane, Focus II i Octavia II prima, ale v naftě? Po dlouhém hledání, které mi zabralo týden u počítače, jsem našel prodejce Peugeotu, který dovezl z Francie asi 30 referenčních aut a mezi nimi byly 207 SW a 308 s dobrou výbavou, zárukou atd. Prvně jsem fikaně využil místního prodejce a rodiče povozil v 207 i 308 a po kladném ohlasu jsme vyrazili přes půl republiky na výlet. Po jízdě jsem hlavně musel změnit svůj dosavadní vztah k P308, je tichounká i v dieselu, prostorná, pohodlná, božský interiér a sedadla a tak nějak jsem se v ní cítil skvěle.
Mohl bych také napsat důvody proč vypadla jiná auta, ale asi největší důvod a jediný byly velké příplatky za naftový motor a Octavia 1,2 TSI ve výbavě prima prostě nepřesvědčila, kdyby ji šlo alespoň přestavět na LPG. Nicméně se nedá rozhodně říci, že 308 byla výborná jen svou cenou, naopak dokáže překvapit více, než kde kdo čeká.

Nicméně zpět ke koupi. Na výběr byla 207 SW v nižší výbavě a pak o něco dražší 308 a 207 SW Outdoor. Fandil jsem 308 a obhajoval trochu vyšší cenu, ale pak přišla na řadu jízda v 207 Outdoor. Prodejce odemkl, zrcátka se vyklopila a z nadšeného pohledu mého tatíka bylo jasno, že 308 je v... Proč? Protože do naší garáže se přes vrata bez sklopených zrcátek (Laguna má) nedá vjet. A pak vevnitř byla stejná výbava a motor jako v 308, plus panoramatické okno a prodejce přihodil obligátní koberečky pro Outdoor zimáky a ještě slevil. No co, není to pro mě, já to chrochtání poslouchat nebudu.

Tolik úvod, který nemělo smysl číst, ale nedokázal jsem uhasit svou grafomanii.



PEUGEOT 207 SW PREMIUM OUTDOOR 1,6 HDI

Koncem roku 2007 přišel na trh kombík 207 SW, který navazoval na veleúspěšný model 206. Vedení Peugeotu to bylo málo. Rozhodli, že to chce zvětšit image a tak po vzoru všech oplastovaných SUV napodobenin představili svého "Baby Allroada" (tuto přezdívku vymyslel white label) pod jménem Outdoor. Už tak docela komplikované tvary vozu dostaly plastové lemy blatníků, nárazníků, prahů, přibyl masivní ocelový kryt motoru (proč to nemá každé auto?) a pár centimetrů světlé výšky, ať to netahá břicho po zemi. Výsledek posuďte sami. Já se s tím naučil žít, majiteli se to líbí. Je však pravdou, že kombinace černé barvy, panoramatického střešního okna, stříbrných hagusů a chromových doplňků přidává autu nádech exkluzivity, což potvrdila i jedna naše tetička slovy „vy zase musíte mít něco extra, co?“ (no jo, jejich Fabku jsme vyškrtli)

Outdoor je na rozdíl od Fabie Scout vybavená lépe než nejvyšší verze, tzn. automatická dvouzónová klimatizace, rádio s CD a MP3 (dnes přidali i USB vstup), polokožené sedačky, panoramatická střecha, el. okna s impulsním ovládáním vpředu i vzadu, el. ovládáná i sklopná (:-/) zrcátka, světla s přisvěcováním do zatáček, tempomat, hliníková kola, kupa chrómu a kůže… prostě vše krom celokožených vyhřívaných sedaček a VIP navigace. Na tak malé auto slušné.

INTERIÉR
Díky vyššímu a vzpřímenému posazu není nutno před nastupováním absolvovat rozcvičku, což opěvují hlavně starší ročníky. Když už jsme u toho sezení, tak obě sedadla jsou výškově stavitelná, vzhledem k zemi původu tužší než by člověk čekal a dokonce i s výrazným bočním vedení. Nevím, jestli je to dobře, protože jsem zvyklý na svá křesla z Laguny, takže trochu širší opěrky by přišly vhod. Z druhé strany v zatáčkách sedadla tělo drží, na delších cestách tužší výplň lépe podpírá záda, takže až na absenci rozevíratelných opěrek hlavy vyhovující. Jen ty drobky z perforované střední části se vybírají trochu hůře.
Volant připomíná menší kormidlo z parníků (už z Fanouše jsem na to zvyklý), nicméně kůže volantu je příjemná na omak.. Za volantem jsou klasické „Pežoťácké uši“, na levém ovládání tempomatu a na pravém rádia. Chvíli trvá než si člověk zvykne, ale díky intuitivnímu a hlavně ergonomickému umístění považuji toto řešení za ideální. Žádné křivení prstů na tlačítka na volantu. Bílý podklad budíků s chromovanými obručkami vypadá moc pěkně! Celý horní díl palubní desky je vytvořený z jednoho velkého kusu měkčeného plastu, radost ohmatávat i olizovat. Kluci z Francie taky chápou, že chlap nejezdí s koleny u sebe, neb potřebuje prostor pro zdravý vývoj svých spermií v chladu, takže středový tunel neomezuje koleno. Taky display rádia je nahoře co nejblíže zornému poli a ne u kolem a až pod ním je ovládání klimatizace. Tady se nezaváhalo a přemýšlelo (uč se Fabie). Po 40t km v interiéru nic nevrže. Místo vzadu je na tom trochu hůře. Za sebe se posadím, místa na hlavu mám dostatek, ale na pověstnou služební cestu čtyř manažérů do Paříže bych raději volil Superba. Možná zde Fabia nepatrně vede v místě pro kolena, ale jinak je to průměrný prostor v malém voze vzadu.
Naopak kufr je velkou pýchou 207 SW. Nejen velikostí, ale hlavně variabilitou. Hrana kufru je v jedné rovině se dnem, navíc chráněná nerezovou lištou, je tu i háček (škodovka má pro něj speciální název, tady se tomu říká háček). Největší vychytávkou je mechanismus sklápění opěradel. Jedním zatáhnutím páčky se zadní opěradla krásně sklopí do naprosté roviny s dnem kufru, trvá to asi 0,32-0,34 milisekundy. Tak má vypadat variabilní kufr!

MOTOR A PŘEVODOVKA
Peugeot svou 1,6 HDI řadu let montuje do svých aut, s drobnými úpravami jej najdete ve Fordech, Volvu, Citroenu, donedávna byl v Mini, Mazdě atd. Slabší varianta s 68 kW je oproti silnější ochuzená o dvouhmotý setrvačník, turbo s proměnlivou geometrií lopatek a taky má jiné vstřikovače, což teoreticky předpovídá delší životnost. A co reál? Díky svému stáří a umístění v malém voze motor po startu své naftové kořeny zapřít neumí, oproti takové 1,4 VTi (mimochodem, docela dobrá motorizace pro 207) jde prostě slyšet. Po zahřátí se motor uklidní a hlavně se stoupající rychlostí díky delším převodům nad svými benzínovými soukmenovci vítězí. Jízdu pod 1400 ot. motor nemá rád, protestuje duněním, do cca 1750 ot./min. se motor zrovna energicky netváří, ale poté zabere turbo a auto vyrazí vpřed, „táhne“ až k 3000 otáčkám, kdy pomalu začíná uvadat. Díky dobrému zpřevodování se dá rozpětí točivého moment využívat k překvapivě dynamické jízdě. Jako správný turbonafťák tahá kopec nekopec a ani zatížení mu nedělá problém. Dlouhodobá spotřeba se pohybuje v rozmezí 5,2-5,6 l/100km s tím, že 80% tvoří trasy cca 12 km tam a zpět do práce přes značně kopcovitý terén. Natankování Vervy sníží spotřebu o cca 3 deci.
Pro lepší představu: Výlet do Tater a zpět ve čtyřech dospělých (cca 600 km) zvládl za 4,7 l/100 km, ve stejném obsazení do Piešťan s 70% po dálnici s tempomatem na 130 km/h za 5,3 l/100 km. Mimo město se dá i bez velké snahy jezdit do 4,5 l/100 km.

A teď k tomu asi nejhoršímu místu z celého auta. Ježdění s dieselem znamená pro člověka zvyklého na atmosférický benzín několikanásobné množství přeřazování. Pro využívání optimálních otáček pro městských 40-55 km/h znamená řadit jak zběsilý. Jenže Peugeot jaksi zaspal dobu a kulisu řazení nevyměnil u svého pětikvaltu asi 20 let. Rychlosti jsou sice relativně přesně vymezené, resp. trefit se dá vždy, ale celé to je takové gumově zatuhlé. Nutno přiznat, že s přibývajícími kilometry řazení konečně „vyměkává“, ale i tak je to do Hondí cvakačky vzdáleno asi mezigalakticky. Škoda, protože např. na R-CZ Peugeot ukazuje, že řazení umí, když se mu ovšem chce.

PODVOZEK
Kdo byl zvyklý na houpající se 206, bude překvapen. Auto samozřejmě není pro ty, co preferují jízdu zatáčkou dveřmi napřed, ale v přímce je velmi jistě a i v zatáčkách se chová předvídatelně a to i přes zvednutý podvozek. Taktéž nerovnosti zvládá elegantně a to včetně těch příčných. Ne, není to Golf, ale na malé auto jsem byl velmi mile překvapen, taková trochu lepší Fabia. Od krouhání serpentin odradí tupé řízení. Při parkování je lehounké i pro křehkou dívku, krásně ztuhne ve vyšších rychlostech, ale informace o ztrátě adheze tají jak CIA oblast 51. Majiteli to ale vůbec nevadí, stejně jako řazení.

VYCHYTÁVKY A DETAILY
Auto má na svou třídu docela dost výbavy, takže má i samozatmívací zpětné zrcátko. Kdo by čekal, že to je taková skvělá věc.
Je taky vybavené dešťovým a světelným senzorem. Tady už to soudruzi z Francie moc nedořešili, tedy minimálně pro ČR trh. V 308 nebo jiných novějších vozech je pro denní svícení určená žárovka (nebo LED), která má prodlouženou životnost. Jakmile se setmí, tak senzor vypne denní svícení a zapne klasická tlumená světla ve vší parádě. Čekal jsem, že totéž bude umět i 207 jen s tím rozdílem, že na denní svícení budou svítit jen tlumené a palubovka a zadní ne. Ale ouha, prý to tak nejde a řešení je jen takové, že se světla sama zapnou komplet po startu a opět vypnou při zhasnutí. Takže senzor světel je tak říkajíc na hojno, tedy jako bezvýznamná položka v seznamu výbavy. I senzor stěračů občas zaváhá a někdy začne stírat více, než já vyžaduji. Ale po opětovném zapnutí se zase uklidní… prý to chce mít kvalitní stěrače...
Dvouzónová klimatizace je fajn věc, jen chybí možnost volby „mono“, která je např. v 308, takže obě poloviny i při stejné teplotě je nutno nastavovat zvlášť. Jinak auto topí… obstojně, jako diesel, naštěstí máme garáž, kde je celoročně minimálně 10°C. Autorádio má příjemné ovládání, nicméně by si zasloužilo trochu lepší reproduktory nebo jejich lepší uložení, taková Laguna hudbu umí lépe.
Vtipný je posuv sedaček, který při odjištění posune sedačku gravitací rychle úplně vzad, takže pokud to někdo nečeká a udělá to za jízdy, tak se sedačka sama šoupne dozadu a rozdrtí kolena tomu vzadu a samozřejmě nedosáhne na pedály. Asi soudruzi zapomněli použít vodováhu.

Silné stránky

- motor po všech stránkách, výborná spotřeba, výborně jede, jeden z nej. v této kategorii
- value/money
- ovládání rádia a tempomatu pod volantem
- hodnotně působící interiér prosvětlený panoramatickou střechou
- perfektně vyřešený kufr
- pro někoho design a nevšednost (majitelům se líbí)
- plasty dokola a zvýšený podvozek je ideální do městské džungle
- pohodlné nastupování pro starší ročníky
- dobře naladěný podvozek na každodenní ježdění bez emocí
-bytelný kryt motoru (kdo už plastový rozbil ten ho ocení)

Slabé stránky

- černá barva je asi tak praktická jako krumpáč na operaci hemeroidů
- někomu nevadí, že jeho auto chrochtá (abych nehanil, proti TDI PD je to symfonie pro 4 válce)
- řazení, které jasně říká „vole, to máš za to, že sis nepřiplatil za automat“
- kdyby ten nepoužitelný senzor světel nebyl v ceně, tak bych PSA „poděkoval“
- pro mne hlučnost, samozřejmě v rámci třídy malých vozů jde o naprosto normální jev
- rádio by mohlo mít lepší odtlumení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jediná drobná závada během 40t km byly nesvítící bodové střešní lampičky (prý jsou jen ve výbavě Outdoor). Možná nesvítily od samotného počátku, těžko říct, já jsem na to přišel náhodou. Opraveno v záruce výměnou slunečních clon, prý tam byl špatný kontakt v přívodu k jejich osvětlení, což vyrazilo pojistky. Druhá servisní prohlídla po 40t km stála 2080 Kč plus olej, který jsme dodávali sami, krom vyměněných filtrů bez závad.

Kolem 60t km ve vedrech přestala chladit klimatizace, doplněna náplň. Postupně každý rok bylo nutné doplňovat. Poslední rok již náplň vydržela krátce, proto jsme se opakovaně snažili najít netěsnost až se našla v radiátoru v interiéru.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zakoupeno jako referenční cca půl roku staré v Peugeotu v Bystřici nad Pernštejnem. Prodejce vše předvedl, vysvětlil, ukázal prázdnou servisní historii z centrální databáze, provedl i výměnu oleje a servisní prohlídku, přihodil zimní kola a koberečky. Při předáni auta nám zapomněli dát okrasné krytky šroubů na hliníková kola, která byla v kufru (prosinec), po urgenci přišly do dvou dnů poštou.
Po první STK jsme zjistili, že nám dali zimní gumy 15", ačkoliv na auto jsou schválené jen 16". Snažil jsem se zajistit nápravu, ale marně. Docela zklamání, dodají auto ve stavu, které nesmí do provozu a nápravu řešit nebudou, že už je prý po záruce...

ANO či NE

Těžko říci? Můj osobní názor je, že na dané trasy je vhodnější benzínový motor a peníze vložené do příplatku za nafťák se dají využít jinak. Taktéž nejvyšší výbava cenou atakuje stejně vybavené auto o třídu výše. Asi bych v dané situaci volil 308 VTi.

Samozřejmě je tady druhý pohled. Pár s odchovanými potomky (pojem "starší pár" by se asi máti nelíbil) pravděpodobně na své kratší trasy nepotřebuje velké auto, spíše ocení praktičnost, úspornost a pohodlí a to včetně nastupování, takže navíc při dnešních cenách benzínu docela chápu konečný výběr požadavků. Pokud bude auto jezdit nadále spolehlivě, tak proč ne. No a věřím, že po všem tom školení, co jsem provedl o chování k turbodieselu a přísný zákaz nabírání nekvalitní nafty bude alespoň do těch 120-150t km klid a to už auto půjde najisto sloužit zase někomu jinému.

Případné dotazy směřujte do diskuze. O mém hodnocení platí totéž, co píšu pod recenzí na Favorita.

 

Novinky v recenzi

16.7.2018 23:08

Nástupce již doma

Nakonec po dlouhých přípravách na Captura, P 2008, Opla CroslandX a Golfa se vybal nástupce v asi nejlepším poměru cena/velikost/výbava a potřeby rodičů:
Škoda Fabia Combi 1,0 TSI 81 kW Style, laser white, z příplatků 16" kola, hagusy, Bolero, conection pack.
Sice bílou taťka nikdy moc neměl v lásce, ale jelikož jsou aktuálně už jen skladovky nebo do výroby verze s filtrem částic a chtěli jsme minimálně stejnou výbavu jako měl Peugeot (mimo panoramatického okna), tak ze skladovek splňovala nejvíce tahle. Navíc ještě jí zítra čeká drobná úprava designu ve stylu a la White label :-) Sorry za to kopírování, ale když jsem to taťkovi navrhl a ukázal na fotkách, nechtěl jinak :-)

No jo a tím po dvou Renaultech a jednom Peugeotu se otec opět vrátil ke Škodovce..., máme doma dvě Fabie ss tříválcem a Megane si nemá s kým v garáži popovídat.

14.7.2018 18:51

126 000 km - Peugeot prodán

Tak po 8 letech a cca 105t km spokojené služby prodán. Až na jednu poruchu sloužil dobře, s otcem jsme se shodli, že zatím nejlepší auto, co doma bylo.
Snad bude spokojenost s nástupcem, kterého budeme vyzvedávat v pondělí, stejně veliká.

28.6.2018 20:06

Na prodej

Tak po necelých 9 letech dobré služby je Peugeot na prodej. Kdyby měl někdo zájem, napište soukromou zprávu. Aktuálně najeto 123 t km.

Nástupce již vybrán, chystá se na skladě.. :-) Na nick Ronault opět překvapivá značka :-)

1.1.2016 14:52

100 000 km

K šestým narozeninám Peugeot dojel na metu 100 000 km, takže něco přes 16 000 km za rok.
Takže zrekapitulujme těch 100 000 km? Ještě v záruce se měnily stínítka, protože nesvítily bodovky v interiéru, pak se 2x doplňovala náplň klimatizaci a v rámci garančky nám v Peugeot servise v Těšíně vyměnili brzdové kotouče vpředu, ale pak jak jsme je viděli, tak jsme se shodli, že zbytečně, že ještě zdaleka nebyly na výměnu, takže už tam na garančku otec nejezdí.
A to je vše. Celkově panuje spokojenost s autem.

14.9.2014 18:02

Krade se, to víme, ale proč tak hloupě?

Dnes mi píše otec SMS, že mu ukradli 2 okrasné čepičky ventilků z kol. Dostal je ode mne k autu s logem Peugeotu. I tak je to dobrý výkon, jak dlouho na autě vydržely.... jen tedy nechápu, že někdo ukradl jen dvě čepičky a k čemu mu budou. Navíc šlo o model, který jsem jinde neviděl... že by na skútr?
No, co, naštvat to ale umí, pořád lepší než poškrábané auto...

1.3.2014 23:18

FAP... příjemné zjištění

Auto má jeto něco k 70t km... a celou dobu, co je doma, nezablikala kontrolka FAP ani jednou. i když jezdí otec spíše kratší trasy. Opakovaně jsem pozoroval i plném plynu i černý obláček za autem...
Nedalo mi to a začal jsem dnes opět brouzdat po internetu.
Na PL stránkách citroen clubu jsem našel seznam motorů 1,6 HDi, které mají FAP a které ne:
http://www.cytryna.info/viewtopic.php?f=50&t=153
Podle VIN čísla ověřeného na : http://cz.vin-info.com jsem zjistil, že varianta motoru je DV6ATED4 , tááákže je už konečně jasno, proč FAP ani jednou nezablikal, i když by při takovém typu jízd měl.
On tam totiž NENÍ! :-D
Ddpovídalo by to i datumu výroby, který je 12/2009 (jak ten čas běží, už to bude 5 let!), takže jeden z posledních kusů Euro IV. Myslel jsem si, že FAP měly 1,6 HDI všechny minimálně od r. 2007, tak tedy ne.
No, v podstatě to je dobře, co na autě není, nemůže se zkazit. Ale taky je pravda, že nový FAP i s prací stojí nějakých 11t Kč, takže jeho výměny by až taková tragédie nebyla.í.

28.9.2013 20:36

Doplnění klimatizace

Zapomněl jsem dopsat srpnovou návštěvu servisu. V období největších veder měl taťka pocit slabého výkonu klimatizace, proto zajel na kontrolu a opravdu byla náplň téměř prázdná. Po doplnění klimatizace opět funkční. Nemohu posoudit, ale taťka má pocit, že stále jede nějak slaběji. V období velkých veder i stoupla spotřeba z 5,3 na 5,7 l/100 km. Podle mě je to dáno právě klimatizací, která jela na plno, když venku bylo 38°C a černé auto s černým interiérem bylo uvnitř jak rozpálené... navíc sotva se auto vychladilo, byl taťka na konci cesty... klimatizace hučela tak, že téměř přeřvala motor... Inu další negativum černého auta. Docela mě překvapuje v poztivní stránce Laguna, kterou jsme měli doma 8 let a ani jednou doplnění klimy nepotřebovala... alespoň něco :-D Jinak Peugeot funguje bez potíží.

31.3.2013 21:27

Doplněna spotřeba spritmonitor + další týden s Peugeotem

Do technických údajů jsem doplnil záznam spotřeby ze spritmonitoru, zatím jsem vložil data jenod počátku tohoto roku, postupně budou přibývat starší.

Opět jsem měl na týden pučeného Peugeota, škodolibce nepotěším, nic s Lagunou není, jen jsem si kvůli absolvování STK nechtěl brát volno (prošli jsme bez potíží), takže jsem tím pověřil taťku.
A jaké nové poznatky přinesl? Tak opět klasika, 4 lidi Těšín - Brno a zpět, plus 3x 40 km do práce a zpět. Konečná spotřeba výborných 4,85 l/100 km a konečně jsem asi našel polohu za volantem, chce to sedět výše, nízky posaz prostě není pro toto auto. Opět chválím motor, proklínám výrobce zimní gum, neskutečně hučí.

Proběhlo i srovnání s horkou francouzskou novinkou Clio Grandtour 1,5 dCi 66 kW, o tom ale později :-)

19.2.2013 21:52

Týden s Peugeotem podruhé - zimní

Vzhledem k drobnému servisnímu úkonu na Laguně (ložisko alternátoru) jsem měl opět na týden Peugeotka... a jaké dojmy oproti předešlému letnímu týdnu?

V první řadě oproti letním 16" jsou zimní 15" citelně pohodlnější a komfort je daleko lepší. Bohužel ziimní gumy asi nejsou valné kvality, protože neskutečně hučí, ale za to auto nemůže. Z druhé strany na sněhu jsou schopné, jen suchý asfalt jim nesvědčí.

Taky jsem byl zvědavý na topení dieselu a musím pochválit, Laguna je jen o krapánek rychlejší, ale zase automatická klimatizace opětovně předvedla, že umí odmlžovat okna lépe.

Mile překvapila spotřeba, minule byla o 3 dc vyšší, pravda, možná jsem díky počasí jel dálnice pomaleji, ale zase naloženější a z domu jsem vyrážel z vyšší průměrnou spotřebou, nyní tedy 5,0 l/100 km, většina dálnice kolem 120 km/h ve čtyřech lidech s přeplněným kufrem a zbytek ve 2-4 lidech do práce.

Více jak minule jsem pociťoval nedostatek prostoru, protě rozmazlování prostorností Laguny nese důsledky... Peugeot tak nějak cestující sbližuje, oproti i v úrovni loktů...

Celkově opět spokojenost a Peugeot aktuálně s 57t km jezdí bez ztráty kytičky, brzy jej čeká 3. servisní prohlídka.

22.10.2012 23:09

Týden s Peugeotem

Už delší dobu jsem v Laguně slyšel hukot ložiska a mé podezření potvrdil i automechanik. Doporučil, co nejrychlejší výměnu a do té doby opatrnou jízcu, což při mém plánu být týden v Brně a najet 800-1000 km jaksi nešlo dohromady. Jediné řešení byla výměna auta, kdy tatík dostal Lagunu (těch jeho 150 km, co udělal, s končícím ložiskem zvládne). Takže se naskytla možnost otestovat Peugeot v podmínkách, kde jezdí Laguna a mít ucelenější hodnocení. Za týden jsem najel téměř 800 km, ze severu do Brna, 4x do práce a pak nazpátky + něco Brna.

Aktuálně má Peugeot najeto 52t km, takže končí první sada letních gum a auto je zajeté. Zatím jezdí bez závad, tedy jen si žádá více žárovek H7, ale výměna je naštěstí velmi snadná (opět nevěřte těm, co tvrdí opak).

Exteriér a interiér:
Zevnějšek se kamarádům i kolegům stále líbí, mě pořád stejně tak nějak… ujde to. Boduje ale panoramatická střecha, která sklízela jen slova obdivu a chvály, hlavně nositelkám chromozomů XX se líbí.
Po 52t km uvnitř nic nevržee, ale v nízkých otáčkách při silnější akceleraci něco rezonuje, jen chvíli, ale slyšet to je. Taky jsem konečně našel polohu, kdy já sedím stále dostatečně pohodlně a za mnou se posadí i dospělý cestující. Samozřejmě mí stálí spolucestující uznali, že na nohy je místa o poznání méně než v Laguně, ale nikdo si ani po 3h nestěžoval. Musím i pochválit sedadla, na tuto třídu i delší cestu zvládají dobře a vzhledem k zaměření auta drží dobře tělo v zatáčkách.
Velká chvála míří k automatické klimatizaci, hlavně odmlžování oken je parádní věc. Naopak větší kritiku snese volant, ač má příjemně tlustý věnec a kvalitní kůži, tak velikost kormidla je přehnaná.

Podvozek:
Týden s Peugeotem trochu vytříbilo dojmy z jízdy. Možná je to přechodem z o 2 třídy větší a nižší Laguny, ale při každodenní jízdě do práce jsem si prostě nebyl jistý v kramflecích tam, kde je Laguna suverénní. Patřím k řidičům, kteří kruháčem spíše proletí a běda tomu, kdo před ním zbytečně zastaví (troubím po italském vzoru). Právě v těch prudších změnách směru se lvíče více nakloní a embargo na informace od volantu znejistí řidiče natolik, že to pro příště již nevyhledává. Jo, se zaťatými zuby to zvládne, ale jde cítit takové „Mon Dieu, Qu'est-ce ty děláš?!“. Laguna i přes francouzských původ (lehký motor?) svádí k odvážnějšímu průjezdu zatáček. Bohužel i přes naklánění jaksi Peugeot nedokázal udržet míru pohodlní typickou pro starou školu a i pasažéři pozorovali horší jak akustické, tak mechanické tlumení nerovností, ale možná chciod malého vozu moc, rozdíl mezi B a D segmentem někde znát musí být.

Motor:
Ale zpět k tomu lepšímu. Cestou ze Slezska do Brna ve čtyřech lidech přes Přerov a pak po D1 do Brna (do Vyškova 120, dále pro udržení v levém pruhu 130-150) spotřeba 5,2 l/100km, do práce 40 km tam a zpět při svižné jízdě mírně nad limit 5,0 l/100km (2 pasažéři), při trošce snahy by se těch 4,7 l/100km asi dalo. Za celý týden díky pátečnímu "nahánění" s kolegy do práce a rychlejšímu pátečnímu návratu průměr 5,3 l/100km (opět 4 cestující a plný kufr). Na plné auto a vyšší světlou výšku to není špatné. Před cestou jsem dotancovával do plna a pal. a dle tankování byla spotřeba o 0,1 l menší než dle pal PC, což se často nevidí, spíše opak. Opět se ukázalo, že PD byl krok mimo. Nabral jsem cestujícího, který přestoupil z Octavie 2 1,9 TDI PD a dlouhou dobu si myslel, že jedeme benzínem :-) Při dálničních 120-130 je motor příjemně v pozadí a spíše než motor se do kabiny šíří aerodynamický hluk a odvalování pneumatik od kol, což je pro tuto třídu ještě stále typické. Zde je Laguna o dva kroky napřed, ale tam zase řve motor, takže v konečném důsledku si mohou podat ruce. I když je pravda, že trvalých 150 je asi příjemnější s Peugeotem.
Taky konečně mohu posoudit opravdový výkon. HDI se dostane na svou max. rychlost v táhlém stoupání díky točivému momentu rychleji než Laguna, ale ta konečná maximálka je podobná, možná i o krapínek menší. Inu, když člověk využije okamžik překvapení a předjíždí spíše osobáky, tak je to rychlejší s HDI, v dlouhém táhlém by možná Laguna nakonec zvítězila. Obávám se, že v případě 207 se silnější 82 kW verzí bych se vůbec nechytal.

No a jak dopadl Peugeot jako celek? Posloužil spolehlivě, vypadá efektně, jeho komfortní prvky výbavy jsou návykové (moc moc chci samozatmívací zrcátko do Laguny), motor výborný, ale pořád nedokáže auto jízdně posunout výše, než kam patří základ… asi bych si zvykl a bral jej kvůli stáří a stavu místo Laguny hned, ale při výběru bych stále dál přednost 308 :-)

7.6.2012 02:21

Svezení s novou 208 aneb jaký je nástupce?

Dnes jsem využil možnost vyzkoušet na Peugeot Roadshow days několik Peugeotů, 308 SW 1,6 e-HDI, 508 GT, RCZ 1,6 THP a hlavně 208 3D i 5D s motory 1,6 VTi a 1,6 e-HDI 68 kW. Bohužel testovací trasa měla jen cca 12 km, takže nic moc, ale z druhé strany auta byla s zahřátými motory a byly přítomny všechny druhy povrchů i typů silnic.

Tak jaká je nová 208? Exteriér hodnotím za 2. Pro mnoho lidí bude přeplácaný s příliš mnoha pozlátky, což je pravda, ale z druhé strany po zbytečně nafouknuté 207 (mrkněte na ty zbytečně velké nárazníky, hlavně vzadu - jen hatchback, SW je naštěstí nemá) vidím v 208 odkaz na nádhernou 206 a ženám se auto bude líbit, což šlo vidět. Navíc je opravdu malá, žádná obluda, žádná žirafa a la Fabia, bez disproporcí... prostě za mě 2, po 3- 207 pokrok.

Interiér opět překvapení. Místa vpředu dostatek, ale to je i ve 207. Sedí se níže (po všech těch židlích, co zažíváme v nových autech příjemné), blíže sklu, sportovněji. Hodně otázek vzbuzuje koncept vysoko umístěných budíků. První posaz byl problém, prostě jsem si sedl jak v Laguně, což vedlo k tomu, že jsem neviděl na polovinu budíků, ale jakmile jsem si dal volant níže a posadil se správně, to znamená ne na dlouhé ruce a popadl ten perfektní malý volant (haleluja, to auto nemá kormidlo) s tlustým věncem, připadal jsem si jako v prostornější motokáře. A dle toho se odvíjela jízda... ale o ní za chvíli. Ještě pár slov k mediálnímu systému. Je určitě fajn, že je takhle nahoře, ale mohl by být o něco dále, oči by pak nemusely tolik přeostřovat (pořád 1000x lepší než ve Fabii u kolen), to by ale pak řidič daleko z volantu, takže asi správný kompromis.
O to větší překvapení na mne čekalo vzadu... kde sakra vzali těch cca 3-5 cm navíc proti 207 na kolena?!! Mám 182 cm a dokážu si představit, že i na delší cestě bych tam vydržel v pohodě sedět.
Kufr bez výhrad, normálka v této třídě.

A teď jízda. Nižší posaz a první jízda s 3D 1,6 VTi a touhou paní, co na mě dohlížela si co nejrychleji odskočit :-D mě navnadila dát 208 "za uši." Řízení není sportovní, ale na svou třídu a i přes zaměření spíše na ženskou klientelu, je přesné a docela kominikativní, i když je pravda, že na kruháči jsem smyk poznal až od pískání gum. Odpružení je oproti 207 měkčí, ale díky nižší stavbě se méně nakládní, na větších vlnách se malinko více zhoupne, ale neztratí jistotu, bohužel příčné spáry vzadu ohlásí bouchnutím. No škoda, tady by to mohlo být lepší, ale i tak fajn. Podvozek je lépe odhlučněn, to rozhodně.

1,6 VTi - moc jsem s tím motorem nenajel, ale tentokrát mile překvapil. Sice do 3t se toho moc neděje, ale pak má charater a špičku, pěkný zvuk a auto při troše práce s řazením, které je lepší než u 207, ale pořád ještě nic moc (je to škoda, protože šestikvalt na 308 je velký pokrok v přesnosti), se dá jízdu moc pěkně užít.
1,6-HDI je oproti 207 lépe odhlučněný, hlavně v nižších otáčkách. Jeho chování v porovnání s VTi je prostě dieselovité, táhne od 1750 až k 3000 ot./min. a pak je nutné přeřadit. Volba mezi těmi motory může být těžká. Na delší cesty určitě HDI, na kratší a s touhou po sportovnosti VTi. Dynamicky je VTi nutné prostě točit, což není pro všechny a na pořád. Při vjíždění na dálnici a plném zrychlování až k výjezdu, kde jsem musel sjíždět měla oba auta stejnou rychlost.

Takže jak to shrnout? Za mne dobré, nějaké mouchy se najdou, ale Peugeot udělal auto s krásným a asi nejhodnotnějším interiérem ve třídě, kompaktními rozměry, výbornými motory, slušnou prostorností, jen pár detailů by ještě kluci mohli doladit s faceliftem, konkrétně řazení a dozadu objednat trochu lepší silentbloky. Vzhledem k tomu, že Peugeot umí udělat dobrou cenu, tak to vidím jako zajímavou nabídku. A hlavně, pokud ten sportovní posaz, volant a jistý pocit motokáry využijí a udělají sportovní verzi, tak se na ní těším.

2.6.2012 23:23

Škrábance + výlet

Jak už někde padlo, tak nějaký dobrák poškrábal kapotu Peugeotu. Je to několik škrábanců. Otec se to pokoušel maskovat tužkou, ale není to ono. Přecejen na černé jde všechno vidět. Takovým "lidem" nakopat... :-/

Jinak jezdí auto bez problémů. Tento weekend absolvovalo výlet ze Slezska až do Mariánských lázní. V jednu stranu asi 550 km, plus nějaké výlety (K.Vary, Fr. Lázně...), takže dohromady cca 1300km. To vše ve čtyřech dospělých cestujících a plným kufrem, dálnice tempomat 130 km/h se spotřebou 5,5 l/100km, což si myslím, že není vůbec špatný výsledek.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Peugeot 207 Premium Outdoor 1,6 HDI

Další vozy Peugeot 207



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez výhrad, lampičky detail vyřešený téměř ihned

praktičnost
10

Praktické auto to rozhodně je, až na tu nepraktickou černou barvu

prostornost
9

Malinko toho místa vzadu na kolena mohlo být více, ale jinak OK

jízdní vlastnosti
8

V rámci třídy a požadavků na auto bych řekl, že velmi dobré, nebýt tupého řízení, tak skoro výborné, i když už se na trh přiřítili noví a lepší (208 už je tady taky)

jízdní komfort
8

No, je to v pořádku, ale mohlo by to být ještě lepší

provozní náklady
10

Spotřeba OK, pojistka taky OK, servisní prohlídka docela levná

náhradní díly
10

Nebyly potřeba, jen pylový filtr za normální cenu

výkon motoru
9

Účel plní dobře, ale klidně by mohlo být více

spotřeba
10

5,3 dlouhodobě, dá se i o dost níže

hlučnost motoru
7

No jo no, diesel v malém autě

kvalita sedadel
8

Mohla by být trošku vyšší

brzdy
10

Bez výhrad

zavazadlový prostor
10

Dostatečně velký, výborně variabilní






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…