reklama


Recenze

LUCAS.89 (muž 28 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia 1.8T

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta eReSo Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,9 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Auto jsem po dlouhém rozhodování koupil v Dubnu 2011. Pro Octavii jsem byl pevně rozhodnutý kvůli dobrému poměru cena/velikost.
Pak už zbývalo jen vybrat motor a výbavu.
Byl jsem rozhodnut při koupi benzinové varianty pro přestavbu na LPG protože ročně najedu 30.000km, což se nabízí varianta TDI, ale výkonový rozdíl mezi výkonější 1.9TDi 81kW a 1.8T mě utvrdil v tom že chci 1.8T.
Zbývalo jen se rozhodnout jestli levnější variantu Elegance nebo o cca. 50 tis. kč dražší RS, která se mi vždycky líbila a vždycky jsem se za ní otočil když jsem ji někde viděl. Po dlouhém váhání jsem se rozhodl srdcem, koupil RS a jsem velice spokojen.

Jedná se o modelový rok 2003, auto je poměrně zachovalé, interiér neponničený. Je k němu veškerá dokumentace, včetně servisní knihy a faktur za servis. Ve výbavě mi chybí pouze ESP, ale to časem dodělám. Jinak je to klasika. Xenony, okna v elektrice, vyhrivane sedadla, stresni okno, radio s CD prehravacem.

Auto jsem koupil se špatným odvětráváním klikové skříně a víka ventilů, ale vzhledem k tomu že jsem schopný mechanik a všechny opravy a údržbu dělám sám tak to nebyl zase takový problém.
Mimo toho jsem provedl pouze běžnou údržbu jako jsou oleje, filtry, svíčky.

Následně jsem si nechal namontovat LPG. Auto na LPG jede skoro stejně jako na benzín. Pokud to člověk neví, tak by ani nepoznal že jede na LPG. Kombinovaná spotřeba na LPG je 9,5l/100km a auto nešetřím. Co se týče spotřeby na benzín tak při stejném stylu jízdy se pohybuje kolem 7,5-8l/100km. Ale když se čověk sklidní není problém se vlézt do 7 litrů, nicméně někdy je to opravdu těžké se 180 koníky pod kapotou. Předjíždění s tímto motorem je jedna báseň, není potřeba ani zbytečně podřazovat, turbo začne tlačit a auto proste jede až k 5500 otáčkám. Nejlepší je však zrychlení na 3. rychlostní stupěn když od nějakých 1800 otáček šlápnu na plný plyn a držím ho až do 5500, je to opravdu skvělý pocit. Mimochodem na 3. rychlostní stupeň jede auto skoro 170km/h.

Co se týče oleje tak to je u motoru 1.8T opravdu důležitá věc, auto bylo provozováno v režimu prodloužených intervalů (průměrně 20.000 km) a byl používán olej Shell Helix Ultra Extra 5w30. Po 150.000km byl zaměněn za Shel Helix Ultra 5w40 pro již pevný servisní interval. Potom co jsem se dozvěděl že motory 1.8T trpí zanášením sací košů v olejové vaně, jsem sundal vanu, vyčistil sací koš a samotnou vanu. Olej jsem použil opět pro 5w30 pro prodloužený interval protože roční nájezd mám 30.000km+, ale ukázalo se že motor je trochu hlučnější a při hodně agresivní jízdě trochu bere olej, což je zřejmě bolest 20ti ventilové techniky a turba v kombinaci s longlife olejem při 150 a více tis. km.

Z důvodu vyšší teploty při spalování LPG a také nespokojenosti s olejem 5w30 jsem se rozhodl používat výhradně olej Castrol Edge Sport 10w60 pro pevný interval max. 15.000km. Cena se pohybuje stejně jako u longlife oleje 5w30, ale pro auto to bude lepší.

Závěrem musím říct, že jsem s autem opravdu spokojen, splnil jsem si sen a doufám že mi auto vydrží hodně dlouho. Zatím nemám v plánu žádný tuning, auto je v seriovem provedeni a jsem spokojen. Časem bych šel možná do chipu od CIMBU kvůli lepšímu využití točivého momentu, ale to je tak asi všechno. Jsem naprosto spokojen.

Silné stránky

Výkoný motor (velký rozsah využitelných otáček)
Výborné brzdy
Podvozek (nezklame ani při ostřejší jízdě, ale přesto komfortní)
Velký zavazadlový prostor
Při klidnější jízdější spotřeba kolem 7 l/100km

Slabé stránky

Na dálnici chybí 6. převodový stupeň
Xenony po 150.000km málo svítí
Světlá látka na sedadlech

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna 2 hadic a ventilu odvětrávání klikové skříně a víka ventilů
(nemoc motoru 1.8T - cca. 2000kč)

Výmena korpusů xenonových světel
(po 150.000km jsou už paraboly xenonů vypálené a krycí plast popraskaý - cca. 6000kč)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Štěpánek (utorizovaný prodejce vozů Škoda)
mohu jen doporučit, jednání narovinu, ochota, k dispozici servis a mechanici

 
reklama

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

ještě mě nikdy nezklamalo

praktičnost
7

odkládacích prostor v interiéru by mohlo být i více, chybí funkční držák nápojů

prostornost
7

vzadu by mohlo být i více

jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
7

komfort kazí české silnici a chybějící 6. rychlostní stupeň

provozní náklady
8

pouze dražší kvalitní olej 10w60

náhradní díly
8
výkon motoru
9

chip od CIMBU a bude to dokonalý

spotřeba
9

v kombinaci s LPG téměř dokonalé auto

hlučnost motoru
9

pouze na dálnici 160+ je to horší bez 6. rychlostního stupně

kvalita sedadel
8

vzadu by mohly být delší sedáky

brzdy
9

výborné

zavazadlový prostor
9

v případě potřeby sklopení sedadel zavazí RS vzpěry


Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr? Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

Octavia se dočkala nového litrového tříválce, který…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 

reklama





Blesk.cz

Známý slovenský zpěvák boural! Nikdo nepomohl, řidiči se jen dívali

Známý slovenský zpěvák boural! Nikdo nepomohl,…

Slovenský zpěvák Peter Bažík (31) si prožil muka. Se svojí rodinou se naboural v autě, když jel na hory. Nikomu…

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

 

iSport.cz

Mercedes zná dvojku, Rosberga nahradí Bottas. K formuli se vrací Massa

Mercedes zná dvojku, Rosberga nahradí Bottas. K…

Mistra světa F1 Nica Rosberga nahradí v Mercedesu finský pilot Valtteri Bottas. Kvůli jeho odchodu z Williamsu…

Pešta po prohře v UFC: Je po všem, pos*al jsem to a nechal se uškrtit

Pešta po prohře v UFC: Je po všem, pos*al jsem to a…

Smolný den českého bojovníka Viktora Pešty. V rámci galavečera UFC Fight Night nestačil na Alexeje Olejnika,…

 

Reflex.cz

Krádež Muromce Ilji aneb Válka s Ruskem o ukrajinského hrdinu

Krádež Muromce Ilji aneb Válka s Ruskem o…

Úředníci v Kyjevě berou Ukrajincům hrdinu Ilju Muromce, píší ruská média. Ve světle tohoto zločinu je jasné, že…

JFK: Prezident USA, jehož životní příběh začal v harvardském bazénu

JFK: Prezident USA, jehož životní příběh začal v…

Někdy se zdá, jako by John Fitzgerald Kennedy, známý jako Jack Kennedy či JFK, žil pro svůj jediný den. Pátek…

 
 
reklama