Recenze

Pegas (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mazda 6

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 6, foto 1 Mazda 6, foto 2 Mazda 6, foto 3 Mazda 6, foto 4 Mazda 6, foto 5 Mazda 6, foto 6 Mazda 6, foto 7 Mazda 6, foto 8
Mazda 6, foto 9 Mazda 6, foto 10 Mazda 6, foto 11 Mazda 6, foto 12 Mazda 6, foto 13 Mazda 6, foto 14 Mazda 6, foto 15 Mazda 6, foto 16 Mazda 6, foto 17 Mazda 6, foto 18 Mazda 6, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:185000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 310 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Je to již 3 roky od prodeje mojí Mazdy 6 z této recenze, ale náhodou jsem našel tuto rozepsanou recenzi na kterou jsem úplně zapomněl. Po opravě bych Vám jí chtěl ukázat. Je možná o něčem jiném než jsou běžné recenze, ale pro budoucí kupce naftové Mazdy 6 se hodí, protože spíše popisuji moje zkušenosti s koupí a následnými opravami než testováním chování podvozku.
Tady je:
Rád bych napsal o svém již bývalém autě Mazdě 6. Neumím tolik popisovat zážitky z jízdy, proto bych vzal tuto recenzi trochu jinak. Píši o své naftové Mazdě 6. Popisuji jak jsem se k ní dostal a co vše za problémy jsem s ní zažil, možná to trošku poslouží i pro rozhodování budoucích majitelů a upozorní, jaké problémy tyto auta mají, ikdyž jich nemají moc :)

Tak tedy popořádku...

Od bývalého auta MG ZS (také tady v mé garáži) uplynula dlouhá doba. Na MG mi vadila jedna pro mě zásadní věc a to bylo praktické využití auta. Technicky dobré, krásné a celkem rychlé auto bylo pro mě až moc "sportovní". Tvrdý podvozek jako kámen, minimální výbava auta a malá bezpečnost. Základ auta byl sice z Hondy, ale z devadesátých let... Jednoho dne jsem jen tak nezávazně rozhodil inzeráty po internetu co kdyby náhodou a do týdne bylo auto pryč, ani jsem pomalu nevěděl jak.


Začlo tedy hledání nástupce s jasně danými body,které auto musí splňovat, finanční částka byla samozřejmě na prvém místě.
Preferoval naftový motor s minimálním výkonem 130 koní, naftový motor z důvodů mého ročního nájezdu kolem 30000km a častých jízd po dálnici. Ve výbavě nesměl chybět tempomat a aut. klima, vzhled auta mě musel něčím chytnout a nevadil kombík. Tím se můj výběr zúžil na auta MG ZT(tovární úprava Rovera 75) a Mazdu 6. Bohužel jsem brzy zjistil,že najít MG v dobrém stavu, s 96kw naftou, s tempomatem a za dobré peníze je prakticky nemožné. Vybíral jsem tedy spíše z Mazd 6,kterých je přeci jen v bazarech mnohem více.

Jak jsem se ke svému autu dopracoval:

Když jsem jel se svojí přítelkyní na výlet, bylo to v době kdy jsem ještě nástupce MG neměl. Jen tak mi to zrovna náhodou :D vyšlo jet kolem bazarů v Třebíči, kde jsem si našel na internetu jednu Mazda 6 kombi.

Před tím jsem se svezl asi se dvěmi Mazdami 6.
S jedním naprostým šrotem, který jsem hned zavrhl, ikdyž jsem si nakonec lámal hlavu, protože byla za tak zajímavé peníze, že se pomalu vyplatilo z ní zpětně udělat slušné auto. Naštěstí do druhého dne byla pryč, takže bylo po problému.
Pak jsem se byl podívat ještě najedné, byla celkem slušná, ale pán nechtěl slevit na mojí požadovanou částku, že to si jí prý raději nechá.
Od té doby jsem jen seděl u internetu. Hledání na internetu svých vysněných aut mě celkem baví, ale jak jsem byl bez auta, tak mě přestávalo bavit i to.
Ale zpátky k našemu výletu. Přítelkyně to na mě poznala,že něco kuju,ale naštěstí neodporovala. Samozřejmě,že tam stála ona! Stříbrná, dovezená z Itálie, hned jsme jí projeli a po kouknutí pod kapotu jsem neváhal ani minutu. Motor čistý jak u nového auta, umytý to ano, ale absolutně bez koroze nebo zoxidovaných částí motoru, které všude vídám. Brzdy to samé, až podezřele zachovalé. Prostě auto nikdy nevidělo sůl. Auta z Itálie nebývají nic moc po technické případně vizuální stránce, ale tato měla jediné dvě vady, lehce propálenou sedačku řidiče od cigerety a trošku do žluta zaprášeny přední světlomety zevnitř. Jsem nekuřák, tak by mi vadilo kdyby to bylo uvnitř cítit,ale dnes už jsou takové technologie mytí, že kdyby nebyla propálená ta sedačka tak bych to ani nepoznal, že se v autě kouřilo. A světla jsem neřešil vůbec. Bylo sice jasné, že auto nemůže mít najeto 136000km za 7 let,ale s tím nemůže počítat nikdo, bohužel u starších Mazd se nedá zjistit skutečný stav, jen prý u M6 po Faceliftu podle počtu regenrací DPF...takže jsem okamžitě skládal zálohu,nebylo co řešit. Nekupuji funglovku :) později mě mrzelo, že jsem nevěděl kolik mělo auto najeto, protože si myslím, že bych ho koupil i kdyby mělo najeto třeba 280000km, pro mě rozhoduje stav a ne kilometry. Ale ničemu to nevadilo.


Zkušenosti s autem:

Vše fungovalo jak mělo. Abych měl klid první dny jsem nechal vyměnit komplet rozvody i s vodní pumpou ještě v servisu, ve kterém jsem servisoval bývalé MG.

Na internetu jsem se dočetl, že celkem jednoduše se nechají vymontovat přední světlomety, rozebrat a vyčistit je zevnitř. Nelenil jsem a podle jednoduchého návodu světla rozložil a vyčistil. Auto okamžitě omládlo a v noci lépe svítilo. Doporučuji všem. Dnes už existují i firmy,které se zabívají pouze čistěním světlometů.

Poté jsem se na mazdaklubu dočetl o specialistovi na naftové Mazdy 6 .Jednoho dne jsem k němu zavítal. Když jsem mu řekl, že jsem auto nedávno koupil, okamžitě věděl co má dělat a zkontrolovat. Co je první věc po koupi potřeba udělat je výměna podložek pod vstřikovači. Běžná závada snad všech naftových Mazd opravitelná téměř za pár halířu,ale bez provedení nebo zkontrolování může dojít k fatálním následkům. Originál podložky vydrží celkem málo a pokud dojde k jejich porušení, dojde ke kompletnímu zakorbování motoru, ucpání sacího koše oleje a zadření motoru. Já měl podložky naštěstí v pořádku, tak ani nebylo potřeba sundavat vanu a kouknout na sací koš a případně čistit. Stačilo dát jen nové vylepšené podložky a měl být klid a také byl. Dostal jsem nový olej Casrol EDGE 5W30, s tím, že nic jiného tam lít nemám, protože to má ověřené a je to nejlepší olej do Mazdy. Vyměnil mi naftový filtr za větší z faceliftu. Důležité je prý ho měnit častěji než je předepsáno. Ikdyž Mazdy na vstřiky tolik netrpí, prevence za pár korun se vyplatí. Já plný nabitý zkušenostmi a novými poznatky o Mazdách jsem odjížděl spokojený domu s tím, že jsem objevil opravdu dobrý servis, kam budu rád jezdit. Jen jedna věc mě ale trápila. Pan Mistr mi řekl,že budu mít brzy v háji dvouhmotový setrvačník,že si mám připravit kupu peněz... neslyšel jsem to rád, ale už sem s tím nic nemohl dělat. Auto naštěstí jezdilo, tak jsem čekal až našetřím a pak se na to vrhneme. Radil mi, že jsem si měl koupit Mazdu 6 po faceliftu, že má všechny neduhy první generace vyřešené, má navíc 6°převodovku a lepší antikorozní ochranu. Má tedy filtr pevných částic, který je potřeba odstranit, také to něco stojí, ale ne tolik jako jsou problémy u první generace s dvouhmotovým setrvačníkem a ostatními drobnostmi, viz. naftový filtr. Mazda 6 po faceliftu,tedy od roku 2005 se tedy určitě vyplatí koupit protože by vás nemělo nic velkého překvapit.

Moje auto ale nebylo nové a tak jako správný opotřebovaný stroj mělo pár neduhů, které jsem zjistil až po čase používání:

Prve to bylo nezávislé topení Webasto, které mají všechny naftové M6 v základu! Příjemné překvapení, u nových aut se připlácelo jen za nastavovací hodiny nebo dálkové ovládání. Na mém autě při prvních mrazech kouřilo,ale po zážehu zhaslo a už dál nešlo. Takže v bazaru jsem to nepoznal, jelikož jsem si říkal,že kouří tak funguje.
chtěl jsem to řešit, ale prý se odvaří ŘJ,která nejde vyměnit a musí se měnit celé topení. Výměna za jiné starší by byla do 5000kč. Váhal jsem a jezdil zatím bez něj. Jenže motory naftových Mazd mají navíc k nezávislému topení ještě přihřívač kapaliny, opravdu zajímavé. Takže i při -10°C se motor do 2km ohřeje aspoň na 50 stupňů a asi od 1km začíná topit. Naprosto to stačí a ani nebyla nezavislého topení potřeba. Ale kdo by si v autě vozil bedínku,která nefunguje. Chtěl jsem webasto řešit,ale už jsme se k tomu nikdy nedopracoval.

Další věc která se projevila, se vyskytla až na dálnici v Německu. Při překročení rychlosti nad 140 km/h se rozvítili kontrolky DCS OFF,smyku a ABS, ty svítily až do zhasnutí motoru a pak se opět objevili až zase rychlost překročila hranici zmíněných 140km/h .Říkal jsem si, že to je v háji, že to bude nějaká vadná řídící jednotka. No po zavolání servisákovi, ale bylo vše jasné. Někdo neodborně opravoval kolem některého z kol a kladívkem nebo něčím jiným klepnul do ABS kroužku, rozklepl potřebné výstupky, ze kterých bere čidlo hodnoty a posílá je ŘJ. Rychlost při nefunkčnosti závisí podle rozsahu zničení kroužku. Za pár korun díky šikovným rukám mechanika a kroužku z jihého auta bylo po problému.To hlavní mě ale teprve čekalo.

Při rozjezdech se začaly ozývat takové ošklivé rány, jak když někdo vezme kladivo a udeří do převodovky,po rozjetí byl ale zase klid. Nevěstilo to nic dobrého. Po zavolání specialistovi byla diagnóza jasná, je to opravdu dvouhmotový setrvačník. Raději jsem auto do servisu na výměnu dal, ikdyž jsem tam v klidu dojel. Na peníze to vyšlo asi 30000 Kč. Je prý důležité, abych dal jedině originál setrvačník, jinak mi nezaručí,že to vydrží tolik,co ten starý. Je to vyzkoušené a ověřené, že pokud tam dá levnější provedení, dopadnu jako lidé, kteří se k němu brzy vrací a kupují originál, takže se to tím ještě prodraží. A že pokud tam dá repasovaný z Polska, tak s tím nevyjedu ani z garáže. Píšu to i jako varování. Na mazda klubu je plno lidí co mají s tímto zkušenosti, polské repasy prostě nebrat i kdyby byly zadarmo. Já jsem tedy nechal nasadit originál a měl jsem od té doby klid. Ještě zajímavost, když mi mechanik setrvák vyměnoval, tak říkal,že už se to někdo snažil opravit, ale trošku levnější variantou, dal tam novou spojkovou sadu ale setrvák nechal starý. Auto připravené na prodej :D byla jen otázka času kdy se to rozlítne a auto zůstane stát.

Od té doby už mě čekalo jen jedno překvapení. Na dálnici se mi rozsvítili kontrolky smyku a ABS. Po zavolání co to může být, byla opět rychlá odpověd: zanesený EGR ventil. Pročistit a je pokoj. Vymontoval jsem ho, prostříkal čističem na brzdy a byl opravdu pokoj.

Nakonec jsem ještě měnil přední kotouče, ale to beru jako normální a běžnou věc.

S autem jsem najezdil za necelé 2 roky asi 50.000 km. Když vezmu,že nevím kolik mělo auto skutečně najeto, že ho servisoval Ital, který plno věcí sprznil, na které jsem rychle doplatil. Tak sem byl velmi spokojený.

Mazda netpí na závady typu, nejde mi stahovat okno, ulomená klička ve dveřích, rozpadlá sedačka, upadlá hlavice řadící páky. Mají vše bytelné a například na volantu ani sedačce nepoznáte, že má najeto přes 300.000 km. Mazda pouze trpí na nedostatečnou údržbu motoru předchozích majitelů, ale ono je to tak u všech značek :)

Když jsem auto prodával tak bylo ve výborném stavu,motor šel v klidu, jel jak drak, na podvozku nic nemlátilo, nikde nic nevrzalo. Dokonalý společník. Jenže, to mě právě přestalo bavit, když auto nechtělo nic nového, nedalo se jen tak upravovat a můj kilometrový nájezd se snížil na polovinu, prodal jsem jí, abych se někam opět posunul. Vybral jsem auto, které nemá v porovnání ceny a výkonu konkurenci: MAZDU 6 MPS, 191kw a 4x4 :) a to zase příště.


Doufám, že se Vám moje "recenze" aspoň trochu líbila, omlouvám se za horší psaní, ale nejsem moc spisovatel. Budu rád, když to aspoň někomu v něčem pomůže. Toto jsou moje zkušenosti, pokud někdo se mnou v něčem nesouhlasí, nezlobte se prosím na mě.

Silné stránky

Vzhled
Podvozek
Kvalita
Materiály
Posez za volantem
Příjem signálu rádia

Slabé stránky

Dvouhmotový setrvačník
Antikorozní ochrana
Hluk od kol
Chybějící 6°převodovky
Háklivá na údržbu motoru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno u největšího machra,garážmistra a profíka na Mazdy od Znojma

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Šlo o komisní prodej v bazaru v Třebíči. Bohužel půl roce od koupi začaly tupé rány,které byly slyšet od převodovky, to znamenalo že je potřeba vyměnit dvouhmotový setrvačník se spojkou. Podle servisu jediná možnost,aby byl na další roky pokoj je výměna za originál= 30000kč. Zkoušel jsem tedy informovat bazar s tím, že šlo o skrytou vadu a jak se k tomu postaví. Odpověděli,že mi byla na auto při prodeji poskytnuta sleva a jestli se chci soudit, tak si myslí, že stejně neuspěji jelikož šlo o komisní prodej a tam se zákon řídí podle občanského zákoníku, který prakticky nedává možnost, aby běžný člověk vyhrál. Nechal jsem to tedy u ledu s tím, že prostě budu mít už snad do konce životnosti auta se setrvačníkem klid.

 

Novinky v recenzi

31.5.2016 18:47

Zveřejnění recenze

Doteď jsem jí měl jako skrytou


Další vozy Mazda 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Nebýt dvouhmotného setvačníku a slabé antikorozní ochrany tak to nemá chybu

praktičnost
10

Kombík střední třídy se sklápěním sedadel Karikury( sklápění zadních sedadel do úplně roviny jedním zatáhnutím páčky), co více s přát

prostornost
9

Jj střední třída...

jízdní vlastnosti
9

Mazda se svým unikátním zavěšením kol, skvělé :)

jízdní komfort
9

Podvozek,sedačky,volant ve správné poloze k tomu vše plně stavitelné

provozní náklady
9

Vlivem dílů a vyšší spotřeby(7 litrů nafty) to není zas tak hrozné

náhradní díly
8

U Mazd originál díly dražší, ale je v ČR plno specialistů přímo jen na Mazdy, takže se nechá sehnat cokoliv za rozumnou cenu

výkon motoru
8

100kw v naftě, dnes základ pro střední třídu

spotřeba
7

7 litrů není hodně, ale u novějších motorů už je spotřeba níž. Hlavně vadí chybějící 6°převodovky

hlučnost motoru
8

Při tankování kvalitní nafty se hlučnost motoru sníží na úplný normál dnešních dieselových aut

kvalita sedadel
9

Japonci mají vždycky kvalitní sedadla na kterých se stáří jen velice málo projevuje

brzdy
9

Po výměně kotoučů zn. ATE se brzdný účinek velice zlepšil. Původní kotouče byly totiž sjeté na minimum

zavazadlový prostor
9

Kombík...:)


Více o modeluMazda 6 GG/GY (2002-2008)
Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Japonská vlajková loď se nám závěrem loňského roku…

Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

 





Blesk.cz

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Na hogo fogo parties nejsou jen slavní, jež povinnou atraktivnost akce víceméně jistí. Většinu hostů naopak…

 

iSport.cz

Hermannová a Sluková jsou v semifinále! Po boji vyřadily Kanaďanky

Hermannová a Sluková jsou v semifinále! Po boji…

Beachvolejbalistky Barbora Hermannová a Markéta Nausch Sluková postoupily na finálovém turnaji Světového okruhu…

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi před startem Serie A?

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi…

Sedm českých stop najdeme na soupiskách prvoligových italských celků, ale kolik z nich pronikne do základních…

 

Reflex.cz

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému vládci. Co je džihád a proč ho islám nechápe jen jako násilí

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému…

Džihád – arabské slovo, jež ve spojení s islámem vyvolává v mnoha lidech hrůzu a odpor. Kritici islámu používají…

Na Balatonu vše v pořádku. Gastronomie maďarského venkova sympaticky uvízla v tradicích

Na Balatonu vše v pořádku. Gastronomie maďarského…

Už týden velmi poctivě cestuji po Maďarsku. Jako malá jsem u Balatonu prožila nejedno léto a vlastně mě nesmírně…