Recenze

Matyn (muž 30 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Volkswagen Amarok Highline 2,0 TDI 132kW 4 Motion 8AG

8,44 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Amarok, foto 1 Volkswagen Amarok, foto 2 Volkswagen Amarok, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Amaroun Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:16000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 420 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Tak nějak od začátku jsem věděl, že když budu mít možnost tak si tohle auto objednám. Holt dojmy a srdce pro Offroady mi po Pajeru zůstaly.

Auto jsem si objednal úplně podle svých představ, až na drobný detail a to je dešťový a světelný senzor - bohužel v době objednání už nebyl v nabídce.

K autu:
Jde vlastně o nepřímého následníka Tara, ale tentokrát již plně pod taktovkou VW. Jde o Pick-up klasické konstrukce na rámovém podvozku s tuhou zadní nápravou a uzávěrkou zadního diferenciálu.
První se objevily v roce 2008, auto postupně prodělalo několik drobnějších obměn až do podoby tohoto modelu.
Tento model je vlastně jeden z posledních čtyřválců, které se vyrobili a vlastně v době objednání už vybíhal - začátek 2016. Tenhle VW obr se vyrábí pro evropský trh v Hannoveru v Německu. Proč obr? Délka včetně tažného 5,3 metru mluví za sebe, Stejně tak jako šířka téměř 2,3 metru.

Motorizace:
R4 2,0 Bi-Turbo Diesel o výkonu 132kW a 420 Nm (s manuální převodovkou je kroutící moment omezen na 400Nm) Motor na daný objem není špatný, má poměrně dost síly auto rozhýbat až za hranici 190km/h na dálnici a i v terénu si umí s autem dobře poradit, ale člověk se i přesto nemůže zbavit dojmu, že se motor s autem trochu trápí a že by to chtělo objem. (Myslím, že krok směrem 3,0 V6 v novém modelu byl správný, po první zkušební jízdě můžu říct, že rozdíl proti R4 je galaktický) Co se musí dvoulitru nechat, je že co se spotřeby týče je mu poměrně jedno jak se s ním jede. Standardní spotřeba v průměru 10l/100km, pouze pokud člověk jede 600km v kuse 150km/h plus dostane se někam k 11,5l/100km.

Převodovka:
8-Stupňové ZF je prostě naprosto dokonalé, řadí neuvěřitelně hladce a příjemně a je s motorem výborně sladěné. Dokonce bych řekl že dost skrývá nedostatečný potenciál čtyřválce, protože díky 8mi stupňům motor de-facto nikdy nevytočíte přes určitou hranici. Není divu, že 90% Amaroků jde do světa s Automatem.

Výbava:
Interiér:
- standardní Highline(Climatronic, multifuknční volant, Bluetooth, Multifunkční ukazatel) a k němu jen pár drobností
- Navigace
- Vyhřívané přední sedačky
- Parkovací kamera - nutnost u tohodle auta

Exteriér:
auto jsem chtěl kompletně černé, takže až na Highline chromované lišty vpředu v nárazníku, zrcátka a chromovaný zadní nárazník je celé černé
- 18" Černá kola
- Xenony
- Zatmavené zadní světla
- LED osvětlení SPZ
- Přední mlhovky s Corner Light
- Parkovací senzory vpředu a vzadu - naprostá nutnost

Příslušenství:
tohle je to co z toho auta dělá dokonale praktické auto
- Roll-Cover system - roleta na ložnou plochu, která se zamyká se zadním čelem, vše je vodotěsné a ukryté, takže najednou máte celou ložnou plochu jako kufr.
- přídavné topení - Zuheizer - původně jsem myslel, že objednám nezávislé topení, ale kdo zná nezávislé topení u užitkových VW, tak ví, že na jejich naprogramování jsou potřeba dva diplomy a speciální školení. Oproti tomu Zuheizer je vlastně mechanika od Webasta podobně jako nezávislé topení, jen nemá programovací panel a dálkové ovládání. Spouští se sám na základě okolních podmínek a musím říct, ta věc je naprosto super, auto během 2-3 km teplé i bez zaplé klimatizace a včetně relativně slušně ohřátého oleje. Na diesel dobrý výkon. Nevýhodou je zástavba v předu poměrně vysoko - takže třeba při stání na křižovatce je občas v kabině cítit spálená nafta

Silné stránky

Tohle auto má mnoho silných stránek, začnu postupně:
- Pohodlí, málo které auto je tak pohodlné a žehlí nerovnosti s takovou gracií, samozřejmě limitující je zadní tuhá náprava s listovými pery - ale tady je potřeba kouknout jaký je tlak v pneu a přizpůsobit ho naložení. Ale třeba na dlouhé cesty musím říct, že je to auto skvělé. Stejně tak jako nastupování a vystupování je fajn věc(při mých 195cm)
- Praktičnost, tak obrovské schránky ve dveřích ve kterých se dají vozit dvě 1,5 litrové petky a spousta dalších krámů jsem ještě neviděl. Jen na palubní desce kolem řidiče jsou 3 12V zásuvky. Dále taky loketní opěrka, do které se vleze opravdu všechno. A nesmím zapomenout na ložnou plochu, tak velký kufr jen tak v nějakém autě nenajdete, samozřejmě jen pokud na něm je nějaký příplatkový kryt. Ale potom je to naprosto úžasné, vleze se tam vše a nijak to člověka neomezuje.
- prostornost. Kabina je na Pick-up s Double Cabem neuvěřitelně prostorná, jak řidič tak spolujezdec mají neskonale místa, široká loketní opěrka a celkově velmi vzdušný pocit, až člověk má pocit, že na spolujezdce ani nedošáhne. Na zadních sedačkách je taky dost místo jak pro nohy, tak pro hlavu, jen kvůli krátké kabině, je opěrka poměrně dost strmá, tak tam člověk sedí trochu jako kdyby spolkl pravítko. Ale zkoušel jsem snad všechny Pick-upy konkurence - L200, Hilux, Ranger, Navaru, Fullback a velikostí kabiny se nemůžou Amaroku rovnat.
- Převodovka - kapitola sama pro sebe, naprosto výborná. Jen Funkci Tip-Tronic využívám jen občas pro odbržďování, jinak naprosto netřeba

Slabé stránky

Poloměr otáčení - bohužel trochu daň za konstrukci, ale poloměr je prostě tragický. Na pětníku se s tím rozhodně neotočíte a na parkovišti když potřebujete zaparkovat popředu budete občas působit jako amatér. - Na druhou stranu se naučíte rychle parkovat všude pozadu :D

Brzdy
- malé přední a bubnové zadní brzdy sice zpomalují a zastavují spolehlivě a nevadnou. Ale pocit brzdné jistoty a ochoty rozhodně nedávají. - V6 má už všude kotouče a větší brzdy.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jediné co se teď objevilo, že mi netopí zrcátko na straně řidiče, tak asi nějaká vada na skle s fólií. Ale vše už naplánováno k výměně v rámci záruky

 


Další vozy značky Volkswagen



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Až na drobnost s vyhříváním zrcátka bez ztráty kytičky

praktičnost
10

Tady prostě nemůžu dát jinak, užitkové auto každým coulem. Top

prostornost
10
jízdní vlastnosti
7

Brzdy a poloměr otáčení jsou trochu mínusy. Jinak jízdní vlastnosti typického Off-Roadu, žádný závodník to není.

jízdní komfort
10
provozní náklady
6

Je to velké a těžké auto, takže odpovídající

náhradní díly
0

Napíšu po servisu

výkon motoru
5

čtyřválec nenadchne, neurazí. Prostě funguje, ale něco mu prostě chybí. Těším se na V6

spotřeba
8

V poměru k autu(hmotnosti, aerodynamiky lehce obroušené cihly, atd.) mi přijde 10l/100km naprosto v pohodě.

hlučnost motoru
10

Uvnitř člověk moc neví, že pod kapotou bije poměrně hlučné TDI. Takže odhlučnění uvnitř naprosto TOP. JIná je to zvenku, zvenku je ten diesel opravdu hlučný s dost tvrdým mechanickým zvukem.

kvalita sedadel
7

Pohodlné i na delší cesty, sedačka je ale obrovská a opravdu příjemná, jen trochu ovlivněné tím, že jde o užitkové auto - minimální boční vedení a co je jasný mínus, hlavová opěrka příliš vzadu, bez možnosti nastavení

brzdy
6

Fungují a nevadnou, ale přesvědčivý výkon to není

zavazadlový prostor
10

Mám k dispozici celou zakrytou ložnou plochu s nosností 1t, co vís ci přát :D


Více o modeluVolkswagen Amarok
Vyzkoušeli jsme nejsilnější Volkswagen Amarok: Jak si poradil s ománskou pouští? Vyzkoušeli jsme nejsilnější Volkswagen Amarok: Jak si poradil s ománskou pouští?

Volkswagen Amarok, významný hráč na trhu pickupů, právě…

VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené…

 





Blesk.cz

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj bílý prášek a páchl, dvě ženy skončily v nemocnici

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj…

V pátek o půl jedenácté 17. srpna dostali policisté hlášení o podivné zásilce. Zaměstnanci pošty zjistili, že z…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil dva vlastní góly

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil…

Bída Dukly pokračuje i nadále! Pražský tým prohrál i pátý zápas nové sezony FORTUNA:LIGY, se Slováckem padl na…

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem na Slovensko

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem…

Po vyřazení ve druhém předkole Evropské ligy bylo zřejmé, že Sparta přistoupí k redukci početného kádru. Tak se…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…