Gratulace
Gratulace k výběru auta. Tohle auto se vybírá rozumem. Kvalitní zpracování, atmosferický benzín, plynulá CVT převodovka, cena. Já bych si tohle auto sice nekoupil, ale jako opravdu racionální koupě, je tohle auto absolutní jednička, o tom asi žádná.
K hybridnímu Aurisu (2018 Selection) ... teď jsem s tím autem jezdil 2 týdny (2 nádrže). Ač jsem příznivcem hybridů, mild-hybridů a el. vozítek všeobecně, to auto bych si nemohl koupit. Pravděpodobně mi někdo napíše, že se s autem za 2 týdny a 2 nádrže nesžiju, ale nemyslím si, že to bude tím. Auris jako takový se mi líbí designově i zpracováním. Z první jízdy hybridem jsem byl natěšený jak malej kluk, ale jízdně nebo spíš technologií, si mě hybridní Auris nezískal. Při jakémkoli požadavku výkonu převodovka vytočí motor do maxima, že to řve jak motorová pila. Na elektřinu to dejme tomu při velice plynulé a pomalé jízdě umí po měste ty 2 km ujet, jinak ani při natvrdo zaplém režimu EV to téměř na elektřinu nejezdí (ano, má to malé baterie, bohužel). Neustále jsem se hlídal, abych nešlapal víc na pedál a co nejvíc jezdil alespoň částečně na elektřinu. Jízdní režim byl tak 40 % město a 60 % okresky (tak kolem 120 km/h ... mám to do práce větší kus po rychlostce s 110 km/h), dálnice žádná. Než začalo být teď chladněji, tak se mi dařilo držet kombinovanou spotřebu lehce pod 6l a po ochlazení dejme tomu do 6,5l a to jsem se opravdu neustále hlídal, abych nepotřeboval využívat výkon, neustále se snažil zapínat natvrdo režim EV (pak jsem vše zkoušel nechat na samotném autě při režimu Eco), hodně často při nízkých rychlostech a chladnu prostě nenaskakoval a akorát se ozýval rušivý pískot upozornění. Režim "B" sice asi více rekuperuje z kopce, ale zároveň auto neskutečně hučí. Handsfree v autě má příšerný zvuk, rádio také nic moc. Opravdu mi smysl hybridu uniká, to raději plug-in hybrid, který má alespoň kolem 50km dojezd na baterie, ale ten je o dost dražší.
Abych to tedy shrnul, Auris mě zklamal ... hlukem vytočeného motoru při akceleraci, velice slabém využití jízdy na baterie, zvukem rádia/handsfree a nakonec i spotřebou. S klasickým turbobenzínem (ovšem o vyšším výkonu) ve stejné třídě jezdím kombinovaně za stejně a s dieselem (taktéž vykonnějším) o třídu výš jakbysmet.
Co mě potěšilo, tak zpracování, přišlo mi kvalitní, poměrně solidní podvozek a také LED světla (svítí celkem slušně).