Recenze

9 Majitel

Renault Mégane Grandtour GT220

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 24 Renault Mégane, foto 25 Renault Mégane, foto 26 Renault Mégane, foto 27 Renault Mégane, foto 28 Renault Mégane, foto 29 Renault Mégane, foto 30 Renault Mégane, foto 31 Renault Mégane, foto 32 Renault Mégane, foto 33 Renault Mégane, foto 34 Renault Mégane, foto 35 Renault Mégane, foto 36 Renault Mégane, foto 37 Renault Mégane, foto 38 Renault Mégane, foto 39 Renault Mégane, foto 40 Renault Mégane, foto 41 Renault Mégane, foto 42 Renault Mégane, foto 43 Renault Mégane, foto 44 Renault Mégane, foto 45 Renault Mégane, foto 46 Renault Mégane, foto 47 Renault Mégane, foto 48 Renault Mégane, foto 49 Renault Mégane, foto 50 Renault Mégane, foto 51 Renault Mégane, foto 52 Renault Mégane, foto 53 Renault Mégane, foto 54 Renault Mégane, foto 55 Renault Mégane, foto 56 Renault Mégane, foto 57 Renault Mégane, foto 58 Renault Mégane, foto 59 Renault Mégane, foto 60 Renault Mégane, foto 61 Renault Mégane, foto 62 Renault Mégane, foto 63 Renault Mégane, foto 64 Renault Mégane, foto 65 Renault Mégane, foto 66 Renault Mégane, foto 67 Renault Mégane, foto 68 Renault Mégane, foto 69 Renault Mégane, foto 70 Renault Mégane, foto 71 Renault Mégane, foto 72 Renault Mégane, foto 73 Renault Mégane, foto 74 Renault Mégane, foto 75 Renault Mégane, foto 76 Renault Mégane, foto 77 Renault Mégane, foto 78 Renault Mégane, foto 79 Renault Mégane, foto 80 Renault Mégane, foto 81 Renault Mégane, foto 82 Renault Mégane, foto 83 Renault Mégane, foto 84 Renault Mégane, foto 85 Renault Mégane, foto 86 Renault Mégane, foto 87 Renault Mégane, foto 88 Renault Mégane, foto 89 Renault Mégane, foto 90 Renault Mégane, foto 91 Renault Mégane, foto 92 Renault Mégane, foto 93 Renault Mégane, foto 94 Renault Mégane, foto 95 Renault Mégane, foto 96 Renault Mégane, foto 97 Renault Mégane, foto 98 Renault Mégane, foto 99 Renault Mégane, foto 100 Renault Mégane, foto 101
 

Technické info

Přezdívka auta GéTéčko Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:28000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 170 kroutící moment [Nm]: 354 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,8 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 486 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Hledal jsem, čím nahradit mého dvojkového Focuse II HTB s 1.6 benzínem. První volba byl zase Focus, bohužel ne ST kvůli ceně...tentokráte kombi a s 1.6 ECB. Po tom, co jsem si jednu sobotu zamluvil předváděcí vůz u Cars Morava Olomouc a v pondělí jsem ho chtěl zaplatit a převzít, ale servis ho půjčil někomu jako náhradní vozidlo, jsem se dost naštval a začal pokukovat u jiných značek. Moje hledání umocnil ještě fakt, že tatíkovi se v Mondeu s 1.6ECB lehce rozpadl píst a dostal v rámci rozšířené záruky nový motor.
No prošel jsem v Olomouci Nissan, kde jsem projel nový Qashqai, bohužel v roce 2014 ještě pouze s 1,2DIG-T, Mazdu, kde jsem pokukoval po Trojce s 2.0 Skyactive a kde si mě nikdo ani nevšimnul, natož mi něco nabídnul a nakonec Renault. Tam mi teda taky nikdo nevěnoval pozornost...měli zákazníky.
Nový Megane kombi se mi líbil. Až na digitální palubovku a nejaké detaily. Ovšem motor 1.2TCe se mi pro mě nezdál jako vhodná volba. Mám rád sportovnější jízdu a chtěl jsem něco né jen trochu silnějšího než bývalý vůz...ale o dost silnějšího :) Při prohlížení interiéru mi brácha říkal... Co GTčko? Dvoulitr? 220k? RenaultSport? To bude asi moc drahé. Prdlajs. Se základní výbavou 522tis i s pětiletou zárukou.
To odpoledne mi brácha úspěšně zasadil brouka do hlavy. Ještě ten večer (pátek) mi poslal inzerát GTčka z brna. 7 měsíců starý, 7tis km najeto, navíc výbava R-Link, R.S. Monitor, Bose audio, vyhřívané sedačky. No zkrátím to...
V sobotu jsme se na něj s manželkou jeli podívat, projet, zamluvit a v pondělí jsem si ho jel převzít. Moje první (skoro) nové auto, sportovní, silné.

Teď to zkusím trošku podrobněji
Základem tohoto Meganu KZ23 je motor 2.0TCe F4R typ 874. Tedy stejný typ jako má Megane RS. Po prozkoumání Renault katalogu dílů je v GT opravdu stejný motor jako v RS, jen je kvůli snížení plnícího tlaku z 1,3bar na 1,0bar podladěn na 220k a 340Nm. Motor má nepřímé vstřikování, variabilní časování sací vačkové hřídele a Twin-scroll turbo s vodním chlazením ložiska. Šestistupňová manuální převodovka typu PK4 oproti RS postrádá možný příplatkový samosvorný diferenciál (namontovat by tam šel, jen nevím, jak by si s ním rozumělo ESP). Je navržena na maximální kroutící moment 400Nm, takže je rezerva pro případný doping motoru :)

Dle ceníku vozu je na autě podvozek Sport. Z dílny divize RenaultSport. Co jsem vykoumal v katalogu tak oproti standartím Meganům odlišná přední nápravnice, zadní vlečená náprava, pružiny a tlumiče. Přední zavěšení je klasické typu MacPherson

Hlavní brzdový válec s posilovačem má GT sdílet s RS. Přední brzdy nemají standartních Meganovských 296mm ale 320mm, jako Laguna. Samozřejmě vnitřně ventilované. Brzdič je klasický plovoucí jednopístkový s průměrem pístku 57mm. Škoda, že kvůli odlišné konstrukci přední nápravy Meganu RS (pevná těhlice, pohyblivý náboj s ložiskem), nejdou zaměnit za 4-pístkové radiální Brembo brzdiče. Zadní brzdy jsou v porovnání s předními drobečči. Průměr plného kotouče je 260mm. Brzdič opět klasický s mechanicky ovládanou ruční brzdou. Určitě by šly vyměnit za 300mm z Laguny :)
Kola jsou na autě 18". Šířka ráfku 8" a pneumatiky 225/40.

Uvnitř auta na první pohled zaujmou sportovní sedačky (kombinace látka-koženka) s výrazným bočním vedením a výšivkou GT na hlavové opěrce. Řidičovo kormidlo je shodné s RS. Tedy dobře ergonomicky tvarované s perforovanou kůží a prošívané červenou nití. Sedačky mají nit bílou. Škoda. Mohli to sjednotit. Přístrojový panel je čistě analogový, taktéž z RS. Tohle byl od Renaultu taky správný krok. Kombinovaný panel z klasického Meganu by byl v GT jak pěst na oko. Hlavice řadící páky je standartního Renault tvaru, pouze obšitá kůží. Ozdobná lišta před spolujezdcem (imitace karbonu s červeným pruhem a nápisem Renault Sport) je taktéž z RS.

Pozice za volantem je, alespoň pro mě, pohodlná. Volant je nastavitelný jak výškově, tak hloubkově. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné a má bederní opěrku.
Pedály jsou v dobré poloze, hliníkové s protiskluzovým povrchem a příjemně velkým brzdovým pedálem. Odkládací plocha na levou nohu je také dostatečně velká.
Výhled z vozu je dostatečný, zpětná zrcátka tak akorát velká. Levé je asférické, pravé nikoliv (řešitelné objednáním zrcátka z anglického modelu). U vnitřního zpětného zrcátka mi chybí samoztmavovací funkce.
Prostor vzadu moc hodnotit nebudu, ještě jsem se tam nevezl. Pro dvě dospělé osoby asi dostatečné. Když jsem v autě vezl čtyři vzrostlé kamarády tak ti tři vzadu říkali, že na cestu na Makarskou to není :)
Zavazadlový prostor má objem 486l a pro moje potřeby je dostatečný. Pouze jsem ho dovybavil gumovou záchytnou síťkou. Je poměrně dost elastická. Zvládne pod sebe pojmout i čtyři pneumatiky skládané vedle sebe.

Co se týče nějaké té výbavy auta
Máme tu 7" displej R-link s TomTom navigací a příplatkovým R.S. 2.0 Monitorem - trošku ořezaná telemetrie z modelu RS. Umožňuje zobrazení hodnot z čidel teploty chladící kapaliny, oleje, plnícího tlaku turba, tlaku v brzdové soustavě, polohy plynového pedálu, vypočítaného výkonu a kroutícího momentu motoru, otáček motoru... Na dalších obrazovkách najdeme údaje o úhlu natočení volantu, příčném a laterálním zrychlení, jakousi performance tabulku s grafem, která nám měří zrychlení 0-50km/h, 0-100km/h, 0-400m, 0-1000m a zpomalení 100-0km/h.
Dále R-link umí dnes už klasické funkce. Rádio, CD s MP3, USB, externí vstup 3,5mm jack, Bluetooth handsfree, přehrávání hudby přes Bluetooth.
Pak je zde možnost stahovat z R-link store další aplikace, které ale moc nefungují a už to delší dobu řeším se zákaznickou podporou.
Audio mám ve voze příplatkové, Bose. Lepší zesilovač, reproduktory a místo podlahové přihrádky u spolujezdce je toto místo obsazeno subwooferem.
Další příplatkovou výbavou je zde tzv. Handsfree karta. Tedy bezklíčový přístup a startování auta. Je to klasická renault karta, kterou ale stačí mít v kapse a nemusí se zasouvat do slotu. K odemykání a zamykání pak slouží tlačítko na klikách všech pěti dveřích. Vzdálíme-li se od zavřeného nezamčeného auta a kartu máme u sebe, auto se samo zamkne, jakmile zjistí že "nevidí" kartu. Při tom dvakrát rychlejí pípne.
Další příjemnou výbavou jsou vyhřívaná přední sedadla, avšak s trochu nešikovným ovládáním, které je umístěno na boku sedáku a není na nej vidět. Má tři stupně intenzity a palubní počítač vám pouze sdělí, jestli je vyhřívání aktivní nebo ne. Idnikace je sdružená pro obě sedadla.
Za zcela zbytečnou funkci považuji systém Stop-Start. Po každém nastartování ho vypínám. Než jsem si na jeho vypínání zvyknul, ocenil jsem, že když to pálíte třeba po dálnici trošku rychleji a zastavíte na benzince, systém nenechá motor vypnout.
Automatická světla. K těm nemám výhrad. Přepínání pracuje OK. S automatickými stěrači už je to trošku horší. Ty si žijí svým životem. Občas stírají správně, někdy zase stírají když je sklo suché. Čtyři stupně intenzity mi někdy přijdou jen jako volič náhodné funkce. Ale co jsem vysledoval u jiných aut tak je to dost podobné.
Ovládání tempomatu/omezovače na volantu je přehledné. Trošku krkolomná, spíš tedy rukolomná, je jeho aktivace. Kolébkový přepínač se středovou polohou vypnuto, je umístěn na středovém tunelu pod loketní opěrkou. Ale pokud nevyužíváme funkci omezovače rychlosti, nic nebrání tomu aby byl přepínač stále v poloze tempomatu a můžeme na něj zapomenout.
V možné výbavě mi chybí přední parkovací senzory a zadní parkovací kamerka. Z nemožné výbavy mi chybí vyhřívané čelní sklo. Trošku to auto kompenzuje 1kW elektrickým topným článkem v topení.

No a co se týče jízdy? Skoro vše je tak, jak si představuju. Po stisknutí tlačítka Start motor ochotně naskočí. Na volnoběh je v interiéru zvuk lehce klapavě podobný nafťáku. Spojka je tak akorát tuhá, zabírá v první polovině dráhy a příjemně ovladatelná. Řadící kulisa má kratší, přesné dráhy. Samotné řazení je doprovázeno mechanickými zvuky od převodovky...takový ten správný zvuk :)
Po rozjezdu, tedy ostřejším rozjezdu jste vtlačeni do sedačky a dost pravděpodobně vám hvízdnou gumy. Které se ovšem hned zastaví, pokud si nevypnete protiprokluz. Ten se ovšem nad 50km/h zase sám zapne. Tato funkce mi docela vadí. Motor se nesbírá "vocpoda" jako třeba fordí 1,6 ecoboost, ale turbo začíná tlačit někde na 2tis a maximum kroutícího momentu se dostavuje od 2 400 otáček. Pokud jste motor nezáhřáli na správnou provozní teplotu, motor se nenechá vytočit až na 6 500 otáček a omezovač to utne už na pěti, po lehčím ohřátí na pěti a půl a když už je vše na správných hodnotách tak už je mu to jedno :) No a po jedničče logicky následuje dvojka. Zase zátah, zase prohrábnutí, zase vás to tlačí do sedačky. Dá se to tak říct i o dalších stupních. Převodovka je sportovně krátce odstupňovaná. Na stovku musíte řadit trojku, ta jede někam ke 140, čtverka do 180 a tak dále. Maximální rychlost je udávaná 240km/h. Já zatím vyzkoušel tachometrových 234km/h. Při dálniční stotřicítce na šestku motor točí 3100 otáček. Hluk je v kabině na nízké úrovni. Nejvíce je slyšet kola v podbězích. Když na to šlapete, tak se vám ozve i motor veselým zvukem, že je rád a že můžete šlapat víc :) Zvuku od motoru pomáhá mechanická klapka připojená k sacímu potrubí a směřující zvuk do kabiny. A někde nad 4,5-5000 otáček se vám ješte zezadu ozve hezkým syčením výfuk. Při ostré jízdě je řazení nahoru doporvázeno odfrknutím z výfuku, při klesání z vyšších otáček po odstavení nohy z plynu pak zase hlubkoým pobrbláváním jak nechává jednotka dohořívat benzín ve výfuku...tak pro zábavu. Omezovač otáček motoru zde není tak sametový jako v běžných autech, ale pořádně ostrý, sekavý a dává tím najevo že víc už to nepůjde. Ale za efektivního práskání do výfuku.
Za zátah, okamžitou reakci na plyn, průběh výkonu až do omezovače a za doprovodné zvukové efekty dávám motoru 1*
Brzdy mají dobrý účinek, pro Renaulty typický, poměrně ostrý nástup a ani když jsem je ohřál tak, že se z destiček kouřilo, nezaznamenal jsem zásadní vadnutí a snížení účinnosti.
Tedy pro brzdy taky 1*

Podvozek...z toho jsem měl trošku obavy. Přesněji z jeho zadního vlečeného ramene. Přecejen jsem byl z Focusího víceprvku zvyklý na to, že můžu jet libovolným stylem na libovolném povrchu a zadek bude poslušně držet. Musím říct, že GT překvapilo. Podvozek je tužšího naladění. V některých případech je však komfortnější, než Focus na Eibach pružinách. A co se týče zmiňované zadní tuhé nápravy tak nemám výhrad. Na velkých nerovnostech je cítit lehká nejistota ale pořád drží stopu a nestalo se mi, že bych dostal podvozek do situace, že by mi prdel někam odskákala nebo ujela. Auto je dobře ovladatelné za každé situace. Jedna vlastnost auta, která se mi líbí a ke které přispívá asi i delší rozvor je, že vás začne předbíhat zadek, pošlete-li auto pod plynem do ostřejší zatacky a v pulce nohu z plynu sundáte :)
Čím rychleji jedete, tím se tuhost karoserie a podvozku tak nějak víc dávají dohromady a celé se to tak nějak spojí do velice funkčního celku a je s tím veliká zábava. Často je také důležité auto řídit oběma rukama. Projevuje se zde tzv. torque steer. Tedy že kroutící moment motoru tahá za volant. Hlavně při zašlápnutí na povrchu kde má každé kolo jinou adhezi. Ale spoň se musítě řízení věnovat a né jen sedět za volantem.
Podvozku dávám za 1

No a dostávám se ke konci a k "věci" co mi v autě vadí. A tou je elektronická stabilizace podvozku. Není sice tak citlivá jak na Focusu II (tam mi to zasahovalo prakticky pořád), ale když už ji probudíte, tak zasahuje dost nevybíravě. U Fordu to bylo jen takové "tytyty...moc to nepřeháněj". Zato Renault vám dá rovnou pořádnou facku. Funkci ESP a přibržďování vnitřního kola v zatáčče mohli lépe sladit aby to spolu více "hrálo". A ESP nelze vypnout. Pak mi vadí, že se nedá vypnout alespoň protiprokluz. Tedy dá, ale nad 50km/h, jak jsem již psal, se znova zapne. Takže na ostré průjezdy vraceček, byť s prokluzujícím vnitřním kolem, zapoměňte. Pro tohle všechno je tu Megane RS...škoda že ne ve verzi kombi :))
Elektronickým asistentům dávám 3-

To je tak vše co mě po 21 000 ujetých kilometrech napadá...spotřebu mám průměrnou kolem 9-10 litrů Vervy 100 na 100km, přední zimní gumy vydržely necelých 10 000km, takže jsem za zimu potřeboval do předu dva páry, oleje si to vezme tak 0,5l na 7-10tis km což přičítám ostřejšímu stylu ježdění a faktu, že u turba prostě olej mizí víc.
Autu jako celku dávám 9 bodů z 10. Není dokonalé. Je to jen ostřejší Renault...který ale funguje jak má, je s ním veliká zábava, dá se před manželkou obhájit jako ideální rodinný vůz a není drahý.
Jsem rád, že jsem jako nástupce Fordu Focus vybral právě Renault Megane Grandtour GT220


Silné stránky

Motor
Zvukový projev
Brzdy
Ovladatelnost


Slabé stránky

Elektroničtí asistenti
Průměrná účinnost potkávacích světel
Ostřikovače skel

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce Renault Pokorný...bez výhrad. Auto bylo prodáváno jako mírně jeté. V sobotu zamluveno, v pondělí zaplaceno a převzato. Další týden mi byl doručen TP. Tedy spokojenost
Servis Auto Pokorný až na menší drobnosti bez problémů

Brzdy

Přední brzdy
Kotouč původní, 320mm. Původní brzdový třmen s 57mm pístkem nahrazen třmenem s 60mm pístkem.

Zadní brzdy
Původní 260mm kotouč nahrazen 290mm kotoučem. Brzdový třmen s 34mm pístkem nahrazen třmenem s 38mm pístkem.

 

Novinky v recenzi

6.11.2017 18:12

125 000km

...stale to funguje :) Ve 120k km podstoupena vymena rozovodu, vodni pumpy, svicek a oleje. V Renaultu to prijde na 25tis kc. A jeste bylo vymeneno leve predni lozisko kola. Do konce zaruky 25tis km... pak asi necham pridat nejakyho toho kone

19.9.2016 17:53

Dorezonovano...

Praskl svod vyfuku hned u priruby na turbu.

3.9.2016 19:47

Rezonance od motoru

Konecne jsem prisel na to, co zpusobovalo protivne, docela hlasite rezonance pri razeni nahoru, nebo drzeni motoru ve vysokych otackach. Blby tepelny stinici plech turba. Trosku jsem to vyklepal a prihnul a uz je zase ticho a muzu si uzivat me oblibene otacky :D

19.8.2016 20:49

Brzdy

Probehl upgrade brzd. Predni brzdice s 57mm pistky byly nahrazeny brzdici s 60mm pistky a zadní 260mm kotouce byly nahrazeny 290mm kotouci. Casem mozna jeste vymenim zadni brzdice. Ted tam jsou s 34mm pistky a sly by tam trmeny s 38mm. Zmena brzdneho ucinku je lepsi, nez jsem ocekaval

28.5.2016 06:41

M-Tech Short Shifter

Kdyz jsem tuhle vecicku na netu nasel, nasadil jsem si pekneho brouka do hlavy. Nastesti tam nehlodal moc dlouho. Objednano, doruceno za 4 pracovni dny. V navodu psali, ze vymena trva cca 45minut. U mne to tak uplne neplatilo. Zabralo mi to necele 4 hodiny. Odstrojit veci okolo nebyl zadny problem. Nejvetsim oriskem bylo vylisovat z originalniho dilu cep (duty, narizly), ktery tam byl nalisovat s velikym presazenim. Abych se moc nerozepisoval - ke konecnemu reseni byla pouzita flexa. Cep sem pak musel ve sveraku zmacknout, abych ho byl schopen do noveho dilu nalisovat. Short Shift potesil. Razeni je kratsi, rychlejsi, tuzsi. Skoda ze to takhle nedelaji uz ve vyrobe

16.5.2016 19:32

Termostat

V patek byl Megane v servise na vymenu termostatu kvuli nedohrivani motoru. Zjistili, ze bylo nejak skriple a praskle jeho tesneni takze voda protekala kolem nej. Opraveno a motor uz se normalne ohreje a voda drzi v rozmezi 83-90 pri jizde. Taky to melo pozitivni vliv na vykon. Spickove ted dava turbo pri plnem plynu vetsi tlak (podle RS Monitoru). Motor ma blbovzdorne jisteni proti zatezovani za studena :)

30.4.2016 11:06

Nejake novinky

Olomouckemu Renaultu se podarilo opravit nefunkcni online funkce R-Linku (v Brne s tim nehli). Problem byl v tom, ze se auto z nejakeho duvodu odpojilo od site.
Koupil jsem si prave sklo zpetneho zrcatka z Meganu s pravostrannym rizenim - uz mam obe zrcatka asfericka :)
V utery jdu do servisu - asi spatny termostat. Motor se ani pri vetsi zatezi neohreje dlouhodobe pres 80°C a voda se drzi kolem 75°C

27.3.2016 18:05

5 dnu...

...mi vydrzely nove disky neposkrabane. Nejake debilni individuum se rozhodlo, ze se mu libi stredove krytky na litacich a tak je sroubovakem z disku vypreparoval. At mu prdel zaroste

24.3.2016 11:26

Letní

Uz jsem nevydrzel a hodil na auto nove disky a letni gumy. A docela Megane prekvapil tim, ze si sam nacetl uplne nova cidla tlaku. V servise mi tvrdili ze budu muset prijet aby mi to sparovali

12.3.2016 12:29

Parkovaci senzory

Nasel jsem trochu casu a hledal problem v nefunkcnich parkovacich senzorech. V Brne pri oprave po bouracce nevymenili kabelovy svazek z narazniku. Byl cvakly, do dratu se dostala voda a bylo hotovo (fotogalerie). Opravil jsem a konecne to zase funguje

3.2.2016 14:55

Stop/Start

Vypada to, ze se mi povedlo tuto disfunkci vyblokovat. Pri studovani servisnich postupu na montaz kabelaze pro alarm jsem objevil, ze vsechny S&S Megany (a urcite i ostatni Renaulty) maji kapotovy zamek se spinacem. Alarm tam vsak neni a otevrenou kapotu auto taky nehlasi. Spinac je pri zavrene kapote rozpojeny, nestaci tedy jen jednoduse rozpojit jeho konektor. Po odpojeni je nutne spojit kontakty v konektoru vedoucimu k RJ aby se simulovala stale otevrena kapota. Zatim mi to po kratsi zkousce, kdy si myslim, ze jsem mel vsechny ostatni podminky pro S&S splnene, ani jednou motor nevypnulo a jen palubni pc vyhazuje hlasku "Autostop not available"

23.1.2016 10:28

57 000km

Nechal jsem udelat treti prohlidku (60k km). Byl zprovoznen tempomat, ktery najednou odmitl pracovat, vymenili roztrzenou prachovku na levem prednim tlumici, nevymenili svicky, protoze je nebyli behem jednoho mesice, co vedeli ze mam na servis jit, objednat.
Koupil jsem dalsi sadu originalnich disku +senzory tlaku

12.11.2015 17:06

Klepani prednich plastovych podbehu

Konecne doreseno. Koupil jsem nove plastove trny, demontoval podbehy, na klepajici hrany (podbeh-blatnik) nalepil tesneni na okna (z obi), nastrojil zpet, horni blby spoj dvou pulek podbehu opet slepil tavnou pistoli a je to. Ticho

7.11.2015 11:41

1 rok

Tak uz je to rok co je GT doma. Najel jsem 42 000km, sjel par gum, spotreboval hromadu benzinu, trochu oleje, predni kotouce a desky a zatim byl jen jeden problem - nejdou online funkce R-Linku. Zrejme odesla telekomunikacni jednotka.
A stale me to auto velice bavi...tak jsem si pro radost koupil nalepky na zadni dvere :)

26.8.2015 06:49

40 000km

Přesněji 41tis km... Az na tu srážku s krávou zatím bez problému. GT poslušně slouží a snad to tak bude pokračovat ještě velmi dlouho. Za odměnu jsem mu (si) objednal hlavici řadící páky z RS :D

30.7.2015 18:45

GT zase doma

Oprava se podarila! Ani to na nem neni poznat ze bylo tak rozbite :) Snad to byl prvni a posledni takovy problem

29.5.2015 16:11

Auto na odpis(?)

Dnes se mi nejaka krava podivala do kufru. Zastavil jsem pred prechodem a za par vterin rana jako prase. Nevim kam hledela...vubec nebrzdila a poslala to do me. Doufam ze pojistovna nebude chtit vyplatit totalku a pujde se do opravy

22.5.2015 17:21

Bose

Dnes jsem trochu prozkoumal audio. Trochu me stve ze i s Bose to ma slabsi basy, hlavne pri nizkych hlasitostech. Spekuloval jsem nad vymenou repro. Zjistil jsem ze: subwoofer je pasivni, plastova krabicka s pomerne malym repro. Bose zesilovac je "digitalni", zadni kanal je frekvencne orezan takze vzadu to basovat nebude at tam budou repra jake chcou. Ted si pohravam se dvemi myslenkami. Udelat sub do rezervy...12" nebo 15" repro a bud pasivni a jen protahnout kabl do kufru a nebo dodelat zesilovac. Uvidime co se mi nakonec bude chtit delat

17.5.2015 15:57

35 000km...

...najeto. Po techto kilometrech uzivani me stvou jen dve veci. Moc citlive a nevypnutelne ESP a obcas pomale reagujici system R-Link. Jinak jsem s autem velice spokojen. Snad bude jeste hodne dlouho slouzit jak do ted

15.5.2015 06:35

Original ND

Zajimavy poznatek. Originalni predni brzdove desky zakoupene u Renaultu 2053kč. Druhovyroba ATE v Autokelly 2439kč

11.5.2015 18:06

Fprdeliguma

Nasel jsem bouli na prave predni...asi sem v Praglu vymlel nejaky krater. Toz idealni prilezitost objednat na zkousku ctyri poloslicky...

17.4.2015 18:47

30 000km

Provedl jsem vymenu predni brzd. Desky tam jeste nejake byly, ale kotouce uz pri vetsi zatezi, nebo pri intenzivnim brzdeni z vysokych rychlosti zacaly vibrovat. Tak jsem koupil vrtane kotouce a desky Zimmermann... tak uvidime jestli pod moji nohou vydrzi dele :)

14.4.2015 18:20

Výkon

Nechal jsem v Auto Jarov zmerit vykon... Takze 170kW a 354Nm. Pro zajemce mam v galerii graf

12.4.2015 19:46

9 bodů z 10

Už máme společně najeto 22tis km. Stále se na každou jízdu moc těším. Vymýšlím kam jet...třeba i bez cíle. Kdyz přesednu z čehokoliv jiného do GT, musím se jít aspoň kousek, i bezcílně, projet. Jakmile zapadnu do té tvarované sedačky, cítím se součástí auta... Boží
Prostě mě to auto baví jak sviňa :)

3.4.2015 16:19

Novinky

Sundal jsem panel kolem stredovych vydechu topeni a flaknul ho do karbonove folie at to mam stejne jako kolem radia a ovladani klimy. A nevim proc jsem sundal i ramecek s kozenkou kolem saltpaky a zjistil jsem ze je praskla kulisa. Viz fotky
Zase dalsi vec k reseni.
Saknouci olej kolem sroubu krytu ventilu u inducky prvniho valce mi chteli v servise resit dle slov technika "pravdepodobne odstrojenim apretesnenim vika". Moje reseni s hlinikovou podlozkou pry zaruce vadit nebude, takze jsem si to udelal sam, za 5kč a 5min


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Grandtour GT220

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatim si neni na co stezovat

praktičnost
10

Pro moje ucely naprosto vyhovujici

prostornost
10

za volant se vlezu, zavazadla do kufru taky...

jízdní vlastnosti
8

Dva body minus za prilis citlive a nevypinatelne ESP

jízdní komfort
9

Trochu tvrdsi, coz se ale od sportovne ladeneho auta musi cekat

provozní náklady
7

Zere... gumy, olej, benzin :D

náhradní díly
10

Zatim koupeny jen predni brzdove desky. Origo levnejsi jak aftermarket

výkon motoru
10

Presne takovy jak by melo 230k a 350Nm mit :)

spotřeba
10

10 jako 10l/100km...muj prumer :D

hlučnost motoru
10

Sportovni hlucnost

kvalita sedadel
10

K sedackam nemam vyhrad

brzdy
9

Slusny vykon, ostrejsi nastup. Dozadu mohli dat vetsi kotouc...vypada to trochu nevyrovnane (320mm vs. 265mm)

zavazadlový prostor
10

Prevezl jsem vse, co jsem potreboval


Více o modeluRenault Mégane X95/X32 (od 2008)
Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130  – Dvě mouchy jednou ranou Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130 – Dvě mouchy jednou ranou

Od loňského podzimu se nabídka čtvrté generace Renaultu…

Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy

Francouzský hatchback je základem pro nový rallycrossový…

 





Blesk.cz

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný střed nové trilogie fenoménu sci-fi

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný…

Tak jsme se my, fanoušci Hvězdných válek, dočkali. Do kin slavnostně vstoupil osmý díl ságy, která modelovala…

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec války o její dům!

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec…

Po 15 letech od smrti Slávky Budínové (†78) se stavební práce daly konečně do pohybu. Chátrající dům na Kampě se…

 

iSport.cz

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač. Co Růžička a ZOH?

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač.…

Dvě třetiny trnul, pak se mohl radovat. Trenér národního týmu Josef Jandač měl k výkonu české reprezentace proti…

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal i Liverpool ztratily

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal…

Fotbalisté Manchesteru City v 17. kole anglické ligy deklasovali poslední Swansea na jejím hřišti 4:0 a vedou…

 

Reflex.cz

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A Čechy to bude bolet

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A…

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích, developeři nestíhají stavět. Obchodníci s realitami…

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit člověka v zombie

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit…

Nejkratší cesta na Haiti vede ze sousední Dominikánské republiky. Zvláštní - zatímco v jedné zemi pulzuje…