Recenze
Ford Focus ST
Technické info
Přezdívka auta Asbo Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:14500 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2512 výkon [kW]: 166 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.8 maximální rychlost [km/h]: 241 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Ford Focus II ST 5D, 2,5 řadový 5-ti válec, turbo. 6-ti stupňová manuální převodovka, poháněná přední náprava.
Výbava: bi-xenony, vyhřívané sedačky+přední sklo, automatická klima, audisystem SONY mp3, oranžová metalíza.
Když mi v roce 2006 ukradli Fabii RS (mimochodem stále na ni vzpomínam) musel sem zacelit trhlinu v duši pořízením adekvátní náhrady. Vypsal jsem výběrové řízení na novou koloběžku. Kriteria byla celkem jasná: sportovní vůz se zaměřením na kvalitu podvozku a řízení, benzín, použitelnost jako jediné auto na každý den, přijatelné provozní náklady a hlavně cokoliv mimo produkci koncernu VW, protože zdraví mám jenom jedno a druhý infarkt po příchodu k prázdnému parkovacímu místu už bych nemusel vydejchat. Výsledkem byl pochopitelně hot hatch a tehdy silná trojka: Astra OPC, Golf GTI a Focus ST. Golf vypadl hned jako první a to kvůli jeho schopnosti dlouhodobě okupovat první místa statistiky ukradených aut. A navíc mi nesluší čepice kšiltem dozadu a můj hudební vkus ne zcela koresponduje s image golfu . Do finále tedy postoupila Astra a Focus. Okamžik rozhodnutí přišel nečekaně a to když sem po shlédnutí epizody Top Gearu konečně posbíral po zemi se válející dolní čelist a oční bulvy. Po pár týdnech pročítání recenzí a inzerátů jsem vyrazil do salonu a po několika usměvných peripetiích jsem se stal velmi vysmátým a hrdým majitelem „voranžovýho bastarda“. První svezení ve mě vyvolalo dávno zapadlé vzpomínky na první sex – prostě nirvána. U Recara zřejmě používají nějakou černou magii nebo zakázané chemické látky, protože první uvelebení provází obvykle celá řada citoslovců překvapení a blaženosti (tento efekt stále přetrvává). Takže pohladit volant, znalecky zakvrdlat řadící pákou v neutrálu a probudit „seveřana“ pod kapotou. Další orgasmus. Zvuk je prostě jedna z nejlepších stránek (i díky fíglu s vyvedením části sání do glove boxu). Pískaní turba a práskání vejfuku perfektně doplňují 5-ti válcovou symfonii. Prvních pár stovek kilometrů bylo velmi zvláštních, život ma totiž zajímavý smysl pro absurdní humor a ja si asi týden před převzetím auta zlomil ruku. Levou. Takže začátky byly patrné, přecejenom je to předokolka s pár koníkama a tahání za volant tam přes veškerou snahu je cítit. Jak se zlepšovala ruka, začínal jsem víc a víc tlačit na pilu a postupně hledat limity. Překvapilo mě, jak auto dokáže velmi slušně zvládat nedotáčivost a to i s poměrně težkým čumákem. Řízení už není jako u první generace Focusu (tam snad šlo poznat i tvar kamínku pod předním kolem), ale i tak je velmi sympatické. Jedinou výtku mám k možnosti změny nastavení odporu v řízení. Psst, ale ja opravdu nevidím velký rozdíl mezi Sport, Normal a Comfort...shame on me! Co se podvozku týká není co dodat, vše už bylo řečeno mockrát, prostě paráda. Není přehnaně tvrdý pro běžné jezdění a zároveň není překážkou pro sportovní svezení. Snad jenom na okruhu by člověk trochu tuhosti přivítal. Brzdy...brzdí. Za každé situace je na ně 100% spolehnutí, nevadnou a cit v pedálu je příkladný...zejména v audi by se mohli leccos přiučit. Teď se probereme pár argumentů, které můžou pomoct při domácí debatě na téma: Ne, miláčku, opravdu si nekoupíme oktávku v kombíku nebo SUV. Protože sem koupil 5-ti dvéřovou verzi je možné to vydávat za rodinné auto s velkým a prakticky tvarovaným kufrem a velmi slušným místem na zadních sedadlech jak pro nohy tak i na hlavu. Drobnou závadou bylo zatékání vody do kufru při otevření kufru za deště. To vyřešily dvě lišty z faceliftovaného modelu. Toliko k popisu. Teď pár zkušeností ze života. Myslím, že autem jezdím tak jak si zaslouží a rozhodně nejezdim na spotřebu a gumy. Za celou dobu jsem byl v servisu pouze pro brzdy, olej a gumy s výjimkou poruchy odvětrání klikovky, což je známá bolest tohoto motoru. I po 6 letech se pořád těším na každou cestu a rčení, že i cesta může být cíl není jen klišé. Často slýcham jako kritiku, že ST je vic Gtčko než hot hatch, ale ruku na srdce, co je špatného na tom, že auto které umí na okresce prohnat cokoliv (i Evo X – vlastní zkušenost) zároveň dokáže pohodlně hltat stovky kilometrů po dálnici bez obtěžováni pasažérů hlukem a tvrdým podvozkem. Testovací jízda do Frankfurtu a zpátky s výsledkem 12l průměrná spotřeba a cestovním průměrem přes 140km/h! Není problém na dálnici udržovat rychlost přes 230km/h dlouhodobě. Jaká je maximálka nevím, bo mě to nějak extra nezajímá, nicméně už sem viděl i víc než 250 na gps. Obecně to lze shrnout nasledovně: Focus ST je praktické, spolehlivé, relativně levné, pomalu stárnoucí auto s bonusem v podobě nadprůměrné dynamiky.
p.s. akorát bych chtěl dostat do ruky toho experta, kterej vymyslel umístění nádržky ostřikovačů
Silné stránky
trakce
brzdy
řízení
spolehlivost
atraktivit
design (nadčasový)
Slabé stránky
menší rejd
umístění hrdla nádobky ostrikovačů
zatékání do kufru (vyřešeno)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušeností moc nemám, ale těch pár je pouze pozitivních. O auto se mi stará kamarád, který pracuje u Charouze ve Štěrboholech, takže maximální spokojenost s přístupem a i cenami
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autosalon Charouz Černokostelecká - velmi slušná cena i přijatelný přístup
Úpravy:
Zatím pouze K&N filtr a Scorpion cat back výfuk. Do konce roku 2012: +decat, otevřené sání a větší intercooler. Na jaře dreamscience, zřejmě Mod X.
Novinky v recenzi
Smazal sem ty odvaznejsi fotky s pritulkou, rada autoerotiku tim byla frustrovana.
Po 15000 jsem dolil pul litru oleje. To docela de.
www.leilla.ezin.cz/domazlice.zip
fotecky z vejletu
par novych fotek.
kratounky video:
http://www.youtube.com/watch?v=0QMl1hPGTgE
Zajimava tabulka brzdnych drah ze 100km/h
http://www.repubblica.it/popup/servizi/2007/motori/frenata.html
Pridal jsem par fotek.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Focus ST
- Nadhera 27.02.2009 21:30 SadloST
- Miss MACZ říjen 2008 16.10.2008 09:28 Poustnik
- to zni dobre ne? 17.09.2008 07:42 OS
- Krása 15.09.2008 01:37
- zdarec 12.08.2008 22:55
- Re: Proč 28.04.2008 19:50 Leilla
- Re: Re: Proč 28.04.2008 16:07
- Re: Re: Proč 28.04.2008 16:06
- Re: Focus ST 2.5T vs. S-Max 2.5T 25.04.2008 07:59 Leilla
- Re: Focus ST 2.5T vs. S-Max 2.5T 24.04.2008 23:10
- Re: Proč 22.04.2008 09:18 Leilla
- Re: Proč 21.04.2008 22:16 OS
- Re: Proč 21.04.2008 20:34 Leilla
- Re: Proč 21.04.2008 17:43
- Proč 18.04.2008 20:30
- Proč 18.04.2008 20:27
- Re: Re: Re: Re: Focus ST 2.5T vs. S-Max 2.5T 18.04.2008 08:48 Leilla
- Re: Re: Re: Focus ST 2.5T vs. S-Max 2.5T 18.04.2008 08:30
- Re: Re: Focus ST 2.5T vs. S-Max 2.5T 18.04.2008 08:06 Leilla
- Re: Focus ST 2.5T vs. S-Max 2.5T 17.04.2008 17:11
- Re: Re: Re: Focus ST 2.5T vs. S-Max 2.5T 16.04.2008 08:17 Leilla
- Re: Re: Focus ST 2.5T vs. S-Max 2.5T 15.04.2008 11:31
- Re: Focus ST 2.5T vs. S-Max 2.5T 15.04.2008 08:31 Leilla
- Focus ST 2.5T vs. S-Max 2.5T 14.04.2008 16:41
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Body ... 12.03.2008 14:03 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Re: Body ... 12.03.2008 13:07 Leilla
- Re: Re: Re: Re: Body ... 12.03.2008 11:24 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Re: Body ... 07.03.2008 11:18 Leilla
- Re: Re: Body ... 06.03.2008 12:01 STi (Modo Team)
- Re: Body ... 06.03.2008 11:37 Leilla
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé