Recenze

9 Majitel

Dacia Sandero 0.9 TCE Arktica

9,74 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Sandero, foto 1 Dacia Sandero, foto 2 Dacia Sandero, foto 3 Dacia Sandero, foto 4 Dacia Sandero, foto 5 Dacia Sandero, foto 6 Dacia Sandero, foto 7 Dacia Sandero, foto 8
Dacia Sandero, foto 9 Dacia Sandero, foto 10 Dacia Sandero, foto 11 Dacia Sandero, foto 12 Dacia Sandero, foto 13 Dacia Sandero, foto 14 Dacia Sandero, foto 15 Dacia Sandero, foto 16 Dacia Sandero, foto 17 Dacia Sandero, foto 18 Dacia Sandero, foto 19 Dacia Sandero, foto 20 Dacia Sandero, foto 21 Dacia Sandero, foto 22 Dacia Sandero, foto 23 Dacia Sandero, foto 24 Dacia Sandero, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Bílá Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:1500 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 898 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,1 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Tak jo, pojďme si to nejdřív vysvětlit. Tohle je Dacia, moje předchozí recenze je taky Dacia a ještě v ní řeším proč jsem jedno auto Dacia prodal a koupil jiné.....Dacia. Takže DaciaFan? Fanatik, socka, blázen???

Unesete,když řeknu pragmatik? Zkusím vám to vysvětlit.
Fiat Punto, 11 let na krku, 160 tisíc najeto. Vlastně mu nic není, ale větší investice může přijít kdykoli a hlavně nemá klimu. Každý den jezdím 30 km do práce a 30 km zpět. Přes léto přijíždím do práce zpocenej a to už mně štve. Tak pojďme hledat náhradu. Vím, že chci nový auto, zkušenost s Loganem je dobrá. Přesto pojďme si to porovnat typickým malým českým hatchbackem - Fabií. Fabia v akční výbavě Trumf s 1.2 TSI vyjde na 284400,- Oproti Sanderu ale není tempomat, asistent rozjezdu, rezerva, handsfree. Konfigurátor mi neumožnil cokoli doplnit. Takže musíme jít na Ambition. No, když tam doplním klimu a výše zmíněné položky tak jsem na 313000,- a to tam furt nemám to handsfree. Jde tam doplnit rádio s multifunkčním displejem, ale je za hodně Kč a v Sanderu to taky nemám, proto nechci tu cenu uměle navyšovat.

No a teď už jen stručně. Moje Sandero v základní bílé barvě má ceníkovou cenu 236000,- k tomu za 6 tempomat, ještě něco za rezervu. No, ale i u Dacie existují slevy, takže to o čem tu teď budu psát mně přišlo sakum prdum na 220000,- + zimní gumy Nokian zdarma a vlastně ještě CCS na 3000,- k tomu.
No a přichází ta pragmatická otázka. Fabia je bez debat lepší auto. Je ale lepší o celých 90 tisíc? To už nechám na Vašem posouzení.
Jo mimochodem. Koukal jsem jak jsou tyhle auta úspěšný v Evropě. Tak v roce 2016 se prodalo 177000 Fabií. A bacha, našlo se 170300 socek, kteří koupili Sandero. Nemůžu si pomoct, ale podle mně je Logan prostě Sandero sedan a MCV je Sandero kombi. Když tedy připočítám i tyhle karosářské verze tak máme celkem 221400 prodanejch kousků. Tak to snad taková hajtra nebude :o)

Pojďme se jí podívat na zoubek. Sandero 0.9 tce Arktica, modelový rok 2017. Facelift proběhl v říjnu 2016 a hodně autu pomohl.
Mrkněte na fotky, mně se to auto líbí.
Zvenku jsou hlavní změny
- nová přední světla s LED denním svícením
- nové mlhovky
- nová zadní světla
- černý polep středového sloupku
Stejná zůstala dlouhá anténa. Krása to není, ale kdo to nemůže zkousnout, tak si prostě koupí kratší.

Tak pojďte nasednout. Klíčem s novým designem na dálku odemkneme. Klíč není sklopný, což je škoda. Ale než začnete rejpat, vzpomeňte si na tu pasáž o ceně. Už to tak neva, ne? Přes práh s logem značky usedám. Sedadla jsou standartně černý a palubka se z předfaceliftové šedé taky začernila. Mám rád vyšší posaz, tak si dám sedadlo do nejvyšší polohy. Nepumpuje se jak je u jiných aut zvykem, ale zatáhne se za takovej drát a sedadlo vykočí nahoru, nebo s vaší vahou klesne dolů. Je to divný, ale já to nastavím jednou a pak už na to nikdy nesahám. Mimochodem, když jsem si dal sedadlo nahoru v novém Cliu, opíral jsem se čelem o sluneční clonu. Jeden z důvodu, proč nemám Clio před barákem. No, zpátky k sedadlům. Nemaj moc boční vedení, v chytrých časopisech píšou, že z nich bolí záda.....Hele, vloni jsem jel 1500 km s Loganem na dovolenou a nebyl problém.

První čeho si všimnete je nový volant. Je hezkej, menší, tlustej (pořád píšu o volantu) a dobře padne do ruky. A bacha, klakson je uprostřed jako v normálních autech. Dřív byl na páčce blinkrů. Na volantu je ovládání tempomatu a na ploutvi pod volantem je ovládání rádia a telefonu. Co víc k životu potřebujete? Jo a je stavitelnej jenom výškově. Mně to neva. Nikdy jsem si v žádném autě volat k sobě nepřitahoval.

Tak co tady máme dál. Pokrok dorazil i do Rumunska, takže ovládání okýnek je na dveřích. U řidiče dokonce s pulsním ovládáním. V Loganu mám v elektrice i zadek, tady ne. Není potřeba. Kdyby jo, tak ovládání zadních okýnek bude dole na středovém panelu, tam kde dřív bylo ovládání předních okýnek. Vyznáte se v tom ještě?? Já tam mám teď jen záslepky a zapínání tempomatu/omezovače rychlosti. K tomu tempomatu. Jeho ovládání na volantu, kdy si po 2 km/h přidávám nebo ubírám mi přijde lepší než ve Fabii II a Rapidu, s kterejma jezdím v práci.

Tak jdem dál. Možná je to v roce 2017 směšný, ale až teď má Sandero trojblik. Měl jsem ho i ve Fabii z roku 2003. Každopádně jsem za něj rád :o)

Co ještě novýho vevnitř? Dekor středový konzole imituje asi karbon nebo co, každopádně je to blejskavý ale ani se to moc nepatlá a vypadá to líp, jak starej šedej mat. V Loganu tam mám navigaci s dotykovým displejem. Do Sandera jsem to nebral, takže mám standartní rádio s bluetooth handsfree, CD mechanikou a USB vstupem.

A jestli mám bejt puntičkář, tak ještě musím informovat o světýlku ve velké odkládadí schránce před spolujezdcem, novém designu víčka zapalovače, nové kapsičce na mobil na boku spolujezdcova opěradla a nové kapsičce u levé nohy spolujezdce, která je...........asi k ničemu. No a vzadu za ruční brzdou přibyl nový odkládací prostor na pití a další zásuvkozapalovač.
No vidíš pití. Do dveří se 1,5 l PET vejde.
A protože pijou i lidi vzadu, tak do zadních dveří se vejde tak možná pitíčko s brčkem. Kapsy jsou ještě v opěradlech předních sedadel, ale když bych tam narval flašku, tak by měl řidič bouli v zádech. Když už teda nemůžou vzadu moc pít, tak můžou sedět v isofixech. A to se vyplatí!

Palubní PC je pořád blbej v tom, že se nedá listovat tam a zpátky, ale jenom tam (nebo jenom zpátky?) prostě jedním směrem. Je to zdlouhavý, ale.......vzpomeňte si na ten první odstaveček o ceně....

Ovládání ventilace a klimy je dole na středovém panelu. Přijde mi, že se trošku zkvalitnil krok ovladačů. Můžu přiznat co mi vadí? V Loganu to nedělá, v Sanderu jo a je to kvůli úpravám alternátoru a dobíjení kvůli Start/Stop systému. Prostě když topíte nebo chladíte tak se mění intenzita foukání podle toho, jak je motor pod plynem. Jakmile máte foukání na některý z vyšších stupňů tak je to slyšet a je to divný. Zjistil sem, že to není vada. Je to prostě u všech Dachen se Start/Stop. Jo a tenhle bláznivej systém jde vypnout tlačítkem pod ruční brzdou. Akorát se na to musí myslet při každé jízdě, takže si na to vzpomenu při prvním chcípnutí na křižovatce. Na obranu toho systému musím říct, že úplně vymletej není. Když je pod nulou, tak motor nevypíná i když už je zahřátej. Někdy zkusím vyjet nádrž a nevypínat to. Jsem zvědavej, jestli to fakt něco benzínu ušetří.

Ještě než přejdu k tomu motorovému zázraku mrknu do kufru. 320 litrů, plnohodnotná rezerva (byla za příplatek). V rozích uchycenej hever a tak. Rozměrově větší než u té Fabie. Asi je o něco nižší. Simply Clever řešení nejsou. Vlastně jsou tam dva háčky na zavěšení tašky. Ale tašku plnou lahváčů bych tam nedával. To by ten háček asi nedal.

Tak co to splašené stádo pod kapotou.... Hele, proč Oktávka za 700 tisíc nemá plynovou vzpěru kapoty jako Sandero?

Před pár lety divný, malý, třívalcový turbomotor. Dneska už je to vlastně normální. Důležitý je, že ten motor dělaj asi od roku 2012. Došel jsem na konec internetu a zase zpátky a nikde jsem nenašel nic o typických poruchách. U TSI se o rozvodech vědělo hned. Tady nic. Na rumunském youtube jsem viděl video, kdy má ten motor najeto 350000 km a furt jezdí. Tak jsem celkem v klidu. Na rozdíl od konkurence to není přímovstřik, takže o jednu starost míň.
Asi i proto nejsou ty výkony nějak zázračný, ale na Sandero to bohatě stačí.
66 Kw, 140 Nm při 2500 otáčkách. Jezdím s dvojkovou Fábií TSI 63 Kw a přijde mi to podobný. Jen TSI má plynulejší záběr. Tady je nad 2000 otáček hodně znát záběr turba. Nad 3500 už to nemá moc smysl točit. Jinak mi ten motůrek přijde v pohodě.
Jak se zahřeje, tak je klidný, ani na volnoběh nijak nevibruje. Z venku je ten zvuk ale hroznej. Spotřeba se u Logana i Sandera pohybuje kolem 5,5 litru. Myslím, že to ještě klesne, až se zajede.

Nedá mi to nezopakovat to, co mám napsané u Logana. Fakt mně to překvapilo a někteří internetoví odborníci mi to ani nevěří. Každopádně plně naložený Logan s tím samým motorem, s tempomatem nastaveným na 132 až 134 km/h dojel z východních Čech skoro 1500 km přes Maďarsko až na Chorvatský Pelješac se spotřebou 5,8. A přísáhám na holej pupek, že tu rychlost držel i v těch dlouhejch
dálničních stoupáních. Kdo máte projetou HR dálnici víte o čem mluvím. Tím chci jen doložit, že je ten motor v pohodě. V novinářských recenzích obvykle moc slávy nepějí. Za mně ok.

Řazení je celkem přesné, ale dráhy jsou na dnešní dobu dost dlouhé. Jak si na to zvyknete, není problém.

Jak to jezdí? Nejsem žádnej petrolhead, nezávodím, nejezdím na okruhu. Jezdím z bodu A do bodu B. Na to je to naprosto v pohodě. Auto je měkčí, skvěle žehlí díry (a že jich po té aktuální Ladovské zimě jsou tři prd..e.), nic nikde nebouchá. V zatáčkách se naklání, ale serpentiny, kterejma jezdím domů dávám stejnou rychlostí jako s Fabií I i s Puntem. Já vím, srovnávám to se starejma autama, ale co mám dělat, když jsem tam s ničím novějším nejel.....Prostě a jednoduše je to pohodlný, není to na žádný závodění ale pro 98% populace na takovéto domácí žvýkání to musí stačit. Nikdy bych nečekal, že asistent rozjezdu může být tak supr věc. Při rozjedu do kopce fakt drží a nepustí. Pokrok...

Zmínil jsem, že mě štve ventilátor topení. Druhá věc u které vnímám, že je větší odstup od konkurence je aerodynamický hluk. Prostě je to v tomhle směru hlučnější. Ve vyšších rychlostech v podstatě není ani slyšet motor, ale vítr. Nedávno se hnala vichřice, foukalo to zboku a to teda byla meluzína. No jo, ale vraťte se k tomu prvnímu odstavečku o ceně......To pak vlastně zas tak hrozný není.

No hele, drahá na mně kouká jak na blázna a nechápe co tady takovou dobu datluju. Asi budu muset končit, aby byla večeře, nedejbože nějaký další příjemný věci...Takže....

Přijde mi, že ty výkřiky, že Dachna je na úrovni Felicie, že to je pro socky, prostě je to vehikl řvou nejčastěji lidi, který v tom ani neseděli, natož pak jeli. Myslím, že socka nejsem. Mám nadprůměrný plat, hezký nový bydlení a za dva roky jsem si koupil tři funglovky. Dacie. Jednu jsem teda zase prodal, ale.....Jsem pragmatik. Nepotřebuju mít za ty samý peníze 5 let starou Oktávku se zaručenejma 100 tisíci kilometrama. Takhle to má třeba kolegyně, protože manžel by Dacii nesnesl. Já tomu nerozumím. Nepotřebuju si honit ego....
Mám nový, obyčejný auto a nestydím se za něj.

Nejsem Dacia Fanatik. Ale ať nekecám, na internet do Daciaclubu chodím. Čau kluci :o)

Jestli jste dočetli až sem, tak jste hrdinové. Tak hele, ať jezdíte čímkoli, hlavně dojeďte. Čau

Silné stránky

poměr cena x výbava, motor

Slabé stránky

aerodynamický hluk, laciné detaily

 

Novinky v recenzi

19.4.2017 21:49

Po přesednutí z Rapida

Dnes jsem plynule přesedl z Rapida TSI 81kw do Sandera.
V Sanderu a tím pádem i Loganu, který je velikostí blíž je jednoznačně vyšší aerodynamický hluk a zároveň vyšší hluk od kol. Motor je odhlučněný zhruba nastejno. Pocit z interiéru Rapida o těch 200 tisíc lepší není.

10.3.2017 16:52

První delší cesta

Zdravím z Maďarska. Cesta z HK do Brna, následně po dálnici do Bratislavy tachometrových 134 km/h. Pak ještě asi 60 km po státovce. Při těch dálničních rychlostech mi paradoxně přijde ten hluk větru v pohodě. Spotřeba dle PP 5,3 takže zatím naprostá spokojenost.


Další vozy značky Dacia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
0

nové auto, uvidíme za pár let

praktičnost
0

prostorný kufr, dobré nastupování díky vyššímu posezu

prostornost
0

úměrná velikosti - pro dva stačí, kratší cesty klidně i ve čtyřech

jízdní vlastnosti
0

francouzské - měkké odpružení ale nijak mně v zatáčkách neomezuje

jízdní komfort
0

velice pohodlný podvozek, motor utlumený relativně slušně, vyšší aerodynamický hluk

provozní náklady
3

Více o modeluDacia Sandero
Dacia Sandero Stepway Outdoor 0.9 TCe – Lidé chtějí drsný vzhled! Dacia Sandero Stepway Outdoor 0.9 TCe – Lidé chtějí drsný vzhled!

„Teréňák“ s provozními náklady malého auta? Pokud…

Dacie dostanou novou tvář. V Paříži se ukáže inovované sandero a logan Dacie dostanou novou tvář. V Paříži se ukáže inovované sandero a logan

Aktuální generace loganu a sandera se světu představily…

 






Blesk.cz

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech: „Čekáme přes 40 let“

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech:…

Evropská unie musí zastavit dotace firmě AGPI, která vlastní vepřín v Letech u Písku v místech, kde stával…

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s bleskurychlými reflexy!

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s…

Některé věci je lepší neměnit, protože jejich kvalitu prověřil sám čas. To platí i o dvourozměrných arkádových…

 

iSport.cz

V Plzni nehrál, na EURO Chrien září. Je výjimečný, chválí ho Hapal

V Plzni nehrál, na EURO Chrien září. Je výjimečný,…

Do Plzně přišel už v létě roku 2014 jako velký talent slovenského fotbalu z Banské Bystrice. Jenže od té doby…

Lov talentů na EURO? Skauty vyslaly BVB i Slavia. Sparta, Real či United ne

Lov talentů na EURO? Skauty vyslaly BVB i Slavia.…

EURO do 21 let = hromada talentovaných fotbalistů. Ne nadarmo kluby vypravily do Polska početné týmy skautů,…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…