Recenze

Rados (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia

8,80 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10
Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 37 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44
 

Technické info

Přezdívka auta Krasavec Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:74000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16,5 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Tato recenze je věnována mému momentálnímu vozidlu které nahradilo
moji původní Fabii sedan 1.2 HTP 12V ze které mi nepozorný řidič dodávky vyčaroval totálku.
Jedná se o Fabii hatchback modré základní barvy a roku výroby 2004. Výbava vozu je Classic stejně jako u mé minule Fabie
s nějakými drobnostmi navíc. (palubní počítač, airbag spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo) jinak se jedná o zcela jednoduché vozidlo ve kterém čím méně elektroniky je, tak tím se snižuje i možnost zbytečných závad.

Auto pohání zážehový tříválec o objemu 1198cm3 který dosahuje maximálního výkonu 40kw při 4750ot.
Podle některých časopisů se ukázalo, že motor má daleko větší výkon než udává výrobce (46kw) což i vysvětluje, proč jede lépe než by člověk od takového motoru očekával.
Oproti silnější 12V variantě má výkon uložen v nižších,využitelnějších otáčkách což zpříjemní cestování. Není třeba motor tolik vytáčet a cestující tím pádem neruší zbytečný hluk.

I maximální točivý moment 106 Nm. je k dispozici už při rozumných třech tisících otáček.
Samozřejmě, že auto není žádný závodník, ale při nízkých rychlostech a prvních třech rychlostních stupních se motor chová nečekaně živě.

Do zhruba 70km/h auto jede pocitově lépe jak jeho silnější 12V verze. Od devadesáti se ale karta otáčí a 47kw motor táhne o něco lépe.
Výrobce uvádí zrychlení z 0 na 100 km/h za poměrně dlouhých 18,4 sekundy,což si myslím, že se dá stihnout o něco dříve. Podle mých dosavadních zkušeností je to dané tím, že od 80ky už motor neoplývá kdovíjakou pružností a tady hodně časově ztrácí.
Myslím si, že tento motor je ideální volbou do města a jeho okolí.
Konečně jsem měl možnost si vyzkoušet jak auto dokáže rychle uhánět. Ručička se na absolutní rovince po dálnici přehoupla lehce přes 160km/h, takže udávanou rychlost kterou uvádí výrobce, fábie zvládne s přehledem.

Pružné zrychlení z 60-100kmh (IV.).......14,4s
Pružné zrychlení ze 100-120km/h (V.)...23,1s




Tříválec je všem znám svým né moc kultivovaným chodem motoru. Žádnou tragédií bych v tom neviděl.
Oproti naftovému tříválci se jedná o klidný a tichý chod. Výborné je odhlučnění kabiny, do které proniká minimum vibrací a hluku od motoru.
Co se spotřeby týče tak by měla být velmi podobná až bych řekl, že stejná jako u dvanáctiventilu.
Více se rozepíšu až s autem najezdím pár tisíc kilometrů. Doposud jsem na každodenní trase o délce zhruba 40km
dosáhl při poklidné jízdě při mrazech, kolem 5,6 L/100km.

Velká výhoda auta je ta, že je to vůz po mém dědovi, který má známou historii a po téměř
13-ti letech "provozu" má najeto 67 tisíc kilometrů. Auto celkově působí nově a čistě jako by zrovna vyjelo z autosalonu. Karoserie nenosí žádné šrámy ba dokonce ani oprýskanou barvu od
odletujících kamínků. A co je důležité, auto i po takové době nikde nereziví.

Na autě jsou rozměry pneu 165/70 R14.

Rozměry vozu (mm)

Délka..................3970
Šířka...................1646
Výška.................1451
Rozvor................2461
Rozchod.......1435/1424
Světlá výška.......140

Hmotnosti (kg)

Pohotovostní hmotnost....1130
Užitečná hmotnost..............515
Celková hmotnost.............1560
Nebrzděný přívěs.............. .450
Brzděný přívěs (12%).........800


*více fotografií budu přidávat postupně

Silné stránky

-Jednoduchost a nenáročnost

-Nízká cena náhradních dílů a oprav.

-Prostor pro cestující

-I na dnešní dobu poměrně bezpečné auto.

-Pohodlné odpružení

-Robustní konstrukce

-Na svou dobu,propracované detaily

Slabé stránky

-Menší kufr

-Menší sedadla

-Né moc kultivovaný chod.

-Praskající žárovky H7

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Momentálně žádné a snad ani dlouho nebudou

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velmi dobré :))

 

Novinky v recenzi

21.3.2017 18:36

Přezouvání

Tak máme tady první jarní den a sním jsem se rozhodl přezout Fabii na letní. Pneu jsou značky Bridgestone b250 o rozměru 165/70 R14. Co mě dnes překvapilo, tak bylo zjištění, že když sklopím zadní sedačky tak se na přístrojovce rozsvítí červená kontrolka,(přidáno na fotce) která upozorňuje na odjištění zadní lavice. Tohle ze svého bývalého sedanu neznám a ani v novém Dusteru tohle není.

18.2.2017 19:15

Montáž

Tak a zástěrky, které jsem měl už dávno zakoupené, jsem konečně namontoval na auto. Člověk by ani neřekl, kolik nečistoty to zachytí místo toho aby to skončilo vše na dveřích auta atd. Jinak na plnou nádrž 45l paliva natural, jsem najel přesně 720km. Při mé každodenní cestě do práce cca 10km města a 15kilometrů dálnice. Průměrná spotřeba je nyní 6,25l /100 km. Snad se, s příchodem jara a vyššíma teplotami spotřeba ještě o něco sníží. Aktuálně najeto něco málo přes 72 tis. km.

12.2.2017 13:03

Duster

Tak se nám zase po dlouhé době udělalo venku krásně, tak jsem nelenil a šel sprchnout Fabii. Při té příležitosti jsem nafotil pár fotek a přidal i malou ochutnávku nového Dusteru z autosalonu. Jinak na zimních pneu a při těchto mrazech se průměrná spotřeba drží na 6,5 litrech na 100km.

30.1.2017 11:32

Nástupce

Po dlouhém vybíraní a rozhodování jsem dospěl k výsledku takovém, že vyhrála jako nový nástupce bílá Dacia Duster ve výbavě Arctica s motorem 1.6 Sce 80 kw/108k LPG s nějakými blbostmi navíc. Auto je objednáno a v polovině nového měsíce by mělo být doma :)

24.1.2017 19:49

70 000 km

K dnešnímu dni má fabia najeto 70tis. kilometrů a stim došlo k výměně motorového oleje a všech filtrů včetně palivoveho. Konkrétně byl použit motorový olej shell Helix ultra 5w 40. Poprvé jsem vyzkoušel palivové přídavné aditivum které by mělo mít pozitivním účinek na čištění vstřikování.

17.1.2017 12:51

Doplnění

Dneska nafoceny další fotky, plus první výměna prasklé žárovky H7 :) Aktuálně najeto 69tis. km.

14.1.2017 18:20

Doplnění

Zdravím, dneska jsem si našel konečně chvilku času a dostal jsem se k tomu abych udělal pár nových fotek, které jsem přidal do galerie. Při jednom dostala dnes Fábie novou autobaterii Bosch 56 Ah a pneu Seiberling Winter 165/70 R14. Sehnal jsem si i přední a zadní zástěrky a které namontuji až zítra. :)


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9

Na 1135kg vážící auto stačí :)

zavazadlový prostor
9

Oproti sedanu o dost menší, ale zase lépe využitelný.


Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“ Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“

Hlavní specialitou „kofolácké“ fabie je chladnička,…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 






Blesk.cz

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

Matka (†39) a dcera (†8) zemřely během pár chvil při dvou odlišných nehodách na stejné silnici

Matka (†39) a dcera (†8) zemřely během pár chvil při…

Byl to nezvratný osud. Během pár okamžiků vyhasly na stejné silnici v Alabamě životy Julie Yates Patterson (†39)…

 

iSport.cz

Sivok: San Marino? Jako když hrajete s týmem české ligy proti divizi

Sivok: San Marino? Jako když hrajete s týmem české…

Přestože české fotbalisty čeká v neděli v kvalifikaci mistrovství světa žebříčkově nejslabší evropský celek,…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v činohře získala herečka Alena Vránová

Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v činohře…

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první…

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…