Recenze

Pegas (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

MG ZS 180 V6

9.94 Uživatelé

Hodnoceno: 44× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

MG ZS, foto 1 MG ZS, foto 2 MG ZS, foto 3 MG ZS, foto 4 MG ZS, foto 5 MG ZS, foto 6 MG ZS, foto 7 MG ZS, foto 8
MG ZS, foto 9 MG ZS, foto 10 MG ZS, foto 12 MG ZS, foto 13 MG ZS, foto 14 MG ZS, foto 15 MG ZS, foto 16 MG ZS, foto 17 MG ZS, foto 18 MG ZS, foto 19 MG ZS, foto 20 MG ZS, foto 21 MG ZS, foto 22 MG ZS, foto 23 MG ZS, foto 24 MG ZS, foto 25 MG ZS, foto 26 MG ZS, foto 27 MG ZS, foto 28 MG ZS, foto 29 MG ZS, foto 30 MG ZS, foto 31 MG ZS, foto 32 MG ZS, foto 33 MG ZS, foto 34 MG ZS, foto 35 MG ZS, foto 36 MG ZS, foto 37 MG ZS, foto 38 MG ZS, foto 39 MG ZS, foto 40 MG ZS, foto 41 MG ZS, foto 42 MG ZS, foto 43 MG ZS, foto 44 MG ZS, foto 45 MG ZS, foto 46 MG ZS, foto 47 MG ZS, foto 48 MG ZS, foto 49 MG ZS, foto 50 MG ZS, foto 51 MG ZS, foto 52 MG ZS, foto 53 MG ZS, foto 54 MG ZS, foto 55 MG ZS, foto 56 MG ZS, foto 57 MG ZS, foto 58 MG ZS, foto 59
 

Technické info

Přezdívka auta Stříbrňák Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:112000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 130 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 470 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Většina lidí o tomto autě moc neví,ani se jim nedivím.Tady v Čechách jsou asi tak čtyři kusy v tomhle provedení.Proto se ho pokusím trošku přiblížit.
Auto vychází z Roveru 45,ale celkový základ vozu je z Hondy Civic 6.generace.Bohužel je to tak,znamená to,že jeho konstrukce je z nějakých devadesátych let,hrůza řeknete si,ale ne všechno je na tomto závoďáku tak špatné...
Honda vyvinula svého Civica a prodala licenci Roveru,který po lehčích úpravách vyráběl usedlejší,ale za to luxusnější variantu této Hondy jménem Rover 400.Náhodou výborná volba.Honda si prodávala malé sportovnější sedany a liftbaky a na proti nim se nabízel luxusně vybavený i vypadající R400.Takže žádná konkurence.Přitom mnoho společných dílů a výroba v Anglii(krom sedanů civika,ty se vyráběly v Japonsku).To ještě nebylo co řešit.Jenže Honda už jela dál a v roce 2000 vyjíždí už sedmá generace civica.
Rover v té době už vlastní BMW a to chce snížit náklady,peníze na vývoj nového auta už nejsou(v té době se totiž vyvíjel známý a asi nejlepší Rover 75 )a tak 400-ku čeká jen facelift,podle mého dost vydařený,ale léta se nezapřou a tak vzniká Rover45=nový předek,boční airbagy,zesílený podvozek,nové barvy intériu,exteriéru,varianty kol,více chromu a v nabídce se objevuje 2,0l V6(150koní).Parádní auto.
Podle všech jen přechodový model před nástupcem.Bohužel se pak ukáže,že peníze stále nejsou a tak vzniká další facelift tentokrát,tedy třetí a to se píše rok 2004,ale to už by bylo o jiném autě a jěště k tomu všichni asi ví kam to vedlo.To je ta smutná kapitola.
Já mám ale auto z roku 2003.
Co je MG? MG znamená-Morris garages- Pan Morris prý upravoval a ladil Rovery na závody v jeho garáži někde v Anglii,jednoho dne označil svoje upravené auto znakem MG.A tím to všechno začalo.
BMW obnovuje tuto sportovní značku a chce se prosadit ve světových závodech.Auta vycházela z Roverů 25-MGZR/R45-MGZS/R75-MGZT ,každý typ měl svůj závod ZR=rally,ZS=wtcc.
BMW zasahovalo do těchto aut docela podstatně.Je to znát i tím,že plno lidí mi na první pohled řekne,co je to za bavoráka?Já se jen usměju.Nejvíce se podobá trojkovému Bmw,hlavně z boku,kdy mají oba úplně stejnou linku prolisu od předku,mezi klikami,až k zadku.

MG ZS 180 2,5lV6(177koní)je nejvyšší možná varianta.
Srovnání s Roverem 45:Tvrší podvozek,zesílená ramena,zesíleny brzdy ve předu koutouče s průměrem 282mm,vzadu kotouče místo bubnů s 260mm.Vyladěné řízení,sportovní převodovka,Kola 17" s 205/45 pneu a bodykit(spoilery,křídlo),specialní sportovní tvarované polo-kožené sedačky,kožený tříramenný volant,sportovní řadící páka,šedé plasty místo dřeva a motor V6 s laděným výfukem.

Podvozek vyladěný za pomocí techniků od BMW je opravdu znát!Přeci jen se počítalo spíše se sportovní dráhou.Ve srovnání s první generací Fordu Focuse,si na okruhu v zatáčkách ZS vedlo lépe,ale na okruhu....Na silnici je jako žebřinák a to doslova.Když se k tomu přidají díry po letošní zimě netrpím jenom já,ale hlavně auto.Ale mám co jsem chtěl.Auto opravdu drží za všech podmínek.:)
MG ZS ani Rover 45 nemájí žádný ASR tedy protiprokluz,což mě dost mrzí,je to s ním určitě bezpečnější,ale proč to píšu.Moje zkušenost po letošku na sněhu mluví sama za sebe.Bál jsem se dost,že se nebude dát jezdit s tak silným,přitom lehkým autem bez protiprokluzu,ještě na širokých kolech po sněhu,ale jezdil jsem celou zimu jako pán,žádné trhání volantem,žádné táhnutí do škarpy,myslím když kola hrabou.Opravdu vyvážení trakce je výborný a to i bez samosvoru.Něco na tom vyladění a podvozku opravdu je.Můžu porovnávat,protože jsem před tím měl Rovera 45 v dieselu a to mi trhalo ruce pořád.Takže paráda.
A teď motor:ROVER 2,5l KV6 stará poctivá klasika co se dávala prvně do velice luxusní verze Roveru 825,po úpravách od BMW,přidáním vstřikování SIEMENS se montoval do Roveru 45 se sníženou hlavou jako dvoulitr se 150 koníkama,do mého MG ZS už 2,5l se speciálním sáním VSI(škrcení sání do určitých otáček)se 177hp a do Roveru 75 a i tedy do MG ZT ve dvou variantách 177 a 190hp(další úpravy sání) a nakonec i do Land Roveru Freelander.
Motor je sice šestiválec,má opravdu nádherný zvuk,ale asi tak do 3500ot./min se díky systému VSI chová jako čtyřválec,až ve 4000ot. se otevře sání naplno a přibyde nejmíň dalších 30koní,které je velice znát.Někdy mi to vadí,protože bych rád,aby auto bralo pořádně hned odspodu,ale na druhou stranu udržím spotřebu okolo 9 litrů a to je polovina cest po dálnici,takže slušný průměr na V6 i se slušnou dynamikou,ale ne největší.Někdo jezdí i za 12l/100,ale to se mně osobně ještě nepodařilo a ani nějak nemám zatím proč to zkoušet.Na okruhu jsem bohužel nebyl,ale věřím v to,že se tam dostanu,když už na to auto mám :)

Každá jízda mě s tímto autem opravdu baví a nemůžu se dočkat,když mám zase kam jet.A to už něco znamená :)


Silné stránky

Určitě motor a jeho zvuk.Podvozek co se týká trakce a držení v zatáčkách.Řízení,který jde občas až moc lehce,ale mě to rozhodně nevadí.Výborný sedačky,ze kterých nebolí záda a přitom podrží.Za silnou stránku beru i to,že se takový auto jen tak nevidí a dost lidí po něm kouká a to mě těší a to souvisí s tím,že ho nikdo nezná,takže nemá touhu ani způsob jak ho vykrást,což je výhoda hlavně v Praze.Taky vzhled(na auto se pokaždé podívám,když jdu kolem) a konkrétně u mého auta zachovalý stav a nesmím zapomenout na spolehlivost.

Slabé stránky

Určitě tvrdost podvozku,která mě občas už dost štve,hlavně na D1! Potom asi bezpečnost,ikdyž mám čtyři airbagy to stáří je tam znát.Vadí mi tvrdé plasty na středovým panelu,při každým rozbrání utrpí nějaký šrám,který už nezmizí.Chybí mi aut.klima a tempomat,ale je to přeci sporťák,tak si nemůžu stěžovat:)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tak po roce a najetých 25000km zkušenosti se servisem nemám!Ani jednou mě nikde nenechalo,ani jednou jsem neměl žádnou závadu!Ať si říká kdo chce,co chce.Moje zkušenosti jsou jasný!Neskutečné a ojeďinělé auto bez poruchy rozhodně stojí k zamyšlení.
Napíšu jsem klidně,co jsem za ten rok na autě dělal: Výměna oleje,filtru a prach.filtru v 80000km.A před týdnem výměna středního dílu výfuku(kdo by se divil po sedmi letech),který jsem objednal tady v Čechách a za dva dny jsem ho měl!Tak,že by nebyly díly k sehnání??Stačí hledat.Toť moje roční provozní náklady.
Co nás teď čeká jsou rozvody s vodní pumpou,kterou měním pro jistotu a přední obložení.Vše jsem nakonec objednával přímo z Anglie přes Ebay ale absolutně žádný problém s posláním jsem neměl.A ceny jsou tam opravdu parádní,vodní pumpa za 1600kč i s poštovným.Naprostá spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v bazaru.Mělo najeto 72000km.Auto pocházelo z Německa a má servisní knížku.Jedno léto si ním tady v Čechách někdo zajezdil a na podzim ho dal do bazaru.Byl jsem se na něj ze zvědavosti podívat,protože to byl můj sen,ale to jsem jěště netušil,že se mi můj tajný sen jednoho dne vyplní.Cena padla na dostatečnou mez a já byl v tu ránu nadšený majitel tak super auta.A nadšený jsem z něj dodnes!

Filtr K&N

První co jsem koupil na doporučení byl Kit sání K&N.Chtěl jsem hlavně kvůli zvuku ne kvůli výkonu a tak jsem koupil variantu otevřeného kuželového filtru a rozhodně to stojí za to.Už výše zmíněný systém VSI otevře sání až ve 4000ot. Tedy do 4000ot je uvnitř motor tichoučký a tak na dlouhých trasách neotravuje hukotem.Jen při předjíždění a blbnutí,kdy se motor pořádně nadechne nastane opravdové burácení koní pod kapotou :D

 

Novinky v recenzi

16.3.2011 11:59

Jen upřesnění

Alternátor přestal pískat,asi si sednul.Takže opět žádná závada.
Teď se chystám vyměnit olej,vyměnit prach.filtr a po roce opět natřít třmeny pěkně do krásna :D
No jo sezóna už je konečně za dveřma :)

21.2.2011 21:07

Výměna kompresoru klimatizace

Konečně jsem se dostal na výměnu kompresoru,který jsem pořád odkládal.Z Anglie mi přišel originální kompresor MG-Rover za 6600 i s poštovným.Tak jsem jen kompresory bezproblémů přehodil a nechal za 1200 doplnit médium.Vše funguje jak má :)
Také jsem vyměnil dvě prasklé žárovičky v tlačítkách.
Nyní mi začal pískat alternátor,ale zdá se,že to bude jen ložisko.Je k němu krásný přístup,tak to snad bude hupka.
A to už by mělo být na dlouhou zase všechno :)

20.10.2010 13:31

Novinky po 100000km

Koupil jsem zadní destičky zn.FERODO a je pokoj :)
Velká oprava :D Do auta mi začalo téct.Po dešti jsem měl mokrou rohožku u spolujezdce.Zjistil jsem,že to kape přes větrák.Takže jsem rozdělal kryt pod stěrači a našel upadlý těsnění,který tomu právě zabraňuje,pomohlo jen trochu těsnícího tmelu a zdá se že to funguje:)
Bohužel ještě něco,to je trošku horší,ale co bych chtěl od 8-letýho auta :) Odešlo mi spínání řemenice na kompresu klimatizace,takže jsem bez A/C,ale to mě teď na podzim rozhodně netrápí :) už jsem našel celej kompresor a Anglii za krásný peníze,takže ho v zimě přehodím a je to :)
Jinak pořád jen vesele jezdím a říkám si co mám za super auto! :)

21.6.2010 19:42

Výměna oleje

Najeto 99800km :),výměnu dělám raději po 20000,ikdyž je v návodu výměna až po 25000km.Někdo mění i dříve,ale to už se mi zdá zbytečný,kór když jezdím spíš dlouhý trasy.Dal jsem olej Elf Excellium NF 5W40/A3,opět je v návodu doporučeno něco jiného-10W40/A2.Snad to nic nevyvede,přeci je to jen motor ze starších dob.Ale hned po prvním nastartování se mi zdálo,že jde motor mnohem lehčeji,asi mu chutná :D tak mám radost.
Musím teď ještě koupit zadní destičky,ubyly nějak rychle potvory :D Jsou stejný jako na Hondě accord 6.generace,takže bez problému :)
No a to by znamenalo,že máme konečně všechno za sebou,takže zbývá jen jezdit :)

25.5.2010 13:28

Příprava na sezónu :)

Pro blížících se 100000km a 7 letech provozu jsem nic neriskoval a objednal se na výměnu rozvodů u bývalého autorizovaného servisu v Jihlavě.Rozvody jsem objednal originály přímo z Anglie a vyšly mě asi o 75% levněji než kdybych je objednal přes impotéra!K rozvodům jsem raději nechal vyměnit i vodní pumpu.A přední kotouče jsou také nové.Takže nás teď čeká dalších 100000km bez výrazných investic,aspoň doufám ale věřím :-D Za necelých 2000km už nás čeká jen výměna oleje a filtrů a "ZS-o" zase bude jako nové :-)

27.4.2010 23:57

Video

Přidal jsem odkaz na video,jak to asi frnčí :) moje auto to sice nejní,ale snad to nevadí :)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: MG ZS 180 V6

Další vozy značky MG



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Jak jsem psal.Bez jediné závady za 30000km.

praktičnost
6

Je celkem dobrá,ale kazí ta tvrdost podvozku

prostornost
8

Vzadu je rozhodně více místa než v ochtávce :)

jízdní vlastnosti
10

Přímo unikátní

jízdní komfort
3

Sedačky,poloha za volantem,všechno super,ale ten tvrdej podvozek :(

provozní náklady
8

Kazí to jen spotřeba,ale co bych chtěl od V6 :)

náhradní díly
9

U nás nemá pomalu cenu nic kupovat,na ostatní typy jo a na tenhle model se toho moc nesežene.Téměř všechno kupuju z Anglie a jsem spokojenej.

výkon motoru
9

Až od 4000ot. je znát těch 177koní,nevím jestli je to výhoda nebo ne.já jsem si zvykl :)

spotřeba
9

Opravdu za 9l po dálnici

hlučnost motoru
10

tzv. šepot květin :) V6 do "V" co dodat

kvalita sedadel
10

Ty jsou opravdu kvalitní.Móc lidí mi je chválí

brzdy
9

Vždycky to může brzdit líp :)

zavazadlový prostor
10

470l úplně dostačující.Stěhovák to není






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…