Recenze

10 Majitel

Seat Leon CUPRA R

7,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta CUPRA Rok výroby 2018 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 228 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,3

Popis vozu

Predal som svoje BMW 330d xDrive a rozmyslal som cim ho nahradim. Mal som ho ako tretie auto v rodine, taku vikendovku na vylety s rodinou, pripadne sa ist len tak na hodinu - dve v ramci rozumnych zakonnych a fyzikalnych limitov povozit.
Bolo to vyborne auto, fantastikce na cestovanie na dlhe vzdialenosti, ale vikendova jazda so skvelym automatom ZF ma dost nudila. Nieco mi v tom aute pod pravou rukou chybalo (nebola to mechanicka rucna brzda, lebo ta zatial v BMW je).

Ako o nahrade som uvazoval:
o novom CIVIC TYPE R cca 35.000 Eur (vadi mi na nom iba kontraverzny vzhlad),
o novom Hyundai i30N cca 30.000 Eur (je to prvy vystrel Hyunadia do tmy a predsudky funguju),
o novom SEAT Leon CUPRA (rozmyslal som aj nad verziou 4Drive) cca 30.000 az 36.000 Eur,
o novom BMW M240i s manualom (toto bola moja srdcovka) cca 46.000 Eur,
pripadne o nejakej peknej jazdenej BMW M2 okolo 50.000 Eur.
Cim viac som nad tym rozmyslal, tym viac som sa nevedel rozhodnut,
ci ist do lacnejsieho a unierzalnejsieho 5 dveroveho predokolkoveho hot hatch (preferencia 60%),
alebo do drahsej 3 dverovej imidzovej a nepraktickej zadokolky (preferencia 40%).

Rovnako som sa nevedel stotoznit s potrebou platenia registracneho poplatku (vypalneho) vo vyske 1.900, 2.300, 2.700, alebo 3.900 Eur podla vykonu auta za prihlasenie.
Platenie takej sumy povazujem za absolutnu nehoraznost, ved pri tychto autach to tvori cca 6% ceny!

Nejak som ale pri sufovani na strankach SEATu v cennikoch narazil na CUPRU R cca 40.000 Eur, o ktorej som pred casom cital (limitka 799 kusov pre cely svet) a prekvapilo ma, ze sa to da kupit aj v SR.
Tak som sadol do auta a u dealera som zistil, ze je k dispozicii este posledny z 5 kusov urcenych pre SR, ale ze na rozhodnutie mam cas maximalne do nasledujuceho dna do 11:00 hod.
Tak som si na to vyspal a na druhy den som ho objednal...

Moje rozhodnitie pre CUPRU R vyrazne ovplivnilo, ze je to limitovana edicia, 5 kusov pre SR, 10 kusov CR a 15 kusov PL, cize predpokladam, ze si tu cenu snad udrzi, alebo ju strati minimalne (uvidime).

Auto sa nedalo vobec konfigurovat, pre SR su k dispozicii iba cierna metaliza a manual (manual som na rozdiel od tej ciernej farby chcel).
Dokupit sa dali iba pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup za 812 Eur, ale tie som neobjednal, lebo neplanujem karieru okruhoveho pretekara...
Auto ma vybavu navyse za cca 9.100 Eur, zrejme vsetko co sa da do LEONu dat, vcitane Full Digital Cockpit CUPRA, Adaptívny podvozok (DCC), Navigačný systém "Plus", koho to zaujima vybavu najde na fotkach v mojej galerii, alebo na oficialnej stranke SEATu.

Auto je uz od 4.4. 2018 doma, za prvy vikend som na nom najazdil 320 km, takze tu mam opisane naozaj len prve dojmy.
Motor som par krat vytocil do 5000 otacok a casto radim. Snazim sa ho dobre zabehnut.

Nechce tu do toho malickeho okienka pisat dlhy roman, ale ak ma niekto z Vas otazku, rad sa pokusim odpovedat v diskuzii.

Silné stránky

vykon motora
sportovy vyfuk
6 st. manual
Brembo brzdy
adaptivny podvozok
karbonove doplnky
limitovana edicia

Slabé stránky

vyssia cena
na rozbite cesty tvrdsi podvozok a male profilove cislo na pneumatikach (235/35 R19)
na vyuzitie plneho vykonu v malych rychlostiach by sa hodil pohon vsetkych kolies
chyba mi mechanicka rucna brzda (asi zo zvyku), aj ked ta automaticka funguje dobre
na ciernej metalize vidiet kazde zrnko prachu
pomerne male spatne zrkadla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatial vsetko OK

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zatial maximalna serioznost. Som najma spokojny s pristupom dealera aj imortera, ktory sa prejavil hlavne vtedy, ked na rozdiel od slubov v cenniku v aute nie je virtual kokpit ale klasicke budiky. Uvedomili si, ze v cenniku sa vyskytla chyba, no ponukli mi kompenzaciu.

 

Novinky v recenzi

8.4.2018 22:04

doplnenie info

Po vikendovom najazdeni vyse 300 km som tu na zaklade prvych dojmov par info doplnil.

4.4.2018 21:19

Auto je doma

Tak dnes som si po obede auto prevzal. Bol som sa krátko aj povoziť, najazdil som niečo vyše 50 km pri priemernej spotrebe 10,5 l na 100 km. Auto je ešte surové, takže motor vytáčam maximálne na 4000 až 4500 otáčok.
Prve dojmy napíšem snáď po víkende, keď ešte niečo najazdím a budem mať čas.

Nahnevalo ma však, že napriek tomu, že v cenníku je uvedené, že auto má mať virtual kokpit, má iba klasické budíky. Rozmýšľam, či nenapíšem importérovi pár riadkov...

22.2.2018 17:35

termín výroby

Termin výroby auta bol stanovený na 12. týždeň a termín dodania predbežne na 14. týždeň.
Už sa neviem dočkať.
Potom samozrejme napíšem prvé dojmy a doplním aj prvé reálne fotky.


Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

uvidime, auto ma 6 rocnu zaruku.

praktičnost
9

da sa pouzit aj ako daily car, aj ked u mna je to weekend car.

prostornost
9

je to predsa len hatchback, ale mensej rodine urcite postaci.

jízdní vlastnosti
10

auto v zatackach vyborne sedi, ma adaptivny podvozok. na bezne jazdenie pouzivam vsetko v rezime Comfort s motorm nastavenym na rezim CUPRA. na sviznejsie zvezenie full rezim CUPRA.

jízdní komfort
9

auto je predsa len tvrdsie ako bezna konfekcia, ale cestuje sa v nom prijemne. na hrubozrnnom asfalte to ale od kolies dost huci.

provozní náklady
9

auto je v zaruke, spotreba je troska vyssia a servis bude tiez troska drahsi ako na bezny Leon.

náhradní díly
10

neriesim, 6 rokov bude v zaruke.

výkon motoru
10

310 konikov na prednu napravu je pozehnane, aj ked pri pruznom zrychleni v rychlostiach nad 100 km/h by sa este nejake zisli :-)

spotřeba
9

pri uplne kludnej predpisovej medimeskej jazde sa da jazdit za 8,5 l/100km. pri troska sviznejsej okolo 10 l/100km. na okruhu som auto neskusal, ak skusim napisem.

hlučnost motoru
10

motor velmi hlucny nie je, hlucny je skor sportovy vyfuk, ktory je iny ako v standardnej CUPRE. tento dokaze pekne prdiet.

kvalita sedadel
10

som spokojny, zatial ma z nich chrbat neboli. v strede je alcantara a po bokoch nejaka kozenka.

brzdy
10

sportove Bremba

zavazadlový prostor
9

tak nie je to CUPRA kombi, ale mojim potrebam postacuje.


Více o modeluSeat Leon 5F (od 2012)
Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně Seat Leon Cupra – Rychle, zábavně a levně

Hledáte silný kompaktní hot-hatch a nemáte tolik…

Ostrý hot hatch ještě ostřejší! Přivítejte Seat Leon Cupra R Ostrý hot hatch ještě ostřejší! Přivítejte Seat Leon Cupra R

Naznačovaná vrcholná verze Seatu Leon Cupra je realitou.…

 





Blesk.cz

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se chtějí cítit jako doma

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se…

Návštěvníci českých kempů jsou stále náročnější. Dávají přednost kvalitním rodinným stanům nebo ubytování s…

Massive Attack a John Cale přijíždějí do Prahy. Zahrají na Metronome Festivalu

Massive Attack a John Cale přijíždějí do Prahy.…

Přípravy na Metronome Festival Prague 2018 finišují, největší hudební víkend v Praze začne už v pátek. Do…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Nečekané! Kouč Nagelsmann za rok skončí v Hoffenheimu, ujme se Lipska

Nečekané! Kouč Nagelsmann za rok skončí v…

Úspěšný trenér Julian Nagelsmann po nadcházející sezoně opustí fotbalisty Hoffenheimu, které na jaře dovedl k…

 

Reflex.cz

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na fotografie, které těsně předcházely smrti

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na…

Fotografie katastrof jsou děsivé. Ale ještě děsivější mohou být scény vyfotografované několik okamžiků před tím,…

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují kvůli špionáži pro Írán

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují…

Postava, která na izraelské politické scéně nyní značně víří vody, se jmenuje Gonen Segev. Bývalý ministr…