Recenze

Rados (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Dacia Duster

9,48 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Duster, foto 1 Dacia Duster, foto 1 Dacia Duster, foto 1 Dacia Duster, foto 2 Dacia Duster, foto 3 Dacia Duster, foto 4 Dacia Duster, foto 5 Dacia Duster, foto 6
Dacia Duster, foto 7 Dacia Duster, foto 8 Dacia Duster, foto 9 Dacia Duster, foto 10 Dacia Duster, foto 11 Dacia Duster, foto 12 Dacia Duster, foto 13 Dacia Duster, foto 14 Dacia Duster, foto 15 Dacia Duster, foto 16 Dacia Duster, foto 17 Dacia Duster, foto 18 Dacia Duster, foto 19 Dacia Duster, foto 20 Dacia Duster, foto 21 Dacia Duster, foto 22 Dacia Duster, foto 23 Dacia Duster, foto 24 Dacia Duster, foto 25 Dacia Duster, foto 26 Dacia Duster, foto 27 Dacia Duster, foto 28 Dacia Duster, foto 29 Dacia Duster, foto 30 Dacia Duster, foto 31 Dacia Duster, foto 32 Dacia Duster, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Apolenka Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 475 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Tak Dustera mám doma už dva měsíce a navíc mám dnes volnou chvilku, tak je na čase auto trošku popsat a zdělit Vám své
dosavadní zkušenosti a postřehy. Recenzi budu postupně doplňovat a aktualizovat.

Auto bylo zakoupeno jako nové v únoru roku 2017. Dacie Duster je vůz za velmi rozumnou cenu už v základní výbavě,která příjde na 249 900Kč. Proto jsem se rozhodl jít do druhé nejvyšší výbavy Arctica, která je dostupná už od 297 900 a když k tomu přidáte ještě nějaké doplňkové věcičky navíc a pohon na LPG tak máte celkem slušně vybavené a i vypadající auto za 330 tisíc korun. Celková výbava vozu zahrnuje XY položek, takže je asi zbytečné je tady všechny rozepisovat ale přeci jen uvedu že má Duster 4x airbag vpředu, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBV, brzdový asistent(AFU) stabilizační systém Esc a protikluzový sys. ASR. Všechna okna v elektrice, rádio mp3 s usb a bluetooth a také ovládání rádia pod
volantem, tempomat, palubní počítač, ECO režim,start-stop systém,litá kola atd atd.

Tak, o výbavě už toho máme dost ,takže teď se zaměříme na to,co auto pohání. Duster má atmosférickou jednotku 1.6 sce,která má původ v Nissanech, má hliníkový blok
a rozvod DOHC s proměnným časováním sacích ventilů. Výkon motoru je 80kw a točivý moment 148N.m a uplatňuje se zde nepřímé, vícebodové vstřikování paliva MPI a splňuje emisní normu Euro 6. Dynamika a pružnost vozu je podle
mě celkem dobrá, proti Fabii HTP vynikající :D Takže v tomto ohledu jsem velmi spokojený. Horší je to až na dálnici ve vyšších rychlostech, kde vůz začíná bojovat se špatnou aerodynamikou.
Duster kolem rychlosti 140-150 začíná rezignovat s prorážením vzduchu kolem sebe a dále zrychluje už velmi vláčně a zde se opět dostáváme do hodnot fabie htp. To je dáno i nižší maximální rychlosti, která činí podle TP 167km/h. Mě se zatím povedlo jet něco málo přes 150, asi hodně záleží na směru větru který šel přímo proti autu. Jelikož, ale takové vysoké rychlosti nevyužívám jsem s autem a jeho celkovým projevem velmi spokojen. Spotřeba je sice o něco vyšší než u HTP, ale stím se dalo počítat. Podle výrobce (město/mimo město/kombinace) 8,0/6,2/6,8. Při pohonu na LPG o litr víc a v reálu
bych řekl že spíš o dva.
Na jednu plynovou nádrž 36 litrů,ujedu cca kolem 400 km, což u fábie jsem najezdil zruba o 50-70km více. Každopádně pravidelný a tichý běh motoru je úplně jiná písnička.

Pružnost motoru

na 4.rych.stupeň (60-100km/h)......7,8s
na 5.rych.stupeň (80-120km/h).....13,5s

Duster se chová jako typické levné SUV a díky kompromisnímu naladění podvozku a utaženými tlumiči, sem tam přenáší do kabiny takové tupé rázy. Na druhou stranu se ale v zatáčkách naklání
méně, než by se od takového auta čekalo. Světlá výška se nachází vysoko nad silnicí a to dokonce ve výšce rovných 210 mm, což svádí sem tam ho prohnat nějakou nezpevněnou horskou cestou.
Auto jezdí na 16-ti palcových kolech a má obuty pneu o rozměru 215/65.

O co tu ale v první řadě kráčí je prostornost vozu. Auto působí velmi vzdušně a přes velká okna i prosvětleně. V podélném směru bych řekl,že až tolik nevyniká, ale na šířku (ve předu/vzadu(142/144)cm) je rozdíl
celkem převratný. Když si vezmu jak se nepohodlně sedělo ve fabii vzadu ve třech lidech. Na delší cesty to byl nemožný úkon. V Dusteru se toho nemusíte vůbec bát. Tři lidi si dozadu sednou s přehledem a pohodlně. Nad hlavou mají i dlouháni dostatek prostoru.
K příjemnějšímu posedu za volantem by přispěl podélně nastavitelný volant, který Dacia
nezná. Tak se spíš musíte přizpůsobit k autu vy. Tak a postupně se dostáváme k zavazadlovému prostoru. Ten je velmi dobře přístupný a tvarově využitelný. Udávaný objem činí 475l bez započítaného prostoru pro rezervu. Jelikož mam verzi s pohonem na LPG, na rezervu už místo nezbylo. V boční odkládací schránce kufru se nachází pouze lepící sada na defekty.
Rozměry kufru v centimetrech činí 97cm na hloubku, po sklopení sedaček se délka ložné plochy zvětší na 154cm a (1570L). Na šířku má v nejužším místě, mezi podběhy 101cm a na výšku asi 47 po vrchní plato. Obdivuhodná je i užitečná hodnota zatížení která bez jednoho kila činí 600 Kg.

Délka x šířka x výška (mm)
4315 x 1821 x 1634

Duster je takový univerzálně funkční vůz za rozumnou cenu, ve kterém se dá cestovat i na delší vzdálenosti.

Silné stránky

-Univerzální využití

-Jízdní pohodlí na špatných cestách

-Celkem moderní desing

-Kapota s plynovou vzpěrou

-Dobrý výhled z vozu

-Levný provoz na LPG

-Z vyššího posedu bezpečný pocit

-Za dobrou cenu bohatá výbava

-Levný provoz na LPG

Slabé stránky

-Vyšší spotřeba

-Chybějící podélné nastavení volantu

-Přeposilované řízení

-Vyšší hluk při rychlostech na 130km/h

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo zakoupeno v Dacia Ostrava jako nové.

 

Novinky v recenzi

5.8.2017 12:57

Tažné zařízení

Tak během minulého týdne jsem se rozhodnul pro montáž tažného zařízení na Dustera stejně jako měla Fabie sedan. Pořád je třeba něco vozit na chalupu, tak nebylo o čem přemýšlet. Vybral jsem tažné od firmy Galia s odnímatelnou koulí. Cena 3800kč za tažné, 1000kč kabeláž a 1200 práce. A nebyl bych to já, abych to hned neotestoval. Takze se jelo na nákup kamene. Celkem jsem naložil podle váhy 730kg plus hmotnost vozíku 130kg což je celkově 860 kilogramů. A co jízda s Dusterem s takovým nákladem? Úplně v pohodě. Auto se ani nezapotilo oproti fabii. Přidané fotky..

5.7.2017 21:21

Problém vyřešen

Tak problém se svítící kontrolkou tlaku v pneumatikách vyřešen. Po kontrole bylo vše v pořádku na všech čtyřech kolech, tak jsem jednoduše pomocí tlačítka znovunastavil a tím i vynuloval chybu a už se znova kontrolka nerozsvítila. Dnes jsem Dustera trochu okoupal a přidal nějaké ty fotky.

22.6.2017 11:25

Kontrola tlaku v pneumatikách

Včera se mi z ničeho nic rozsvítila kontrolka tlaku v pneumatikách. Po kontrole všech čtyř kol jsem zjistil, že je vše vpořádku ale kontrolka stále svítí zvesela dál.


Další vozy značky Dacia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10

Auto působí velmi prostorně a vzdušně.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9

Díky Lpg super!

náhradní díly
9
výkon motoru
9

Na 1300kg stačí.

spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluDacia Duster
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední…

Dacia odhaluje nový Duster. Moc se nezměnil, ale facelift to není... Dacia odhaluje nový Duster. Moc se nezměnil, ale facelift to není...

Dacia, respektive Renault ukázala fotky Dusteru druhé…

 





Blesk.cz

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana připraví úřad pro sport

Babiš posílá do hry Hniličku. Zlatý hoch z Nagana…

Designovaný premiér Andrej Babiš (ANO) hodlá zřídit funkci vládního zmocněnce pro sport. Post bude zastávat…

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice: Kolik stojí vánoční stromky?

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice:…

Už máte koupený vánoční stromeček, nebo ještě váháte? Prodejci už čekají na zákazníky od konce listopadu a na…

 

iSport.cz

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu, slibuje Berbr odchod

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu,…

Kontroverzní Roman Berbr (63) přiznal, že pomýšlí na funkcionářský důchod a vyklizení pozic ve vrcholovém…

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal se s Čechy i koučem

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal…

Pohoda v bratislavském Slovanu rozhodně nepanuje. Důkazem je dění během posledních dvou kol slovenské Fortuna…

 

Reflex.cz

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

„Mateřská, ale ne dovolená.“ Tohle je poslední dobou zaklínadlo nejedné matky, která je na mateřské dovolené.…

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína s HBO a na cestu přibalte soundtrack

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína…

Berlín se dvakrát zhmotnil v seriálu, který na tuzemských obrazovkách uvádí stanice HBO; oba už jsou komplet…