Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia 1,9tdi PD 96kw

0,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Octavka:-) Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:250000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Škoda Octavia 1,9tdi PD 96kW collection

Vzhledem k tomu, že o motorizaci 1,9 tdi PD 96kW není na internetu mnoho informací, rozhodl jsem se, že napíšu menší recenzi na svoje vozidlo.

Úvodem bych chtěl říci něco o tom co mně vedlo k výběru právě tohoto typu automobilu. Potřeboval jsem auto pro každodenní dojíždění do práce - cca 80km, dále víkendové výlety a samožřejmě jsem chtěl auto, do kterého se nabalím při jízdě na dovolenou. Auto muselo splňovat požadavek na nízkou spotřebu a také na přijatelné provozní náklady. Vzhledem k ročnímu nájezdu okolo 30000tkm musí být spolehlivé. Také jsem chtěl něco trošku silnějšího než aktuální O1 Tdi 66kW - i přes naprostou spokojenost jsem se nechtěl pouštět do výkonových úprav vozidla. Do kterých bych proinvestoval určitě více peněz, než při výměně vozidla.

Možná se ptáte proč jsem v dnešní době zvolil právě Octavii první řady? Rozhodly předchozí pozitivní zkušenosti s tímto vozem a také špatný stav ojetin v českých bazarech.

Před koupí tohoto vozu byl však můj hlavní favorit Ford Focus 2,0tdci, bohužel se mi ho za 5 měsíců, co jsem jezdil po bazarech a hledal vhodné vozidlo nepodařilo najít ve slušném a zachovalém stavu. Většina aut byla z dovozu a najít auto koupeno v CZ bylo vzhledem k pořizovací ceně - 750tisíc Kč nadlidský ukol.

Proto jsem se začal čím dál více přemýšlet, že zůstanu opět při koncernovém vozidle. Doma jsem v té době měli dvě Octavie Tdi s motorem 66kw(moje) a 81kw(otcova).

Rozhodnutí bylo, že další auto bude opět Octavia I,generace a to s nejvýkonnějším naftovým moterem - 96kW, který se v té době dodával. Stejný motor najdete také v naftové Fabii RS, Tímto jsem začal směřovat své aktivity k hledání tohoto vozu. Ukázalo se, že to opět nebude nic jednoduchého. Protože nabídka byla velmi omezená a většinou by to znamenalo jízdu přes celou republiku, což značně komplikovalo situaci.

Jednoho dne v pátek jsem našel inzerát cca 100km od svého bydliště na škodu Octaviia po prvním majiteli koupenou v CZ za solidní cenu. Zavolal jsem prodejci a auto si zarezervoval. Hned po práci jsem vyrazil na zkušební jízdu. Prvních pár testovacích km mně ujistilo, že automobil je ve velmi dobrém stavu a tudiž bylo rozhodnuto. Zaplatil jsem zálohu a odjel domů. V 18h večer již nebylo možné vybrat z banky peníze. Celý víkend jsem byl v očekávání a těšil jsem se na pondělí, až s ním konečně pojedu domů.

V pondělí po práci a následném výběru hotovosti z banky jsme tedy s otcem vyrazili pro Octavku. Hned první km mně opětovně ujistily v tom, že jsem si vybral dobře. Auto jelo výborně, motor měl dostatečný výkon. Na dálnici byla hned odzkoušena 6rychl. převodovka Prostě naprostá spokojenost.

Výbava vozu - collection
- vůz má vše, co jsem od něho požadoval
- nechybí zde kožený paket (volant + řadička+ ruční brzda)
- lepší čalounění a myslím, že trošku lepší sedadla verze collection
- climatronic - automatická klima(v minulém vozidla mi hodně chyběla)
- maxidot
- pěkné 16ti palcové alu kola
- jako standard beru ABS + ASR
- el.stahování oken, el zrcátka + vyhřívání zrcátek

- možná mi trošku chybí vyhřívané sedadla, ale to snad půjde nějak dodělat...
- další věc, která mně překvapila je absence reproduktorů vzadu - brzy bude doděláno

Silné stránky

Určitě bych chtěl zmínit jako hlavní silnou stránku motor. Auto s výkonem 96kW a hlavně točivým momentem 310Nm jede perfektně a má dostatečnou výkonovou rezervu pro případné předjíždění.

Je však potřeba držet otáčky minimálně okolo 1800ot./min. pod touto hranici auto vůbec nejede.Což znamená ve městě jezdit na trojku - 50kmh při cca 1800otáček.

Spotřeba - dlouhodobá spotřeba dle dotankování 5,5litrů na 100km.

Mimo město se dá jezdit i pod 5litrů.
Dálnice - spotřeba mezi 5 - 6litry.
Město - cca 7,5litrů na 100km

Vynikající je 6-ti rychlostní převodovka, kdy motor při 130km/h točí cca 2200ot./min.

Automatický klimatizace - v dnešní době u nových automobilů skoro standard. Velice to zvyšuje pohodli při cestování a jednoznačně doporučuji. Manuální klima již nikdy!:-)

Velký zavazadlový prostor.
- bez problémů převezu svého 40kg psa
- naložím 1kolo
- po sklopení zadních sedadel naložím 2kola:-)
- skvělý přístup díky pátým výklopným dveřím

Příznivé ceny náhradních dílů - více ve zkušenosti se servisem.

Nestárnoucí vzhled - i po letech vypadá Octavia velmi dobře.

Porovnání verzí - 66kW - 81kW - 96kW:

Základní 66kW verze vyhoví požadavkům pouze na klidnou jízdu, je však z těchto motorizací jednoznačně nejúspornější. Dlouhodobý průměr byl 4,8litrů. Spotřeba nijak dramaticky nestoupala ani při rychlé jízdě. Jako příklad lyžování v alpách, kdy jsem cestu ve 3lidech s plným kufrem a cestovní rychlostí tachometrových 140-150km/h zajel s průměrnou spotřebou 5,1litru dle dotankování. Bohužel zrychlení 0-100km/h za 13,7s je velmi pomalé a předjíždění s tímto vozidlem muselo být velmi dobře načasované. Vzhledem ke slabým bubnovým brzdám vzadu jsou nejčastěji zkroucené přední kotouče...:-( Největší šance, že se Vám podaří najít zachovalý kus.

Siljnější verze rotačky 81kW již vyhoví i náročnějším řidičům a je také o hodně rychlejší. Svými jízdním výkony se velmi blíží verzi 96kW V nízkých otáčkách je však znát absence točivého momentu. Opět velmi úsporné vozidlo, které při jízdě do Chorvatska a zpět spotřebovalo v průměru 5,6litru/100km. Obě slabší verze snesou i jízdu v nižších otáčkách (kolem 1500ot/min). 0-100km/h za papírových 11,2s je již dostačující pro bežnou jízdu. Je to vlastně kompromis mezi 66kW a 96kW. V bazarech však rychle mizí a natrefit na dobrý kus je velmi složité.

Verze 96kW a 310Nm má jako jediná vybavená 6rychlostní převodovku a při rozumné jízdě a správném řazení se Vám odvděčí příznivou spotřebou paliva. Jako hlavní nevýhodu oproti slabším verzím jak jsem již zmiňoval je jízda ve městě, kdy musím jezdit pouze na 3jku, u ostatních v pohodě na 4ku. Na tohle jsem si chvíli musel zvykat a byl jsem zpočátku zklamán. Ovšem při potřebě výkonu motoru je tato drobnost ihned zapomenuta:-). Předjíždění je naprostá pohoda a také si velmi rád užívám poklidnou jízdu cestovní rychlostí okolo 120km/h - kdy motor točí pouze 2000ot./min. a není skoro slyšet. Hlavně v otáčkách od 2000ot/min je tento motor daleko živější a silnější než 81kW verze. Ve vyšších otáčkách nad 3tis je dynamika velmi podobná. Zrychlení 0-100km/h za 9,7s je na diesel již slušná hodnota, kterou dosahovaly 2litrové atmosferické benzinové motory s dvojnásobnou spotřebou. Průměrná spotřeba zatím 5,5litrů. Za měsíc se chystáme na lyžování do Alp, tak pak přidám dalším informace s plně naloženým autem.

Slabé stránky

Turbo efekt v nízkých otáčkách, při jízdě pod 1800ot/min chvíli trvá, než se auto nadechne a vyrazí vpřed.

Vzhledem k mým potřebám a zaměřením vozidla mně moc slabých stránek nenapadá, ale samozřejmě se nějaké najdou...

Jako hlavní nedostatek je omezený prostor na zadních sedadlech. Ovšem zajet na dovolenou se dá pohodlně ve 4 lidech. Když si vzpomeneme v čem jsme ještě nedávno my Češi jezdili do Chorvatska, tak na tom O1 není zase tak špatně...samozřejmě např. proti O2 se to nedá vůbec porovnávat...

Vzhledem ke stáří modelu jízdní vlastnosti již nejsou na špičce segmentu. Ovšem, když to porovnám například s novým Rapidem 1,6 tdi 66kW, tak se mi daleko lépe řídí Octávka.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po zakoupení vozidla byl proveden základní servis ojetiny:

- výměna všech filtrů, výměna oleje, výměna rozvodů včetně vodní pumpy a celková kontrola vozidla v autoservisu. Brzdy a podvozek jsou v super stavu proto momentálně nebylo co opravovat:-). Cena všech servisních úkonů tedy byla cca 7000 Kč.

Vzhledem k najetým 10tkm s vozidlem poruchy zatím žádné a předpokládám, že kromě klasického servisu spotřebních věcí ani žádné nebudou.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Automobil koupený po prvním majiteli u autorizovaného dealera škoda. Prodejce měl férový přístup a byl ochotný přistoupit na delší předváděcí jízdu, než je u bazaristů obvyklé - cca 30km. Samožřejmě to nemusí být záruka dobré koupě, vždy záleží na samotném stavu vozidla.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1,9tdi PD 96kw

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

velmi spolehlivé auto, vzhledem k jednoduché technice se skoro nemá co pokazit

praktičnost
9
prostornost
8

na předních sedadlech super, vzadu trošku horší

jízdní vlastnosti
8

vzhledem k těžkému naftovému motoru vpředu nelze čekat zázraky, ale dle mého názoru jsou jízdní vlastnosti velmi dobré

jízdní komfort
9

6rychlostní převodovka + automatick8 klimatiyace

provozní náklady
10

velmi dostupný a levný servis

náhradní díly
10

vynikající dostupnost náhradních dílů za velmi příznivé peníze

výkon motoru
10

Naprostá spokojenost s výkonem motoru. Dle mého názoru ideální pohonná jednotka pro octavii I. Vyhoví i požadavkům jízdy po dálnici.

spotřeba
10

Dlouhodobá naměřená spotřeba 5,5 litrů/ 100km dle dotankovaní.

hlučnost motoru
9

Dle mého názoru trošku vyšší hlučnost ve městě při nižších rychlostech. Mimo město a na dálnici vše v pořádku.

kvalita sedadel
9

výbava collection a tím trošku lepší sedačky, z mé strany spokojenost

brzdy
10

Octavia 96kw má 4kotoučové brzdy, které jsou dostatečně učinné

zavazadlový prostor
10

skvělá přístupnost a naprosto dostačující objem zavazadelníku


Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia G-Tec – Poslední sbohem Škoda Octavia G-Tec – Poslední sbohem

G-Tec spalující zemní plyn v současnosti platí za…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Na hogo fogo parties nejsou jen slavní, jež povinnou atraktivnost akce víceméně jistí. Většinu hostů naopak…

 

iSport.cz

Hermannová a Sluková jsou v semifinále! Po boji vyřadily Kanaďanky

Hermannová a Sluková jsou v semifinále! Po boji…

Beachvolejbalistky Barbora Hermannová a Markéta Nausch Sluková postoupily na finálovém turnaji Světového okruhu…

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi před startem Serie A?

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi…

Sedm českých stop najdeme na soupiskách prvoligových italských celků, ale kolik z nich pronikne do základních…

 

Reflex.cz

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému vládci. Co je džihád a proč ho islám nechápe jen jako násilí

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému…

Džihád – arabské slovo, jež ve spojení s islámem vyvolává v mnoha lidech hrůzu a odpor. Kritici islámu používají…

Na Balatonu vše v pořádku. Gastronomie maďarského venkova sympaticky uvízla v tradicích

Na Balatonu vše v pořádku. Gastronomie maďarského…

Už týden velmi poctivě cestuji po Maďarsku. Jako malá jsem u Balatonu prožila nejedno léto a vlastně mě nesmírně…