Recenze

Rados (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Dacia Duster

9,50 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Duster, foto 1 Dacia Duster, foto 2 Dacia Duster, foto 3 Dacia Duster, foto 4 Dacia Duster, foto 5 Dacia Duster, foto 6 Dacia Duster, foto 7 Dacia Duster, foto 8
Dacia Duster, foto 9 Dacia Duster, foto 10 Dacia Duster, foto 11 Dacia Duster, foto 12 Dacia Duster, foto 13 Dacia Duster, foto 14 Dacia Duster, foto 15 Dacia Duster, foto 16 Dacia Duster, foto 17 Dacia Duster, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Apolenka Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 475 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Tak Dustera mám doma už dva měsíce a navíc mám dnes volnou chvilku, tak je na čase auto trošku popsat a zdělit Vám své
dosavadní zkušenosti a postřehy. Recenzi budu postupně doplňovat a aktualizovat.

Auto bylo zakoupeno jako nové v únoru roku 2017. Dacie Duster je vůz za velmi rozumnou cenu už v základní výbavě,která příjde na 249 900Kč. Proto jsem se rozhodl jít do druhé nejvyšší výbavy Arctica, která je dostupná už od 297 900 a když k tomu přidáte ještě nějaké doplňkové věcičky navíc a pohon na LPG tak máte celkem slušně vybavené a i vypadající auto za 330 tisíc korun. Celková výbava vozu zahrnuje XY položek, takže je asi zbytečné je tady všechny rozepisovat ale přeci jen uvedu že má Duster 4x airbag vpředu, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBV, brzdový asistent(AFU) stabilizační systém Esc a protikluzový sys. ASR. Všechna okna v elektrice, rádio mp3 s usb a bluetooth a také ovládání rádia pod
volantem, tempomat, palubní počítač, ECO režim,start-stop systém,litá kola atd atd.

Tak, o výbavě už toho máme dost ,takže teď se zaměříme na to,co auto pohání. Duster má atmosférickou jednotku 1.6 sce,která má původ v Nissanech, má hliníkový blok
a rozvod DOHC s proměnným časováním sacích ventilů. Výkon motoru je 80kw a točivý moment 148N.m a uplatňuje se zde nepřímé, vícebodové vstřikování paliva MPI a splňuje emisní normu Euro 6. Dynamika a pružnost vozu je podle
mě celkem dobrá, proti Fabii HTP vynikající :D Takže v tomto ohledu jsem velmi spokojený. Horší je to až na dálnici ve vyšších rychlostech, kde vůz začíná bojovat se špatnou aerodynamikou.
Duster kolem rychlosti 140-150 začíná rezignovat s prorážením vzduchu kolem sebe a dále zrychluje už velmi vláčně. To je dáno i nižší maximální rychlosti, která činí podle TP 167km/h. Jelikož, ale takové vysoké rychlosti nevyužívám jsem s autem a jeho celkovým projevem velmi spokojen. Spotřeba je sice o něco vyšší než u HTP, ale stím se dalo počítat. Podle výrobce (město/mimo město/kombinace) 8,0/6,2/6,8. Při pohonu na LPG o litr víc a v reálu
bych řekl že spíš o dva.
Na jednu plynovou nádrž 36 litrů,ujedu cca kolem 400 km, což u fábie jsem najezdil zruba o 50-70km více. Každopádně pravidelný a tichý běh motoru je úplně jiná písnička.

Pružnost motoru

na 4.rych.stupeň (60-100km/h)......7,8s
na 5.rych.stupeň (80-120km/h).....13,5s

Duster se chová jako typické levné SUV a díky kompromisnímu naladění podvozku a utaženými tlumiči, sem tam přenáší do kabiny takové tupé rázy. Na druhou stranu se ale v zatáčkách naklání
méně, než by se od takového auta čekalo. Světlá výška se nachází vysoko nad silnicí a to dokonce ve výšce rovných 210 mm, což svádí sem tam ho prohnat nějakou nezpevněnou horskou cestou.
Auto jezdí na 16-ti palcových kolech a má obuty pneu o rozměru 215/65.

O co tu ale v první řadě kráčí je prostornost vozu. Auto působí velmi vzdušně a přes velká okna i prosvětleně. V podélném směru bych řekl,že až tolik nevyniká, ale na šířku (ve předu/vzadu(142/144)cm) je rozdíl
celkem převratný. Když si vezmu jak se nepohodlně sedělo ve fabii vzadu ve třech lidech. Na delší cesty to byl nemožný úkon. V Dusteru se toho nemusíte vůbec bát. Tři lidi si dozadu sednou s přehledem a pohodlně. Nad hlavou mají i dlouháni dostatek prostoru.
K příjemnějšímu posedu za volantem by přispěl podélně nastavitelný volant, který Dacia
nezná. Tak se spíš musíte přizpůsobit k autu vy. Tak a postupně se dostáváme k zavazadlovému prostoru. Ten je velmi dobře přístupný a tvarově využitelný. Udávaný objem činí 475l bez započítaného prostoru pro rezervu. Jelikož mam verzi s pohonem na LPG, na rezervu už místo nezbylo. V boční odkládací schránce kufru se nachází pouze lepící sada na defekty.
Rozměry kufru v centimetrech činí 97cm na hloubku, po sklopení sedaček se délka ložné plochy zvětší na 154cm a (1570L). Na šířku má v nejužším místě, mezi podběhy 101cm a na výšku asi 47 po vrchní plato. Obdivuhodná je i užitečná hodnota zatížení která bez jednoho kila činí 600 Kg.

Délka x šířka x výška (mm)
4315 x 1821 x 1634

Duster je takový univerzálně funkční vůz za rozumnou cenu, ve kterém se dá cestovat i na delší vzdálenosti.

Silné stránky

-Univerzální využití

-Jízdní pohodlí na špatných cestách

-Celkem moderní desing

-Kapota s plynovou vzpěrou

-Dobrý výhled z vozu

-Levný provoz na LPG

-Z vyššího posedu bezpečný pocit

-Za dobrou cenu bohatá výbava

-Levný provoz na LPG

Slabé stránky

-Vyšší spotřeba

-Chybějící podélné nastavení volantu

-Přeposilované řízení

-Vyšší hluk při rychlostech na 130km/h

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo zakoupeno v Dacia Ostrava jako nové.

 

Novinky v recenzi

22.6.2017 11:25

Kontrola tlaku v pneumatikách

Včera se mi z ničeho nic rozsvítila kontrolka tlaku v pneumatikách. Po kontrole všech čtyř kol jsem zjistil, že je vše vpořádku ale kontrolka stále svítí zvesela dál.


Další vozy značky Dacia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10

Auto působí velmi prostorně a vzdušně.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9

Díky Lpg super!

náhradní díly
9
výkon motoru
9

Na 1300kg stačí.

spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluDacia Duster
Exotické dacie: Je libo sportovní Sandero? Nebo drsný Duster? Exotické dacie: Je libo sportovní Sandero? Nebo drsný Duster?

Vozy Dacia se na jihoamerických trzích prodávají se znaky…

Dacia Logan 1,4  - král mezi nejlevnějšími Dacia Logan 1,4 - král mezi nejlevnějšími

Rozvor větší než Octavia, zavazadlový prostor 510 litrů,…

 






Blesk.cz

Víno pro fajnšmekry: Dozrává v lahvích 20 metrů pod hladinou jezera

Víno pro fajnšmekry: Dozrává v lahvích 20 metrů pod…

Itálie je spojována jak s dobrým jídlem, tak s výborným vínem. V Dolomitech se o jeho produkci stará množství…

Žena z Chomutova si ustlala na trávě: Opilou a s nahým zadkem ji sbírali strážníci

Žena z Chomutova si ustlala na trávě: Opilou a s…

Nelichotivý pohled se naskytl strážníkům v Chomutově, kteří byli přivoláni k opilé ženě. Ta na ně nevědomky…

 

iSport.cz

Kdo jsou skrytí hrdinové SUPER návratu Kvitové? Žene ji síla V+V

Kdo jsou skrytí hrdinové SUPER návratu Kvitové? Žene…

Za vším hledej ženu, za pohádkovým comebackem Petry Kvitové ale muže. Hned dva. Tenisový trenér Jiří Vaněk (39)…

Pavlenkův odchod? Nechtěli jsme z něj udělat ve Slavii Konatého, řekl Tvrdík

Pavlenkův odchod? Nechtěli jsme z něj udělat ve…

Ve světle velkých příchodů se musí fotbalová Slavia srovnat i s jednou nepříjemnou ztrátou. Přestup do…

 

Reflex.cz

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů: zradila Milada Horáková svou zem?

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů:…

Dnes je výročí popravy Milady Horákové. Přesněji: vraždy Milady Horákové. Socialistky, kterou pronásledovali a…

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými Papuánci do neprostupné džungle

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými…

„Angguruk–Wamena–Angguruk!“ křičí do vysílačky mladík z kmene Jaliů v odletové hale pralesního letiště ve…