Recenze

Qremp (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Seat Leon ST Style 1.4 TSI 90 kW

9,51 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14 Seat Leon, foto 15 Seat Leon, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Leon Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:8400 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Dovoluji si přidat svoji trošku do mlýna, jen případně čtenáře upozorňuji předem, že to je spíš popis, jak jsem se vůbec k Leonovi dopracoval, než nějaká recenze :)

Moje automobilová historie není moc dlouhá a ani moc pestrá, všeho všudy jsem byl před Leonem vlastníkem pouze 2 vozů a to:

(2010-2011)
Opel Astra F Cabrio (rv98) – 1.6 16V benzín, 74kW
- bohužel jen na jednu sezónu, cabrio si učitě v budoucnu chceme ještě pořídit, šlo z domu kvůli technickým problémům a ne moc dobrému pocitu bezpečí

(2011-2014)
Ford Focus Hatchback (rv99) – 1.6. 16V benzín, 74kW
- perfektní auto, dále se sním dobře zabavit, všude chválený podvozek je opravdu parádní, bohužel to byl jen hatchback

Jakožto k služebnímu autu jsem si dále přičichl:

Škoda Yeti 1.2 TSI, 77kW
– s ním jsem najezdil nejvíce, nejdříve jsem byl k motoru velmi skeptický vzhledem k velikosti auta, nicméně pokud člověk správně řádí (a ne podle toho, co mu ukazuje auto), tak ten motor s ním celkem hýbe, nicméně se pak spotřeba také velmi hýbe, jako soukromé auto bych Yeti s tímto motorem určitě nebral a ani s jiným motorem bohužel taky a to díky malému kufru

Škoda Superb combi - 2.0 TDI, 103kW
– absolvoval jsem s ním pouze jednu delší jízdu, motoricky perfektní, prostor královský, kufr jako malá jeskyně

Škoda Octavia III combi - 1.8 TSI, 132kW
- perfektní motor, spotřeba hodně úměrná stylu jízdy, ten motor vás ale nenechá jet pomalu, ani po 400km dlouhé cestě jsem na konci neměl chuť jet pomalu, doteď se divím, že jsem nepřišel o papíry :)

A jak jsem se tedy dopracovat k Leonu?

Od příchodu potomka (podzim 2013) jsem si začal rozšiřovat obzory na trhu s auty, začal jsem intenzivněji hltat recenze, novinky, klikat v konfigurátorech apod. Nadšení pro jednu značku, střídalo nadšení pro úplně jinou, probíhali různé propočty splátek, leasingu, darování orgánů (ne, to už přeháním, takový magor nejsem :)). Jen jedno bylo jisté, pokud nové auto, tak už jen opravdu nové nebo lehce ojeté přímo od dealera. Nejvtipnější mi na tom přijde to, když se nad tím zpětně zamýšlím, že jsem pořád kalkuloval s cenou hladinou, která byla prostě úplně mimo naši finanční realitu vzhledem k tomu, že je manželka na mateřské dovolené. Moje nadšení na slevami, akcemi, kombinacemi výbav bohužel nebyla sdílena s mojí drahou polovičkou, která byla pořád přesvědčena, že nám Focus stačí a spoléhala na to, že tu haldu věci do toho kufru prostě vždy nějak poskládám. Pravda byla taková, že to bylo stále čím dál tím těžší :)

Na podzim 2014 (tedy po roce mého intenzivního a hloubkové výzkumu trhu :)) se ale situace náhle změnila a to díky nečekané změně finanční situace. Bohužel pro moje roční studium byla cenová hranice stanovena na +-400tis, takže úplně mimo mé vytoužené vozy a motorizace :). Tím tedy započal nový průzkum trhu, konfigurátorů, ceníku a všeho možného.

Měl jsem několik podmínek:

- kombík
- minimálně segment C (měřím 190cm a moje postava se dá označit různě, ale rozhodně ne sportovní)
- benzín – roční nájezd mám kolem 15tis km
- automatická klimatizace
- tempomat
- minimálně zadní parkovací senzory
- všechna okna na elektriku

Jako první nám do oka padnul Renault Megane Grandtour, který se nám exteriérem líbil, splňoval cenovou hranici, tak jsme se ho vydali otestovat. Testování skončilo po usednutí za volant, kde jsem si připadal jak sardinka, kufr velikostí taky neoslňoval a celkově to auto vevnitř působí jako o třídu menší. U Renaultu se nám líbil Grand Scenic, ten byl ale cenově mimo.

Hyundai se nám ani jednomu nelíbí zvenku ani zevnitř, takže ten jsme rovnou přeskočili.

Na Ford Focus jsme dostali zajímavou nabídku (na ten nový facelift), nicméně nové směrování vzhledu exteriéru a interiéru se mi nelibí.

Kia zrovna rozjížděla novou nabídku na Ceed v „plné palbě“ (TOP) – sice jsem byl ke Korejcům skeptický, ale přeci jenom sem si domluvil zkušební jízdu, abych se odpoutal od předsudků. Bohužel se moje předsudky naplnili - projet jsem byl 1,4 CVVT - ten motor a chování auta byla fakt tragédie. Nejsem žádný zkušený tester aut a můj zadek moc aut ani nepoznal (viz. výše), ale za tohle dát 400tis, tak bych musel být blázen (i přes tu téměř plnou výbavu).

Také jsem dostal dost slušnou nabídku na Golf Variant s pěknou výbavou, s 1.2 TSI, ale cena byla i přesto nad limit.

No a tím jsem ve výběru nových auto za daných podmínek a daného rozpočtu skončil, jestli jsem na nějakou značku nebo model zapomněl, tak prosím o opravu v komentářích :)

Další na řadu tedy přišli auta do roku stáří a s co nejmenším nájezdem – zde přichází na scénu Leon a po jeho objevení to vzalo celkem rychlý spád, takže po pravdě jsem v jiném autě neseděl a ani ho netestoval, prostě mi padnul jako prdel na hrnec :) - ale pěkně popořadě:

Objevil jsem inzerát na Seat Leon ST Style 1.4 TSI 90kW + nějaké malá výbava navíc (prostě mi ho někdo udělal asi na zakázku :)), měl najeto něco málo přes 8tis, přímo od prodejce (HAVEX), kde sloužil jako předváděcí vozidlo a cenově se vešel do našeho limitu. Po krátkém vyjednávání jsem dostal ještě nějakou slevičku a tuto nabídku jsem doma přednesl rodinné radě = krku, který kroutí hlavou. Čekal jsem odpor, argumenty proti, ale nic nepřišlo, ba naopak vše se neslo v duchu nadšení a tak tedy bylo před rozhodnuto že nabídku přijmeme. Před rozhodnuto z důvodu toho, že jsem do této chvíle v žádném Leonu neseděl ani ho neřídil, rozhodl jsem se pro něj jen na základě toho, že jsem si o Leonu dost načetl a přišel mi jako perfektní poměr cena/výkon. Jelikož auto bylo ale u prodejce v Chlumci nad Cidlinou (a jsem z Prahy), tak jsem se vydal na zkušenou do Auto Jarov – do té doby jsem netušil, že prodejců SEATU je v ČR jako máku. V Auto Jarov jsem byl přivítán milým a ochotným prodejcem a i přesto, že jsem mu hned z počátku řekl, že ze mě kšeft nebude, tak byl milý a vše mi vysvětlit a auto ukázal (shodou okolností tam zrovna jedno ST ve výbavě Style měli). Když už jsem byl na odchodu, tak mi k mému překvapení nabídl i zkušební jízdu, čímž mě opět velice mile překvapil. Měli tam k dispozici hatchback 1.4 TSI 103kW ve výbavě FR a tak jsem si ho projel. Plný nadšení a dojmů jsem se s prodejcem rozloučil. Byl jsem fakt mile překvapen jeho přístupem, později jsem se ale dozvěděl, že v tom období, co jsem tam byl, tak na prodejnách SEAT probíhal tzv. mystery shopping – je tedy možné, že jeho chování bylo ovlivněno tímto, každopádně já jsem tím jen získal :)

Pak už to vzalo rychlý konec, jeden víkend jsem byl u prodejce auto prohlédnout a projet přímo konkrétní auto + složit zálohu.
Měli tam i jako předváděcího Leona Cupra a tak jsem se nesměle zeptal, jestli bych si ji mohl projet. Odpověď byla kladná a já byl unesen, začínám šetřit na Cupra ST :)

Do druhého víkendu bylo auto připraveno (+ přezuto na zimní 15“ plecháče) k převzetí.

A teď tedy něco k samotnému autu, jedná se o:

Leon ST Style
1.4 TSI 90kW (120 k)
barva bílá, základní

extra výbava:
paket Convenience (dešťový a světelný senzor + automaticky zatmavitelné zpětné zrcátko)
paket Winter (vyhřívána přední sedadla a trysky ostřikovačů + ostřikovače předních světlometů)
parkovací senzory vzadu
tmavá okna od B sloupku
prodloužená záruka 4 roky/40tis km

S autem máme zatím najeto něco přes 1000km, na Vánoce jsme dělali trojúhelník Praha -> České Budějovice -> Cheb -> Praha a průměrná spotřeba byla kolem 6l/100km. Na to, jak bylo auto naloženo a že jsem nejel na spotřebu mi to přijde úplně ideální.

Na zimu mám obuté 15“ plecháče s Barum Polaris 3, ale už se těším na léto na 16“ alu :)

Silné stránky

- motor
- spotřeba
- kultivovanost
- podvozek (i když nemá vzadu multilink)
- neokoukanost - moc jich nejezdí

Slabé stránky

- jen základní radio
- bílá barva - hlavně v zimě
- není to Cupra :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné, první prohlídka mě čeká v lednu 2016

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

HAVEX-auto, s.r.o. - dobré jednání i sleva proběhla, jen se asi (teda doufám) jinak chovají k lidem, co si kupují funglovku

 

Novinky v recenzi

10.1.2015 17:10

Pár úprav

Jelikož mi dorazil kabel, tak jsem neváhal a udělal pár úprav:

- needle sweep - taková blbinka, ale vždy při startování potěší :)
- aktivace OPS - zobrazení parkovacích senzorů na displeji rádia
- automatické svícení zadních světel i při denním svícení - přijde mi to bezpečnější
- deaktivace STOP/START - asi největší radost :)
- zobrazení otáček ventilátoru diodami i při zvolení AUTO


Přidat názorDiskuse: Seat Leon ST Style 1.4 TSI 90 kW

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluSeat Leon 5F (od 2012)
Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG – Skrytá identita Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI 4Drive DSG – Skrytá identita

Cupra se již tradičně označují vrcholné sportovní verze…

Ostrý hot hatch ještě ostřejší! Přivítejte Seat Leon Cupra R Ostrý hot hatch ještě ostřejší! Přivítejte Seat Leon Cupra R

Naznačovaná vrcholná verze Seatu Leon Cupra je realitou.…

 





Blesk.cz

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Na hogo fogo parties nejsou jen slavní, jež povinnou atraktivnost akce víceméně jistí. Většinu hostů naopak…

 

iSport.cz

Hermannová a Sluková jsou v semifinále! Po boji vyřadily Kanaďanky

Hermannová a Sluková jsou v semifinále! Po boji…

Beachvolejbalistky Barbora Hermannová a Markéta Nausch Sluková postoupily na finálovém turnaji Světového okruhu…

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi před startem Serie A?

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi…

Sedm českých stop najdeme na soupiskách prvoligových italských celků, ale kolik z nich pronikne do základních…

 

Reflex.cz

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému vládci. Co je džihád a proč ho islám nechápe jen jako násilí

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému…

Džihád – arabské slovo, jež ve spojení s islámem vyvolává v mnoha lidech hrůzu a odpor. Kritici islámu používají…

Na Balatonu vše v pořádku. Gastronomie maďarského venkova sympaticky uvízla v tradicích

Na Balatonu vše v pořádku. Gastronomie maďarského…

Už týden velmi poctivě cestuji po Maďarsku. Jako malá jsem u Balatonu prožila nejedno léto a vlastně mě nesmírně…