Diskuse

Škoda Fabia (2004)

7.1.2017

Tato recenze je věnována mému momentálnímu vozidlu které nahradilo moji původní Fabii sedan 1.2 HTP 12V ze které mi nepozorný řidič dodávky vyčaroval…

 

Škoda Fabia (Rados)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 08.01.2017  10:19

    1,2HTP

    Je motor do města a na okresky, na dálnici prostě nepatří přesně jak píšeš. Brácha ho měl a na dálnicích ho prostě uhnal. Už po tak 100 Tis km postupně odcházely cívky, motor začal žrát olej a proto auto skončilo v AAA. Tam si ho ani ne do týdne nějaký šťastlivec odvezl a možná ho do teď leští v garáži. Jak píšeš s tou kultivovaností to není až tak hrozné. Samozřejmě ten vysavačový zvuk tam prostě je, ale co se týká kultivovanosti jako takové, úplně nejhorší motor se kterým jsem jezdil je 1,4TDi od VW. To bylo opravdu peklo.
    • 00 Reagovat !

      foto Rados

      Rados 08.01.2017  10:58

      « Re: 1,2HTP

      Souhlas, tak já ho budu mít zatím jako náhradu za předchozí než se rozhodnu a vyberu nejaké nové. Potom zůstane jen jako druhé náhradní vozidlo. Tak na to snad poslouží dobře. Jj civky mi odcházeli i na předešlé fabii takže stim počítám.
      Jj, přesto že mi je 1.4tdi celkem sympatické, tak musím říci,že jeho kultivovanost ai chod připomíná naftové motory které jezdili před 25 lety :-)
      • 00 Reagovat !

        foto -awson

        Đawson 08.01.2017  18:37

        « Re: Re: 1,2HTP

        I já se s HTP něco najezdil a vzhledem k tomu, že nepovažuji auto co má 80 kw za slabé, mi i výkon na klidné cestování stačil ( 47 kw combi ), naopak sem byl rád za rychlé topení a dobrou převodovku :-) Ale jak píšu, sem defenzivní řidič.
        Dej více fotek, chci tuhle voňavku vidět :))
        • 00 Reagovat !

          foto Rados

          Rados 08.01.2017  19:54

          « Re: Re: Re: 1,2HTP

          Jj není nad to, když ti auto už po 3km topí >:D Více fotek určitě přibude časem, dneska jsem zatím přihodil foto motoru a budíků. Čekám na lepší počasí ať to nějak vypadá :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 08.01.2017  20:09

            « Re: Re: Re: Re: 1,2HTP

            Když srovnám 40 kW a 47 KW verzi, tak ta naše silnější proti v minulé zimě půjčené 40 kW (nemám tažné) tak naše o hodně hůře topí. Nevím, jestli to je nějakým problémem naší silnější verze, ale kolegova přímo grilovala po 4 km jízdy.
            Jinak k tvé recenzi, sice máš pravdu, že 40 kW verze má točivý moment níže, ale výše už vůbec nic není a předjíždět se s ní třeba vůbec nedá, respektive leda tak traktor, protože nad 80 už auto nezrychluje vůbec 8-s
            • 00 Reagovat !

              foto Rados

              Rados 08.01.2017  22:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP

              Těžko říct jestli s tim bude nějaký problém, ale osobně jsem zjistil, že tato momentální fabie se ohřeje a topí o něco rychleji než ta předchozí.
              Jinak s tebou souhlasím i když jsem tu možnost předjíždět jeste za těch par dnů co ji mám neměl,tak pociťují horší tah od 80ky nahoru. Proto se tato verze hodí hlavně do měst, kde ocenis lepší zátah při rozjezdech. :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 09.01.2017  12:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP

                Já jsem se s ní vypekl ještě před lety, když jsem měl Fanouše, půjčil mi ji strejda a vidím dva kamiony, unešen z toho, jak to autop po městě a do té doby docela pěkně proti Favoritu táhlo jsem je začal předjíždět, byl jsem rád, že jsem zvládl jednoho, i když jsem s ijist, že Fanouš vy zvládl dva. Prostě je ten motor svým spíše dieselovým projevem s točivým momentem úplně dole strašně zrádný, diesel má ale dlouhé převody, tohle ne, tam od 80 se skoro nic neděje a od 100 jen když fouká vítr 8-s O to jsem byl překvapenější z 47 kW verze, i když ta mi příjde taková...křehká... 8-s
                • 00 Reagovat !

                  foto Rados

                  Rados 09.01.2017  16:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP

                  Dobré vědět než se do takového manévru pustím :-)
                  Nekdy si to i osobně vyzkouším ať vím co od něj čekat.
                  Po takové zkušenosti aspoň člověk bude vědět.
                  Jinak favorita jsem nikdy neměl ale felicii jo a co si tak pamatuji byla to docela leniva mrcha ;-\
                  Jak to myslíš,že ti přijde křehká? :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 09.01.2017  18:38

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP

                    On ten Fanouš je lenivý, ale když jej točíš, tak jede a v podstatě až někam k 5000 ot. zrychluje, 40 kW verze prostě nahoře už nic nemá.¨
                    Ad křehkost níže.
                • 10 Reagovat !

                  foto umo

                  umo 09.01.2017  17:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP

                  čo myslíš tým "...křehká.."? Pýtam sa preto, lebo tento motor mám aj ja.

                  Aha, až teraz som si všimol, že sa na to pýta aj Rados :-)
                  • 10 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 09.01.2017  18:50

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP

                    Mezi oběmi verzemi jsou rozdíly, minimálně co se týče napínáku a rozvodů, více potíží taky měla silnější verze s 12V.
                    Už když ten motor je nastartovaný, tak nějak více chrastí a klepe se než 40 kW verze. Nevím, jestli je to jen ten můj kus, ale jelikož mám čerstvě vyměněné rozvody, je po servisu a oba auta měla cca stejně najeto, tak je to asi vlastnost obecná.

                    No a celkově je ten motor křehký. V prvé řadě na to, že jde o docela obyčejně výkonný maloobjemový atmosférický motor, tak je proti konkurenci (např. od Fiata řada Fire, Renaultovská 1,2 16V nebo od Hondy z Jazzu 1,2) hlučnější a choulostivější téměř na vše.
                    Co u motorů v závorce popsané konkurence nemusíš řešit
                    - při delší zátěži se nepřívá olej
                    - nejsou ty motory tak citlivé na olej
                    - zaparkuješ HTP z kopce se zařazenou rychlostí, může ti přeskočit řetěz o zub
                    - při brždění motorem můžou jít piliny z katalyzátoru
                    - furt svítí kontrola řízení motoru, sama se jen tak rozsvítí, zase z ničeho nic zhasne... každý servisák se při mé námitce, že svítí tváří, že to nemá smysl řešit...ani na STK jim to nevadí, tak je to obecný fenomén

                    Prostě tohle u jednoduchých atmosfér konkurence nehrozí. Ač je Fabia bytelné auto, obzvlášť ta v první generaci a jsem s ní docela spokojený, tak 1,2 HTP je prostě nejslabší článek toho auta a kdyby mi někdo nabídl, že mi tam dá třeba 1,2 z Jazzu nebo z Clia, bral bych všemi deseti ;-) A to nemluvím jako někdo, kdo s tím motorem nemá zkušenosti, ale jako někdo, kdo jej má ;-) Tak nějak furt čekám kdy klekne, Laguna měla 2x více kilometrů a věděl jsem, že motor je to jedno z mála, na čež se dalo spolehnout.
                    • 00 Reagovat !

                      foto umo

                      umo 09.01.2017  19:01

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP

                      A týka sa to aj htp 51 kW?
                      • 00 Reagovat !

                        foto Rados

                        Rados 09.01.2017  19:44

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP

                        Řekl bych že ano, prý takové ty nejvychytanější přišli až po roce 2011, kde se spousta věci zase doladila. :-)
                        • 10 Reagovat !

                          foto rohYpnol

                          rohYpnol 10.01.2017  16:30

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP

                          Jenže spousta věcí se naopak pokazila >:-[] ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto twistedTSD

                        twistedTSD 10.01.2017  17:59

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP

                        umo: Ten problém s pilinami se jej tuším už netýká, přehřívání oleje by už u tvého ročníku nemělo být tak extrémní (nicméně častější výměnou oleje nic nezkazíš). Snad jen rozvody je dobré trochu hlídat.
  • 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 10.01.2017  16:37

    Jen potvrzujete

    že opravdu zlatá stará 50 kW 1.4 MPi >:-[] Tedy ne že by to byl excelentní motor a spolehlivý nebyl taky ani omylem, ale základ (rozvody, ventily, písty, blok, hlava...) byly OK a vyjma těsnění a zapalovacího modulu nepotřeboval žádnou výraznější péči a byl absolutně blbuvzdorný, olej úplně jedno jaký, jen držet specifikaci.

    A při klidné delší jízdě jel za 5,5 až 6, bez omezení rozumně do 6,5 vždy. Do 110 až 120 kmh tichý i díky zpřevodování, nad 120 kmh už hlučná, ale zato pak bylo jedno, jestli to bylo 120 nebo 150 kmh...

    Jediné pozitivum HTP vidím v menší olejové náplni (jenže tu zase vyžaduje často měnit) a v krátkých trasách po městě, na které bude určitě úspornější. 1.4 to jezdil v zimě klidně za 8 až 9 na 100... Jinak to ale Škoda s HTP pěkně pos* :-!
    • 10 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.01.2017  18:05

      « Re: Jen potvrzujete

      S 1.4 MPI jsem sice nejezdil, ale většina uživatelů tedy vykazuje výrazně vyšší spotřeby, spritmonitor.de říká 7.5...což je vzhledem k (absenci) výkonu hrůza, takže při výběru auta jsem jej vyřadil hned...Ale blbuvzdorný docela je, to jo.
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 10.01.2017  20:09

        « Re: Re: Jen potvrzujete

        osobně si myslím, že tenhle motor byl extrémně závislý na zajetí. Taky mě ten rozptyl u tohoto motoru a rozdílnosti uživatelů překvapovaly.
        • 00 Reagovat !

          foto Rados

          Rados 10.01.2017  21:12

          « Re: Re: Re: Jen potvrzujete

          Jj taky jsem toho nazoru. Znam řadu lidi co jsou sním spokojeni a taky spoustu nešťastníků, kteří snim měli samé potíže. Ja tento motor nijak neobdivuji ale osobně jsem snim byl velmi spokojený,když jsem sním najel 260tis. Km a jediné co sem tam pozlobilo byly civky které za těch 9 let jsem měnil 3x :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 31.01.2017  20:40

    Duster

    Tak tomu říkám zajímavá volba a velká změna :-) Přiznám se, že bych asi takhle nevolil, ale mě prostě SUV moc nezajímají. Zkoušel jsi Dustera s tíhle motorem? A jak to jede? Jinak varianta s LPG je velké lákadlo, to se musí uznat.
    • 00 Reagovat !

      foto Rados

      Rados 01.02.2017  11:24

      « Re: Duster

      Jj velká změna to opravdu je :-) Původně jsem chtěl Logana ale po usednutí za volant Dusteru jsem měl hned jasno. Ano, měli ho v Dacii jako předváděčku, takže vím do čeho jdu :-) auto jede pěkně. Je celkem slušně odhlučněno a má pravidelný běh proti tomu drnčení v HTP :-) Ikdyž má auto téměř top výbavu tak je jen o cca 100kg těžší, takže těch 80kw mu postačuje. A když si vemu k tomu pořizovací cenu tak za 330 tis. jsem před 10 lety kupoval právě moji Fabii ve výbavě classic.. tzn. holátko:) Snad se to nijak neprojeví na kvalitě vozu. To ale uvidíme časem :))
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 02.02.2017  09:08

        « Re: Re: Duster

        Tak ono je nepopíratelné, že z 1,2 HTP to bude přecejen skok k lepšímu, ale ono dneska ty třeba TSI jedou taky lépe. Každopádně cena to je hodně zajímavá. No tak ať slouží. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Rados

          Rados 02.02.2017  11:20

          « Re: Re: Re: Duster

          V tsi jsem ještě nejel takže nemůžu porovnat, ale myslim si, že tsi bude určitě živější, přeci jen to turbo tomu dodá smrnc. Díky, snad bude. Však až nasbiram nějaké poznatky a zkušenosti tak se o ně tady zase rád podělim :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Kubik

    Kubík 22.03.2017  08:33

    Zadná lavica

    Nazdar, vlastníme taktiež fábiu - combi (01/1.9sdi). 90% času jazdím so sedákmi vybratými a sklopenými sedačkami a nikdy nám žiadna kontrolka nesvietila, ani som to nevidel u iného auta, velmi zaujímavé.
    • 00 Reagovat !

      foto Rados

      Rados 22.03.2017  17:07

      « Re: Zadná lavica

      Hoj,já jsem byl právě taky překvapen protože jsem měl možnost řídit celkem dost aut např. v práci (octavky, berlinga,atd atd),a nikdy mi nic nesignalizovalo sklopenou zadní sedačku. :-O
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…