Recenze

Lifty (muž 42 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Focus Ford Focus 5D TREND 1.6 Duratec

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:66666 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Přišla doba kdy po několik úvahách, jak moc by se mi auto hodilo, jsem konečně o něm začal uvažovat reálně. A objevil se první problém, peníze, tedy spíše cena, a to za kolik auto koupit, jasně že každý chce co nejlepší, jenže pohled na mé bankovní konto říkal něco jiného. Takže se začalo s průzkumem trhu, za kolik se dá co koupit? A přišlo první zděšení, neuvěřil bych kolik můžou lidí chtít za již docela straší auto, a hlavně tohle jsem zjistil u majitelů vozu škoda. Takže na řadu přišlo z vážení zda za mých předem navržených 250 tisíc se dá koupit něco kvalitního a zároveň vyhovující mým požadavkům. Protože jsem chtěl auto od prvního majitele, se servisní knížkou a najeto pod 80tisíc, vzhledem k mým prostorovým požadavkům jsem vybíral mezi vozy nižší střední a střední třídy. Potřebuji totiž auto které budu moci užívat nejenom na cestování do práce a zpět, ale také na dovolené a k mým koníčkům, auto do jehož kufru, či na zadní sedadla se vejde nejen můj pes, ale zároveň taky nějaký ten další pasažér. Takže se začali rojit představy od Opelu Astra až po Mazdu 6, a někde mezi těmi všemi Golfy, Mazdy 3, Octavkami byl i Focus.
Po přehodnocení mých finančních možností se pořizovací cena vyšplhala ke 350tis, a tady již auto získávalo jasnou představu, Mazda 6 je přeci jenom možná už příliš velká, z čehož vychází i dražší cena náhradních dílu. Octavie jsou předraženy už jenom s podstaty, zřejmě asi daň za domácí značku.
Do konečného výběru se tedy dostal VW Golf a Ford Focus. Ke Golfu mně přitahovala jeho kvalita, k Focusu…vlastně všechno ostatní. Přišla tedy na řadu návštěva autorizovaných dealeru, kde jsem zjistil že Focus je zrovna v akci a dá se koupit již za 349 990kč. Ano je to tak, z ojetiny jsem se dopracoval až k novému autu :-)
Začal jsem tedy studovat ceník a představovat si svoji vlastní verzi…..na řadu přišly úvahy který motor vybrat, já jsem od začátku preferoval 1,6 (100koní) tohle mi přišlo jako rozumná varianta, vzhledem k ceně. Bylo mi však doporučován motor 1,4, který mi přišel příliš slabý na tak těžký vůz. Ale když vám někdo pořád dokola opakuje tutéž myšlenku časem nad ni začnete také uvažovat. Moje, byť i velmi malé úvahy nad tímto motorem však vzaly za své při předváděcí jízdě, kde jsem zkoušel verzi 1,6 (100koní), která nechci říci že je pomalá, anebo slabá, ale žádný dělo to teda rozhodně není, váha je dosti znatelná. V den předváděčky jsem byl ráno pro nové podnikové vozidlo, citroen, a také jsem s ním jezdil celý den, i díky tomu byla pro mě jízda focusem jako z jiného světa, to auto sedělo naprosto šíleně, a já začal chápat ty věčné vychvalovací komentáře novinářů na jízdní vlastnosti tohoto vozu. Prostě mně to dostalo, navíc když jsem si bez pohledu na rychloměr pocitově myslel že zatáčky projíždím tak 40-tkou, po pohledu a zjištění že to je 70-tka mi skoro ztuhly ruce na volantu :-)
Bylo tedy rozhodnuto, bude to focus, 1,6, takže zbývaly jenom samé jednoduché otázky, jako která barva, a výbava? Předváděcí vůz byl totiž v bíle a nutno říci že měl něco do sebe. Po několika denní uvažování a přemýšlení se šlo sepsat objednávku. No povím Vám že ještě cestou se mi v hlavě honila jediná věčná otázka, tak která barva to bude? Výbavu jsem totiž měl rozhodnutou už nějaký čas, nad rámec TRENDu, poslední dobou označován jako Trend Collection, jsem přiobjednal, loketní opěrku v paketu s automatickou klimatizací, vyhřívané čelní sklo, elektriku i na zadní okna, společně s globálním dálkovým ovládáním, tříramenný kůži obšitý volant, chromovanou spodní část masky, a nakonec ještě autorádio SONY a nějaké to zabezpečení. Takže když se mně při vyplňování objednávky zeptal na barvu, nastalo asi pěti sekundové ticho a po té ze mě vyšlo nesměle „modrá metalíza“
Takže bylo rozhodnuto a dokonáno. I když ještě jedna věc, po nějaké době neustalého vrtání hlavou, jsem ještě přiobjednal ono již výše zmíněné autorádio SONY. A pak nastalo to nekonečné čekání a čekání, z kterého mi bylo skoro k pláči :-(
A potom jednoho dne, byla to středa, zazvonil telefon a tam známý hlas mi oznámil že už….už se to narodilo J, no to zase ne, ale i tak jsem ho slyšel sakra rád J Takže všechno rychle rychle, na nic nebyl čas. Dohodli jsme se na montáži zámku řazení a zatmavění bočních oken. Další den jsem vyřešil věci okolo převodu peněz, a v pátek po práci jsem si pro něj šel. Už z autobusu jsem ho viděl jak tam stojí před hlavním vstupem a čeká na mně, sluníčko se v něm odráželo a já na něj vykukoval z okna autobusu. Cestou do prodejny po chodníku jsem si jej prohlížel a po vyslechnutí všech „strašně důležitých věcí“ jsem konečně od něj dostal klíče, a už je z ruky nepustil.

Po týdnu nějakého toho popojíždění po městě a do okolních měst, mám za sebou první delší cestu s novým Focusem, a chci se tedy podělit s nějakými těmi dojmy, takže kde začít? Možná jízdními vlastnostmi, tady není moc kritizovat, spíše bych pochválil, minimálně 70% cesty jsem jel ve více, či méně silném dešti, a i přestože mně palubní počítač neustále upozorňoval na možnost náledí, teploměr se pohyboval mezi 2 a 7 st., auto zátačelo, akcelerovalo i brzdilo skvěle. Pocit z rychlosti je zkreslujíci, asi za všechno je vypovídající poznatek, že při zpomalování z dálničních rychlosti na řekněme rychlost okolo 70-ti kilometrů, má člověk pocit že jede snad krokem, to je ale oblast společná všem novým vozům. Obecně bych si dovolil vytknout hlučnost, ale to už bylo zmíněno několikrát, já bych se však zaměřil na aerodynamickou hlučnost, což je patrné svistem od zpětných zrcátek, patrně daň za jejich velikost, kterou jsem chválil a chválím i dále, tohle beru jako daň dobrému přehledu za vozidlem. Další věci, které jsem si všiml je válivý hluk, který je patrný hlavně na našich „kvalitních“ dálnicích, pro srovnání před časem jsem absolvoval jízdu po totožné dálnici vozem citroen a také škodou octavia, a focus není v tomto směru na tom rozhodně špatně, spíše je to takové otravné, ale holt je to pořád "jenom" nižší střední třída. Výkon motoru hodnotím jako dostačující, pár koní navíc by se hodilo asi vždy a asi každému, ale nebyl jsem rozhodně brzdou levého pruhu a v případě potřeby jsem byl schopen dostatečně rychle předjet potřebné vozidlo. Dojem z interéru vozu mám dobrý, sedadlo mi posloužilo dobře, únavou ani bolestmi zad jsem rozhodně netrpěl, klimatizace a jeji automatický režim pracoval lépe než jsem si představoval, příjemné prostředí vykouzlila i bez foukání vzduchu přímo do obličeje. Výtku by zasloužily odkládací prostory, do kapsy ve dveřích se nevejde láhev s pitím, a do držáku ve středové konzoli nedám plastovou láhev napříklůad na 1,5l. Tohle je slabina, oproti konkurenci. Úroveň dílenského zpracování hodnotím jako velmi dobrou, nikde nic nevrže a ovladače pracuji přesně. Proč tedy za dvě ptáte se? Protože jedničku má v tomto ohledu u mně VW Golf, který je myslím si o krůček dále, ale když porovnám Focus s jinými vozy, je na tom velmi dobře. Cestu jsem absolvoval sám, takže na poznatky spolucestujících si budu muset počkat na jinou příležitost.
Všechny tyto skutečnosti jsem také doplnil do hodnocení vozidla.
Na závěr pár statistických údaju, délka trasy 450km, z jednou přestávkou. Podíl dálnic odhaduji tak na 40%, zbytek silnice první třídy a okresní silnice. Průměrná rychlost 61km/hod, průměrná spotřeba 7,6l/100km.

Silné stránky

Jízdní vlastnosti a podobné "běžně chválené" věci už nemá cenu ani psát, ale zmínil bych vnější zpětná zrcátka, jsou skutečně velká což je skvělé, zvláště když vezmeme v úvahu že jako v každém moderním voze, výhled skrz zadní okno není nic moc.
Útulný interiér a take kvalitní, dle mně jej poráži pouze VW Golf.

Slabé stránky

Jo už jsem něco našel, ale jsou to takové prkotiny, třeba že když svíti sluníčko zrovna skrz mezeru nad vnitřním zpětným zrcátkem, můžete stahovat sluneční clony jak chcete, tohle místo prostě nepokryjí.
Aerodynamická hlučnost, a hlučnost od podvozku, v porovnání s konkurenci nijak výrazně větší, ale je to otravné, zvláště na naších "kvalitních" dálnicích.
Odkládací prostory, né že bych neměl kam dát mobil, peněženku a takové ty blbiny co se každému váli v autě spousty, ale odložit láhev s pitím, to je panečku problém. Škoda, tohle je ztráta oproti konkurenci:-(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bohužel již mohu vyplnit tuto kolonku, protože po nehodě jsem musel využit služeb mého prodejce, aby mi auto uvedl do původního stavu.
Zatím nemohu moc kritizovat, věřím že auto je opraveno "bytelně" a nebude mi časem povrzávat.
Dvě malé výtky, po opštovném zapojení elektroniky, pravděpodobně přehodily kotakt, a proto počítač hlásil otevřenou kapotu motoru, vše je oukej :-)
Druhá věc, po opravě dveří u spolujezdce nemohu z místa řidiče vytáhnou okénko tzv. na jeden dotek. Takže vrámci garančky tohle budu řešit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Tady musím přiznat že velmi dobré, jak přístup prodejce ještě při první návštěvě, tak až vlastně do předání vozidla a i po něm, když jsem potřeboval něco navíc, byl velmi ochotný a navíc jsme se dohodli i na nějakom tom bonusu.

 

Novinky v recenzi

2.9.2011 15:57

50 000

Tak jsem se přehoupl do druhé padesátky. Vzpomínky mám krásne a doufám že auto vydrží a bude jich stále přibývat

21.11.2010 18:04

Tak nám fordík dospěl a mohl se účastnit svatebních oslav :-)

21.11.2010 17:45

Tak jsem konečně dodal slibované fotky z "letními" koly, aby jste věděli pro jaké kola jsem se nakonec rozhodl.

6.7.2010 21:38

A máme tady překonání dalšího milníku, a to 30-ti tisícové hranice

8.5.2010 11:29

Včera v noci když jsem přijel domu, našel jsem na svém tachometru krásné číslo, jinak děkuji za tipy ke kolům všem tipařům...myslím že už je rozhodnuto, takže brzy se dozvíte výsledek

8.5.2010 10:53

Včera v noci když jsem přijel domu, našel jsem na svém tachometru krásné číslo, jinak děkuji za tipy ke kolům všem tipařům...myslím že už je rozhodnuto, takže brzy se dozvíte výsledek

17.3.2010 18:58

Blíží se nám jaro a já vybírám nové kola pro svého Focuska. Pneu už mám zvolil jsem Continental PremiumContact2, teďka ještě "výplň". Zatím u mě vedou Dezent RB Dark, ale pokud chcete mužete mi poradit, anebo dát hlas některému z vystavených "výplni" :)

19.12.2009 12:09

Nevěřím vlastním očím, včera mi domu přišel účet za vypůjčené náhradní vozidlo. Pevně věřím že došlo pouze k chybě pracovníka, protože vše bylo domluveno aby tuto položku hradila pojišťovna vyníka autonehody.

15.12.2009 18:52

A je to tady

To čeho jsme se bál se přihodilo, před dvěma týdny prodělal můj cipísek nehodu :-( Okolo sedmé hodiny ranní, během předjíždění aut, se jedno z nich rozhodlo že to stihne ještě přede mnou...nestihl :-(.
Výsledek? Ford putoval po dvou týdnech opět do servisu, tentokrát však nešlo o garanční prohlídku, po které Vám řkenou že auto je v pořádku, že Vám vyměnily olej a namazali šroubky. Auto putovalo do garáže a ztrávilo tam týden a půl. A já? Já ztrávil hodinu a půl telefonování na pojištovnu vyníka nehody, mimochodem pojišťovna AXA, kde mi pokažde řekli něco jiného. Takže nervy a nejistota co vlastně bude.
Konec?
Už je zpátky doma, a musím na něj dávat větší pozor. Naštěstí se zdá byt všechno opraveno na jedničku, takže tímto chválim techniky Fordu Dankar v Ostravě.

27.9.2009 19:00

Tak pomalu končí první léto s Fordem, po dovolené a několika stovkách zabitých kusu hmyzu, jenž se nemohu zbavit z masky, se dá už i něco říci.
Hodně tady čtu stížnosti na zatracenou loketní opěrku, která nechce držet své místo. Já ji mám vytaženou až do nejbližší polohy vůči řadicí páce a musím přiznat že nemám problém s tím že by se mi vracela zpátky. Ze zkušenosti mohu říci, že vzdálenost okolo 700 km bez přestávky není problém. Myslím tím bez problému zdravotních, jako třeba bolení zad či jiné problémy. Takže jediný problém je nucená zastávka u benzínové pumpy. Což mi připomíná, že nádrž by mohla byt větší, anebo spotřeba menší :-).
Ale abych jenom nechválil, tak mi nějak podivně zní zámek u dveří spolujezdce. Zamyká, odemyká všechno, jak má být, jenom zvláště když je po ránu "studený" tak vydává ne moc lichotivé tóny. Na delších cestách je problém kam s větší láhvi, do 1l objemu poslouží dobře prostory k tomu určené na středovém tunelu, ale co větší objemy? Pod nohy spolujezdci, anebo za sedadlo.
Blíži se mi první prohlídka, tak si držím palce, ať to moc nestojí.

9.2.2009 19:16

Tak jsem zase někam vyrazil, a mám nějaké ty nové dojmy a vjemy, tak se s nima chci s Vámi podělit :-). Bude to trošku řeč čísel, ale někoho by to mohlo zajímat
Takže: najeto 1123,5km,
průměrná rychlost 87km/h
průměrný spotřeba 10,2 l/100km
Toliko suchých čísel, něco k cestě, hlavně druhý den (asi 350km) bylo ježděno v podstatě jenom na dálnici, čemuž odpovídal i rychlostní průměr kterého jsem během toho dne dosáhl (115km/h). Jel jsem téměř za všech podmínek, skoro jaro, tedy suché cesty a 12st.Celsia, ale také husté sněžení a mlha, během ní jsem chvílemi ani skoro nevěděl zda ještě jedu po správne cestě. V tu chvíli samozřemně šla rychlost hodně dolu. Jinak co se mi potvrdilo z předešlých jízd na délší vzdálenosti, stále mi chybí odkládací místo na větší láhve s pitím, a děkuji pánum konstrukterém za podvozek který focusu nadělily :-)
Jedna poznámka na závěr 195km/h, to je asi maximum, co se z něho dá vymáčknout.

24.12.2008 00:00

Tak se mi předevčírem podařilo "vytvořit" šrám na svém fordíku :-( Jo jo, cpát se do příliš úzkých míst se prostě musí vymstít.

14.12.2008 00:00

Před časem dorazila zima, a já mam první zkušenosti. Samé pozitivní věci mohu říci na vyhřívání čelníh, či zadního okna, a také vnějších zrcátek. O mlžení nemůže být ani řeč. Topení topí jak má, motor startuje když má. Hodnotit zimní pneu nemá moc smyslu, nějak jsem zatím nenarazil na sníh, ale chystám se na hory, tak možná nějaký najdu.

23.11.2008 00:00

Tak nám přišla zima, a já mam za sebou první délší cestu, tak jsem se s Váma podělil o nějaké ty zážitky. Nechtělo se mi to vypisovat celé do novinek, je to trošku délší, tak jsem to zařadil do popisu vozu.

18.11.2008 00:00

tak dneska ho mám už čtvrtý den a baví mně čím dál více, navíc jsem dneska udělal nějaké to foto, a přidávám zde svoje auto k ostatním, poznatku zatím moc není, ale budu se snažit dělit se s nimi s vámi


Přidat názorDiskuse: Ford Focus Ford Focus 5D TREND 1.6 Duratec

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Jak taky jinak, když to auto mám čtyři dny.

jízdní vlastnosti
10

Tady asi není moc co kritizovat, nakonec na jízdní vlastnosti Focusu pěji chválu aai všichni, ale kdoví, třeba jsem jenom zaujatý

jízdní komfort
9

Co se týče samotné jízdy tak zatím bez problému, sice zkušeností ještě není tolik, ale město v pohodě, silnice první třídy taky a dálnice v poho. Auto dobře drží stopu a náklon je myslím si velmi dobrý, trošku mně trápí hlučnost motoru.

provozní náklady
9

No jo tohle je věčné téma, ale když s ním se nedá moc jet na spotřebu, ale není to zase nic tak hrozného. A pneumatiko-žrout to taky není.

náhradní díly
10

Zatím žádna zkušenost, takže jsem spokojený převelice

výkon motoru
9

74 kW není bůhví jaký dělo, když si k tomu přičtu váhu vozu, asi proto se musel motor trošku jinak zpřevodovat, aby byl pocitově živější. To je asi výsledkem vyšších otáček při dálničních rychlostech.

spotřeba
8

To je zase to samé co platí u provozních nákladu, prostě to auto láka jet trošku svižněji

hlučnost motoru
8

Tak tady mně to trošku mrzí, tohle mohlo být lepší, ale asi to k tomu vozu patří. Navíc ten zvuk, jo jo už to není hluk, se mi začíná líbit :-)

kvalita sedadel
9

Mně se sedí dobře, možná jenom že jsou trošku výš než by bylo vhodno.

brzdy
10

Zatím mně vyloženě zachraňovat nemusely, ale veřím jim že by to zvládli.

zavazadlový prostor
10

Tady je vše v poho, pes se vejde, a to je důležité






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…