Recenze

Kuski (muž 29 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Opel Astra

9,71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 7 Opel Astra, foto 8
Opel Astra, foto 9 Opel Astra, foto 10 Opel Astra, foto 11 Opel Astra, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Rok výroby 2015 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1956 výkon [kW]: 121 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,4 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,2

Popis vozu

Ahoj, všechny Vás zdravím. Nastal opět čas se na Moje.Auto.cz pochlobit svým novým vozem. Jedná se tedy o Opel Astra Sports Tourer 2.0CDTi 121kw, výbava Cosmo. Astru jsem si pořídil jako náhradu za předchozí Vectru a spolu s mou C4 slouží mé rodině. Jsem třetím majitelem. První byl leasingovka v Itálii, pak AAA Auto a já. Původně jsem chtěl Vectru nahradit facelifttovanou Insignií, ale spousta lidí mi Insgnii rozmlouvalo a naopak doporučovalo Astru. Musím říci, že mi to nakonec ani nevadí. Vnitřní prostor je v předu skoro stejný jako u Insignie, kufr také. Jedině zadní sedadla mají méně místa na kolena. Ale to ať si řeší, kdo tam bude sedět. Já řídím. :-D

Popis vozu
Astra J je pořád krásné auto. Líbila se mi už při představení a rozhodoval jsem se mezi ní a C4, kdy C4 vyhrála díky ceně. Mé auto je již po faceliftu. Je tu jiná maska chladiče, nárazník a přední mlhovky. Jinak je auto z venku stejné. Uvnitř je jen jiná barevnost dekoračních lišt, jinak také stejné. Mě osobně na auto sedí jeho robusní vzhled a rozměrnost. Z auta je cítit podctivost, jistota a bezpečí. A to u rodinného kočáru vyžaduji. Mé auto je ve výbavě Cosmo s Opláckou tradiční šedou metalízou a paprskovými 17“ elektrony. Přední světla jsou sice jen halogeny, ale mají LED denní svícení. Zadní sdružené svítilny jsou v duchu výbavy Cosmo lehce zatmaveny. Obyč výbavy je mají jasně červené. Plus poslední extras je chromová koncovka výfuku pojící se zase k motoru 2.0CDTi.

Interiér
Popis venku je za námi, tak jdeme na vnitřek a výbavu. Je to sice Cosmo, ale v základu bez jakéhokoliv příplatku. Stavba výbavy odpovídá Německému Cosmu a ne to co se prodávalo v Čechách. Interiér je celý luxusně tmavý v kombinaci s polokoženými sedačkami. Dekorační lišty jsou u Cosma vyvedeny ve dvou odstínech šedé. Jinak jsou jen jednobarevné. Z výbavy mohu zmínit je: - dálkový centrál s možností dálkově spustit, či vysunou okna
- dálkový centrál
- el. Zrcátka s výhřeve a el. sklopná ke karoserii
- tempomat s omezovačem rychlosti ovládaným z volantu
- palubní PC na display před řidičem
- senzor na stěrače a automatika potkávacích světel
- přední a zadní mlhovky
- automatická dvouzónová klima
- rádio CD 400 s integrovaným BT handsfree a ovládání na volantu
- hlasové ovládání
- ambientní osvětlení klik dveří a řadící páky
- polokožený interiér
- přední sedáky s el. bederní opěrkou a stavitelným sklonem sedáků
- loketní opěrka
- manuální ruční brzda(vysvětlím textu)
Interiér jako takový je uvnitř tak akorát. Není ani vzdušný a ani stísněný. Místa je v předu kolem dokola dostatek. Co na autě oceňuji snad nejvíce jsou sedačky. Já má se sedačkami dost problémy a jak se mi v autě nesedí pohodlně, tak auto jako celek u mě propadá. Astra je v tomto ohledu úžasná. Ještě jsem nejel v takto pohodlných sedadlech. Výplň je sice tvrdá, ale přesně tak akorát, plus slušné boční vedení. A to ještě nemám variantu s AGR sedadly. To by bylo teprve něco :-) Co není moc dobré je výhled z auta. „A“ sloupky jsou příliš tlusté a s mojí výškou mám „B“ sloupek vedle hlavy. Ale už jsem si zvykl. V mnoha recenzích se zmiňuje, že Opel v této modelové generaci od Corsy až po Zafiru má přeplácanou přístrojovou desku. Ano, je toho tu více něž u konkurence ale vše je logicky umístněné a každá důležitá funkce má svůj čudlík. Já s tímto řešením nemám vůbec žádný problém a pár lidí mi řeklo, že to uvnitř je jak v letadle. Nevím,jestli to byla pochvala, či ne. Ale v zásadě mají pravdu. I když na DS5 to fakt nemá :-D Další věc co jsem zmínil, je manuální ruční brzda. U nás se s Cosmem pojila již elektrická, ale já mám itala. Což je pro mě výhoda a na manuální ručku nedám dopustit.

Motor, podvozek
Jak jsem zmínil, je to 2.0 CDTI 121kw. Auto má klasické neadaptivní tlumiče. Pro ty co to ještě neslyšeli, tak Astra používá unikátní systém na zadní nápravě. A to vlečnou nápravu s watovo přímovodem. Toto řešení je levnější něž víceprvek a dosahuje podobných jízdních kvalit za cenu nižšího servisu. Motor je druhý nejsilnější diesel co měla Astra v nabídce. Nejsilnějsí bi-turbo je velmi vzácný jev na trhu s ojetinama a tudíš velmi drahý a nesehnatelný. Můj motor autu skvěle sedí. S Atrou dokáže hýbat velmi relaxovaně a nenuceně, až se skoro člověku nechce věřit, že tam těch cca 170koní je. Pokud ale člověk na to trošičku více šlápne, tak velmi rychle zjistí, že tam opravdu jsou a že tempo 150km/h a více kopec nekopec není vůbec žádný problém. Motor jako takový je velmi dobře odhlučněn, ale některá auta z koncernu jsou na tom ještě lépe. S motorem se pojí 6-ti stupňová převodovka s dlouhým stálým poměrem. Právě převodovka dost tlumí projev motoru a nechává ho neustále převalovat v nízkých otáčkách. Jízda 130km/h na šestý převodový stupeň znamená 2150ot/min. To prospívá hlavně spotřebě a tichu na palbě. Motor zabírá v rozmezí 1300-2400 ot/min. Vytáčet ho opravdu nemá smysl. Nad 3000ot/min už ani nic nepředvádí. Ale to už se bavíme o rychlostech nad 200km/h na šestku. Maximálku mám vyzkoušenou tachometrových 240km/h. Což odpovída tak 230km/h. Spotřeba auta se dlouhodobě pohybuje kolem 6,4l/100km. Dá se ale v klidu jezdit i za 5,5l. Já na spotřebu moc nehraju. Ale do 6,5l se vejdu úplně vždy.
Podvozek je německy jistý a takový mix tuhosti a komfortu. Není to sice na žádné sportování(kdo by to taky s dieselem s baťohem dělal), ale vždy se na něj dá spolehnout. Jízdní komfort se na kolech 16“ vs. 17“ moc neliší. Taktéž rozdíl mezi zimními plecháči a letními elektrony na stabilitě auta moc znát nejsou. Auto je celkově dosti utlumené a moc toho co se děje pod koly neříká. Řízení má tak akorát tuhý odpor a nepůsobí uměle ani přeposilovaně. Co mě na podvozku vadí, je nedostatečně utlumený hluk od odvalujících kol. Zase ale objektivně musím říci, že z konkurence na tom nikdo o moc lépe není. Lepší jsou až o třídu víš.

Silné stránky

Auto je dost robusní a vyzařuje z něj bezpečí. A i když je dosti silné, nijak nesvádí k rychlé jízdě. Motor je na auto více než dostatečný a má slušnou spotřebu. Brácha ve svém jéčku s motorem 1.7CDTi 81kw má úplně stejnou. Nejlepší na celém autě jsou z mého hlediska sedačky. V tech bych seděl klidně i doma :-D

Slabé stránky

Auto nemá takovou výbavu co bych si přál, ale to se dá oželet. Spíš mě mrzí, že auto je dosti nepřehledné na parkování. Mé ženě to dělá celkem problémy. Dále zadní couvací světlo v noci moc prostor za autem neosvěcuje. To mě štve snad nejvíc. Dále mě celkem rozčiluje povrzávání z přístrojového štítu. Celý vršek palubní desky je z jednoho kusu až na kryt přístrojů. Ten je na ně nacvaknut zvášť a samozřejmě se vlivem slunečního záření roztahuje a zase smršťuje a v autě občas povrzává. To v Opelu moc nevychytali. Poslední věc co mi na autě chybí je přisvětlování do boků. tato funkce se pojí jen s bixenony a ty já nemám.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi auto šlo na servisní prohlídku s výměnou oleje a desinfekcí klimatizace, plus výměna rozvodů. Nic víc jsem něřešil. Na léto mám naplánovanou kompletní výměnu ještě původních brzd(měněné byly jen destičky).Auto servisu zásadně jen v autorizáku. Již několikrát se mi potvrdilo, že cenově to vyjde skoro na stejno s vyšší kvalitou montovaných dílů a větší rychlosti opravy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v Áčkách. Auto bylo jejich import z Itálie. Vyhlédl jsem si ho na internetu, zašel na pobočku, kterou mám ve svém městě a auto mi proti vratné záloze za dva dny přivezli. Přes Vinko jsem si auto dopředu prověřil. a když jsem auto viděl a svezl se v něm. Tak už nebylo moc o čem přemýšlet.Samozřejmě mi tlačili jejich "výhodné" financování a chtěli ode mě vykoupit protiúčtem Vectru, ale nic z toho nebylo ani z poloviny tak výhodné jak všude inzerují. Dokonce v době koupě všude bylo, že ke každému autu dají zimní pneu zdarma. Jenže ve výsledku to bylo tak, že pneu vám dají jen z nějakého auta, které blbec předchozí majitel přivezl do bazaru na výkup s sebou. Takže rozhodně ne nové. A to mi ještě prodejce řekl, že bych na to čekal tak dva měsíce než by se vhodný rozměr na mé auto objevil. Takže mi dal slevu z auta a sundal mi cca 5.000kč. To je cca cena jejich prodejních poplatků, ale rozhodně ne nové sady gum. Ale aspoň něco.

 

Novinky v recenzi

9.5.2017 18:36

Fotky

Fotky mám zatím jen tyto. Až bude hezky, tak nafotím pořádné a v zajímavějším prostředí. ;-)


Přidat názorDiskuse: Opel Astra

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím po 6-ti měsících a 9.000km bez závad

praktičnost
8

Představil bych si víc místá na zadních sedadlech. Ale zase kufr je OK

prostornost
8

Až na ta místa vzadu OK

jízdní vlastnosti
9

Jisté a pohodlné

jízdní komfort
9

Dostačující. Jen ten hluk od kol

provozní náklady
10

Jezdím se spotřebou v rozmezí 5,5 - 6,4 l na 100 km. Nic víc zatím neřeším

náhradní díly
8

Výhledově budu řešit kompletní výměnu brzd materiálově za 9.000kč. Rozvody vč. vodní pumpy a kladek a práce v Opelu za 11.500kč

výkon motoru
10

Plně dostatečný

spotřeba
10

Dlouhodobě 6,4l. A to mi stačí

hlučnost motoru
9

Existujou diesely co jsou tišší, ale tady to nijak neobtěžuje a neruší.

kvalita sedadel
10

Výborná

brzdy
9

Já je mám již na hraně, ale i tak jsou dostatečne účinné a dobře dávkovatelné

zavazadlový prostor
9

500l je dostačující. Ale uvítal bych více háčků ve standartu a ne za drahé Flex příplatky


Více o modeluOpel Astra J (2009-dosud)
Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo – Čekání na OPC Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo – Čekání na OPC

Až do příchodu ultimativní varianty OPC je čtyřválec 1.6…

Opel City Trekker Opel City Trekker

Na letošním tokijském veletrhu byla představena studie…

 





Blesk.cz

Korpulentní kadeřnice Simona z Ulice je pryč: Tomicová drasticky zhubla

Korpulentní kadeřnice Simona z Ulice je pryč:…

Neuvěřitelná proměna! Pavla Tomicová (55) alias kadeřnice Simona z nováckého seriálu Ulice se doslova ztrácí…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Sparta vyrazila na Bělehrad. Ben Chaim už na palubě, Rosický chyběl

Sparta vyrazila na Bělehrad. Ben Chaim už na palubě,…

Misi, na jejímž konci je účast v základní skupině Evropské ligy, odstartovala pražská Sparta. Ve výpravě, která…

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo, vzkázal brankář

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo,…

Zatím žert? Nebo brzy už realita? Legendární útočník Jaromír Jágr po konci na Floridě sice ještě touží…

 

Reflex.cz

Neskutečná dobová reklama na vozy Lada. Auta létají vzduchem, jezdí vodou a nahání hrochy na safari

Neskutečná dobová reklama na vozy Lada. Auta létají…

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na…

Dánsko posílá lidi do vězení za žebrání na ulicích, stačí si říct o „drobáky“. Proč to nejde u nás?

Dánsko posílá lidi do vězení za žebrání na ulicích,…

Dva muži a jedna žena, všechno cizinci, byli ve středu odsouzeni soudem v Kodani na 14 dní do vězení, protože…