Škoda Fabia (2004)
7.1.2017Tato recenze je věnována mému momentálnímu vozidlu které nahradilo moji původní Fabii sedan 1.2 HTP 12V ze které mi nepozorný řidič dodávky vyčaroval…
Škoda Fabia (Rados)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Rados 01.02.17 11:24
« Re: Duster
Jj velká změna to opravdu je :-) Původně jsem chtěl Logana ale po usednutí za volant Dusteru jsem měl hned jasno. Ano, měli ho v Dacii jako předváděčku, takže vím do čeho jdu :-) auto jede pěkně. Je celkem slušně odhlučněno a má pravidelný běh proti tomu drnčení v HTP :-) Ikdyž má auto téměř top výbavu tak je jen o cca 100kg těžší, takže těch 80kw mu postačuje. A když si vemu k tomu pořizovací cenu tak za 330 tis. jsem před 10 lety kupoval právě moji Fabii ve výbavě classic.. tzn. holátko:) Snad se to nijak neprojeví na kvalitě vozu. To ale uvidíme časem :)) -
Rados 10.01.17 21:12
« Re: Re: Re: Jen potvrzujete
Jj taky jsem toho nazoru. Znam řadu lidi co jsou sním spokojeni a taky spoustu nešťastníků, kteří snim měli samé potíže. Ja tento motor nijak neobdivuji ale osobně jsem snim byl velmi spokojený,když jsem sním najel 260tis. Km a jediné co sem tam pozlobilo byly civky které za těch 9 let jsem měnil 3x :-) -
rohYpnol 10.01.17 16:37
« Jen potvrzujete
že opravdu zlatá stará 50 kW 1.4 MPi >:-[] Tedy ne že by to byl excelentní motor a spolehlivý nebyl taky ani omylem, ale základ (rozvody, ventily, písty, blok, hlava...) byly OK a vyjma těsnění a zapalovacího modulu nepotřeboval žádnou výraznější péči a byl absolutně blbuvzdorný, olej úplně jedno jaký, jen držet specifikaci.
A při klidné delší jízdě jel za 5,5 až 6, bez omezení rozumně do 6,5 vždy. Do 110 až 120 kmh tichý i díky zpřevodování, nad 120 kmh už hlučná, ale zato pak bylo jedno, jestli to bylo 120 nebo 150 kmh...
Jediné pozitivum HTP vidím v menší olejové náplni (jenže tu zase vyžaduje často měnit) a v krátkých trasách po městě, na které bude určitě úspornější. 1.4 to jezdil v zimě klidně za 8 až 9 na 100... Jinak to ale Škoda s HTP pěkně pos* :-! -
Rados 09.01.17 16:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP
Dobré vědět než se do takového manévru pustím :-)
Nekdy si to i osobně vyzkouším ať vím co od něj čekat.
Po takové zkušenosti aspoň člověk bude vědět.
Jinak favorita jsem nikdy neměl ale felicii jo a co si tak pamatuji byla to docela leniva mrcha ;-\
Jak to myslíš,že ti přijde křehká? :-) -
Ronault. 09.01.17 12:09
« Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP
Já jsem se s ní vypekl ještě před lety, když jsem měl Fanouše, půjčil mi ji strejda a vidím dva kamiony, unešen z toho, jak to autop po městě a do té doby docela pěkně proti Favoritu táhlo jsem je začal předjíždět, byl jsem rád, že jsem zvládl jednoho, i když jsem s ijist, že Fanouš vy zvládl dva. Prostě je ten motor svým spíše dieselovým projevem s točivým momentem úplně dole strašně zrádný, diesel má ale dlouhé převody, tohle ne, tam od 80 se skoro nic neděje a od 100 jen když fouká vítr 8-s O to jsem byl překvapenější z 47 kW verze, i když ta mi příjde taková...křehká... 8-s -
Rados 08.01.17 22:37
« Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP
Těžko říct jestli s tim bude nějaký problém, ale osobně jsem zjistil, že tato momentální fabie se ohřeje a topí o něco rychleji než ta předchozí.
Jinak s tebou souhlasím i když jsem tu možnost předjíždět jeste za těch par dnů co ji mám neměl,tak pociťují horší tah od 80ky nahoru. Proto se tato verze hodí hlavně do měst, kde ocenis lepší zátah při rozjezdech. :-) -
Ronault. 08.01.17 20:09
« Re: Re: Re: Re: 1,2HTP
Když srovnám 40 kW a 47 KW verzi, tak ta naše silnější proti v minulé zimě půjčené 40 kW (nemám tažné) tak naše o hodně hůře topí. Nevím, jestli to je nějakým problémem naší silnější verze, ale kolegova přímo grilovala po 4 km jízdy.
Jinak k tvé recenzi, sice máš pravdu, že 40 kW verze má točivý moment níže, ale výše už vůbec nic není a předjíždět se s ní třeba vůbec nedá, respektive leda tak traktor, protože nad 80 už auto nezrychluje vůbec 8-s -
Đawson 08.01.17 18:37
« Re: Re: 1,2HTP
I já se s HTP něco najezdil a vzhledem k tomu, že nepovažuji auto co má 80 kw za slabé, mi i výkon na klidné cestování stačil ( 47 kw combi ), naopak sem byl rád za rychlé topení a dobrou převodovku :-) Ale jak píšu, sem defenzivní řidič.
Dej více fotek, chci tuhle voňavku vidět :)) -
Rados 08.01.17 10:58
« Re: 1,2HTP
Souhlas, tak já ho budu mít zatím jako náhradu za předchozí než se rozhodnu a vyberu nejaké nové. Potom zůstane jen jako druhé náhradní vozidlo. Tak na to snad poslouží dobře. Jj civky mi odcházeli i na předešlé fabii takže stim počítám.
Jj, přesto že mi je 1.4tdi celkem sympatické, tak musím říci,že jeho kultivovanost ai chod připomíná naftové motory které jezdili před 25 lety :-)