Recenze

Rados (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Dacia Duster

9,56 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Duster, foto 1 Dacia Duster, foto 2 Dacia Duster, foto 3 Dacia Duster, foto 4 Dacia Duster, foto 5 Dacia Duster, foto 6 Dacia Duster, foto 7 Dacia Duster, foto 8
Dacia Duster, foto 9 Dacia Duster, foto 10 Dacia Duster, foto 11 Dacia Duster, foto 12 Dacia Duster, foto 13 Dacia Duster, foto 14 Dacia Duster, foto 15 Dacia Duster, foto 15 Dacia Duster, foto 16 Dacia Duster, foto 17 Dacia Duster, foto 18 Dacia Duster, foto 19 Dacia Duster, foto 20 Dacia Duster, foto 21 Dacia Duster, foto 22 Dacia Duster, foto 23 Dacia Duster, foto 25 Dacia Duster, foto 26 Dacia Duster, foto 27 Dacia Duster, foto 28 Dacia Duster, foto 29 Dacia Duster, foto 30 Dacia Duster, foto 31 Dacia Duster, foto 32 Dacia Duster, foto 33 Dacia Duster, foto 34 Dacia Duster, foto 39 Dacia Duster, foto 41 Dacia Duster, foto 42 Dacia Duster, foto 43 Dacia Duster, foto 44 Dacia Duster, foto 46 Dacia Duster, foto 47 Dacia Duster, foto 48 Dacia Duster, foto 49 Dacia Duster, foto 50 Dacia Duster, foto 51 Dacia Duster, foto 52 Dacia Duster, foto 53 Dacia Duster, foto 54 Dacia Duster, foto 55 Dacia Duster, foto 56 Dacia Duster, foto 57 Dacia Duster, foto 58 Dacia Duster, foto 59 Dacia Duster, foto 60 Dacia Duster, foto 61 Dacia Duster, foto 62 Dacia Duster, foto 63 Dacia Duster, foto 64 Dacia Duster, foto 65
 

Technické info

Přezdívka auta Apolenka Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 475 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Tak Dustera mám doma už dva měsíce a navíc mám dnes volnou chvilku, tak je na čase auto trošku popsat a zdělit Vám své
dosavadní zkušenosti a postřehy. Recenzi budu postupně doplňovat a aktualizovat.

Auto bylo zakoupeno jako nové v únoru roku 2017. Dacie Duster je vůz za velmi rozumnou cenu už v základní výbavě,která příjde na 249 900Kč. Proto jsem se rozhodl jít do druhé nejvyšší výbavy Arctica, která je dostupná už od 297 900 a když k tomu přidáte ještě nějaké doplňkové věcičky navíc a pohon na LPG tak máte celkem slušně vybavené a i vypadající auto za 335 tisíc korun. Celková výbava vozu zahrnuje XY položek, takže je asi zbytečné je tady všechny rozepisovat ale přeci jen uvedu že má Duster 4x airbag vpředu, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBV, brzdový asistent(AFU) stabilizační systém Esc a protikluzový sys. ASR. Všechna okna v elektrice, rádio mp3 s usb a bluetooth a také ovládání rádia pod
volantem, tempomat, palubní počítač, ECO režim,start-stop systém,litá kola atd atd.

Tak, o výbavě už toho máme dost ,takže teď se zaměříme na to,co auto pohání. Duster má atmosférickou jednotku 1.6 sce,která má původ v Nissanech, má hliníkový blok
a rozvod DOHC s proměnným časováním sacích ventilů a ještě více prodlouženou dlouhozdvihovou konstrukcí (78,0x83,6) které přineslo více výkonu proti předchozímu motoru. Výkon motoru je 80kw a točivý moment 148N.m a uplatňuje se zde nepřímé, vícebodové vstřikování paliva MPI a splňuje emisní normu Euro 6. Dynamika a pružnost vozu je podle
mě celkem dobrá, proti Fabii HTP vynikající :D Takže v tomto ohledu jsem velmi spokojený. Horší je to až na dálnici ve vyšších rychlostech, kde vůz začíná bojovat se špatnou aerodynamikou.
Duster kolem rychlosti 140-150 začíná rezignovat s prorážením vzduchu kolem sebe a dále zrychluje už velmi vláčně a zde se opět dostáváme do hodnot fabie htp. To je dáno i nižší maximální rychlosti, která činí podle TP 167km/h. Mě se zatím povedlo jet něco málo přes 150, asi hodně záleží na směru větru který šel přímo proti autu. Jelikož, ale takové vysoké rychlosti nevyužívám jsem s autem a jeho celkovým projevem velmi spokojen. Spotřeba je sice vyšší než u HTP, ale stím se dalo počítat. Podle výrobce (město/mimo město/kombinace) 8,0/6,2/6,8. Při pohonu na LPG o litr víc a v reálu
bych řekl že spíš o dva. Takže spotřeba není určitě předností tohoto motoru. Konzumace paliva roste především na dálnici. Zatímco při 110km/h se dá jezdit vklidu kolem 7litrů, ve 130 si narokuje o dva litry vice. Do dusteru natankujete 50litrů benzínu a 36l plynu.
Na jednu takovou plynovou nádrž ,ujedu cca kolem 360 km, což u fábie jsem najezdil zruba o 60-80km více. Každopádně pravidelný a tichý běh motoru je úplně jiná písnička.
Co je velkou vyhodou motoru 1.6 sce je síla motoru při zatížení, hlavně když taháte přívěsný vozík. Zhruba po půl roce používaní dostal duster tažné zařízení jelikož je třeba pořád něco tahat na chalupu která prochází rekonstrukcí. V případě že naložíte na vozík 1000kg nákladu, duster odhodlaně jede kopec nekopec jakoby nic.
Podle tp. je možné s Dusterem a touto motorizací vláčet nebržděný přívěs o hmotnosti 640kg a brzděný 1500kilogramů.
Pružnost motoru

na 4.rych.stupeň (60-100km/h)......7,8s
na 5.rych.stupeň (80-120km/h).....13,5s

Duster se chová jako typické levné SUV a díky kompromisnímu naladění podvozku a utaženými tlumiči, sem tam přenáší do kabiny takové tupé rázy. Na druhou stranu se ale v zatáčkách naklání méně, než by se od takového auta čekalo. Na hraně je vůz citelně nedotáčivý a při takové situaci rázně zasahuje stabilizace. Světlá výška se nachází vysoko nad silnicí a to dokonce ve výšce rovných 210 mm, což svádí sem tam ho prohnat nějakou nezpevněnou horskou cestou. Na poměry dnešních SUV mi přijde duster postavený odolně a účelně.
Auto jezdí na 16-ti palcových kolech a má obuty pneu o rozměru 215/65.

O co tu ale v první řadě kráčí je prostornost vozu. Auto působí velmi vzdušně a přes velká okna i prosvětleně. V podélném směru bych řekl,že až tolik nevyniká, ale na šířku (ve předu/vzadu(142/144)cm) je rozdíl
celkem převratný. Když si vezmu jak se nepohodlně sedělo ve fabii vzadu ve třech lidech. Na delší cesty to byl nemožný úkon. V Dusteru se toho nemusíte vůbec bát. Tři lidi si dozadu sednou s přehledem a pohodlně. Nad hlavou mají i dlouháni dostatek prostoru.
K příjemnějšímu posedu za volantem by přispěl podélně nastavitelný volant, který Dacia
nezná. Tak se spíš musíte přizpůsobit k autu vy. Tak a postupně se dostáváme k zavazadlovému prostoru. Ten je velmi dobře přístupný a tvarově využitelný. Udávaný objem činí 475l bez započítaného prostoru pro rezervu. Jelikož mam verzi s pohonem na LPG, na rezervu už místo nezbylo. V boční odkládací schránce kufru se nachází pouze lepící sada na defekty.
Rozměry kufru v centimetrech činí 97cm na hloubku, po sklopení sedaček se délka ložné plochy zvětší na 154cm a (1570L). Na šířku má v nejužším místě, mezi podběhy 101cm a na výšku asi 47 po vrchní plato. Obdivuhodná je i užitečná hodnota zatížení která bez jednoho kila činí 600 Kg. Na to, že auto působí velmi robustně, činí jeho pohotovostní hmotnost v mé výbavě pouhých 1280kilogramů což je pouze o 80kg více než moje předchozí Fabia Sedan s minimální výbavou.

Délka x šířka x výška (mm)
4315 x 1821 x 1634

Duster je takový univerzálně funkční vůz za rozumnou cenu, ve kterém se dá cestovat i na delší vzdálenosti.

Silné stránky

-Univerzální využití

-Jízdní pohodlí na špatných cestách

-Celkem moderní desing

-Kapota s plynovou vzpěrou

-Dobrý výhled z vozu

-Levný provoz na LPG

-Z vyššího posedu bezpečný pocit

-Za dobrou cenu bohatá výbava

-Levný provoz na LPG

-Síla motoru

Slabé stránky

-Vyšší spotřeba

-Chybějící podélné nastavení volantu

-Přeposilované řízení

-Vyšší hluk při rychlostech na 130km/h

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné...auto po roce pořád šlape na jedničku

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo zakoupeno v Dacia Ostrava jako nové.

 

Novinky v recenzi

27.6.2018 19:35

Výletování

Tak, Duster má za sebou další dva výlety. Jeden do Vysokých Tater, kde najezdil i s cestou tam a zpět zhruba 900km a druhý do města Krakow, což bylo 370km, které Duster zajel na jednu plynovou nádrž. Průměrná spotřeba se zastavila na hodnotě 8,3L a každý kilometr jízdy vyšel na 1.20 kč. Nyní má auto najeto přesně 21tisíc kilometrů a zatím vše funguje bez jakéhokoliv zaváhání. :)

22.4.2018 20:39

Spotřeba paliva a Eco režim

Po více jak roce provozu, jsem se rozhodl napsat tu zase nějaké ty postřehy, tentokrát co se týká spotřeby paliva na pohon Lpg. Takže, do nádrže se dá natlačit 34L plynu, což je na takhle velké auto zbytečně málo. I fabie má objem 36L. Na takto naplněnou nádrž se dá ujet poklidnou jízdou od 350 do 380kilometru, což činí dlouhodoubou průměrnou spotrebu 8.7L. Na benzín udává vyrobce hodnotu 7,1litrů na 100km. Když ale přejdete do režimu ECO, dá se směle najet o cca 50km na jednu nádrž více. V tento moment se ale z celkem slušně jedoucího auta stane lenivý šnek který od 90km/h zrychluje jen velmi rozvážně:/ proto do města režim ECO ano, za městem ale už opravdu NE! Celkem by mě zajímalo, jak se stimto režimem popere například Sandero s motorem 1.0Sce který má 54kw a 97Nm...?

17.2.2018 20:46

1.Garanční prohlídka

Ták, rok utekl jako voda a máme za sebou první servisní prohlídku po roce provozu a po ujetí 13756km. Práce chlapcům trvala lehce přes hodinku a finální cena byla 3200kč s předepsanou výměnou oleje, filtrů a vyčištění klimatizace.

Olejový filtr....348kč
Motorový olej Elf evolution 5W-40 (4,5l)...999kč
Pylový filtr...348kč
Těsnění...49kč
Vše proběhlo naprosto vpohodě. Maximální spokojenost

12.12.2017 21:56

Po delší době

Tak po delší době je třeba napsat nějakou tu novinku co jsem s autem za ujeté kilometry prožil.
Co mě dnes příjemně překvapilo bylo to, že jsem do kufru naložil 250kg obkladového kamene, a auto jakoby nic. Přišlo mi, že jedu jako obvykle prázdný. To s fabii nešlo. Párkrát jsem vezl v sedanu kolem 180-200kilo a zadek byl dole. Auto mi přijde po 8měsících ježdění stále čím dál tím víc příjemnější na pohodové svezení jak na krátké i delší vzdálenosti. Kdybych si dnes pořizoval auto, rozhodnul bych se stejně, akorat bych počkal na druhou generaci, která bude v prodeji příští rok :) aktuálně najeto 10 000km jinak na zimu má auto pneumatiky značky FULDA kristall control Hp2 215/65 R14 které byly součástí při koupi auta

5.8.2017 12:57

Tažné zařízení

Tak během minulého týdne jsem se rozhodnul pro montáž tažného zařízení na Dustera stejně jako měla Fabie sedan. Pořád je třeba něco vozit na chalupu, tak nebylo o čem přemýšlet. Vybral jsem tažné od firmy Galia s odnímatelnou koulí. Cena 3800kč za tažné, 1000kč kabeláž a 1200 práce. A nebyl bych to já, abych to hned neotestoval. Takze se jelo na nákup kamene. Celkem jsem naložil podle váhy 730kg plus hmotnost vozíku 130kg což je celkově 860 kilogramů. A co jízda s Dusterem s takovým nákladem? Úplně v pohodě. Auto se ani nezapotilo oproti fabii. Přidané fotky..

5.7.2017 21:21

Problém vyřešen

Tak problém se svítící kontrolkou tlaku v pneumatikách vyřešen. Po kontrole bylo vše v pořádku na všech čtyřech kolech, tak jsem jednoduše pomocí tlačítka znovunastavil a tím i vynuloval chybu a už se znova kontrolka nerozsvítila. Dnes jsem Dustera trochu okoupal a přidal nějaké ty fotky.

22.6.2017 11:25

Kontrola tlaku v pneumatikách

Včera se mi z ničeho nic rozsvítila kontrolka tlaku v pneumatikách. Po kontrole všech čtyř kol jsem zjistil, že je vše vpořádku ale kontrolka stále svítí zvesela dál.


Další vozy značky Dacia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10

Auto působí velmi prostorně a vzdušně.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9

Díky Lpg super!

náhradní díly
9
výkon motoru
9

Na 1300kg stačí.

spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluDacia Duster
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední…

Dacia odhaluje nový Duster. Moc se nezměnil, ale facelift to není... Dacia odhaluje nový Duster. Moc se nezměnil, ale facelift to není...

Dacia, respektive Renault ukázala fotky Dusteru druhé…

 





Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit, proč je Zeman dobrý prezident, a pohádat se kvůli tomu

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit,…

Natřískaný reflexí svatostánek přivítal v sobotu vpodvečer svého předposledního hosta – jednoho…

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…