Recenze

Rados (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia

9,07 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10
Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 37 Škoda Fabia, foto 38 Škoda Fabia, foto 39 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44 Škoda Fabia, foto 45 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 47 Škoda Fabia, foto 49 Škoda Fabia, foto 50 Škoda Fabia, foto 51 Škoda Fabia, foto 52 Škoda Fabia, foto 53 Škoda Fabia, foto 54 Škoda Fabia, foto 55 Škoda Fabia, foto 56 Škoda Fabia, foto 57 Škoda Fabia, foto 58 Škoda Fabia, foto 59 Škoda Fabia, foto 60 Škoda Fabia, foto 91 Škoda Fabia, foto 92 Škoda Fabia, foto 93 Škoda Fabia, foto 94 Škoda Fabia, foto 95 Škoda Fabia, foto 96 Škoda Fabia, foto 97
 

Technické info

Přezdívka auta Krasavec Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:93560 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16,5 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Tato recenze je věnována mému momentálnímu vozidlu které nahradilo
moji původní Fabii sedan 1.2 HTP 12V ze které mi nepozorný řidič dodávky vyčaroval totálku.
Jedná se o Fabii hatchback modré základní barvy a roku výroby 2004. Výbava vozu je Classic stejně jako u mé minule Fabie
s nějakými drobnostmi navíc. (palubní počítač, airbag spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo) jinak se jedná o zcela jednoduché vozidlo ve kterém čím méně elektroniky je, tak tím se snižuje i možnost zbytečných závad.

Auto pohání zážehový tříválec o objemu 1198cm3 který dosahuje maximálního výkonu 40kw při 4750ot.
Podle některých časopisů se ukázalo, že motor má daleko větší výkon než udává výrobce (46kw) což i vysvětluje, proč jede lépe než by člověk od takového motoru očekával.
Oproti silnější 12V variantě má výkon uložen v nižších,využitelnějších otáčkách což zpříjemní cestování. Není třeba motor tolik vytáčet a cestující tím pádem neruší zbytečný hluk.

I maximální točivý moment 106 Nm. je k dispozici už při rozumných třech tisících otáček.
Samozřejmě, že auto není žádný závodník, ale při nízkých rychlostech a prvních třech rychlostních stupních se motor chová nečekaně živě.

Do zhruba 70km/h auto jede pocitově lépe jak jeho silnější 12V verze. Od devadesáti se ale karta otáčí a 47kw motor táhne o něco lépe.
Výrobce uvádí zrychlení z 0 na 100 km/h za poměrně dlouhých 18,4 sekundy,což si myslím, že se dá stihnout o něco dříve. Podle mých dosavadních zkušeností je to dané tím, že od 80ky už motor neoplývá kdovíjakou pružností a tady hodně časově ztrácí.
Myslím si, že tento motor je ideální volbou do města a jeho okolí.
Konečně jsem měl možnost si vyzkoušet jak auto dokáže rychle uhánět. Ručička se na absolutní rovince po dálnici přehoupla lehce přes 160km/h, takže udávanou rychlost kterou uvádí výrobce, fábie zvládne s přehledem.

Pružné zrychlení z 60-100kmh (IV.).......14,4s
Pružné zrychlení ze 100-120km/h (V.)...23,1s

Pro zajímavost jsou zde uvedeny rychlosti za určitých otáček motoru. (dle tachometru)

3.rs. 3000ot. = 60km/h, 4000ot. = 80km/h, 5000ot. =100km/h

4.rs. 3000ot. = 80km, 4000ot. = 107km/h,
5000ot. = 135km/h

5rs. 3000ot. = 100km/h, 4000ot. = 135km/h,
4800ot. = 160km/h. Po rovině se do vyšších otáček ani rychlosti auto nežene.

Pro srovnání výkonů a točivého momentu 6v a 12v verze jsem vytvořil malou tabulku.

Výkon při 1500-3500-4000.ot.

40kw........13kw-37kw-39kw
47kw........13kw-38kw-42kw

Toč.mom.1500-Max-4000ot.

40kw.......90Nm-106Nm-95Nm
47kw.......90Nm-112Nm-102Nm

Tříválec je všem znám svým né moc kultivovaným chodem motoru. Žádnou tragédií bych v tom neviděl.
Oproti naftovému tříválci se jedná o klidný a tichý chod. Výborné je odhlučnění kabiny, do které proniká minimum vibrací a hluku od motoru.
Co se spotřeby týče tak by měla být velmi podobná až bych řekl, že stejná jako u dvanáctiventilu.
Více se rozepíšu až s autem najezdím pár tisíc kilometrů. Doposud jsem na každodenní trase o délce zhruba 40km
dosáhl při poklidné jízdě při mrazech, kolem 5,6 L/100km.

Velká výhoda auta je ta, že je to vůz po mém dědovi, který má známou historii a po téměř
13-ti letech "provozu" má najeto 67 tisíc kilometrů. Auto celkově působí nově a čistě jako by zrovna vyjelo z autosalonu. Karoserie nenosí žádné šrámy ba dokonce ani oprýskanou barvu od
odletujících kamínků. A co je důležité, auto i po takové době nikde nereziví.

Na autě jsou rozměry pneu 165/70 R14.

Rozměry vozu (mm)

Délka..................3970
Šířka...................1646
Výška.................1451
Rozvor................2461
Rozchod.......1435/1424
Světlá výška.......140

Hmotnosti (kg)

Pohotovostní hmotnost....1130
Užitečná hmotnost..............515
Celková hmotnost.............1560
Nebrzděný přívěs.............. .450
Brzděný přívěs (12%).........800

Rozměry kufru
Délka - 705 mm
Šířka - 974/1216 mm
Výška - 541mm
Objem - 260l


*více fotografií budu přidávat postupně

Silné stránky

-Jednoduchost a nenáročnost

-Nízká cena náhradních dílů a oprav.

-Prostor pro cestující

-I na dnešní dobu poměrně bezpečné auto.

-Pohodlné odpružení

-Robustní konstrukce

-Na svou dobu,propracované detaily

Slabé stránky

-Menší kufr

-Menší sedadla

-Né moc kultivovaný chod.

-Praskající žárovky H7

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Momentálně žádné a snad ani dlouho nebudou

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velmi dobré :))

 

Novinky v recenzi

28.10.2017 23:58

Zimní čas

Tak pomalu se blížící zimní období mě donutilo aby auto dostalo asi poslední pořádnou sprchu v tomto roce. Při jednom bylo vyleštěno a navoskováno a už minulý týden přezuto. Ujeté kilometry si vyžádaly i opětovnou kontrolu v servise a to na pohon Lpg. Podle technika i diagnostiky vše v pořádku, s čím musím souhlasit. Aktuálně najeto 93600km + přidány nějaké ty fotky.

22.10.2017 21:56

Příprava na zimní období

Tak dnes se mi našla chvilka času, tak jsem přezul fabii do zimního obutí. Tento rok ještě pojezdí na dosavadních zimních pneu Seiberling Winter 165/70 a na příští zimu dostane už nějaké nové. Při jednom byla dolita chladící kapalina a vyměněna gumička zadního stěrače.

7.10.2017 21:30

Dalších 10 tisíc ujetých kilometrů..

..a to znamená další nutná výměna motorového oleje. Opět použit olej Shell 10W-40 Helix HX6 2,6litrů a olejový filtr tentokrát značky Alco MD-427. Aktuálně najeto 91 580km. Auto stále jezdí bez problémů a zaváhání akorát uz pomalu začínají matnout přední světlomety, v brzké době je asi přeleštím což je řešení tak na půl roku, nebo rovnou vyměním za nové a bude klid na dalších 10let, no uvidíme.

16.7.2017 20:02

Nové pneu

Tak včera jsem Fabii koupil novou obuv jelikož 4roky staré Bridgestony b250 už měly dávno pod 1,6mm a už nevyhovovaly bezpecnosti jízdy. Nové pneumatiky jsem nakonec zvolil značky Sava Perfecta se kterými jsem byl spokojen s kilometrovým nájezdem na předešlém sedanu. Navíc s akční cenou za 699kc kus :)

15.6.2017 20:29

Spotřeba

Po delší době přidám poznatky ohledně spotřeby na lpg. Při každodenním ježdění do práce 50%město 50% dálnice(většinou 110km/h), se spotřeba ustálila na neuvěřitelné hodnotě 6,9 na plyn. Tzn že na jednu nádrž o objemu 36litrů najedu kolem 520km což je zhruba o 60km více než u předchozí Fabie a o vice jak 120km oproti Dusteru.

21.5.2017 18:48

80 tisíc odjetých kilometrů

Ikdyž se teď Fabie využívá o něco méně, tak i přesto máme najeto dalších 10tisíc kilometrů a s nimi přišlo na opětovnou výměnu oleje a olejového filtru. Při jednom se vyměnilo i teplotní čidlo motoru které podle diagnostiky ukazovalo nesmysly při nízkých teplotách. Cena čidla nějakých 160kč. No není nad škodovácké levné náhradní díly :)) Jinak co se pohonu LPG týče, vše funguje jak má. Dojezd na jednu nádrž 36L cca 450 km při poklidné jízdě.... přidány opět nějaké ty fotky

22.4.2017 18:54

Přestavba na LPG

Tak Fabie konečně jezdí na propan-butan. Jak už jsem zmiňoval v předešlém příspěvku, díly nutné pro přestavbu byly demontovány z mé havarované předchozí Fabie. Vše krom filtrů, nádrže, které by už skončila platnost a reduktoru (který byl po nárazu zdemolován) se využilo a přestavba se povedla podle plánů. Celkově s novými díly to přišlo na 11 tisíc kč. Takže doufám, to bude stejně šlapat, jako na té předešlé :)

28.3.2017 09:40

LPG

Tak protože jsem byl vždy velmi spokojený s přestavbou jak bývalé Fabie tak i Dusteru na pohon lpg. Rozhodnul jsem se v následujících měsících nechat předělat i současnou Fabii která u nás slouží jako druhý vůz v rodině. Navíc, když je možnost použít některé díly z mé bourané fabky,tak není nad čím dále uvažovat. Až bude vše hotovo,budu informovat na kolik to vyšlo,jak se to povedlo a jaké jsou dojmy. Momentálně najeto 75000 km

21.3.2017 18:36

Přezouvání

Tak máme tady první jarní den a sním jsem se rozhodl přezout Fabii na letní. Pneu jsou značky Bridgestone b250 o rozměru 165/70 R14. Co mě dnes překvapilo, tak bylo zjištění, že když sklopím zadní sedačky tak se na přístrojovce rozsvítí červená kontrolka,(přidáno na fotce) která upozorňuje na odjištění zadní lavice. Tohle ze svého bývalého sedanu neznám a ani v novém Dusteru tohle není.

18.2.2017 19:15

Montáž

Tak a zástěrky, které jsem měl už dávno zakoupené, jsem konečně namontoval na auto. Člověk by ani neřekl, kolik nečistoty to zachytí místo toho aby to skončilo vše na dveřích auta atd. Jinak na plnou nádrž 45l paliva natural, jsem najel přesně 720km. Při mé každodenní cestě do práce cca 10km města a 15kilometrů dálnice. Průměrná spotřeba je nyní 6,25l /100 km. Snad se, s příchodem jara a vyššíma teplotami spotřeba ještě o něco sníží. Aktuálně najeto něco málo přes 72 tis. km.

12.2.2017 13:03

Duster

Tak se nám zase po dlouhé době udělalo venku krásně, tak jsem nelenil a šel sprchnout Fabii. Při té příležitosti jsem nafotil pár fotek a přidal i malou ochutnávku nového Dusteru z autosalonu. Jinak na zimních pneu a při těchto mrazech se průměrná spotřeba drží na 6,5 litrech na 100km.

30.1.2017 11:32

Nástupce

Po dlouhém vybíraní a rozhodování jsem dospěl k výsledku takovém, že vyhrála jako nový nástupce bílá Dacia Duster ve výbavě Arctica s motorem 1.6 Sce 80 kw/108k LPG s nějakými blbostmi navíc. Auto je objednáno a v polovině nového měsíce by mělo být doma :)

24.1.2017 19:49

70 000 km

K dnešnímu dni má fabia najeto 70tis. kilometrů a stim došlo k výměně motorového oleje a všech filtrů včetně palivoveho. Konkrétně byl použit motorový olej shell Helix ultra 5w 40. Poprvé jsem vyzkoušel palivové přídavné aditivum které by mělo mít pozitivním účinek na čištění vstřikování.

17.1.2017 12:51

Doplnění

Dneska nafoceny další fotky, plus první výměna prasklé žárovky H7 :) Aktuálně najeto 69tis. km.

14.1.2017 18:20

Doplnění

Zdravím, dneska jsem si našel konečně chvilku času a dostal jsem se k tomu abych udělal pár nových fotek, které jsem přidal do galerie. Při jednom dostala dnes Fábie novou autobaterii Bosch 56 Ah a pneu Seiberling Winter 165/70 R14. Sehnal jsem si i přední a zadní zástěrky a které namontuji až zítra. :)


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9

Na 1135kg vážící auto stačí :)

zavazadlový prostor
9

Oproti sedanu o dost menší, ale zase lépe využitelný.


Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: United slaví výhru i Ibrahimovicův návrat! Čech udržel nulu

SESTŘIHY: United slaví výhru i Ibrahimovicův návrat!…

Ve šlágru 12. kola anglické ligy porazil Arsenal fotbalisty Tottenhamu 2:0 a dotáhl se na ně v tabulce na rozdíl…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se "na…

O tom, kde leží Česká republika, má nyní svět zase o něco lepší povědomí. Světová média totiž zaujala zpráva, že…

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…