Recenze

8 Majitel

Dacia Logan MCV 1,2 Arctica 2013/2014

9,53 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Logan, foto 1 Dacia Logan, foto 2 Dacia Logan, foto 3 Dacia Logan, foto 4 Dacia Logan, foto 5 Dacia Logan, foto 6 Dacia Logan, foto 7 Dacia Logan, foto 8
Dacia Logan, foto 9 Dacia Logan, foto 10 Dacia Logan, foto 11 Dacia Logan, foto 12 Dacia Logan, foto 13 Dacia Logan, foto 14 Dacia Logan, foto 15 Dacia Logan, foto 16 Dacia Logan, foto 17 Dacia Logan, foto 18 Dacia Logan, foto 19 Dacia Logan, foto 20 Dacia Logan, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta malé Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:66 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1149 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 107 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14,5 maximální rychlost [km/h]: 156 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 573 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,2

Popis vozu

27.5.2014

najeto lehce pod 9tis Km, spotřeba 6.2l/100km, letní pneu špatně vyvážená z výroby. Bylo hezké počasí tak jsem se obrnil a absolvoval asi 300km ekonomickou jízdou, tj po dálnici mezi kamiony, po okreskách podobně, ano, spotřeba šla hodně dolů, po natankování plné a ujetí 160km hlásil PP dojezd 1140Km, ovšem víme, že ke konci dojezdu dost ubírá, cca 70km. Ekonomická jízda lze, ale v mém případě je o nervy :)


27.2.2014

najeto 4269Km a spotřebováno 273L paliva = 6,39L/100km v kombinaci rovným dílem dálnice, okresky, město. Vždy 2 lidé a batožina s lehkou i těžkou nohou na plynu.


21.2.2014

Měl jsem čas věnovat propojení MT N97mini a BT audio a zjistil jsem jeden zásadní nedostatek. V rámci telefonního seznamu nezobrazí audio telefonní čísla která mají vyplněnu položku přijmení, BT audio je prostě ignoruje. Pokud přijmení v telefonu vymažu, BT audio kontakt zobrazí. S ohledem na můj poměrně kvalitní seznam kontaktů je toto docela zásadní nedostatek.


16.2.2014

najeto cca 3400Km....motor zdá se již zaběhnut, když se mu šlápne na krk tak jede, ale pouze s jednou osobou, se plně obsazeným vozem to musí být katastrofa. Stále mám pocit že se peru s volantem a on mě stále táhne doleva. Zadní stěrač si také stále žije svým soukromým životem. Na okreskách při cca 80Km/h se jde dostat na papírovou spotřebu. Dálniční provoz je cca 6l/100 při kamiónové rychlosti až po 8,5l/100 při 130-150km/h-to si ale musíte pustit hudbu hrozně nahlas. Jinak vše drží, nic nedrnčí, vše funguje, možná až na cosi pískajícího v motoru čemuž se budu v následujících časech věnovat abych zjistil o co jde. Dacia je dobrá zkušenost utvrzující mě, že další auto za 3-4 roky jedině Outback či Forester, neb ke svému pohybu prostě 4kolku potřebuju.



11.2.2014

Podle vyjádření prodejce není možno z bezpečnostních důvodů ASR vypnout. Řešení budu hledat dále, neb nějaké být musí.


7.2.2014

Bahýnko na cestě a nemožnost vypnutí ASR je vražedná kombinace. Chybějící tlačítko vypnutí ASR je tedy zásadní chyba Logana! Nebudu zde popisovat dnešní zahrabaný zážitek, ale opravdu si nedovedu představit co by to udělalo na sněhu/ledu. Trochu jsem hledal řešení, a teoreticky vyjmutí pojistky pomůže. Začnu to nejprve řešit přímo s DaciaCZ.


6.2.2014

Najeto lehce pod 3kKm. Vše stále drží, funguje. Spotřeba 6.4L komb dle PP. Co mi ale stále nejde pod čumák je řízení o kterém se rozepíšu až se trochu oteplí, umyju bahno a přidám fotky exteriéru. Jak ale "moji" lidé říkají, auto je povedené jak zvenčí, tak zevnitř a za ty prachy jasná volba.



20.1.2014 Přidáno povídání: Interiér

Výsostně jsem obětoval :) 2h svého života abych se s vámi podělil o mé dojmy z interiéru. Proto jsem přidal několik fotek, bohužel, zdejší prostředí neumí alba, takže se čtenář musí ve fotkách orientovat sám, neb hodlám v následujícím čase přidat další kapitoly na téma vzhled, motor, podvozek a podobně. Pokud vás zajímá můj proces výběru auta, čtěte na konci tohoto textu, kde je podrobný popis mých mozkových pochodů.

Tedy....Interiér:

Já, 187cm hubený vysoký jsem svou polohu našel, sedadlo na předposledním zubu posuvu, volant asi 1,5 cm před horním dorazem (při nastavování sklonu o sebe drhnou dva plasty-na volantu a pod budíky), sedák v maximální poloze nahoře. Na sedadle se mi sedí dobře i po 300km, velice oceňuju rovnější zádovou část, z předchozích aut jsem se naučil sedět ohnutý jak luk. Boční vedení spíše není než je. Sedadla něco mezi francouzkým měkkým a koncernovým tvrdým, já bych řekl tak akorát pro mě i když na francouzské měkké si taky rychle zvykám. Ovládací prvky v dosahu až na toliko lidmi zmiňované nastavení sklonu světlometů, které já osobně používám asi tak 0krát za rok. Samozřejmě bych ocenil stahování okének na dveřích ne na středním panelu. "Skla" budíků opatlaný z výroby až hanba viz foto. Ze začátku mi chybělo výrazné označení u rychloměru 50km/h + 90Km/h + 130Km/h, ale nevím co to bylo za mou vzpomínku když poslední auto nic takovýho snad nemělo. Též bych uvítal komfortnější zobrazování údajů PP, protože to proklikávání jedním směrem je děsný. Nesedící gumová těsnění kolem všech dveří, nevím jak jiná auta, ale copak velí rozum dávat konec/začátek těsnění na spodní část kde je nejvíc špíny, prachu, písku, vody? Proč není konec/začátek někde nahoře u střechy? Na fotce s těsněním je dále vidět jakýs nesedící spoj plechů, takových je na autě více a budu se tomu věnovat v kapitole "Exteriér". Na palubní desce je vše důležité v dosahu. Zásuvka 12V je přesně tam kde má být, ani daleko ani blízko. Výhled všemy směry dostatečný. Kufr, velká deviza. Roletka má na konci pouze výlisek pro uchycení rukou, ne výkroj/díru, proto je s ní manipulace trochu komplikovanější, ale jde si zvyknout, bez rukavic to jde dobře. Pokud by se vývojářům chtělo roletku o těch pár cm zvednout viz foto 9 přibylo by dalších pár litrů pro zavazadla. Zatím jsem neměl možnost zjistit kolik a jak se do kufru vejde přepravek, ale myslím, že by to nemuselo být marné. Sklopením sedadel nevznikne rovina, ani nic vhodného na nouzové spaní, leda nouzové na druhou. Pokud sedadlo spolujezdce posunete maximálně vpřed, odvezete předmět dlouhý 200cm případně o něco delší pokud je úzký a naložený napříč. Sedadlo spolujezdce jsem nesklápěl abych zjistil max délku předmětu, ale odhaduju to na 250-270cm dlouhý úzký kus, třeba laťě nebo stromky. Prostor pro cestující vzadu je tak akorát, nemám moc porovnání s jinými vozy, Fáb/Oct se moc nepamatuju ale vím, že tam to nebylo moc slavné, naopak v mém předchozím XM nebo rodinném 307SW je místa příjemně hodně. Na fotkách jsou dvě polohy předního sedadla max/min a moje postava 187cm neměla problém. Tři dospěláci lidi vzadu vedle sebe nouzově ano, dlouhodobě bych to já osobně nepraktikoval. Opěrky hlavy vyjímečně sedí i přesto že jdou hýbat jen nahoru a dolů, ne dopředu a dozadu. 4 lidé se poměrně pohodlně svezou. Odkládací schránky jsou podle mě spíš na minimální úrovni než něco extra, před spolujezdcem nepojme A4 rozměr, do předních dveří jde nacpat PET 1,5L, do zadních tak max kapesní mapu, telefon, menší foťák. Co mě překvapilo jak rychle jdou vzadu klikou stáhnout okénka, kdo viděl na Primě v Autosalónu před lety představení GAZelly tak pochopí, GAzella totiž se stažením okénka nikam nespěchá (vlastní zkušenost pač ji mám). Osvětlení interiéru pouze ve stropě nad řadící pákou s nedalekým mikrofonem HF + osvětlení v kufru bez zásuvky 12V! HF BT systém.....když je spárujete je další připojení po odpojení velmi rychlé. Co mě zatím nepotěšilo je fakt, že pokud chcete volat na čísla ze seznamu posl volaných, neumí systém načíst jména, na displ audia zobrazí pouze čísla, což je více pro zlost než pro užitek. Velký kulatý knoflík v audiu uprostřed v základním stavu rádia on pouze ladí ručně frekvence a ne hlasitost jak je 99% populace zvyklá. V menu audia pak slouží jako ovládací joystick čili listujete nahoru dolu, potvrdíte stiskem. USB vstup je plusem, celkově je audio (pokud ho beru jako základ) poměrně vybavené, jde s dobou, i když, trochu jsem znejistěl absencí příjmu digitálního rádia. Ovládání pod volantem je základní, neumožňuje volbu změny stanic, jen hlasitost, vstupy, zvednout/odmítnout a položit hovor. Páčky pod volantem na světla, blinkry a stěrače OK, blinkry nemají trojblik, stěrač zadního okna funguje na pootočení konce páčky, pootočení dvakrát ostřikuje zadní okno, trochu krkolomné, protože Felda měla krásný odtah páčky od řidiče na stěrač i ostřikovače. Zadní ostřikovač neostřikuje ale jen pouští čůrek kapaliny na sklo, přední ostřikovače skla mají super rozptyl!
Z pro mně zatím neznámého důvodu se mi občas spustí sám zadní stěrač, nevím jestli na to má vliv chod předních stěračů, ostřikovačů nebo je někde nějaký tajný snímač :). Ale až na to příjdu dodám to sem.

Tím bych asi povídání na téma interiér uzavřel. Důležité je si uvědomit, že u auta za 220kKč nelze zatím očekávat loketní opěrku, standartně tempomat, trojblik, PP zobrazující všechny důležité údaje najednou, digi klimu a kdoví co ještě. Pro mě, je interiér na úrovni jednoduché Fábie či Oct 1/Tour a pro mé nynější potřeby naprosto vyhovující. Kde nic není, nic se nepokazí, ovšem, nezlepší to komfort delších cestování.




Trocha z mé automoto historie:

1. Suzuky Swift - malé,svižné
2. Citroen XM 3.0 AT - velké, rychlé
3. Escort 1.8D - akorát, slabý motor
4. Felicia Kombi - ekonomické vozidlo

Toť má historie samohybů + několik dalších služebních alá Fab/Oct/MB

Toto první povídání nebude ani tak o stroji samotném, jako o procesu výměny staré Felicie, která svým charakterem naprosto nabourala zažité tradice běžných vozů, neboť servis potřebný pro její samotný provoz byl za 5 let co jsem ji měl zcela minimální. 5 let provozu = 90tis km po ČR = destičky, svíčky, palec rozdělovače, zapalovací kabely, chladič, zapalovací cívka, přetěsnění vany + víka ventilů, ložisko PP kola na LP už nedošlo, svisláky předku, stroj jsem před týdnem odvezl k eko likvidaci. Nutno dodat, že Felicia měla ke konci svého života dost vyběhané vše pohybové na přední nápravě a jízda se pomalu ale jistě stávala rizikovou, i přesto, že mě za tu dobu nechala pouze jednou na holičkách - uhnilý konektor snímače otáček.

Začal jsem tedy před několika měsíci shánět náhradu. Původně ojetina do 100kKč. Přes léto 2013 jsem si pročítal recenze, sledoval nabídku, nic konkrétního mě neoslovilo tak abych padnul na zadek a řekl ano to chci. Čas plynul, konec roku se blížil, tím pádem i STK pro Felicii v únoru 2014 kde neměla šanci legálně projít. Proto jsem poslední 2,5 měsíce roku 2013 zintenzivnil svoje hledání včetně navýšení částky na 100-150kKč za ojetinu. Hledání probíhalo cca takhle:

- Ojetina do 150kKč nebo nový Dokker za 200kKč (tehdy o novém MCV moc info nebylo), dál jsem tedy hledal ojetinu a projížděl recenze, nabídky prodejců......
- V hledáčku předchozí Logan MCV, zaujal mě jeden v Roudnickém bazaru u letiště, bílá nafta. Prostorově ideální auto pro moje potřeby, dlouhá ložná, složitelné sedačky. Ovšem, nabořený zadek - zadní dveře fušersky splácaný kitem vevnitř tedy plno rzi. Pohled do motorového prostoru skýtal další překvapení - začínají rzivá místa na svárech karoserie, vzpomněl jsem si na svou Feldu - taky takhle začínala. Tento kus tedy vyřazen i přes atraktivní cenu 99kKč.
- Další MCV v Plzni, opět bílá nafta, 55kKm, 109kKč, na fotkách super, v reálu po nehodě na čumák - nový chladič, maska, nárazník, rovnaný rám, krapet prasklý svár na prahu před zadním kolem - asi od nárazu na čumák. Opět jsem byl znechucen stavem vozu.
- Pročetl jsem Dacia forum co to šlo abych zjistil, že rez Loganů je skoro jejich charakterová vlastnost.....LOGAN MCV vyškrtnut ze seznamu ojetin.
- Došel jsem tedy k náhradě - Kangoo 1.2 16V 2008 70kKm cca 100kKč. První hezké auto co jsem v bazaru viděl a které mě oslovilo, opravdu vypadalo tak jak bylo inzerováno. Jediná vada na kráse byl vzhled, opravdu nepotřebuju nad hlavou vozit 20cm vzduchu, který v zimě nevytopím, v létě neochladím. Poté mě zaujala verze 4x4 a náhrada "haldexu" za elektromagnet s tlačítkem. Trvalá 4x4 je fajne, zase jsem vycházel ze svých potřeb. Tady trochu odbočím, jako velké pracovní vozidlo mám GAZelle 4x4 a je to neskutečně odolný dříč. Pročetl jsem fóra abych se dověděl, že kvalita Franc vozů šla do kopru. Kangoo vyškrnuto.
- Navýšeny finance na 150-200kKč.
- Sehnat ojetinu v tomto rozmezí snad nebude problém. Přáním byly minimální finance na servis a výdrž dalších 5 let pak snad prodat. V tomto rozmezí slušná nabídka vozů od 2008 snad i v dobrém stavu.
- Ze srandy jsem se jel podívat kraj světa na jeden Fiat Stilo (co jsem měl dlouho v hledáčku) 1.4 LPG 6MT wagon 110kKm, 110kKč, firemní vůz s historií. Vzhledově super, náklady na provoz super, technický stav lepší než bych čekal. Na stroji nic neteklo, vše drželo, fungovalo. Začal jsem tedy studovat kvalitu Stilo na fórech. A to byl začátek konce. Na Stilo fóru řešili uživatelé celý vůz, hlavně elektroniku. Mohl jsem předpokládat, že 5 let staré auto bude za 4 roky vykazovat podobné neduhy? Mohl.
- Do hledáčku padla Corolla 1.4D kombi. Příjemná velikost, příjemný motor s řetězem a se sympatickou spotřebou. Přiznám, že naftu bych spíše nechtěl s ohledem na českou kvalitu paliv a moje GAZella naopak sežere cokoli. Corolla se na fórech jevila jako velmi kvalitní vůz s jediným neduhem - převodovkou. Hledal jsem asi měsíc a za tu dobu našel jedinou Corollu 1.4D někde na moravě. Čas běžel a já potř situaci vyřešit. Corolla sice zůstala v hledáčku ovšem.....
- Mám-li dát za auto 150kKč + poprodejní servis tj cca 160-170kKč nebo dát cca za nové (Dokker) cca 200kKč v té době ještě nebyla cena MCV známa, bylo mi jasné, že pokud ojetinu tak kolem 120kKč nad částku 150kKč je lepší zvolit auto nové.
- Zajel jsem se podívat na Dokkera...sympatický vůz ovšem zase se vzduchem nad hlavou, něco za něco. Dokker byl tedy dlouho v hledáčku. Mezitím jsem zkoumal Volvo XC70, Forester/Outback a jiné.
- Po čase vyšla najevo cena nového Logana MCV a já začal tušit příležitost. Objednal jsem se na jeho prohlídku k místní Dacii a byl jsem doslova okouzlen jeho vzhledem, v bílé barvě opravdu krásný auto + neodolatelná cena. byla půlka listopadu 2013 a já stále neměl jasno.
- U Prahy jsem našel slušnýho Roomstera 1.6 AT, LPG, 2008, 57kKm,220Kkč s historií. Projel si ho a zjistil, že automat mám stále rád, 1.6 nejede, kickdown se prostě nekonal a motor akorát hlučel. Přesto se mi líbil, jako druhé auto do rodiny, pro ženu ideální. Variabilní sedačky, dobrý motor s variabilním časováním ventilů, řetězem, LPG!, slušný stav, auto dobře sedí na silnici. Nechal jsem zážitky dva dny zrát, pak jsem zavolal předchozímu majiteli abych zjistil proč tak dobrý vůz prodali...prodali protože přestal fungovat automat a auto bylo nepojízdné. Podrobnosti se nedovím, neb přímá majitelka je dlouhodobě mimo ČR. Na případný servis automatu peníze nemám, za tyhle peníze chci spolehlivé auto, i přesto že prodejce nabízel záruku půl roku.
- Čas plynul a mě zaujal Fiat Fiorino. V jednom jakoby slušném bazaru jsem si jedno Fiorino prohlédl, ač psáno jako nekuřák tak propálená sedačka, součástky v motoru měly vzhled jako v mojí 17let staré Feldě, olezlý až hanba. No, prý to bylo provozem. Později jsem se u Fiata podíval na Qubo, fajne auto, ale já raději plechové Fiorino. zjistil jsem, že na nové nemám a ojeté rychle neseženu. Ač je to auto krátké, tak vnitřní prostor se mi velmi líbil, auto pro dva lidi a čivavu, přes týden pracovní a o víkendu soukromé. V podstatě mít na nové tak si ho pravděpodobně koupím.
- Viděl jsem i Citroen Nemo - opět v otřesném stavu v bazaru. Docházelo mi, že nejen že se v ČR prodává odpad k jídlu, ale i odpad na ježdění a najít sympatické auto je prostě složité. Proběhl telefonát se známým co tahá VW z venku. Pověděl mi, že na moje použití ideálně Touran 1.9TDi PD...klasika.....cena kolem 250kKč, 150kKm, servisní historie, 5 let starý vůz. S tím, že v následujících letech mě nemine výměna dvojhmoty a spojky, vstřiků, rozvody klasika a nějaký spotřební věci. Nechci auto za 250kKč abych pod ním ležel. V podstatě tohle byla poslední kapka.
- Půlka prosince a já stále se starou Feldou. Objednal jsem se na zkušební jízdu Logana MCV. Od začátku jsem věděl, že jediné auto, které by mě uchvátilo svým silničním projevem je Subaru, takže jsem si od Dacie absolutně nic nesliboval. Mimochodem, Subaru bylo dlouho v hledáčku, nakonec padlo protože servisní náklady, jednu 4x4 mám a není to tak levná záležitost a na živení dvou 4x4 prostě peníze vydělávat nechci. Dacia mě ničím neohromila, prostě auto, ani měkká ani tvrdá, řízení fakt tupý, prostor akorát. Ale ta cena. Na zkušební jízdu jsem šel v podstatě jen proto, že to prodejce očekával, rozhodnutí jsem měl jasné už před jízdou. Za tyhle peníze prostě není co řešit. Objednal jsem tedy jednoho Logana MCV 1.2 Arctica bílá barva + nějakou drobotinu k tomu, zaplatil převodem, počkal 4 dny a vůz byl před domem. Bohužel to má jedno ALE, počítáme s tím, že za 4-5 let vůz prodáme a koupíme další nový, bohužel se to jeví jako nejvíc ekonomické. Doufám, že do té doby nezačne někde reznout :)

A pro ty, kteří dočetli až sem mám několik svých ponaučení.

- sehnat slušnou ojetinu v čr přes bazar je opravdu moc složité
- 99% aut co jsem si projel je stále na ploše neprodána, proč asi....
- pokud chcete vozidlo za účelem z A do B a máte 150kKč, je lepší rozbít další prasátko a koupit auto zcela nové, se zárukou a jasným původem, odpadne poprodejní servis a veškeré problémy prostě řeší záruka
- jsem tedy hledáním ponaučen a pro příště vím, že čas strávený výběrem ojetiny je lepší vynechat a jít rovnou po novém vozu
- svůj sen Subaru Outback/Forester jsem tedy o pár let odložil, ale vím, že ten čas příjde, těch 600kKč za nový není zase tolik. Bohužel, i tohle má jedno ALE, rád bych auto kvalitní na delší čas, ideálně 10-15 let, ovšem pozorujíc trh, myslím, že taková doba již nepříjde.


S novým MCV jsem najel zatím cca 500km, takže není moc co hodnotit, jsem ve fázi přezvyku ze starého na nové. Jediné negativum se zatím jeví neseřízená geometrie předních kol, auto táhne doleva, jak jsem se dočetl, nejsem jediný, počkám ještě chvilku a pak to začnu řešit. Auto má měkké plechy (daň za cenu), vnější velikost je o krapet větší než Fabia, což je obrovské plus! Protože Fabii jsem ze svého seznamu vyřadil hned jak mě to napadlo. Vnitřní prostor je v pohodě, zatím jsem nenašel omezení. Na ovládací prvky si zvyknu a víc netřeba řešit. Plusem je tedy záruka a novota + pojištění proti všemu.






Silné stránky

Cena....Cena...Cena.....Kufr....

Slabé stránky

Za ty peníze nemůže mít slabé stránky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

21.1.2014

- neseřízená geometrie přední nápravy z výroby
- 2x startér dlouze točil než chytl motor

Servis vyřešen na počkání u Hornáta Plzeň bez objednání. Takže pohoda.

6.2.2014 - na můj vkus velká vůle v řízení, na dálnicích mám pocit že mi auto utíká do stran a korekce volantem je nezvykle podivuhodná že se mi dost často stává že auto kličkuje

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Hornát Plzeň- v klidu doporučím

 

Novinky v recenzi

6.4.2017 10:17

jarní servis DIY

Než přezuju na letní čeká mě: výměna destiček, možná i kotoučů - ještě jsem je neměřil + výměna obou plynových vzpěr pátých dveří - což mě dost píp, čekal bych že vydrží víc, před zimou začly vyrzat, teď už ani nezdvihnou na doraz.

Aktuálně najeto cca 73tis km v 80tis km na seřízení ventilů - podle ceny buď DIY nebo v servisu.

Co se LPG týče....chrochtám si blahem......měl jsem to udělat už dávno.

1.3.2017 20:11

dojezd na LPG do prázdna je

580km, není odečten pojezd než se motor zahřeje a přepne, odhadem cca 10km max, protože po nastartování ujedu cca 400-700m a přepne se na LPG. Nádrž má objem 48ltr, z čehož LPG zabere cca 40-44ltr.

víc netřeba psát

6.2.2017 18:33

Spotřeba LPG

Po tisícovce a něco km je to takhle:

Spotřeba LPG při kombinovaném provozu je 7,6L/100Km
Dojezd na LPG nádrž zatím nevím, určitě ji jednou brzo dojedu až do konce abych věděl. Teoreticky by to mohlo být 500km, protože zatím jsem ji nenaplnil víc jak 38L.

2.2.2017 18:42

kontrola světel

Nedalo mi to....jelikož jsem četl jak to občas někomu svítilo do země (nové Dacie) a zrovna dnes jel kolem STK, zastavil tam a nechal světla zkontrolovat (prvně po 3 letech). Kupodivu, rozhozené bylo jen levé světlo. Nejsem odborník, tak nedokážu popsat přesně, svítilo asi 2 cm pod čárku. Takže světla ok. Paradoxem je, že že samotný úkon seřízení trval asi 1/4 času, 3/4 zabralo papírování servisu. Takže papír už je víc než práce.

21.1.2017 20:27

LPG

19.1.2017 jsem nechal Dáčii namontovat pohon na LPG. Delší čas jsem o tom uvažoval. Nějakou dobu jsem projížděl zkušenosti a hledal kde nechám LPG namontovat. Víceméně jsem našel dvě firmy kterým věřím a které vědí co dělají - LPG Bařtipán Příbram a LPG Mandelík Říčany - montáž byla v Říčanech. Najeto mám zatím pouze 200km, takže velmi brzo na hodnocení. Nicméně první poznatek se týká hlučnosti vozu ve vyšších otáčkách na dálnici, ano vůz je subjektivně tišší. Chystám se vytáhnout hlukoměr a tuto moji teorii stvrdit měřením v reálném provozu a porovnat tak hlučnost motoru na obě paliva. Montáž byla rychlá a k jejímu provedení nemám výhrady. Nádrž toroid místo rezervy a plnění je vedle hrdla benzínu. V benz. nádrži je 30L 100 okt. Vervy. Informační panel LPG je vlevo u řadící páky.

Důvodem přechodu na LPG nebyla ani tak cena provozu, za ty roky jsem si už prostě zvykl na cenu do 40ti kč/litr, jako spíš o něco lepší ekologie provozu, LPG je šetrnější pro motor a v poslední řadě cena paliva. Obávám se ovšem, že o to více najedu kilometrů. Takže úspora se nedostaví.

A abych nezapomněl, nezvolil jsem žádnou tzv. ochranu ventilů, čili mám bez přímazu. Po té co jsem několik měsíců strávil hltáním zkušeností ostatních jsem došel k závěru, že problémy motoru s provozem vznikají vždy ve spojitosti s: špatné LPG, zanešené filtry, zkažený benzín, neseřízené ventily.

Auto má pravidelný servis v Auto Hornát Plzeň, kde sice není seřízení ventilů v kilometrových prohlídkách, nicméně v mém případě doporučují nechat seřídit ventily v 80tis km, tak uvidíme kolik si za to řeknou, případně to zvládnu sám, dělám to tak na Zetoru a jiných svých strojích.

Za mě pak ohledně LPG jeden velký mínus a tím je hustota stanic, byť se zdá vysoká, málo je nonstop stanic, hustota na dálnicích mizerná, poměrně líný člověk jako já musí víc přemýšlet kolik mu zbývá a kde má natankovat.Ve finále je ale daleko výhodnější přemýšlet s provozem na LPG než nepřemýšlet s provozem na benzín.

Rezervu mám dál plnouhodnotnou, objednal jsem obal (napodruhý, první objedaný jsem netrefil a byl menší) a vozit ji budu buď v kufru, nebo pevně přidělanou za svou sedačkou.

Přechod na LPG jsem měl udělat už dávno, bohužel jsem čekatel na New Duster 7mi místný, jehož příchod se stále odsouvá, takže LPG jsem už dál odsouvat nechtěl.

Aktuálně najeto cca 67 700 km

Ještě drobnost, velkej průser je, že nižší cena LPG je pouze díky nižší dani, kterou chce stát samozřejmě časem zvyšovat :) - tomu se říká podpora ekologických paliv.

9.1.2017 20:02

66 666

Někdy kolem Vánoc padlo toto číslo na počítadle. Skončila taky záruka na vůz. Někdy na konci léta začalo blbnout čidlo zpátečky až přestalo fungovat úplně. Stihl jsem to nechat vyměnit ještě na záruku. Při té příležitosti jsem nechal (1500kč) vyměnit olej v převodovce. Jinak autu nic není. Čekají mě na jaře destičky. Jeden servis řekl že i kotouče, druhý zase že ne. Neměřil jsem je, ale výměnu si provedu sám. Silně uvažuju o montáži LPG. Mám vybranou montážní firmu, montáž teoreticky v druhé půlce ledna. Řeším už jen, jestli přímaz ventilů či ne, protože jak jsem se zatím dověděl, poruchy sedel/ventilů jsou v ruku v ruce s chudou LPG směsí a ještě nikdo nikdy nedokázal/nevyvrátil že přímaz opravdu chrání. Nejsem vystudovaný motorář, ale kecy o vyšší spalovací teplotě a materiálech na hraně v rámci úspor mě nechávají v klidu. Zatím jem nakloněný bez přímazu.

Ještě dodám k motoru a jízdním vlastnostem. Nevím čím to přesně je, ale i když to má pouhých 55kW tak se mi auto zdá docela svišné (do míry než je plně naloženo nebo s přívesem). Málokdy jezdím úsporně, na plyn šlapu dost, přesto spotřeba 6.5 v zimě průměr. Brzdou provozu rozhodně nejsem.

Aktuální nabídka Dáčky s litrem 3 válce je samozřejmě tragická a míří jen a prostě k tomu, aby lidé víc kupovali silnější variantu, ať už Dáčky, nebo Renaultu. Takže jsem dáčku přestal doporučovat, nicméně soused si ji ještě stihl koupit s 1.2l.

PS.: Zatímco Dacia Grand Duster v nedohlednu, na trh přišel nový L200 s velmi dobrým motorem/spotřebou a já si brousím zuby, uvidíme jak s cenami zahýbá zrušení intervencí, protože v DE je nový L200 o dost levnější než v ČR.

14.7.2016 11:06

cca 56 XXX km

Vloni na konci roku skončila záruka na lak a musím uznat, že v mém případě kvalita laku zapadá mezi ty předešlé reznoucí výrobky DACIA. Takže na několika místech pozoruju takové to začínající rezavění a kupodivu rez se pomalu probouzí i na kapotě motoru, jenžto byla už jednou v garanci stříkaná. Na jaře měněna na garanci manžeta LP poloosy u převodovky, trochu to kapalo olejem. Začíná se opět špatně navíjet bezp. pás řidiče. Něco mi křupe od předních poloos, laicky bych řekl že jsou volné destičky, takový lupanec je slyšet při změně pohybu vpřed/vzad při parkování, ale detaily zatím neznám. Spotřeba 5.8 a to jezdím v limitu 50/90/130 občas přívěs. Po těch pár letech hodnotím jako auto pro rychlejší levnou spotřebu, do firmy na krátkou dobu, nebo naopak až do rozpadnutí. Není to auto na 7let a pak prodat, protože se to prostě nevyplatí.Dál nevím co bych napsal, prostě auto za 1/4mega.

16.12.2015 21:40

Druhá roční

41 8XXkm, spotřeba kombi 6.5 , 10% jízdy s 300-400kg na kouli, cena ročky cca 2800 Kč (filtr olej, filtr kabina, čištění brzd), na záruku výměna pásu řidiče (původní se po dvou letech přestal navíjet a muselo se mu mooooc pomáhat). Dokonce po dvou letech přestalo zhoupnutí motoru při 1750ot (1-3 rychl st) - díky Bohu.

Měl jsem snahu dodělat LPG, ale prodejce mi to nedoporučil, taková auta jsou na servise více než na silnici. Škoda, chtěl jsem ušetřit a být krapet eko.Takže lituju že nemám LPG z výroby. Velká chyba.

Příští auto bude s CNG, projel jsem všechny nabídky a mám pár favoritů. Cena provozu je pro mě víc než 4x4.

7.10.2015 21:08

40tka na krku

Blíží se dva roky provozu a 40tis km letos určitě pokoříme. Za ten čas nenastal žádný závažný problém s autem. Před asi měsícem proběhla menší oprava laku (rezla spodní část kapoty motoru). Dost mě to zklamalo. Dacii po technický stránce věřím, ale ten lak.....záruka na něj je 2 roky, takže musím před jejím vypršením auto pečlivě prohlédnout. Spotřeba se drží 6.2 kombi, nejsem brzda a na dálnici jedu v limitu 130 a více. Podle mě spotřeba super. Celkové náklady na provoz vozidla taky. Kdybych věděl, že najedu za 2 roky 40tis km, šel jsem do plynu i když mi strašně vadí ten malý nájezd na toroid!!! Soused má Dokkera v naftě a je též se spotřebou spokojen, jezdí do 6ti litrů, naložený a rychle. Naše Dacia za ty dva roky neztratila nic na kráse, interiér drží a stále vypadá jako nový, byť se mi začal velmi slabě navíjet pás řidiče - budu řešit v rámci výměny oleje v zimě. Kufr je báječný!!! A jelikož se pomalu blíží čsa výmeny auta za vhodnější, pokukuju po Duster, asi zase v benzínu. Nejraději bych Orocha, neb pro moje podnikání je 4x4 pick up nejvhodnější, tak uvidíme co bude dřív, jestli Duster, nebo Oroch. Předpokládaná výměna bude na jaře 2016. Rád bych auto 4x4 s levným provozem LPG/CNG/(nafta???) kam se vejdou 4 lidi a špinavý náklad. Takže se nabízí od Caddy, přes Dustera/Korando po klasiku pick up na rámu alias D-Max či Amarok, případně Hilux až bude v Evropě k mání nový model. Snem je Tundra, ovšem na tu nejsou české silničky to pravé ořechové, škoda. Ideální auto pro moje potřeby a věřím, že by mi pár let vydrželo. Tož tak moje úvahy.

24.8.2015 10:09

Paštikáři na výletě II

Pro velký úspěch jsme se opět vydali na RAB, stejná trasa, stejný cíl, stejní lidé. V autě dvě osoby střední váhy, trochu zavazadel, nevozíme s sebou žádné konzervy, ani paštiky, takže kufr poloprázdný. Cesta tam i zpět se spotřebou 5,8l/100km. Prům rychlost dle PP necelých 80km. Což bylo hodně způsobeno asi 2hodinovým čekáním v různých kolonách na trase zpět. Zpět jsem jel vždy na limit, max 140km/h, jen cestou je hodně pomalých tunelů a podobných úseků mezi 80-110km/h. Podle mě spotřeba super. Sedačky stále vyhovující. Auto jde příští týden na opravu reznoucích míst, což znamená, že ho musím pečlivě prohlédnout abych věděl co a kde. Je to samozřejmě špatně a můj názor na Dacie se od posledně nezměnil - never more. Takže jsem zase na začátku a vybírám čím budeme jezdit, ideálně RAM 1500, o kterém jsem přesvědčen, že vydrží v pohodně 10-15 let provozu, ale auto na české silničky ne moc vhodné. Uvidíme co bude.

13.8.2015 07:02

Je to OK, i nový Logan MCV II rezne!

Do galerky jsem přidal tři fotky jak po 20ti měsících provozu rezne vnitřní strana kapoty motoru. Orezlé jsou všechny ostré hrany celé kapoty. Oprava týden, lokálním pískováním, nástřikem. Této opravě nevěřím, ale servis to jinak dělat nebude.

Člověk by si myslel, že se DACIA zlepšila, ale ono kulový. Znovu si ji nekoupím, potřebuju auto které je v pořádku aspoň po dobu záruky a ne furt něco řešit. Takže až dojde záruka, měním na D-Max či Amarok, o kterých vím, že jsou ok.

Holt levný věci jsou levný věci.

8.6.2015 11:12

paštikáři na výletě

Na týden do Chorvatska ke známým na ostrov RAB. Plzeň - Rab přes Železnou Rudu a pak klasika přes Passau, okolo Linze přes Graz, Maribor, Záhřeb, pak směr Rijeka a v polovině cesty odbočit na Zadar a po asi 60ti km na Senj, podél pobřeží k trajektu na Rab. Cesta tam asi 850km, jel jsem pomalu (90-100km/h) a většinou bez klimy, v cíli dojezd ještě asi 250km a dvě políčka nádrže, průměr 5,2L/100km. Cesta zpět s plnou nádrží, stejná trasa, obvyklá rychlost 110-120km/h, klima celou trasu, spotřeba 5,5L/100km. Před Rudou píplo hladové oko. Tankoval jsem tedy pro jistotu v Žel Rudě do plna, do Plzně by to asi i dojelo, ale jen tak tak. Osazení vozu 2 lehčí lidé s nějakou ne zásadní bagáží, jen hadry a trochu jídla.

PP psal průměrnou rychlost někde kolem 75km/h směr tam a cca 83km/h cesta zpět, dáno tunelama, cestou zpět asi 25minut čekání na slovinský hranici, občas Stau, jinak nic zásadního.

Tož tak ke spotřebě na dálkový trasy.

Co se komfortu týče, jde to přežít. Klimu bych subjektivně považoval za slabší, co taky dávat k 1.2 motoru, že. Není to auto na časté dálky, což snad každý chápe. Technické problémy cestou žádné.

12.1.2015 21:42

roční prohlídka

Dnes ráno proběhla roční prohlídka. Cena 4021Kč (včetně výměny PZ podběhu - takové plastové drobné jako zástěrka, původní se uvolnilo a obrousilo o kolo jízdou). Nemám co bych k tomu řekl. Cena odpovídá, na autě není moc co se pokazit. Najeto 17939Km

Jedeme dál!

30.12.2014 17:58

Shrnutí po roce

Když už tedy patřím ke 20ti nejčtenějším recenzím na zdejším serveru, měl bych přidat roční poznatky s MCV :)

Začnu asi tím nejzásadnějším - spotřeba: dlouhodobý průměr je 6.2l/100Km. Při aktuálních cenách benzinu jsem došel k závěru, že LPG opravdu pořizovat nebudu. Návratnost při mém ročním nájezdu cca 18tis km/rok je 2-2,5 roku a vzhledem k tomu, že chceme auto poslat za 2-4 roky do světa prostě neeko. 6.2l/100km = cca 50% dálnice + 25% město + 25% I-III třída včetně polních/lesních cest. Na dálnici jezdím 110-130km/h ostatní silnice jezdím v rámci limitů. Se spotřebou jsem spokojen, tankuju převážně LukOIL od plné do plné. Na hluk při 130 a více jsem si už zvykl, cca od 110Km/h je slyšet slabá meluzína kolem dveří. Přiznám se, že nevidím zásadní rozdíl v hlučnosti mezi předchozí Felicia a nynější MCV při vyšší rychlosti na dálnici. Co se týče jízdy v běžném provozu, jsem spíš defenzivní řidič, s tímhle vagónem prostě nejde lítat zatáčky jako se Subaru a tak to nedělám. 1.2 motor je opravdu tak pro 2 lidi v autě, co mě ale překvapilo = 3 lidi + plný kufr a přesto zvládl táhlé kopce D5 s přehledem. 4 lidi a plný kufr jen vyjímečně a dá se to, člověk jen víc podřazuje. Představa že k tomu mám ještě rakev na střeše mě straší. Při odpalu na semaforech je znát lehký vůz i motor a chvilku trvá než se naučíte s pedálama natolik aby nehvízdala kola. Takže pro nás motor 1.2 naprosto ok. Pokud bych měl řešit rodinné kombi, asi bych šel cestou Hyundai.....případně MCV v naftě - jsou na něj totiž dobré reference.

Interiér je stále jako nový, i když, objevil jsem na plastové výplni předních dveří takové menší vady, budu to řešit v rámci roční prohlídku na kterou dojde těsně po Novém roce. V interiéru tedy nic neupadlo (dokonce ani venkovní plastová krytka kliky dveří :) ), nic se nepovolilo nebo o tom nevím, občas si povrže sedačka pod spolujezdkyní, občas rezonuje plastová výplň předních dveří, ani jsem při letmém ohledání nenašel nějaká rezavá místa v interiéru - těsnící gumy dveří mi nešly sundat abych se přesvědčil, předpokládám ale, že nebudu následovat indické Duster & Ruster. Co bych ale velmi uvítal tak digitální rádio DAB a Media NAV. První je problém, na druhé jsem nechtěl čekat. El. ovládání oken je stále nezvyk!!!

Uvítal bych lepší svit předních světlometů! Zadní stěrač se srovnal a už dlouho stírá pouze kdyš má.

Zimní pneu jsem si přezul sám u domu - servis neměl čas, při té příležitosti jsem si opět připomenul, že dodávaný hever je spíše nouzový a pokud mám zvedat předek tak jak je psáno v návodu, tak nemám moc prostoru jak točit kličkou heveru. Při přezouvání jsem zjistil, že je ta maličká zástěrka mezi PZ kolem a dveřmi uvolněná, oficiálně drží na 3 šroubech + plastový matičko podložky či jak se to jmenuje. Situaci jsem pozoroval průběžně a při "zimním" přezouvání byl stav takový, že držela na karoserii jednou matkou, pod zástěrkou byla hromada bahna, zástěrka se tedy dřela o pneu a prodřela se v místě tření zkrz. Bahno pod ní jsem odstranil, zafixoval ji jak má být a připevnil matičkama který jsem vyndal z tapecírunku kufru - až budu na roční prohlídce nechám to "opravit".

Originální stěrače jsou no......jsem krok před koupením kvalitnějších, chtěl jsem i řešit stěrači tekutými, ale v rámci ekologie koupím jen pořádné stěrače. Ty originální tam jsou aby tam něco bylo.

Uvítal bych zásuvku 12V v kufru, uvítal bych i rovnou podlahu po sklopení zadních opěradel.

Kufr je SUPER!!!! Pozor ovšem na předměty, které odírají lak z pátých dveří, které jsou zevnitř chráněné plastem jen symbolicky.

Pípání nezapnutých pásů je otravné a trvalé - vadí mi to jen když jedu polní cestou na pastviny, k lesu a podobně kdy připásání překáží. Stejně tak zopakuji že bych uvítal vypínač ASR!!!!

Za rok provozu jsem neutržil žádnou ránu kamínkem ani atak nákupním vozíkem či dveřmi od jiných vozů.

Na podvozek jsem se ještě nikdy nepodíval, chystám se to napravit před roční prohlídkou. Do motoru se dívám sporadicky v rámci doplnění ostřikovačů a letmé kontroly motoru. Ano, guma mezi rámem a kapotou by byla super!!! - zasvěcení asi ví o čem píšu.

Závěrem....ano, je to podle mě hezké auto, nejdřív vás ohromí vnějším vzhledem, pak pořizovací cenou a pak interiérem, který je příjemný, jednoduchý....do okamžiku než chcete otevřít PZ okno dveří :) , než v noci nevidíte do zatáček......na dálnici můžete jet 150km/h ale bude to utrpení :) s vírem v nádrži......vlastně těch negativ moc nemám, jsem rád, že nemusím vydělávat další peníze na provoz jiného luxusního auta, bohatě mi stačí živit GAZEllu a jiné pracovní stroje.

Ano, jsem rád, že jsem potřebu auta vyřešil tak jak jsem vyřešil, jsem rád za benzin a vůbec.

Pokud bych dnes uvažoval o autě, narovinu řeknu že bych rád měl auto jen jedno, ale asi to v mé profesi prostě nejde, pokud mám říct po čem pokukuju, tak se mi líbí krabice typu Fiat Doblo L2H1 pro lidi, případně SsangYong pač mají velmi příjemný nafťáky a je to 4x4. Případně až bude nový Duster........Zatím tedy budu ještě chvilku věrný MCV a GAZelle - která je tedy neskutečným dříčem!

Ještě dodám, že v mé profesi prostě nemůžu mít leštěnku typu OCT 4x4, XC70 a podobně i když bych moc rád, neb je to velmi pohodlné svezení, prostě představa že do takto luxusního auta vlezu v holínkách od bahna, do kufru dávám zahradní nářadí.....nějak mi to neštimuje. U auta za 220tis to prostě nemusím tolik řešit :)

P.S.: Soused si pořídil Dokkera v naftě....a dobrý......

20.1.2014 14:39

Interiér

20.1.2014 přidány fotky a povídání na téma interiér.


Přidat názorDiskuse: Dacia Logan MCV 1,2 Arctica 2013/2014

Další vozy Dacia Logan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
7

vždy je co zlepšovat

jízdní komfort
8

k dokonalosti chybí automat, tempomat, parkovací čidla a podobně

provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
7

Základní minimum pro 2 a "batožinu"

spotřeba
10
hlučnost motoru
8

Zvuk motoru připadá mi jako tlumený diesel

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluDacia Logan
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R – Luxus za tři sta? Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R – Luxus za tři sta?

Co považujete za luxus? Automatickou převodovku?…

Dacia Logan MCV - ještě větší auto za málo peněz Dacia Logan MCV - ještě větší auto za málo peněz

Po dvou letech od zahájení prodeje sedanu, jehož se…

 






Blesk.cz

ONLINE: Bělobrádek smetl Čunka, lidovci kývli Starostům a mají klip Renče

ONLINE: Bělobrádek smetl Čunka, lidovci kývli…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…