Recenze

Matyn (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mitsubishi Pajero Wagon Mitsubishi Pajero III Wagon GLS 3,5 V6 GDI

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Pajero Wagon, foto 1 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 2 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 3 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 4 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 5 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 6 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 7 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 8
Mitsubishi Pajero Wagon, foto 9 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 10 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 11 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 12 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 13 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 14 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 15 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 16 Mitsubishi Pajero Wagon, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Prcek Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:231000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 24 objem [cm3]: 3497 výkon [kW]: 149 kroutící moment [Nm]: 318 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Po zhruba 6 měsíční anabázi s vybíráním auta, kdy jsem na začátku neměl ani jasnou představu co si pořídit to skončilo koupí Prcka. Opravdu jsem začal s výběrem na sporťácích, říkal jsem si že k mládí takováhle nepraktická hračka patří. Po několika zkušenostech jsem od toho upustil. Dál jsem přemýšlel nějakou zajímavou limuzínu. Až nakonec jsem se tak nějak zamyslel a svezl velkým množstvím dalších aut a rozhodl se pro něco ve stylu SUV/Offroad. První myšlenka byla na Pajero Sport a to z důvodu, že se mi dlouhá léta líbilo, jenže pak jsem se svezl a zjistil že auto je na mě malé a prostě to nebylo ono. Přemýšlel jsem dokonce i o BMW X5 - ale to opravdu nevím co mě popadlo - svezl jsem se a nic moc.

Výběr tedy padl na klasické Pajero, zaúkoloval jsem tedy známé aby se poptali jestli někdo něco takového nemá. Jednou odpoledne právě zavolal známý, že jeden kamarád prodává právě takové auto ale ještě do telefonu mi řekl že je to benzínová verze, trochu jsem ohrnoval nos a říkal že bude hrozná spotřeba atd. ale po promyšlení jsem si řekl, že se alespoň svezu.
Když jsem dorazil na místo stálo už Pajero připraveno na jízdu a prohlídku. Jelikož jsem šťoura tak jsem ho prolezl skrz na skrz a nedokázal pochopit, že auto vypadá s nájezdem přes 200 000 tak dobře a je v takové kondici (Abych to vysvětlil, auto servisoval právě uvedený rodinný známý(stará se o všechny Mitsubishi u nás v rodině) a servisoval tohle auto od nového vozu a servisuje ho stále. Navíc bývalý majitel byl opravdu velmi pečlivý takže s čímkoli co se naskytlo hned letěl ke známému. No a já jakmile jsem se svezl a auto prohlídl jak nejlépe umím jsem ho prostě musel mít. Chvíli jsem ještě přemýšlel kvůli spotřebě ale to jsem si brzy vyzkoušel.

Teď konečně k autu:

Auto je již III. generací velmi oblíbeného a úspěšného offroadu Pajero. Poprvé se tato generace objevila v evropě myslím v roce 2000. Tato generace je revoluční z pohledu podvozku, jelikož dostala koncept odzkoušený na Dakaru - pomocný rám a nezávisle zavěšená jednotlivá kola. Tato změna podvozku místo dříve tuhých náprav přinesla několi výhod. S autem se dá obstojně jezdit na silnici, jednotlivé kola umožňují větší průvěs. Auto také disponuje pohonem 4x4 SuperSelect II.

Konkrétní Auto je ročník 2003 - již po faceliftu - nová maska a kulaté mlhovky, jiná zadní světla, integrovaná anténa v okně atd.

Motorizace - 3,5 V6 GDI - přímovstřikový benzínový šestiválec s příjemným výkonem 149 kW a kroutícím momentem 319 Nm - většina je k dispozici asi od 1500 otáček. Co se motoru týče tak je to jedna z nejlepších částí auta. Servisně nenáročný - servis jednou za 90 000 km - ne jako diesel, který má věci jako výměny palivového filtru, odtlakování palivového systému atd. Tady se opravdu jednou za 90t km vymění rozvody a platinové svíčky a jede se dál. Samozřejmostí je výměna oleje každých 15 000 km. Co se týče spotřeby oleje tak v manuálu je až 1l/1000km ale je to silně odvislé od stylu jízdy. A to největší překvapení na celém motoru? - Spotřeba: Město 14l, Dlouhé vzdálenosti 10,5l a průměr je 12l. Není to Octavia za 5,5 nafty ale na tu hmotnost a pohon si myslím velmi dobré.

Převodovka:
Automatická skříň s 5ti stupni, která řadí ekonomicky a naprosto neznatelně. Je i dost intuitivní, opravdu spokojenost. A naprostá libůvka je pohon 4x4 - Superselect II - umožňuje jezdit neomezeně rychle i s připnutým 4x4, má samozřejmě mezinápravový diferenciál a redukci.

Nádrž - téměř 100l nádrž vystačí na dojezd kolem 700 km. Akorát placení, když berete plnou je trochu k pláči :)

Výbava:
Interiér:
- kožené, elektrické sedačky samozřejmě s výhřevem
- Originální audiosystém Mitsubishi
- 3 řada sedadel v podlaze kufru
- oddělená ventilace pro zadní a 3 řadu sedadel
- Velký šíbr
- automatická klimatizace
- dřevěný dekor a hlavně volant
- vyhřívaný podklad předních stěračů
- auto je N1 - tudíž poslední okna jsou zamřížovaná ale díky legislativě je už mříž několik let venku
- ......

Exteriér:
- originální zadní spoiler
- chromovaný kryt rezervy
- originální osvětlené nášlapy
- ostřikování světometů
- hagusy
- zatmavení oken od B sloupku
- 16" kola s obutím 265/70

Silné stránky

Určitě motor, kolikrát mě to až vyděsí jak lehce s tou váhou porušuje rychlostní limity. A blbečky s vytuněnýma autama taky děsí že mě buď nemůžou dojet a nebo dostanou čočku od krabice na semaforech :)

Zvuk motoru

Pohon 4X4 SuperSelect II

Celkové naladění podvozku - vyžehlí vše, v terénu je výborný a na silnici se taky neztratí. Je to dáno konstrukcí - podpůrný rám a nezávisle zavěšená kola - v terénu dovolí až neuvěřitelný průvěs kola a na silnici zaručují stabilitu.

Prostornost - jedno z mála aut do kterého se pohodlně vlezu (197cm a 120 kg), Obrovský kufr

Praktičnost - po sklopení sedaček vznikne naprosto rovná plocha, všude mnoho odkládacích prostor. Jediné co postrádám je držák na velkou 1,5l láhev.

Slabé stránky

Spotřeba ve městě

Manipulace na parkovišti - mezi dorazy řízení je asi milion otáček

Možná ještě brzdy - ale je to offroad a s tím se tak nějak musí počítat. Pro porovnání jsem jel třeba s Patrolem a tam jsou ty brzdy snad ještě horší

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto opravdu bytelně postaveno, takže mé zkušenosti s poruchami jsou nulové. Navíc jsem auto kupoval po všech předepsaných servisech takže mám na dlouho klid a náš rodinný mechanik je bez práce.

Jediná zkušenost je s pneuservisem - člověk se musí ptát na jakou váhu mají zvedáky aby mohl vůbec přijet - do té doby neznámá zkušenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil od soukromníka, pán velmi starostlivý a pečlivý. Přístup perfektní a máme dobrý vztah - časem čekám až bude prodávat své nové Pajero 3,8 :)

Prodej

Auto je momentálně na prodej....

 

Novinky v recenzi

2.7.2011 23:44

Původní reklama

Sice na lehce jinou motorizaci ale nemohl jsem si to odpustit :) je prostě boží a perfektně ukazuje duši toho auta.

25.6.2011 23:16

Koberečky - Mitsubishi

Jediná věc, která mi v interiéru vadila byly staré a dost rozdrbané koberečky - naštěstí v jednom výborném Mitsubishi autosalonu poblíž je měli skladem tak jsem tam zajel a paráda. Hlavně konečně někdo inteligentně přemýšlel a nejen že u řidiče je na kobereček háček, ale všechny mají zespodu pásky suchého zipu aby hezky držely jak mají. Ač je auto už 8 let staré tak někdo opravdu přemýšlel, když ho dělal. Jinak myslím že za 1000 Kč origo je dost v pohodě, zakázkově šité neorigo mi nabízeli za 800.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Mitsubishi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Dá se říct, že to auto je tak mechanicky jednoduché že se snad nemá co pokazit. Prosté všech možných zbytečností.

praktičnost
8

Až na parkování a špatný výhled při parkování naprosto bez výtek

prostornost
10

Tady nejde jinak než plný počet bodů. Velké místo pro všechny cestující - nepočítám 3. řadu. Obrovský kufr s dobrým přístupem.

jízdní vlastnosti
6

Hodnotím objektivním pohledem ostatních, za mě by auto mělo deset. Vzhledem ke konstrukci/výšce/váze/zaměření se auto v zatáčkách naklání, při brždění se potápí.

jízdní komfort
10

Vyžehlí každou nerovnost aniž by o ní řidič věděl. Maximálně se ozve pracující podvozek. A další úžasná věc - s benzínovým motorem je auto uvnitř úžasně tiché.

provozní náklady
7

Spotřeba je vyšší, ale není to tak šílené. Horší je to např. s obutím.

náhradní díly
10

Nějaké velké závažné díly jsem zatím neměl tu čest, ale blbinky, které jsem si v Mitsubishi doobjednával - do týdne bylo vše.

výkon motoru
10

Až neuvěřitelně dostačující :)

spotřeba
8

Já jsem spokojen, umím s tím žít a když to vezmu úměrně autu tak skvělé.

hlučnost motoru
10

Pokud mám zavřené okýnka ani nevím jestli ten stroj běží nebo ne.

kvalita sedadel
6

Malinko větší boční vedení by neškodilo. Jinak jsou to lavice jako v každém offroadu. Na dlouhé cesty ale vynikající.

brzdy
5

No vzhledem k váze bych řekl dostatečné, jen při dělání opravdu velkých blbin dost trpí jak destičky tak kotouče. Pokud to jde tak i dle manuálu si odbržďuju manuálním podřazováním.

zavazadlový prostor
10

Odvezl jsem v něm kompletní zahradní nábytek bez velkého rozkládání takže myslím že dobré.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…