Recenze

9 Majitel

Dacia Logan 0.9 tce

9,32 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Logan, foto 1 Dacia Logan, foto 2 Dacia Logan, foto 3 Dacia Logan, foto 4 Dacia Logan, foto 5 Dacia Logan, foto 6 Dacia Logan, foto 7 Dacia Logan, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Dachna Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 898 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,1 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Koukám na Logany druhé generace tady je jen jedna recenze, přitom jich jsou silnice plný. Asi důchodci nepíšou, tak to trochu změním :o)

Takže, jak začít....
Měl jsem Fabii kombíka HTP 47 kw, r.v.2004. V létě 2014 jsme vyrazili s rodinkou na výlet a po hodinové jízdě ve vedru bez klimatizace vylezli na místě určení zplavení, rudí a vyřízení. Ostatní vyráželi z aut na procházku skalním městem, my šli nejdřív do hospody srovnat se nějakým pitím. Tehdy jsem se rozhodl, že přišel čas na nový vůz. Furt jsem hledal a hledal v ojetinách kolem dvouset tisíc a pomalu to vypadalo na dvojkovou fabii v kombiku, 2-3 roky starou. To ale byly TSI ještě s problémovými řetězy a HTP bych asi znovu přežil, ale....No a pak jsem narazil na Dachnu a akci, kdy jsem mohl mít Logan MCV se slevou 30 tisíc za koupi na úvěr. Slovo dalo slovo a auto bylo doma. Hned po první splátce jsem úvěr doplatil, 30 tisíc a zimní gumy za úvěr byly doma. Pokuta za předčasné splacení 600 Kč.

A tak jsme měli doma Logana MCV, 1.2 55 kw v metalíze a výbavě Arktica, která má vše co normální běloch potřebuje a hlavně tu klimu. Auto jsem vzal z rozumu s vědomím, že mě ten motor moc neoslovil, ale za ty peníze nemůžu chtít zázraky. Je hlučnější jak to HTP ve staré Fabii, jede sice o něco líp, ale za srdce mě nevzal. Jinak auto v pohodě. Spousta prostoru za bezkonkurenční peníze. Absolvovali jsme s ním Chorvatsko, se spotřebou 5,5 litru.
Pořád to ve mně ale hlodalo a štvalo, jak je to hlučný. Byl jsem se pro zajímavost v autosalonu projet s motorem 0.9 TCE a bylo rozhodnuto. S tím motorem je to úplně jiný auto. Pátral jsem po netu a nenašel jedinou stížnost na poruchu tohohle piditurbo motůrku. To o TSI a jejich řetězech se vědělo hned. 0.9 TCE je v Renaultech tuším od 2012 a nic. Co je zajímavý, je to MPI, takže o jedno kurvítko v podobě přímého vstřiku do válců míň.

Zpátky k příběhu. No a pak jsem narazil na inzerát, nabízející Logan sedan s motorem 0.9 TCE, výbava Celebration - což je maximum co může Dachna mít, najeto 700 km přímo od prodejce Renault. Slovo dalo slovo, odvezl jsem tam svého kombíka, s kterým jsme s za 9 měsíců najeli 13500 km, přihodil pár peněz (díky té snížené pořizovací ceně mcv byl ten výkup celkem zajímavý) a domů odjel s novým sedanem.

K té výbavě: 4x airbag, ABS, ESP, klima, dálkový centrál, přední i zadní okna v elektrice, tempomat, omezovač rychlosti, palubní pc, dotykový displej s radiem a navigací, parkovací senzory, ovládání radia a telefonu pod volantem, litý kola a dál už nevím. Bohatě mi to stačí

Nejdřív asi srovnání s Fabií 2 TSI 63 kw, se kterou mám zkušenosti z práce. Logan je výrazně prostornější a to hlavně do šířky. Dozadu si mezi dvě dětské sedačky ještě hubenej člověk sedne. Sedačky ale musí být vycvaknuté z isofixu, který je relativně daleko od dveří. Ve fabii to je bez šance isofix neisofix. Na kolena je vzadu místa srovnatelně, v tom je fabka na svou velikost jedinečná. Ve zpracování má navrch fabie. Logan nemá žádné měkčené plasty, ty na dveřích se lehce poškrábou, ale nic v něm nedrnčí a působí docela bytelně. Motorově to je tsi versus tce docela srovnatelný. Fabie má plynulejší zátah a asi je o něco tišší. Ale určitě bych neřekl, že je 0.9 tce nějak zásadně horší. Fabie je i líp utlumená od proudícího vzduchu a od hluku od kol. Podvozkově je mi příjemnější logan, který je hodně pohodlný. Podobně jako ve fabii se sedí celkem vysoko, což třeba já oceňuju.

No a teď už srovnání sedanu 0,9 tce a mcv 1,2. S 0,9 mám najeto asi 2 tisíce km s 1,2 necelých 14 tisíc. Obě auta vyrobena 2015.
Karoserie: až po zadní dveře nastejno, na zadních sedadlech u sedanu o chloupek míň místa nad hlavou, ale pokud neměříte nad 190 tak to není nijak omezující. Sedan je trošinku aerodynamicky tišší - prostě to tolik nefičí
Kufr: mcv - určitě praktičtější. Lepší přístup, nižší nakládací hrana, praktická lišta na dveřích, za kterou jdou chytit a zavřít. Upevňovací oka na dně. Trošku nepraktická roletka. Ne vždy se mi jí podařilo zatáhnout a zaháknout na první pokus.
sedan - vyšší práh, debilni víko kufru, které není za co chytit, závěsy víka hodně zasahují do prostoru, takže když jste naložení, tak je to trošku puzzle. Výška kufru je stejná jako v mcv po roletku, délka je stejná. Chybí upevňovací oka na podlaze. Teď v zimě je supr, že při otevření nejde chlad do kabiny. Praktičtější světýlko nahoře, oproti mcv na boku. Pokud bych měl vozit kočárky, kola, velký krabice apod. tak bych sedan určitě nebral. Vstupní otvor a výška je prostě omezující. Zatím mě to ale nijak neomezilo a nelituju.

Motor: 1.2 - do 2 tisíc otáček mrtvý, při rozjezdu do mírného kopečka je to doba, než se to chytne a začne to na dvojku něco dělat. Krátké zpřevodování. 1-2-3-4 je fik-fik-fik. Čtyřku je pak lepší trochu vytočit než se dá pětka. Řadil jsem standartně kolem 3 tisíc, když bylo potřeba jet, tak výš. Pro běžné ježdění v obsazení 2+2 děti to stačilo. Není tam ale žádná výkonová rezerva. Měl jsem Fabii HTP 47 Kw a mcv jelo o něco líp. Motor hodně hlučný. Při normální cestovní rychlosti 90 - 100 přehlušuje aerodynamický hluk. Na dálnici kolem 110 - 120 km/h nepříjemný kolem 125 se to ztiší. Obecně hlučnost motoru horší než u zmíněné Fabie r.v. 2004 nebo Punta 1,2 r.v. 2006. Na volnoběh vydává šílené zvuky - cvrlikání apod. Určitě mi nepřijde jako kultivovaný čtyřválec. Řazení v pohodě, trošku horší zpátečka
0.9 tce - do 2 tisíc otáček taktéž mrtvý, od 2 tisíc zabere a kolem 2500 výrazný turbo zátah. Na dvojku to je až moc. V normálním režimu řadím na 2500, v podstatě není potřeba vytáčet na 3 tisíce. Po městě na čtyřku ideálně jet tak 55 míň už je spíš na trojku. Při normální cestovní rychlosti 90 - 100 přehlušuje aerodynamický hluk motor. To je rozdíl oproti 1.2, kde motor přeřve vítr. Zkusil jsem kolik to jede - z mírného kopečka 180 km/h a motor je tišší než 1.2 ve stovce. Na volnoběh uvnitř v pohodě, zvenku je zvuk strašný - prostě chrastítko. Po zahřátí výrazně kultivovanější. Topení, to mně překvapilo, je srovnatelné s 1,2. Tedy rychlé. Řazení horší než u 1.2. Vždycky to tak jako zacvakne. U 1.2 bylo bezhlučné. Zpátečka jde ale líp u 0.9

Spotřeba: 1.2 dlouhodobě dle PC 6,0 - 6,1. V létě jsme byli v Chorvatsku - tam 5,4 zpátky 5,6. Rychlost 110 - 125 km/h. Z klesání o něco víc, jednou i 150 ale to už byl hukot.
0.9 dlouhodobě dle PC 5,5 - 5,6

Resumé: naskytla se mi možnost vyměnit mcv 1.2 za sedan 0.9 tce. Udělal jsem to a nelituju. Ideální kombinace je podle mně 0,9 v kombíku. Sedan je možná hezčí, o 15 cm kratší, což se může hodit na parkovišti, ale kombi je určitě praktičtější.Jinak parkování v sedanu bez parkovacích senzorů si nedokážu představit. Konec auta není vůbec vidět. I přes pravděpodobně vyšší náklady na údržbu 0.9 motoru jsem rád, že ho mám. Ten rozdíl oproti 1.2 je takový, že mi to za to stojí

Všechny milionáře a chytráky se skvělýma koncernovýma kárama z bazaru prosím o shovívavost. Dachna je 5. nejprodávanější značka v ČR, tak věřím, že někoho může zajímat i takovýhle lidový auto.



Silné stránky

cena x výbava, pohodlný měkký podvozek. Při normálním ježdění mně nijak nelimituje. To, že by někde na okruhu nestíhal modernějším autům je mi fuk

Slabé stránky

aerodynamický hluk, snadno poškrabatelné plasty

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Pyramida Průhonice - mcv- ok
Renault Zličín - sedan - ok

 

Novinky v recenzi

2.9.2018 13:56

50.000 km

V létě jsme překonali 50 tisíc km. Německé, maďarské i české dálnice za námi a v pohodě. Ještě se nestalo, že by auto neudrželo tempomatových 134, na které jezdím a to se bavíme o naložené autě.
V autě sem tam něco zadrnčí, typicky třeba na kostkách. Štve mně to, ale asi od nejlevnějšího auta na trhu nemůžu čekat zázraky.
Co se týče poruch, tak nic. I žárovky jsou všechny původní.
Ještě jedno pozitivum (aspoň tedy z mého pohledu). Díky starší koncepci podvozku si při zatížení tolik nesedne. Mrkněte někdy jak vypadají jiná auta s plným kufrem a dvěma lidmi vzadu. Logan výfuk po silnici netáhne.

13.4.2018 18:50

3.garanční prohlídka, 42500 km

Tak dneska garančka. Na záruku výměna levého ramene (ani nevím co tomu bylo), olej, filtry a šlus. S autem spokojenost, dlouhodobá spotřeba 5,6
Jeden poznatek, motor euro 5 je tišší a líp jede než euro 6 v Sanderu

18.7.2017 21:31

Najeto

22.4.2017 09:37

Po roce a půl...

Auto máme zhruba rok a půl. Najeto přes 20 tis. a mám za sebou druhou garančku. Zatím vše bez poruch, dlouhodobá spotřeba kolem 5,5 l. Jestli je něco co mně štve, tak je to lak. Na tmavěmodré metalíze je vidět každý šlinc a že tam těch mikroskopických škrábanců je požehnaně.

3.8.2016 18:23

Dovolená

Tak máme za sebou cestu do Chorvatska na Pelješac. 1430 km, rychlostní průměr 91 km/h, spotřeba 5,8l. Na dálnici jsem dal tempomat na 130 a krásně to drželo i v táhlých chorvatských kopcích. Hluk od motoru minimální, fakt příjemný překvapení.

22.4.2016 20:17

Folie

Nalepeny protisluneční folie na okna. Na děti nesvítí a auto vypadá líp.
Po zimě spotřeba 5,6 l
Najeto 7 tisíc km, první garančka za mnou, zatím bez problému


Další vozy Dacia Logan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

jak mcv tak sedan bez problému

praktičnost
7

tak sedan, co k tomu víc

prostornost
10

pro čtyřčlenou rodinu naprosto dostačující

jízdní vlastnosti
8

měkčí podvozek, profesionální testeři by vyčítali naklánění, ale v normálním provozu je to v pohodě. Nemám pocit, že by mně jízdní vlastnosti nějak omezovaly

jízdní komfort
8

pohodlné, trošku vyšší aerodynamický hluk. V recenzích vyčítají, že to nemá vnitřní gumové těsnění dveří. Jen nevím, které auto ho má - Punto, Fabie 1,2, Roomster, Rapid, Octavia 2 ho teda nemaj

provozní náklady
10

nízké ceny dílů, supr spotřeba

náhradní díly
10
výkon motoru
9

66 kw mi bohatě stačí

spotřeba
10

5,5

hlučnost motoru
8

v kontextu mých zkušeností v pohodě. Samozřejmě nemůžete srovnávat s dražšíma autama

kvalita sedadel
7

hodně měkká, uvidíme, jestli se časem neprosedí

brzdy
9

normální nebrzdí hůř než jiný auta

zavazadlový prostor
7

obrovský - na délku má 106 cm ale omezený typem auta sedan a vzpěrami víka kufru


Více o modeluDacia Logan
Renault to zkusí tam, kde Volvo neuspělo. Přichází oplastovaný sedan Logan Stepway Renault to zkusí tam, kde Volvo neuspělo. Přichází oplastovaný sedan Logan Stepway

Oplastovaný sedan se zvýšenou světlou výškou Volvo S60…

Dacia Logan 1,4  - král mezi nejlevnějšími Dacia Logan 1,4 - král mezi nejlevnějšími

Rozvor větší než Octavia, zavazadlový prostor 510 litrů,…

 





Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…