Recenze

Lenny1 (muž 35 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Octavia 1.9TDI Tour

9,73 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9
Škoda Octavia, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Oktávka Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:135000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 210 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,1

Popis vozu

Popisovat jedničkovou Oktávku je asi zbytečné. Prostě auto s nejlepší užitnou hodnotou v ČR. Popíšu jen motiv pořízení hlavně z uživatelského hlediska.
Důvod pořízení tohoto vozu(kombi, zelená metalíza,slabý diesel)byl u mladého kluka milovníka pěkných a výkonných aut čistě pragmatický. V této cenové kategorii do cca 200tis. Kč by to jistě bylo "ideálně" něco jako BMW 320d kupé. Nicméně by bylo o min. 3 roky starší, s + 80tis. km a s nesrovnatelně dražšími provozními náklady. Navíc by mi i takové starší 320d neposkytlo to, co znám. Jako certifikovaný, v současné době již neaktivní, prodejce vozů značky Mercedes-Benz mi za posledních X let prošly rukama snad všechny "prémiovky" se všemi motory a výbavami, že si toho člověk nadmíru užije a začne vnímat auto opravdu jako jen přibližovadlo. Samozřejmě v případě zbytečných finančních prostředků by člověk určitě zavítal v mém případě k BMW, nicméně tyto "zbytky" nejsou na pořadu dne.
Vzhledem ke zkušenosti jakožto dlouholetý uživatel "prémiovek" si člověk vytáhne opravdu "důležité" prvky výbavy.Veškeré noční vidění, adaptivní tempomaty, různým způsobem aktivní sedadla, super audio, všemožná a "všemocná" telematika včetně hlasového ovládání, různé "superpodvozky" jsou velice příjemné a minimálně zajímavé věci.Nicméně pokud pominu špičkovou bezpečnost těchto vozů, tak v okamžiku menšího nájezdu Km a pohybování se převážně v městské a příměstské oblasti, jsou tyto veci jen hračkami pro velké kluky.
Proto mi Oktávka vyhovuje absolutně maximálně. Kromě minimálních nákladů na náhradní díly a servis je(již 1000krát zmiňovaná) nejlepší věcí na autě spotřeba! Vzhledem k výkonu 66kW, což je výkon, který stačí na pohodlnou jízdu ve městě a v jeho blízkosti, je dlouhodobá reálná spotřeba(počítáno počtem najetých kilometrů na přesným objemem paliva)kolem 5,1 l/100km prostě luxusní.Při dálničních přesunech je rychlost 160km/h pohodlně cestovní. Samozřejmě, když jedete z Prahy do Ostravy, tak po 300km již vzpomínáte na ortopedické sedadla ve Volvu a absenci jakýchkoliv vibrací ve volantu jako v Mercedesu, ale pokud takovou cestu absolvujete 5x do roka,tak se to dá. Před 25lety se jezdilo ve "stodvacítkách" k Mrtvému moři a to nebyly dálnice jako dnes. Dále popisovat motor je asi také zbytečné. Nicméně přesedlat s aut s průměrným výkonem přes 200k do 90ti koňového dieselu byla hrozná představa. Nicméně vzhledem k užití - v pohodě.V okamžiku, kdy máte pod kapotou nad 200k, tak jako každý chlap máte chuť "lovit", tedy předjíždět. Je to "sranda", nicméně drahá a nebezpečná. V současné hustotě provozu je opravdu jedno jaký máte výkon, získáním 6min při trase dlouhé třeba 100km je opravdu k ničemu. Pokud však někdo třeba z Benešova do Prahy přejíždí ve špičce, tak tomu říkám "sportovní předjíždění". Nezískáte nic, ale "zasportujete si".Jiná je jet do Německa a mít před sebou 600km. To se pak pár koní navíc jistě hodí.
Dále velice vysoko hodnotím kvalitu zpracování interiéru. Když si vezmu horní část palubní desky a kvalitu měkčeného plastu, tak můžu říct, že v hodně "prémiovkách" se s takovým plastem nesetkáte. Německá bytelnost, která je z palubky cítit je velice příjemná. To umí pouze němci. Dále tlačítka(těch pár co tam je)jsou ve kvalitě, se kterou se u řady aut novějších také nesetkáte, včetně bezhlučného chodu, se kterým mají hlavně korejské značky problém. Kuriózní je, že páčky blinkrů a stěračů jsou shodné jako v předchozí generaci Audi A8.:-)Celkově interiér opravdu kvalita. Hlavně pokud si uvědomíme, že vývoj vozu začal v roce 1992.
V autě jezdím téměř stále sám, takže prostor je dostatečný. Sice sem tam přibude přítelkyně s autosedačkou, ale tato skladba nedělá Oktávce žádný problém.
Další velké plus je chod řadící páky. To umí jen "fau-vé". Obecně mám rád manuály a ten v Oktávce je skvělý.
Vnímání designu je ryze subjektivní záležitost. Opět, pokud zmíním datum uvedení kombi na trh, tedy 1998, tak vypadá pořád dobře. Důkazem je jistě velký počet prodaných vozů Tour i v posledním roce výroby.
K nedostatkům bych uvedl hlavně snížený stupeň aktivní a pasivní bezpečnosti daným starším datem vývoje, méně pohodlné sedadla na delší cesty(možná je to degenerace z "prémiovek"), strach z odcizení(mám garážové stání, jinak bych si jí asi někam na sídliště nekoupil)a nízký výkon motoru při plném zatížení vozu.
Co se týče prvků výbavy, které jsou pro mě důležité, tak většinu toto auto má: volant nastavitelný v obou osách, klimatizace, 4x el.okna, dálkový centrál, palubní počítač,loketní opěrka!, rádio s CD. Jediné co výrazně postrádám, tak jsou xenony. Je to opět zmiňovaná bezpečnost.
Na závěr bych uvedl, že v tomto voze brázdím silnice již rok a půl a téměř každý den obdivuju, co stále za svou cenu nabízí.Taky je příjemná minimální amortizace. Přesto, že příští "vysněný" vůz je buď BMW řady 3 nebo X3 s dieselem, případně Volvo XC90 D5, tak to stejně vidím opět na Octavii II kombi. Lepší auto s větší užitnou hodnotou v CR neexistuje.

Silné stránky

spotřeba
spolehlivost
provozní náklady
prostor

Slabé stránky

slabší bezpečnostní výbava
náchylnost k odcizení
slabší motor při plném zatížení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Kromě žárovek a klasického servisu jsme neměl žádné závady.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz jsem koupil přes známého od společnosti Leaseplan - jasná historie, kosmetika hrůza, ale technika 100%.

 

Novinky v recenzi

12.2.2012 21:02

Prodáno

08/2010 prodáno.

12.2.2012 21:02

Sbohem....

08/2010 prodáno.....nový vůz Oct II...služebák.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.9TDI Tour

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
6
jízdní komfort
7
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
6
spotřeba
10
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
8
brzdy
6
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci! Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci!

S faceliftovanou octavií jsme se zatím svezli jen v…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 





Blesk.cz

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se těhotenským testem

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se…

Moderátor Diváckých zpráv Primy Michal Kavalčík (42), který se proslavil jako Ruda z Ostravy, se na sociální…

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec: Obětoval život pro přítelkyni

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec:…

Stovky lidí se přišly rozloučit s tragicky zesnulým Davidem Ď. (†29), jehož nemilosrdně popravil střelou do…

 

iSport.cz

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak jednou z dvaceti pokusů!

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak…

Máte rádi numerologii? Hokejisté Bostonu zvítězili v devíti z posledních jedenácti utkání, David Pastrňák…

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze které přijde Chorý

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze…

Ve škatulatech na ofenzivních postech pokračuje Viktoria Plzeň. Byť to klub zatím oficiálně nepotvrdil, bere se…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Je to neuvěřitelné, jak jsou čeští politici podle všeho asi slepí a hluší. V posledních volbách se občané jasně…

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól, která skončila v zapomnění

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól,…

Když v červnu roku 1897 vyrazil Salomon Andrée vstříc severnímu pólu, upínaly se k němu zraky celého švédského…