Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia 1,9 TDi 66kw

7,92 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Octavia Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:230000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,3

Popis vozu

Už dlouhou dobu čtu příspěvky od ostatních, tak jsem se rozhodl napsat svůj.Nebude to nic nového ani převratného, ale můj pohled, pokud je Váš jiný, tak napište :)

Jako svoje první auto jsem si koupil Peugeot 206, naše rodina je úzce spjata s koncernem PSA, takže volba prvního auta byla jasná kvůli možnosti lepšího sehnání dílů a práce v podstatě zadarmo, nicméně 206ka s benzínovými 75 koňmi mi po půl roce přestala stačit. Každý týden jezdím s plně osazeným autem 400 kilometrů a v kufru bylo místa málo a síla motoru nebyla kdoví jaká. Nicméně jako první auto to byla láska. V podstatě ze srandy jsem začal vůz inzerovat, ale on se prodal za velice hezkou částku, takže jsem hledal co místo žabožrouta. V podstatě jsem se omezil na výběr Peugeotů, ale i přes několik návštěv po naší malebné zemi se žádný rozumný mým požadavkům nenaskytl.

Nakonec, po třech týdnech, když už jsem byl téměř zoufalý a táta už mi nechtěl dále půjčovat auto, tak právě díky němu se naskytla možnost koupit moje stávající vozidlo – Škoda Octavia 1,9 TDi 66 kw s cca 220 000 kilometry na tachometru. Sice ke Škodovkám mám určitou averzi, nicméně byla za krásnou částku a s hezkou výbavou, takže nebylo co řešit. Výbava auta je následující: tempomat, klimatizace, 4*airbag, všechny okénka v elektrice, elektrická zrcátka a dodělané vyhřívané sedačky, tažné zařízení

Exteriér se mi líbí i po těch letech na rozdíl od nových modelů, kdy mně osobně přijde, že po 5 letech auto vypadá, jak kdyby jezdilo po silnicích minimálně 15 let a to nemám na mysli otřískanost, ale vyloženě design vozu. V mé oktávce je od sériového provedení rozdíl v zatmaveném oknu 5.tých dveří od předchozích majitelů a byly dokoupeny přední světlomety s mlhovkami, nicméně stav a posouzení designu je na každém z Vás. Mně osobně se líbí, ale nevyvolává ve mně emoce na rozdíl od jiných aut.

Interiér je studený, německý, nicméně účelný a věcný, v autě je místa dost a vejde se do něj 5 lidí i s věcmi na týden, což bylo to, co potřebuji. Jediné co mně dlouho vadilo, bylo vrzání plastů, které jsem však už eliminoval. Interiér si myslím, že také 90% lidí zná, tak posuďte sami, nicméně jsem si dokoupil originální koberečky, které vypadají lépe než nějaké koberečky z Lidlu.

Motor byl i pro mě dlouhou dobu k posměchu, nicméně jsem si ho oblíbil. Může za to spotřeba. Nicméně motor má i několik proti, je to kvůli jeho hluku, projevu. Auto má sílu, ale na nějakou zběsilou jízdu to určitě není, obzvlášť ve vyšších rychlostech autu dochází dech a není schopné hbitě akcelerovat, jako třeba ve městě či na okreskách, ale z výkonu auta je to logické.

Jízda s autem je příjemná, ve chvíli kdy se motor zahřeje není tak hlučný, spotřeba se dle palubního počítače sníží a moje dlouhodobá spotřeba za nějakých 12 000 kilometrů je 5,3 litru dle palubního počítače, sám jsem to nepočítal, ale podle toho jak tankuji a nuluji denní počítadlo mi přijde, že hodnota odpovídá. Jen dodám, že jezdím svižně a převážně plným autem - 110 okresky, 140 dálnice a po Praze taky rychle.

Závěrem bych auto zhodnotil jako pozitivní, jsou tam plusy, mínusy, ale auto je pro mě vždy srdeční záležitost, musím ho mít vždy umyté ( jen ručně ) a vyluxované, často slýchám, že jsem jak úchyl, ale co, každý má něco. Jezdím rád, řídím rád. Přemýšlím, jaké auto bude na jaře následovat. Kdyby jen auto nebylo tak studené, nijaké a nebylo jich všude tolik, bylo by to lepší. Ale nestěžuji si.

Silné stránky

Spotřeba
Vzhled
Výbava
Velikost, kufr

Slabé stránky

Motor za studena
I po výměně zlobí termostat
Výkon

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První zkušenost byla výměna oleje, filtrů termostatu, bohužel termostat stále blbne. Nechápu proč.

Výměna destiček a kotoučů.

Prasklé okénko u spolujezdce ( zničeho nic, když jsem stál před obchodem, asi vada od výroby )

Několikrát opravovaný zoxidovyný disk po obvodu, nakonec vyřešeno výměnou pneumatik.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Občas je něco potřeba udělat, ale to bude vždy.

praktičnost
8

Až na potřebu velkého místa k zaparkování.

prostornost
8

Snad jen o něco více místa pro nohy na zadních sedadlech, ale to mě netrápí ( nesedávám tam )

jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
7

Není to tak levné, jak pořád všichni říkájí.

výkon motoru
6
spotřeba
9
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
7
brzdy
9

Nyní měněné, takže super, předtím byli zvlněné kotouče.

zavazadlový prostor
9

Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Rozrušená Anička Slováčková: Strach z rakoviny! Jaký je ortel lékařů?

Rozrušená Anička Slováčková: Strach z rakoviny! Jaký…

Někdejší hvězdu show Tvoje tvář má známý hlas Annu Slováčkovou (23) svíral v posledních dnech velký strach.…

Řepka s Kristelovou: Útok na přestupkovou komisi! „Došlápnu si na tebe!

Řepka s Kristelovou: Útok na přestupkovou komisi!…

Kateřina Kristelová (38) a Tomáš Řepka (44) se nezastaví před ničím! Poté, co byli oba - zatím nepravomocně -…

 

iSport.cz

O bombarďáka tragicky přišli, na pohár ve Velké pardubické přesto útočili

O bombarďáka tragicky přišli, na pohár ve Velké…

Velkou pardubickou a České derby, dva největší dostihové vrcholy české sezony, ovládli František Holčák a jeho…

Slováci poprvé o večírku! Omlouváme se, prémie si nezasloužíme, uznávají

Slováci poprvé o večírku! Omlouváme se, prémie si…

Čtyři ze sedmi slovenských fotbalových reprezentantů, kteří po sobotní prohře 1:2 v Lize národů s českým týmem…

 

Reflex.cz

Senátní volby: Napřed nás zvolte a my pak řekneme, za koho budeme kopat

Senátní volby: Napřed nás zvolte a my pak řekneme,…

Noví senátoři Jiří Drahoš a Marek Hilšer vstoupí v českém Senátu do klubu Starostové a nezávislí (STAN), jenž se…

Zdeněk Hřib: Z vůle voličů má být primátorem Pirát, je nedůstojné s tím obchodovat

Zdeněk Hřib: Z vůle voličů má být primátorem Pirát,…

Lídr pražských Pirátů Zdeněk Hřib připomíná, že jeho strana obdržela ze všech tří subjektů, které momentálně…