Toyota Corolla (2018)
24.11.2018V poslednej dobe, sa tu s recenziami na Auris a Corollu síce roztrhlo vrece a mnou vlastnená kombinácia motora a prevodovky sa tu vyskytuje už trikrát,…
Toyota Corolla (Rasto)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
colin251 25.11.18 23:24
« Re: Gratulace
Ano, režim B vím, že brzdí motorem, ale předpokládal jsem, ze zároveň pošle více energie do baterek ...asi špatný předpoklad. :-) Každopádně ten zvuk brzdění je příšernej.
Já to prostě jen zkoušel, jaký režim je pro nízkou spotřebu...někdy jsem šel hodně zlehka na plyn a jindy zase to, co popisuješ ty, a to rychle dosáhnout požadované rychlosti a pak udržovat. Každopádně jsem jezdil celkově kombinovaně zastejno, jako právě s turbobenzinem ve stejné třídě a dieselem v o třídu větším autě. Teď neporovnávám výkon, ale spotřebu. Nějak mi právě uniká smysl hybridu, vzhledem k tomu, že se mu musí člověk dost přizpůsobovat. Já bych opravdu raději plug-in hybrid, ale tam je problém pořizovací cena, vzhledem k ceně “obyčejných” aut.
Mě prozatím vychází, že tyhle auta jsou pro eko lidi, kterým nevadí se omezovat a nemají hluboko do kapsy ... do toho musím ještě dorůst :-) -
Rasto 25.11.18 22:15
« Re: Gratulace
Jojo, presne ako hovoríš, vyberalo sa bohužial rozumom >:D
Mne sa práveže hybridný pohon páči veľmi - šiel som s ním 2x do Chorvátska väčšina po diaľnici a výkon mi nechýbal a žralo to naozaj okolo tých 6 litrov, čo mi prišlo fajn na to, že som sa vôbec neriešil úspornú jazdu. Ako ale verím, že ak prechádzaš z výkonnejšieho turbobenzínu, musí to byť poriadnu downgrade. Ono výkonovo je to porovnateľné s 1.0TSI a 1.6TDI, teda starý známy problém, ako základ fajn, ale chcelo by to mať možnosť niečo silnejšie (čo už teraz v novej geneácií bude). Z toho čo popisuješ viem posúdiť len to, že režim B si využíval zle. Ten režim aktivuje brzdenie spaľovacím motorom, teda energiu zahadzuje. Ideálne je brzdiť brzdovým pedálom, len do takej miery, aby si neaktivoval klasické brzdy, ale len elektromotor a tak narekuperuješ najviac. Potom ešte jeden typ, ak chceš plachtiť tak je dobré mierne držať plyn tak, aby auto zbytočne nebrzdilo elektromotorom, to ušetríš ďalší kúsok ale to už je extrém :D. Rozjazdy na elektrinu tiež nie sú optimálne - ja sa vždy relatívne svižne rozbehnem na spaľovák (niekde na pomedzí Eco a Power poľa) na požadovanú rýchlosť a potom radšej využijem elektriku na udržovanie rýchlosti po meste. -
Rasto 25.11.18 21:55
« Re: CVT a tažné?
No mne by sa dokonca zdalo, že to má spojené s tým čítaním dopravných značiek, a keď prekračujem načítanú rýchlosť brzdí častejšie ale to môže byť len dohad, nemám to potvrdené... Každopádne to nefunguje, ako by som chcel >:D a ani to podľa mňa fungovať nemôže, to by mi musel vidieť do hlavy >:D skôr by som ocenil, keby jemné stlačenie brzdy pri jazde s kopca spôsobilo podradenie a brzdenie motorom, čo sa nedeje...
No povolené to má ťahať 1300kg, takže ten môj 250kg vozík to zvládne podľa mňa hravo. Navyše je to vždy kľudná jazda na chalupu, takže myslím, že bežne pri rýchlej jazde po diaľnici/okreskách dostáva prevodovka zabrať viac.
-
colin251 25.11.18 21:51
« Gratulace
Gratulace k výběru auta. Tohle auto se vybírá rozumem. Kvalitní zpracování, atmosferický benzín, plynulá CVT převodovka, cena. Já bych si tohle auto sice nekoupil, ale jako opravdu racionální koupě, je tohle auto absolutní jednička, o tom asi žádná.
K hybridnímu Aurisu (2018 Selection) ... teď jsem s tím autem jezdil 2 týdny (2 nádrže). Ač jsem příznivcem hybridů, mild-hybridů a el. vozítek všeobecně, to auto bych si nemohl koupit. Pravděpodobně mi někdo napíše, že se s autem za 2 týdny a 2 nádrže nesžiju, ale nemyslím si, že to bude tím. Auris jako takový se mi líbí designově i zpracováním. Z první jízdy hybridem jsem byl natěšený jak malej kluk, ale jízdně nebo spíš technologií, si mě hybridní Auris nezískal. Při jakémkoli požadavku výkonu převodovka vytočí motor do maxima, že to řve jak motorová pila. Na elektřinu to dejme tomu při velice plynulé a pomalé jízdě umí po měste ty 2 km ujet, jinak ani při natvrdo zaplém režimu EV to téměř na elektřinu nejezdí (ano, má to malé baterie, bohužel). Neustále jsem se hlídal, abych nešlapal víc na pedál a co nejvíc jezdil alespoň částečně na elektřinu. Jízdní režim byl tak 40 % město a 60 % okresky (tak kolem 120 km/h ... mám to do práce větší kus po rychlostce s 110 km/h), dálnice žádná. Než začalo být teď chladněji, tak se mi dařilo držet kombinovanou spotřebu lehce pod 6l a po ochlazení dejme tomu do 6,5l a to jsem se opravdu neustále hlídal, abych nepotřeboval využívat výkon, neustále se snažil zapínat natvrdo režim EV (pak jsem vše zkoušel nechat na samotném autě při režimu Eco), hodně často při nízkých rychlostech a chladnu prostě nenaskakoval a akorát se ozýval rušivý pískot upozornění. Režim "B" sice asi více rekuperuje z kopce, ale zároveň auto neskutečně hučí. Handsfree v autě má příšerný zvuk, rádio také nic moc. Opravdu mi smysl hybridu uniká, to raději plug-in hybrid, který má alespoň kolem 50km dojezd na baterie, ale ten je o dost dražší.
Abych to tedy shrnul, Auris mě zklamal ... hlukem vytočeného motoru při akceleraci, velice slabém využití jízdy na baterie, zvukem rádia/handsfree a nakonec i spotřebou. S klasickým turbobenzínem (ovšem o vyšším výkonu) ve stejné třídě jezdím kombinovaně za stejně a s dieselem (taktéž vykonnějším) o třídu výš jakbysmet.
Co mě potěšilo, tak zpracování, přišlo mi kvalitní, poměrně solidní podvozek a také LED světla (svítí celkem slušně).
-
-
Rasto 25.11.18 12:40
« Re: Gratulujem k volbe.
Ako Hyundai som pozeral novú i30 kombi, ktorá bola fajn, ale strašne sa mi nepáčil ten vystrčený display, tak som nakoniec o ňom ani nerozmýšľal, Elantra ma ani nenapadla, nakoľko som auto najprv chcel kúpiť v ČR a tam sa nepredáva...
CVT je naozaj pre mňa príjemné prekvapenie. Ako zas musím povedať, že v HDM a DSG som sa viezol len ako spolujazdec, takže úplne priame porovnanie neviem dať. Každopádne na bežné jazdenie je to výborná voľba, jasné, že pre športovo zamerané auto alebo autá s vysokým točivým momentom, je to nevhodný typ prevodovky. Vytkol by som jej len pár drobností a to 7 stupňov v manuálnom režime - sú strašne blízko seba, človek sa v tom stráca, stačilo by 6. Druhá vec je, podradzovanie dolu kopcom - niekedy sa prevodovka snaží brzdiť motorom, problém je, že často sa netrafí do toho, čo chcem ja - teda väčšinou nebrzdí, keď by som chcel aby brzdila, a keď už brzdí, tak zas brzdí moc dlho, ja už brzdiť motorom nechcem a auto stále drží 4000 otáčok.. Ale to sú drobnosti, ktoré pociťujem sem-tma pri prejazde horských riechodov.
Inak funguje výborne - keď človek pochopí ako radí, nekoná sa žiadna vysávačova párty, do prudkého kopca sa s ňou dá auto pohybovať po centimetroch bez trhania, čo som si zisťoval, tak nemá problémy s výdržou a 250 000km by mala v pohode zvládnuť.
P.S. 308 kombi má predĺžený rázvor a vzadu je to lepšie ako krátka verzia. Miesta tam síce na rozdávanie nie je, ale stačilo by mi to.
No a potom to je už len o tom, koľko človek najazdí, či sa mu oplatí priplatiť za hybrid - presne rovnaká logika ako pri kúpe nafty. Len nafta je o niečo lepšia na diaľnici, hybrid v meste. V prípade riešenia od Toyoty, ešte človek za neštandardný jazdný prejav (ktorý chápem, že každému nemusí vyhovovať) ponúka principiálne výbornú spoľahlivosť.