Mezi oběmi verzemi jsou rozdíly, minimálně co se týče napínáku a rozvodů, více potíží taky měla silnější verze s 12V.
Už když ten motor je nastartovaný, tak nějak více chrastí a klepe se než 40 kW verze. Nevím, jestli je to jen ten můj kus, ale jelikož mám čerstvě vyměněné rozvody, je po servisu a oba auta měla cca stejně najeto, tak je to asi vlastnost obecná.
No a celkově je ten motor křehký. V prvé řadě na to, že jde o docela obyčejně výkonný maloobjemový atmosférický motor, tak je proti konkurenci (např. od Fiata řada Fire, Renaultovská 1,2 16V nebo od Hondy z Jazzu 1,2) hlučnější a choulostivější téměř na vše.
Co u motorů v závorce popsané konkurence nemusíš řešit
- při delší zátěži se nepřívá olej
- nejsou ty motory tak citlivé na olej
- zaparkuješ HTP z kopce se zařazenou rychlostí, může ti přeskočit řetěz o zub
- při brždění motorem můžou jít piliny z katalyzátoru
- furt svítí kontrola řízení motoru, sama se jen tak rozsvítí, zase z ničeho nic zhasne... každý servisák se při mé námitce, že svítí tváří, že to nemá smysl řešit...ani na STK jim to nevadí, tak je to obecný fenomén
Prostě tohle u jednoduchých atmosfér konkurence nehrozí. Ač je Fabia bytelné auto, obzvlášť ta v první generaci a jsem s ní docela spokojený, tak 1,2 HTP je prostě nejslabší článek toho auta a kdyby mi někdo nabídl, že mi tam dá třeba 1,2 z Jazzu nebo z Clia, bral bych všemi deseti ;-) A to nemluvím jako někdo, kdo s tím motorem nemá zkušenosti, ale jako někdo, kdo jej má ;-) Tak nějak furt čekám kdy klekne, Laguna měla 2x více kilometrů a věděl jsem, že motor je to jedno z mála, na čež se dalo spolehnout.